Jump to content

Wymiana subaru na EVO- sugestie i porady


kaarolekkk

Recommended Posts

W mojej głowie zrodziły się dwie zachcianki. Wytłumaczę jak mogę:

1: mam gt z 97 roku. Chciałbym mu dodać troszkę mocy. Dowiadywałem się troszkę i wiem że to nie będzie mały koszt. Chodzi mi o samo mapowanie a nie zakucie . Zakup ecu koszt mapowania, etc... subaru teraz trzepie mnie po kieszeni równo i to pewnie nie koniec. Ale ten dźwięk boxera :wub: przejdźmy do drugiego punktu

2: w zamian subaru EVO 7. I tu rodzi się ot to największe pytanie.

 

Lepiej dalej ładować w GT z zachcianką podnoszenia mocy czy lepiej przejść w EVO co już ma większą moc niż mój GT. Wiem że evo to też nie małe koszta, dlatego ten temat założyłem. Poza tym wiem też że to forum subaru ale z tego co przeglądałem forum parę osób ma evo więc może oni się wypowiedzą. Prosiłbym o jakieś konstruktywne porady sugestie w co dalej brnąć.

Link to comment
Share on other sites

A jak jest z cenami w porównaniu z subaru. Domyślam się że jak kupię evo to i tak będę musiał w nie włożyć spory pliczek. A mając teraz subaru wiem co mu dolega i co potrzebuję. Przy kupnie evo mam kota w worku tym bardziej że z UK ( + przekładka ) bym brał bądź od niemców.

Link to comment
Share on other sites

W mojej głowie zrodziły się dwie zachcianki. Wytłumaczę jak mogę:

1: mam gt z 97 roku. Chciałbym mu dodać troszkę mocy. Dowiadywałem się troszkę i wiem że to nie będzie mały koszt. Chodzi mi o samo mapowanie a nie zakucie . Zakup ecu koszt mapowania, etc... subaru teraz trzepie mnie po kieszeni równo i to pewnie nie koniec. Ale ten dźwięk boxera :wub: przejdźmy do drugiego punktu

2: w zamian subaru EVO 7. I tu rodzi się ot to największe pytanie.

 

Lepiej dalej ładować w GT z zachcianką podnoszenia mocy czy lepiej przejść w EVO co już ma większą moc niż mój GT. Wiem że evo to też nie małe koszta, dlatego ten temat założyłem. Poza tym wiem też że to forum subaru ale z tego co przeglądałem forum parę osób ma evo więc może oni się wypowiedzą. Prosiłbym o jakieś konstruktywne porady sugestie w co dalej brnąć.

 

Ad1 - załóż skrzynie 4.44 ze szperą płytkową - wyjdzie taniej niż remap a bezpieczniej dla napędów. Przyrost mocy - odczuwalny będzie ten sam. Dostaniesz o 15% większy moment na kołach po zmianie przełożeń.

Ad2. Evo 7 - cena + problem z częściami i trudniejszy w naprawach.

 

W GT-ku możesz przekładać z legacy, forestera, sti co jest bardzo ważne i dzięki temu części są tańsze i jest ich więcej co nie jest bez znaczenia.

Link to comment
Share on other sites

ja mam WRXa z ''przymusu'', bo nie stać mnie było wtedy na STI ani na EVO. gdybym mial wybierac z tych dwóch lepszych, wybrałbym EVO (szczególnie 6gen). nie jestem z temacie bo nie mialem takiego samochodu, ale wydaje mi sie ze jest bardziej podatny na modyfikacje.

 

kilka (lub kilkanascie) osob zmienilo impreze na EVO, o czyms to świadczy :P

 

czasem wybór to tez kwestia gustu, upodobania :P mam impreze, ale bym wolał EVO :D

Link to comment
Share on other sites

Ale dajmy na to kupując EVO mam na starcie ze 260 min km. A tu mam 211 km. Wiadomo przy kupnie evo z taką mocą eksploatacja wyjdzie drożej etc. Teraz mam do wyboru EVO vs Subaru ale za ok rok moim celem jest gt r-34 przy czym dużo problemów ( fajera z prawej i rejestracja, ale jedną nogą jestem w UK więc problemu nie będzie ). Evo jest równie śliczne jak subaru ale może jednak pozostanę przy subaru, ale pobawię się napędem jak mówił 4mamut. Tym bardziej że zima nadchodzi :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam,że nawet koszty remapu i wymiana skrzyni na krótszą w GT,będą niższe niż gmeranie w Evo 7 seryjnym.

 

Seryjna 7 ma nawet 280KM,ale nawet zwolennicy Evek powiedzą,że to nie jedzie. :P

Link to comment
Share on other sites

A ja mam odmienne zdanie od reszty,jak napisałeś wyżej twoim celem jest gt-r.Więc mając dzisiaj subaru (nie najmocniejsze),mając wystarczające środki i możliwości (pracując w UK) możesz spróbować miśka,co ci szkodzi.To są dwa różne auta jeśli chodzi o tuning,historie, brzmienie, zawsze potem będziesz mógł wnukom opowiadać jak to dziadek samochody na BENZYNĘ ujeżdżał :).Życie jest krótkie i trzeba korzystać w miarę możliwości.Zaczniesz przerabiać subaru, to tuning nie będzie widział końca,ciągle coś będzie nie tak,ciągle coś można zrobić lepiej,i to samo się tyczy miśka,a to dźwięk nie taki a to w zakrętach nosuje itd.itd.Subaru to jest auto dla indywidualistów którzy chcą się wyróżniać a czasami chcących pokazać "że ich stać", misiek znowu (bez obrazy kogokolwiek) jest odporniejszy na "chałupniczy tuning" (STS-stodoła tuning sport) wiele więcej zniesie nieprzemyślanego tuningu ale wrażenia z jazdy ponoć (nie miałem nigdy miśka ale nie wykluczam) nigdy nie będą takie same jak w skubim. Jeśli nie masz ciśnienia na subaru to kup miśka,pobaw się i potem przejdź na gt-ra bo to już jest caaaałłkiem inna samochodowa bajka,subaroholik życzy ci powodzenia,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Jestem zakochany w subaru ale też chciałbym mieć EVO. Taka przepaść między rzędówką a boxerem. Im mniej elektroniki tym lepiej wiec dlatego wybieram tak leciwe auta. jestem zwolennikiem leciwych aut. I tak jak mówisz chce korzystać póki mogę. A idąc tropem seryjnego auta po pewnym czasie zawsze mały niedosmak mocy jest. tak więc zamiast ładować worek kasy w subaru może lepszym odpowiednikiem jest 4-rzędówka EVO która na starcie ma więcej mocy. Mógłby się wypowiedzieć użytkownik beben lub carlos bo w końcu mają takie projekty. A co do chałupniczego tuningu to jestem OFF!!!

Link to comment
Share on other sites

A ja bym poszedł jeszcze inaczej, nie tracił kasy na bzdury tylko do sedna czyli GT-R, tym bardziej że masz to w planach. Kupno Subaru czy Evo to wydatki i inwestycje za które nikt Ci kasy nie zwróci. Jeśli chcesz GT-R pomiń subaru i evo, zaoszczędzoną kasę możesz przeznaczyć na wymarzone auto.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym nie brnal w Skyline tylko wzial evo lub zmienilgt na sti.

Chyba wszyscy powyzej mysleli o GTR jako droga docelowa, a nie tym co planujesz czyli Skyline GTR

 

Tapatalk.

 

 

 

Ja bym nie brnal w Skyline tylko wzial evo lub zmienilgt na sti.

Chyba wszyscy powyzej mysleli o GTR jako droga docelowa, a nie tym co planujesz czyli Skyline GTR.

 

Tapatalk.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Wybór jeszcze przedemną. Ale skyline i tak zostanie docelowy. STI też jest super ale moim ostatecznym wyborem byłby skyline tyle że ta przekładka lub mieszkać w UK. Mam nadzieję że wprowadzą w końcu w PL auta z fajerą po prawej. A EVO spróbować bym chciał. Teraz jest tylko kwestią jak będzie z dalszym remontem subaru. Czeka mnie teraz rozrząd główna sprawa. Potem to znów sznurek wyzwań. A ma tu ktoś GT-R?

Link to comment
Share on other sites

Nie mówię że EVO mnie nie kręci tylko szukam najlepszego rozwiązania na ten czas. Gdzieś tu na forum wyczytałem, że napęd z evo bodajże IX jest nie do pobicia. Jak napęd w EVO ma sie do jak powiedział wyżej skrzyni 4.44 ze szperą płytkową i tylnym lsd?

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś tu na forum wyczytałem, że napęd z evo bodajże IX jest nie do pobicia.

Pytanie pod jakim względem?

skrzyni 4.44 ze szperą płytkową i tylnym lsd?

Płytka na przodzie i LSD na tyle?Raczej słabo się sprawdzi.Jeśli już to płytka tył,centralne wisko 10kg i helikal na przód.Taki zestaw bardzo fajnie się sprawuje i jeździ. ;)

Napędy to jedno,a pozostałe elementy auta muszą współgrać z nimi,aby wykorzystać ich potencjał.Układ kierowniczy,zawieszenie,stabilizatory i inne.A potem trzeba znaleźć najlepsze ustawienia tych podzespołów. :P;)

Edited by cybel
Link to comment
Share on other sites

A ma tu ktoś GT-R?

W PL jest chyba jeden Skyline GT_R resta to GT_S z poszyciami kajakowymi a'la gt-r
to jest wlasnie takie cudo. A odp. na twoje pytanie. TAK jest tutaj właściciel Skylina i to w oryginale z kierownicą na prawej stronie. name: "Logan"
Link to comment
Share on other sites

Nie mówię że EVO mnie nie kręci tylko szukam najlepszego rozwiązania na ten czas. Gdzieś tu na forum wyczytałem, że napęd z evo bodajże IX jest nie do pobicia. Jak napęd w EVO ma sie do jak powiedział wyżej skrzyni 4.44 ze szperą płytkową i tylnym lsd?

 

Teraz zasadnicze pytanie :

Do czego potrzebne Ci auto? Upalanie,jakies starty czy do czego?

Bo na razie to nie za bardzo wiadomo dlaczego chcesz zmienić auto.

Z pierwszego postu wynika po prostu,że chcesz więcej mocy i tyle,nic nie wspominasz o zawodach,startach itp.

Jak chcesz samą moc i czterołapa to poszukaj RS4/RS6 i tyle ;)

 

p.s. mam dwóch znajomych co mają R33 GTS i GT-R jak cuś :)

Link to comment
Share on other sites

Nigdzie w rajdach i wyścigach nie śmigam. Auto wyłącznie tylko dla mnie bo lubie szybkie i mocne. Upatrzyłem sobie te trzy marki i nie zamierzam brnąć w nic innego. Zdobyłem chyba wystarczająco info i wiem co już zrobię.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...