Jump to content

Toyota Sienna AWD opinie/sugesje/wiedza


luksp

Recommended Posts

Swagger Wagon :question::mrgreen:

 

 

AWD w Siennie jest to samo co w Lexusach RX - d... nie urywa. Ogólnie duże auto, dużo pali, można zainwestować w LPG, ale nie ma za bardzo gdzie wstawić butli. Polecam wersję siedmioosobową z fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie - mega wygodne:

 

Sienna-seats-JPEG.jpg

 

W Warszawie od metra ich na sprzedaż stoi. Jak ktoś szuka to mogę polecić jedną sztukę. Bezawaryjne, duże, wygodne. Nie trzeszczy jak co po niektóre Lancie/Chryslery. Możnaby dokleić znaczek Lexusa jak co po niektórzy mówią. Od użytkownika wiem, że największe zalety tego auta są jednocześnie największymi wadami. Napęd daje radę w codziennym użytkowaniu, ale nie sprawdził się przy zimowych wyjazdach w góry: masa + problemy ze śliskimi podjazdami. On zmienił na Landcruisera 100. W ogólnym rozrachunku na pewno fajne auto. Podwozie, silniki - wszystko pamięta jeszcze ubiegłe dziesięciolecie więc nie chce się psuć. W środku jest tyle miejsca, że dzieciaki mogą biegać po aucie. Multum schowków, stojaków na kubki.

Edited by Dark Knight
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Co prawda z awd nie miałem do czynienia, ale rodzice mieli trzy: 1998, 2003, 2008. Dwie ostatnie miałem okazję dość często prowadzić i cokolwiek o nich wiem, więc służę pomocą :).

 

napisz coś wiecej o tym 2008 , 3,5 silnik raczej bezawaryjny z zapasem mocy, LPG chodzi tam raczej bez problemu, bardziej interesuje mnie skrzynia biegow-chyba automat 5, jakosc zabezpieczenia aktykorozyjnego pod autem, rozmiar dojazdówki pod autem , jakies bolączki ewentualnie usterki,duperele z którymi to auto mialo doczynienia

 

dzięki

 

Swagger Wagon :question::mrgreen:

 

 

AWD w Siennie jest to samo co w Lexusach RX - d... nie urywa. Ogólnie duże auto, dużo pali, można zainwestować w LPG, ale nie ma za bardzo gdzie wstawić butli. Polecam wersję siedmioosobową z fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie - mega wygodne:

 

Sienna-seats-JPEG.jpg

 

W Warszawie od metra ich na sprzedaż stoi. Jak ktoś szuka to mogę polecić jedną sztukę. Bezawaryjne, duże, wygodne. Nie trzeszczy jak co po niektóre Lancie/Chryslery. Możnaby dokleić znaczek Lexusa jak co po niektórzy mówią. Od użytkownika wiem, że największe zalety tego auta są jednocześnie największymi wadami. Napęd daje radę w codziennym użytkowaniu, ale nie sprawdził się przy zimowych wyjazdach w góry: masa + problemy ze śliskimi podjazdami. On zmienił na Landcruisera 100. W ogólnym rozrachunku na pewno fajne auto. Podwozie, silniki - wszystko pamięta jeszcze ubiegłe dziesięciolecie więc nie chce się psuć. W środku jest tyle miejsca, że dzieciaki mogą biegać po aucie. Multum schowków, stojaków na kubki.

 

pisałeś o tym napędzie FWD czy AWD z problemem z podjazdami- może jeszcze się okazać że opony były jakieś lipne

ciekawi mnie jaki to rodzaj tego AWD czy elektronika coś tam załącza/wyłącza czy cały czas ciągnie bez możliwości wyłączenia(czy w AWD jest nadal dojazdówka pod autem-czy juz na nią brakło miejsca). 3,5 litra i dwie tony musi coś palić ale ponoć z LPG nie ma tam problemu zadnego

Link to comment
Share on other sites

AWD. Gość nie mógł podjechać pod pensjonat, położony trochę powyżej głównej drogi. Ale BMW z X-Drive'em też tam nie dawało rady podobno. Próbował i auto stawało po drodze. Może tak jak mówisz - opony, w końcu auto z rynku amerykańskiego - może na całorocznych jeździł. Ogólnie o napędzie znalazłem taką informację, że jest to AWD "starego typu", normalnie jest 50:50 i w razie poślizgu którejś z osi, napęd idzie na tą która ma przyczepność. Z LPG technicznie problemu nie ma. Pojawia się kiedy zastanawiasz się jak umiejscowić butlę. Tylna kanapa (trzeci rząd) jest chowana w podłodze i butlę musisz wsadzić tam, co powoduje, że nie możesz złożyć całej tylnej kanapy, a wstawić butli gdzie indziej nie można, bo najzwyczajniej nie ma na to miejsca. Chcesz przewieźć coś większego i masz problem:

 

Toyota-Sienna-2004-2005_i02.jpg

 

To będzie lepiej obrazowało sytuację:

 

2004-Toyota-Sienna-Recall-02-300x225.jpg

 

Zapasu w Siennie nie masz, na rynek amerykański sprzedawali chyba z oponami run-flat.

Edited by Dark Knight
Link to comment
Share on other sites

Zapas jest, ale to jest dojazdówka która jest umieszczona pod prawym słupkiem(chyba zwie się on B, ten za przednim fotelem ;)). Coś więcej naskrobię po 16, jak będę miał dostęp do komputera, bo z telefonu średnio pisze się dłuższe wypowiedzi ;).

 

Więc:

Silnik to po przestrzeni największa zaleta tego samochodu. Fajnie brzmi, mocy pod dostatkiem(moje amatorskie pomiary potwierdzały się z danymi z amerykańskich portali i było to niskie 7s do 100), jadąc na trasie stałym tempem można spalić nawet poniżej 10 litrów. Gazu, przy normalnej jeździe palił ok, 13 w trasie, 17 w mieście. Butle mieliśmy małą, bo wchodziło tam tylko 43 litry, ale była tylko za tym mniejszym składanym siedzeniem, więc pojemność bagażnika aż tak bardzo nie ucierpiała, rozmiaru dojazdówki nie pamiętam. Gazownik proponował nam dołożenie drugiego zbiornika w jej miejsce, ale nie zrobiliśmy tego. Na gazie chodziła bardzo w porządku, regulacja zaworów w tym silniku jest już hydrauliczna(w 3.3 jeszcze nie było). Skrzynia bez rewelacji, ale tragedii też nie było. Praca raczej z poprzedniej epoki, bo mając porównanie do skrzyni z e39 i touarega zdecydowanie przypomina tą z BMW.

 

Prowadzenie w tym samochodzie lepiej przemilczeć(gwoździem do trumny było to, że jeździłem wtedy właśnie e39 ;)). Układ kierowniczy zdecydowanie amerykański, zawieszenie też, chociaż zdecydowanie poprawione w stosunku do poprzednich wersji. Mieliśmy wszystkomającą wersję limited i przez to były tam wszelkie systemy, które działały poprawnie(kontrolę trakcji dało się wyłączyć, vsc nie).

 

Wnętrze, jak to w ponad 5-metrowym samochodzie ogromne, ale fotele przyznam, że były wygodniejsze w poprzednich, tu miałem wrażenie, że były ogólnie mniejsze. Fotele kapitańskie, które wrzucił Dark Knight zostały wprowadzone w najnowszym modelu. Schowków faktycznie pełno, w wersji limited wszystko robi się samo(drzwi boczne, klapa bagażnika, chowanie foteli w podłogę), klima 3-strefowa zupełnie wydajna, system audio jbl fajny, ale zdecydowanie nastawiony na dvd,a nie muzykę. Wejście A/V do ekranu dla 2 i 3 rzędu.

 

Wykończenie niestety kuleje i to mocno. Dlatego w życiu bym tu znaczka lexusa nie przykleił. Plastikowe drewno w kolorze paprykarza, spasowanie średnie, ogólne wygłuszenie samochodu też bez rewelacji. Po siennie rodzice kupili touarega i pomimo tego, że nie lubie VAG, to między tymi samochodami jest ogromna różnica w wykończeniu.

 

Z korozją żadna nasza sienna nie miała problemu. Awaryjność w przypadku tych 3 sienn taka sama, czyli żadna. Sama eksploatacja. Naprawdę. W tym przypadku nie można się do niczego przyczepić. Jeśli chodzi o vana, to pewnie ciężko będzie znaleźć coś fajniejszego(ew. odyssey), ale może rzuć okiem na toyotę venza. To podobno naprawdę fajny sprzęt.

 

Pewnie o czymś zapomniałem, jakbyście mieli więcej pytań, to śmiało, może do czegoś jeszcze się przydam :).

Edited by Bright
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Zapas jest, ale to jest dojazdówka która jest umieszczona pod prawym słupkiem(chyba zwie się on B, ten za przednim fotelem ;)). Coś więcej naskrobię po 16, jak będę miał dostęp do komputera, bo z telefonu średnio pisze się dłuższe wypowiedzi ;).

 

To zwracam honor :) .

Link to comment
Share on other sites

dzieki Bright

nowa buda troche cenowo zaporowa

3,5 litra, 2 tony, pokój na kółkach z wygodnymi fotelami, 7 sek do 100, 13 gazu brzmi calkiem niezle.

honda oddysey i nissan(nie pamietam modelu) nie mają AWD

 

podejrzewam że promień skrętu moze miec podobny do legacy- czyli do dupy heheh

Link to comment
Share on other sites

Przy AWD będzie to pewnie jakieś 15 litrów, ale przyspieszenie oprócz idealnie suchego asfaltu może być lepsze, bo przy 268KM i FWD kontrola trakcji miała sporo pracy. Promień skrętu jak na taki samochód akurat zaskakująco dobry :).

Link to comment
Share on other sites

tylko bulgotu sie z V6 nie wycisnie :( (ale pewnie jak proex zrobi jakis koncowy to będzie lepiej gadało)

Bright-pamiętasz czy:

1.w pierwszym rzędzie miedzy fotelami mozna zdemontowac do podlogi - tą szafke/schowek/ zeby np wlozyc cos extremalnie dlugiego

2.skrzynia automat-ma jakies funkcje -typu snow? zima?

3.szybko grzał sie ten silnik ? troche oleju tam jest , to nie 4 literki jak w EJ20 :)

4.prowadzenie myśle to - odbicie wysokiego punktu środka cięzkosci jak i pewnie zawieszenia zestojonego na USA

5.jak z hamulcami ?? bo jakos trzeba to zatrzymac :)))) pewnie szału nie ma :(

 

z ogolnego przyjętego założenia ostatnie roczniki środkowej budy czyli 2009-2010 (w 2011 chyba nawet jeszcze ją robili) bedą pozbawione ewentualnych wad wieku dziecięcego

Link to comment
Share on other sites

1. Schowek można zdemontować praktycznie jednym ruchem.

2. Skrzynia nie miała żadnych funkcji.

3. Tego akurat nie pamiętam, ale tragedii chyba nie było.

4. Tak, czuć było ten wysoki środek ciężkości, który do tego potęgowany był wysoką pozycją za kierownicą.

5. Hamulce(4 tarczowe, co jak wiemy np. z foresterów us oczywistością nie jest ;)) były przeciętne. Nie zauważyłem jakichś odchyłów od normy, ale też nigdy nie jeździłem nią tak, żeby dostały w kość;). O ile dobrze pamiętam to był tam jakiś system wspomagania hamowania, czy coś w tym stylu.

Pamiętaj, że przy tych samochodach sprzedawcy w większości podają rok modelowy, a nie produkcji. Na tabliczce znamionowej jest za to podany miesiąc i rok produkcji.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...