Skocz do zawartości

Temperatura zewnętrzna i temperatura w komorze silnika.


Krzysiek_WAWA

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj jadąc do pracy w południe, temperatura około 30st. zauważyłem bardzo ciekawą rzecz. Temperatura oleju mi powędrowała do ~120st z włączoną klimatyzacją. EGT w normie, Temperatura silnika też w normie. Czy wy również macie tak wysoką temperaturę na wskaźniku?? Czy może to być spowodowane tym że pod silnikiem mam płytę alumminiową która prawie całkowicie przykrywa spód komory silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do ~120st z włączoną klimatyzacją

 

W takich upałach u mnie jest trochę poniżej 100 stopni. Wartości były wyższe - max. 120 stopni - tylko podczas niedzielnego spotu na torze inter carsu, ale dopiero po przejechaniu trzeciego kółka z rzędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jadąc do pracy w południe, temperatura około 30st. zauważyłem bardzo ciekawą rzecz. Temperatura oleju mi powędrowała do ~120st z włączoną klimatyzacją. EGT w normie, Temperatura silnika też w normie. Czy wy również macie tak wysoką temperaturę na wskaźniku?? Czy może to być spowodowane tym że pod silnikiem mam płytę alumminiową która prawie całkowicie przykrywa spód komory silnika.

 

Tak, aluminowa płyta, nie dość że utrudnia chłodzenie to jeszcze po nagrzaniu doddaje ciepło na silnik , kewlar oprócz lepszej wagi nie powoduje takiego nagrzewania się .

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, aluminowa płyta, nie dość że utrudnia chłodzenie to jeszcze po nagrzaniu doddaje ciepło na silnik , kewlar oprócz lepszej wagi nie powoduje takiego nagrzewania się .

Pozdr.

 

To wszystko racja, ale ja też mam płytę i to taką samą, jak Krzysiek, a takich temperatur u siebie nie notuję :roll:.

 

Wydaje mi się, że wychodzi w tej sytuacji fakt, że silnik w imprezie Krzyśka był dłubnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich upałach u mnie jest trochę poniżej 100 stopni. Wartości były wyższe - max. 120 stopni - tylko podczas niedzielnego spotu na torze inter carsu, ale dopiero po przejechaniu trzeciego kółka z rzędu.

Przemeq, tylko ty chyba masz czujnik w misce olejowej czy w drugim otworze w bloku. Ja mam w bloku silnika. Na pewno temperatura płyty też jest wysoka, wkońcu jest przy niej układ wydechowy. Tomek, a wiesz może ile kosztuje płyta kewlarowa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem. Ponad 2 tysiące.

 

dokładnie dwa tysiące kosztuje profi chłodnica oleju, i właśnie jestem na etapie zamawiania takiej, właśnie z powodu wysokiej temp. oleju podczas upalania w upale :D

Mati, to zamontuj u siebie, zobaczę efekt i montuje u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja montuje na 100%, razem z chłodnicą aluminiową Koyo, bo chłodny silnik to szczęśliwy silnik :wink:

 

P.S. w nawiązaniu do twojego pytania z innego wątku w VTG były w celach towarzyskich bo troche za gorąco było żeby hamować samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja montuje na 100%, razem z chłodnicą aluminiową Koyo, bo chłodny silnik to szczęśliwy silnik

Masz 100% racji, ja w tym tygodniu robie natrysk na intercooler ;), ja patrzyłem na coś takiego http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HIGH-PERFORMANCE-OIL-COOLER-KIT-IMPREZA-WRX-STI-LEGACY_W0QQitemZ330000920641QQihZ014QQcategoryZ46095QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam płytkę z kevlaru, i raczej się nie grzeje, ale co tu dużo gadać samochody z suszarką grzeją się strasznie choćby od samej gorącej części turbo, i w takich temp rady 100 % na to nie ma , ale tak jak Mati napisał , można obniżać tą tem poprzez zastosowanie wydajniejszej chłodnicy oleju.Nie bez kozery mamy pod maskami osłony termiczne , bo inaczej lakier by spłynął z maski.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile stopni mozna zbic temp na dolocie,

po obtasmowaniu wydechu przed/za turbo ?

 

nie jestem w stanie okreslic ile bedzie w stopniach C, ale sporo.Mam na DP tasme Thermotec i po ostrej jezdzie normalni moge go dotknac na chwile :shock: a sprobuj chociaz zblizyc reke do takiego nie owinetego tasma DP :wink:

 

W UK widzialem ze maja dodatkowo owiniete turbiny(waska tasma) i kolektory wydechowe, efekty mysle ze sa zadowalajace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz czy to jest taka taśma do układów wydechowych?? Bo jeśli tak to kolega możę mi załatwić to po cenach hurtowych?? Więc jeśli ktoś jeszce jest chętny to proszę na prv, bo ja na pewno układ tym owijał aby nie było zbyt dużego promieniowania ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz czy to jest taka taśma do układów wydechowych?? Bo jeśli tak to kolega możę mi załatwić to po cenach hurtowych?? Więc jeśli ktoś jeszce jest chętny to proszę na prv, bo ja na pewno układ tym owijał aby nie było zbyt dużego promieniowania ciepła.

 

Tak Krzysiek, dokladnie ta.Wazne aby byla renomowanego producenta i do wysokiej temperatury.Sa tez tasmy do owijania wydechu no name, ktore po prostu po jakim czasie sie krusza.

 

the-11001.jpg

 

Poecam http://www.summitracing.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz - pamietam o twoim dp.

chcialem informacji z innego zrodla, dodatkowo chetnie popartego odczytami ze wskaznikow,

choc powiem szczerze, ze parzy/nie parzy przemawia do wyobrazni :mrgreen:

nie wiem jak z dp (duzo chlodniej), ale po owinieciu kolektora niezle dymy ida.

koszt tasmy chyba nie je powalajacy (rolka 2mb kolo 40$ :roll: ), wiec dosc paszteciarsko jak na mody :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak z dp (duzo chlodniej), ale po owinieciu kolektora niezle dymy ida.

 

po owinieciu DP tez ida dymy,ale tylko napoczatku i do tego niezly smrod, ale to minie tak jak po flegaminie :D

 

koszt tasmy chyba nie je powalajacy (rolka 2mb kolo 40$ ), wiec dosc paszteciarsko jak na mody

 

koszt rzeczywiscie paszteciarski, ale mi poszla cala rolka na sam DP :D ale przyznaje ze mialem ta o szerkosci 1", a najlepiej wziac 2" na downpipe i kolektor wydechowy, a 1" na turbinke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smrod ? przy kolektroze to dymy jak z parowozu... a smrod swoja droga.

zreszta nawet po kilku k km jak sie dobrze rozgrzeje, to taki lekki, kwasny, zapaszek dochodzi.

na turbo, to sa chyba takie 2 warstwowe wynalazki.

nie przypadkiem cos na bazie aluminium (zewnatrz) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...