kaarolekkk Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 W mojej głowie zrodziły się dwie zachcianki. Wytłumaczę jak mogę: 1: mam gt z 97 roku. Chciałbym mu dodać troszkę mocy. Dowiadywałem się troszkę i wiem że to nie będzie mały koszt. Chodzi mi o samo mapowanie a nie zakucie . Zakup ecu koszt mapowania, etc... subaru teraz trzepie mnie po kieszeni równo i to pewnie nie koniec. Ale ten dźwięk boxera przejdźmy do drugiego punktu 2: w zamian subaru EVO 7. I tu rodzi się ot to największe pytanie. Lepiej dalej ładować w GT z zachcianką podnoszenia mocy czy lepiej przejść w EVO co już ma większą moc niż mój GT. Wiem że evo to też nie małe koszta, dlatego ten temat założyłem. Poza tym wiem też że to forum subaru ale z tego co przeglądałem forum parę osób ma evo więc może oni się wypowiedzą. Prosiłbym o jakieś konstruktywne porady sugestie w co dalej brnąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Ja bym kupił EVO i zostawił Subaru. To optymalne rozwiązanie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarolekkk Posted October 19, 2013 Author Share Posted October 19, 2013 A jak jest z cenami w porównaniu z subaru. Domyślam się że jak kupię evo to i tak będę musiał w nie włożyć spory pliczek. A mając teraz subaru wiem co mu dolega i co potrzebuję. Przy kupnie evo mam kota w worku tym bardziej że z UK ( + przekładka ) bym brał bądź od niemców. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 W mojej głowie zrodziły się dwie zachcianki. Wytłumaczę jak mogę: 1: mam gt z 97 roku. Chciałbym mu dodać troszkę mocy. Dowiadywałem się troszkę i wiem że to nie będzie mały koszt. Chodzi mi o samo mapowanie a nie zakucie . Zakup ecu koszt mapowania, etc... subaru teraz trzepie mnie po kieszeni równo i to pewnie nie koniec. Ale ten dźwięk boxera przejdźmy do drugiego punktu 2: w zamian subaru EVO 7. I tu rodzi się ot to największe pytanie. Lepiej dalej ładować w GT z zachcianką podnoszenia mocy czy lepiej przejść w EVO co już ma większą moc niż mój GT. Wiem że evo to też nie małe koszta, dlatego ten temat założyłem. Poza tym wiem też że to forum subaru ale z tego co przeglądałem forum parę osób ma evo więc może oni się wypowiedzą. Prosiłbym o jakieś konstruktywne porady sugestie w co dalej brnąć. Ad1 - załóż skrzynie 4.44 ze szperą płytkową - wyjdzie taniej niż remap a bezpieczniej dla napędów. Przyrost mocy - odczuwalny będzie ten sam. Dostaniesz o 15% większy moment na kołach po zmianie przełożeń. Ad2. Evo 7 - cena + problem z częściami i trudniejszy w naprawach. W GT-ku możesz przekładać z legacy, forestera, sti co jest bardzo ważne i dzięki temu części są tańsze i jest ich więcej co nie jest bez znaczenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterOKL Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 ja mam WRXa z ''przymusu'', bo nie stać mnie było wtedy na STI ani na EVO. gdybym mial wybierac z tych dwóch lepszych, wybrałbym EVO (szczególnie 6gen). nie jestem z temacie bo nie mialem takiego samochodu, ale wydaje mi sie ze jest bardziej podatny na modyfikacje. kilka (lub kilkanascie) osob zmienilo impreze na EVO, o czyms to świadczy czasem wybór to tez kwestia gustu, upodobania mam impreze, ale bym wolał EVO Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarolekkk Posted October 19, 2013 Author Share Posted October 19, 2013 Ale dajmy na to kupując EVO mam na starcie ze 260 min km. A tu mam 211 km. Wiadomo przy kupnie evo z taką mocą eksploatacja wyjdzie drożej etc. Teraz mam do wyboru EVO vs Subaru ale za ok rok moim celem jest gt r-34 przy czym dużo problemów ( fajera z prawej i rejestracja, ale jedną nogą jestem w UK więc problemu nie będzie ). Evo jest równie śliczne jak subaru ale może jednak pozostanę przy subaru, ale pobawię się napędem jak mówił 4mamut. Tym bardziej że zima nadchodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Podejrzewam,że nawet koszty remapu i wymiana skrzyni na krótszą w GT,będą niższe niż gmeranie w Evo 7 seryjnym. Seryjna 7 ma nawet 280KM,ale nawet zwolennicy Evek powiedzą,że to nie jedzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarolekkk Posted October 19, 2013 Author Share Posted October 19, 2013 No to dzięki za podpowiedzi. Pobawię się tak więc z subaru ale z napędem a potem będzie bestia i auto marzeń Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 A ja mam odmienne zdanie od reszty,jak napisałeś wyżej twoim celem jest gt-r.Więc mając dzisiaj subaru (nie najmocniejsze),mając wystarczające środki i możliwości (pracując w UK) możesz spróbować miśka,co ci szkodzi.To są dwa różne auta jeśli chodzi o tuning,historie, brzmienie, zawsze potem będziesz mógł wnukom opowiadać jak to dziadek samochody na BENZYNĘ ujeżdżał .Życie jest krótkie i trzeba korzystać w miarę możliwości.Zaczniesz przerabiać subaru, to tuning nie będzie widział końca,ciągle coś będzie nie tak,ciągle coś można zrobić lepiej,i to samo się tyczy miśka,a to dźwięk nie taki a to w zakrętach nosuje itd.itd.Subaru to jest auto dla indywidualistów którzy chcą się wyróżniać a czasami chcących pokazać "że ich stać", misiek znowu (bez obrazy kogokolwiek) jest odporniejszy na "chałupniczy tuning" (STS-stodoła tuning sport) wiele więcej zniesie nieprzemyślanego tuningu ale wrażenia z jazdy ponoć (nie miałem nigdy miśka ale nie wykluczam) nigdy nie będą takie same jak w skubim. Jeśli nie masz ciśnienia na subaru to kup miśka,pobaw się i potem przejdź na gt-ra bo to już jest caaaałłkiem inna samochodowa bajka,subaroholik życzy ci powodzenia,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarolekkk Posted October 19, 2013 Author Share Posted October 19, 2013 Jestem zakochany w subaru ale też chciałbym mieć EVO. Taka przepaść między rzędówką a boxerem. Im mniej elektroniki tym lepiej wiec dlatego wybieram tak leciwe auta. jestem zwolennikiem leciwych aut. I tak jak mówisz chce korzystać póki mogę. A idąc tropem seryjnego auta po pewnym czasie zawsze mały niedosmak mocy jest. tak więc zamiast ładować worek kasy w subaru może lepszym odpowiednikiem jest 4-rzędówka EVO która na starcie ma więcej mocy. Mógłby się wypowiedzieć użytkownik beben lub carlos bo w końcu mają takie projekty. A co do chałupniczego tuningu to jestem OFF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince_snd Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 A ja bym poszedł jeszcze inaczej, nie tracił kasy na bzdury tylko do sedna czyli GT-R, tym bardziej że masz to w planach. Kupno Subaru czy Evo to wydatki i inwestycje za które nikt Ci kasy nie zwróci. Jeśli chcesz GT-R pomiń subaru i evo, zaoszczędzoną kasę możesz przeznaczyć na wymarzone auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Jeśli chcesz GT-R pomiń subaru i evo, mam gt z 97 roku. Chyba trochę spóźniona rada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Ja bym nie brnal w Skyline tylko wzial evo lub zmienilgt na sti. Chyba wszyscy powyzej mysleli o GTR jako droga docelowa, a nie tym co planujesz czyli Skyline GTR Tapatalk. Ja bym nie brnal w Skyline tylko wzial evo lub zmienilgt na sti. Chyba wszyscy powyzej mysleli o GTR jako droga docelowa, a nie tym co planujesz czyli Skyline GTR. Tapatalk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarolekkk Posted October 20, 2013 Author Share Posted October 20, 2013 Wybór jeszcze przedemną. Ale skyline i tak zostanie docelowy. STI też jest super ale moim ostatecznym wyborem byłby skyline tyle że ta przekładka lub mieszkać w UK. Mam nadzieję że wprowadzą w końcu w PL auta z fajerą po prawej. A EVO spróbować bym chciał. Teraz jest tylko kwestią jak będzie z dalszym remontem subaru. Czeka mnie teraz rozrząd główna sprawa. Potem to znów sznurek wyzwań. A ma tu ktoś GT-R? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince_snd Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Jeśli chcesz GT-R pomiń subaru i evo, mam gt z 97 roku. Chyba trochę spóźniona rada. Miałem na myśli pominięcie inwestycji w aktualny sprzęt lub kupno evo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 http://allegro.pl/nissan-skyline-r34-lhd-gtr-supra-evo-i3635390230.html To chyba nie jest budżet dużo większy niż zadbane evo VI? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 niestety, jak skończy sie pomysł na subaru, trzeba iść w evo - nawet jak tego evo nie lubisz, nie jara Cię, nie sprawia Ci przyjemności myślenie o nim, ale chcesz dalej się "rozwijać" - pora na evo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarolekkk Posted October 21, 2013 Author Share Posted October 21, 2013 Nie mówię że EVO mnie nie kręci tylko szukam najlepszego rozwiązania na ten czas. Gdzieś tu na forum wyczytałem, że napęd z evo bodajże IX jest nie do pobicia. Jak napęd w EVO ma sie do jak powiedział wyżej skrzyni 4.44 ze szperą płytkową i tylnym lsd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 (edited) Gdzieś tu na forum wyczytałem, że napęd z evo bodajże IX jest nie do pobicia. Pytanie pod jakim względem? skrzyni 4.44 ze szperą płytkową i tylnym lsd? Płytka na przodzie i LSD na tyle?Raczej słabo się sprawdzi.Jeśli już to płytka tył,centralne wisko 10kg i helikal na przód.Taki zestaw bardzo fajnie się sprawuje i jeździ. Napędy to jedno,a pozostałe elementy auta muszą współgrać z nimi,aby wykorzystać ich potencjał.Układ kierowniczy,zawieszenie,stabilizatory i inne.A potem trzeba znaleźć najlepsze ustawienia tych podzespołów. Edited October 22, 2013 by cybel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabio Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 A ma tu ktoś GT-R? W PL jest chyba jeden Skyline GT_R resta to GT_S z poszyciami kajakowymi a'la gt-r http://allegro.pl/ni...3635390230.html to jest wlasnie takie cudo. A odp. na twoje pytanie. TAK jest tutaj właściciel Skylina i to w oryginale z kierownicą na prawej stronie. name: "Logan" Link to comment Share on other sites More sharing options...
hemi112 Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Nie mówię że EVO mnie nie kręci tylko szukam najlepszego rozwiązania na ten czas. Gdzieś tu na forum wyczytałem, że napęd z evo bodajże IX jest nie do pobicia. Jak napęd w EVO ma sie do jak powiedział wyżej skrzyni 4.44 ze szperą płytkową i tylnym lsd? Teraz zasadnicze pytanie : Do czego potrzebne Ci auto? Upalanie,jakies starty czy do czego? Bo na razie to nie za bardzo wiadomo dlaczego chcesz zmienić auto. Z pierwszego postu wynika po prostu,że chcesz więcej mocy i tyle,nic nie wspominasz o zawodach,startach itp. Jak chcesz samą moc i czterołapa to poszukaj RS4/RS6 i tyle p.s. mam dwóch znajomych co mają R33 GTS i GT-R jak cuś Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarolekkk Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 Nigdzie w rajdach i wyścigach nie śmigam. Auto wyłącznie tylko dla mnie bo lubie szybkie i mocne. Upatrzyłem sobie te trzy marki i nie zamierzam brnąć w nic innego. Zdobyłem chyba wystarczająco info i wiem co już zrobię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now