wałek Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Powoli będe się przymierzał do wymiany sprzęgła, pomyślałem żeby zrzucić skrzynie i zrobić przegląd - rozebrać, posprawdzać łożyska, synchro itp. Jest sens? jak jest z dostępnością ew. łożysk czy synchronizatorów? Autem jeżdże w miare normalnie, żadnego upalania, ścigania itp. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roque Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 (edited) Też mnie czeka wymiana sprzęgła za jakiś czas także przyłączam się do pytania. Edited October 14, 2013 by Roque Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Autem jeżdże w miare normalnie, żadnego upalania, ścigania itp. Jeśli skrzynia pracuje cicho,bez szumów,wycia,zgrzytów podczas zmiany biegów,to nie ma powodów aby do niej zaglądać,darowałbym sobie.Wystarczy olej świeży o odpowiednich parametrach do skrzyni. Części są dostępne i nie ma większych problemów z dostępnością,czasem trzeba tylko poczekać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wałek Posted October 15, 2013 Author Share Posted October 15, 2013 dzięki na zimnym czuc lekki opór i biegi jakby na dwa razy wskakiwały, na ciepłym ustaje ale idealnie nie jest, no i 1 niekiedy nie moge wrzucic, np jak auto delikatnie toczy się a nawet na postoju, musze puscic sprzęgło i jeszcze raz wbijać. Jaki olej najlepiej byłoby zastosować ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkocot Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Wymienisz sprzeglo i olej i bedzie ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
impreza555 Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 u mnie było podobnie po wymianie sprzęgła biegi wchodzą lepiej zwłaszcza 1 i wsteczny Link to comment Share on other sites More sharing options...
wałek Posted October 21, 2013 Author Share Posted October 21, 2013 sprzęgło i olej ogarnięty, jest lepiej dzięki za rady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corax Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Jaki olej tzn producent ? jak coś na pw proszę jeśli nie wolno takiej informacji udzielać bo że 75W90 albo 80W90 jak dobrze pamiętam do cywila to raczej fakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wałek Posted October 22, 2013 Author Share Posted October 22, 2013 zalałem Mobilem 75w90, pókoi co faza testów ale raczej źle niepowinno być Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabb Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Przed grzebaniem w skrzyni proponuje lekko rozciągnąć sprężynkę w wysprzegliku i dobrze odpowietrzyć układ sprzęgła, po wymianie oleju biegi tez lepiej wchodzą. Ja znowu mam problem z wybijaniem wstecznego ale to podobno grubsza robota Link to comment Share on other sites More sharing options...
power for fun Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Niestety dla wszystkich temat skrzyni w GT to budżetowa sprawa... remont niestety nie jest opłacalny bo same graty w ASO to spory wydatek, natomist używka z Alledrogo... nie wiemy czego się spodziewać. Przechodziłem przez ten temat juz 3 krotnie i skończyło się na skrzyni z WRX 05r. i juz 3 miesiąc daje radę. Więc może tu jest alternatywa na wieczny problem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picasek Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Korzystając z otwartego tematu zapytam. Jaką grubość ma nowa tarcza sprzęgła ? Orientuje się ktoś ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PoulD Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 Przy sprzęgle Xtreme S-KSU23006HD Stage 1 - Subaru Impreza GT, WRX 1997-2005 z silnikami EJ20 skrzynia 5 biegowa Wymiar tarczy: 230x24x25.5mm, niektóre wychodzą np 25.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picasek Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 (edited) PoulD 25 mm ? Moja jest niby biedna bo ma 6,5 mm ale zawsze wydawało mi się, że nowa ma ok 10-12 mm Edited February 18, 2014 by Picasek Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabb Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 Jeżeli komuś biegi wchodzą źle czyli (za miekko, z oporem i nie czuć gdzie dany bieg ma swoje miejsce na lewarku) Stojąc w korku częste naciskanie sprzęgła powoduje jego zapowietrzanie aż w końcu zostaje w podłodze albo ma 1cm skoku Winą jest gównie wysprzeglik i nie wymiana w starych gumek na nowe, przerabiałem temat reperaturek nie warto. Kupiłem wysprzeglik nowy za około 200zł i nie te biegi kazdy ma teraz swoje miejsce nie trzeba w nie trafiać ani wbijać na silę. Co do remotu skrzyni. Mojemu znajomemu w GT strzelił ten duży seger utrzymujący wisko wkupie oczywiście narobiło on strat na kliku zębatkach bo kawałki latały po całej skrzyni. Nie było żadnego problemu żeby przez forum kupić używane elementy skrzyni (wałki z zębatkami i łożyskami za nie wielkie pieniądze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picasek Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 U mnie biegi na zimnym silniku wchodzą ciężko ale po nagrzaniu jest ok. Co do samej jazdy nie mam problemu z ich wrzucaniem tylko po prostu sprzęgło ,,łapie'' tak od połowy. Prawdopodobnie będę nabijał nowe okładziny stąd pytanie jaką grubość ma nominalna tarcza sprzęgła Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 PoulD 25 mm ? Moja jest niby biedna bo ma 6,5 mm ale zawsze wydawało mi się, że nowa ma ok 10-12 mm Wymiary tarczy sprzęgła podaje producent tarczy a dla seryjnej manual - np. WRX ma 230 x 150 x 3.5 gdzie 3,5 jest grubością okładziny na 1 stronę. W sumie ok 9-9.5 mm. (3,5+X+3,5) gdzie X jest grubością blachy, której nie pamiętam. Ap racing podaje dla GT/WRX - 8.6 mm Minimum z tego co pamiętam to 6.5 mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picasek Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 4mamut dziękuję za informację. Teraz wiem na czym stoję Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now