Jump to content

Temperatura zewnętrzna i temperatura w komorze silnika.


Krzysiek_WAWA
 Share

Recommended Posts

Dzisiaj jadąc do pracy w południe, temperatura około 30st. zauważyłem bardzo ciekawą rzecz. Temperatura oleju mi powędrowała do ~120st z włączoną klimatyzacją. EGT w normie, Temperatura silnika też w normie. Czy wy również macie tak wysoką temperaturę na wskaźniku?? Czy może to być spowodowane tym że pod silnikiem mam płytę alumminiową która prawie całkowicie przykrywa spód komory silnika.

Link to comment
Share on other sites

do ~120st z włączoną klimatyzacją

 

W takich upałach u mnie jest trochę poniżej 100 stopni. Wartości były wyższe - max. 120 stopni - tylko podczas niedzielnego spotu na torze inter carsu, ale dopiero po przejechaniu trzeciego kółka z rzędu.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj jadąc do pracy w południe, temperatura około 30st. zauważyłem bardzo ciekawą rzecz. Temperatura oleju mi powędrowała do ~120st z włączoną klimatyzacją. EGT w normie, Temperatura silnika też w normie. Czy wy również macie tak wysoką temperaturę na wskaźniku?? Czy może to być spowodowane tym że pod silnikiem mam płytę alumminiową która prawie całkowicie przykrywa spód komory silnika.

 

Tak, aluminowa płyta, nie dość że utrudnia chłodzenie to jeszcze po nagrzaniu doddaje ciepło na silnik , kewlar oprócz lepszej wagi nie powoduje takiego nagrzewania się .

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Tak, aluminowa płyta, nie dość że utrudnia chłodzenie to jeszcze po nagrzaniu doddaje ciepło na silnik , kewlar oprócz lepszej wagi nie powoduje takiego nagrzewania się .

Pozdr.

 

To wszystko racja, ale ja też mam płytę i to taką samą, jak Krzysiek, a takich temperatur u siebie nie notuję :roll:.

 

Wydaje mi się, że wychodzi w tej sytuacji fakt, że silnik w imprezie Krzyśka był dłubnięty.

Link to comment
Share on other sites

W takich upałach u mnie jest trochę poniżej 100 stopni. Wartości były wyższe - max. 120 stopni - tylko podczas niedzielnego spotu na torze inter carsu, ale dopiero po przejechaniu trzeciego kółka z rzędu.

Przemeq, tylko ty chyba masz czujnik w misce olejowej czy w drugim otworze w bloku. Ja mam w bloku silnika. Na pewno temperatura płyty też jest wysoka, wkońcu jest przy niej układ wydechowy. Tomek, a wiesz może ile kosztuje płyta kewlarowa??

Link to comment
Share on other sites

Ja wiem. Ponad 2 tysiące.

 

dokładnie dwa tysiące kosztuje profi chłodnica oleju, i właśnie jestem na etapie zamawiania takiej, właśnie z powodu wysokiej temp. oleju podczas upalania w upale :D

Link to comment
Share on other sites

Ja wiem. Ponad 2 tysiące.

 

dokładnie dwa tysiące kosztuje profi chłodnica oleju, i właśnie jestem na etapie zamawiania takiej, właśnie z powodu wysokiej temp. oleju podczas upalania w upale :D

Mati, to zamontuj u siebie, zobaczę efekt i montuje u siebie.

Link to comment
Share on other sites

Ja montuje na 100%, razem z chłodnicą aluminiową Koyo, bo chłodny silnik to szczęśliwy silnik :wink:

 

P.S. w nawiązaniu do twojego pytania z innego wątku w VTG były w celach towarzyskich bo troche za gorąco było żeby hamować samochód.

Link to comment
Share on other sites

Ja montuje na 100%, razem z chłodnicą aluminiową Koyo, bo chłodny silnik to szczęśliwy silnik

Masz 100% racji, ja w tym tygodniu robie natrysk na intercooler ;), ja patrzyłem na coś takiego http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HIGH-PERFORMANCE-OIL-COOLER-KIT-IMPREZA-WRX-STI-LEGACY_W0QQitemZ330000920641QQihZ014QQcategoryZ46095QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Link to comment
Share on other sites

Ja mam płytkę z kevlaru, i raczej się nie grzeje, ale co tu dużo gadać samochody z suszarką grzeją się strasznie choćby od samej gorącej części turbo, i w takich temp rady 100 % na to nie ma , ale tak jak Mati napisał , można obniżać tą tem poprzez zastosowanie wydajniejszej chłodnicy oleju.Nie bez kozery mamy pod maskami osłony termiczne , bo inaczej lakier by spłynął z maski.

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

o ile stopni mozna zbic temp na dolocie,

po obtasmowaniu wydechu przed/za turbo ?

 

nie jestem w stanie okreslic ile bedzie w stopniach C, ale sporo.Mam na DP tasme Thermotec i po ostrej jezdzie normalni moge go dotknac na chwile :shock: a sprobuj chociaz zblizyc reke do takiego nie owinetego tasma DP :wink:

 

W UK widzialem ze maja dodatkowo owiniete turbiny(waska tasma) i kolektory wydechowe, efekty mysle ze sa zadowalajace.

Link to comment
Share on other sites

komancz czy to jest taka taśma do układów wydechowych?? Bo jeśli tak to kolega możę mi załatwić to po cenach hurtowych?? Więc jeśli ktoś jeszce jest chętny to proszę na prv, bo ja na pewno układ tym owijał aby nie było zbyt dużego promieniowania ciepła.

Link to comment
Share on other sites

komancz czy to jest taka taśma do układów wydechowych?? Bo jeśli tak to kolega możę mi załatwić to po cenach hurtowych?? Więc jeśli ktoś jeszce jest chętny to proszę na prv, bo ja na pewno układ tym owijał aby nie było zbyt dużego promieniowania ciepła.

 

Tak Krzysiek, dokladnie ta.Wazne aby byla renomowanego producenta i do wysokiej temperatury.Sa tez tasmy do owijania wydechu no name, ktore po prostu po jakim czasie sie krusza.

 

the-11001.jpg

 

Poecam http://www.summitracing.com/

Link to comment
Share on other sites

komancz - pamietam o twoim dp.

chcialem informacji z innego zrodla, dodatkowo chetnie popartego odczytami ze wskaznikow,

choc powiem szczerze, ze parzy/nie parzy przemawia do wyobrazni :mrgreen:

nie wiem jak z dp (duzo chlodniej), ale po owinieciu kolektora niezle dymy ida.

koszt tasmy chyba nie je powalajacy (rolka 2mb kolo 40$ :roll: ), wiec dosc paszteciarsko jak na mody :lol:

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak z dp (duzo chlodniej), ale po owinieciu kolektora niezle dymy ida.

 

po owinieciu DP tez ida dymy,ale tylko napoczatku i do tego niezly smrod, ale to minie tak jak po flegaminie :D

 

koszt tasmy chyba nie je powalajacy (rolka 2mb kolo 40$ ), wiec dosc paszteciarsko jak na mody

 

koszt rzeczywiscie paszteciarski, ale mi poszla cala rolka na sam DP :D ale przyznaje ze mialem ta o szerkosci 1", a najlepiej wziac 2" na downpipe i kolektor wydechowy, a 1" na turbinke.

Link to comment
Share on other sites

smrod ? przy kolektroze to dymy jak z parowozu... a smrod swoja droga.

zreszta nawet po kilku k km jak sie dobrze rozgrzeje, to taki lekki, kwasny, zapaszek dochodzi.

na turbo, to sa chyba takie 2 warstwowe wynalazki.

nie przypadkiem cos na bazie aluminium (zewnatrz) ?

Link to comment
Share on other sites

olej stosowany do upalania w wysokich temperaturach (np taki meksyk jak polska teraz :lol: ),

powoduje ze duzo ciezej jest go rozgrzac do tak wysokich temperatur,

czy moze po psortu przy (np) 120 ma duzo lepsze (stabilniejsze) parametry ?

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...