Jump to content

Wymiana płynu chłodzącego


Roque

Recommended Posts

Dziś, podczas wymiany płyny w chłodnicy zrobiłem chyba błąd i z rozpędu najpierw zacząłem lać płyn przez zbiorniczek wyrównawczy. szybko się napełnił do kreski "full". Później zalałem do pełna przez wlew z chłodnicy. Przy pracy silnika (tylko na postoju jak na razie) płyn, chłodnica itp. się zagrzały ale płyn we wlewie do zbiorniczka pozostał zimny. Po spuszczeniu płynu wlew zbiorniczka pozostał napełniony do kreski "full". Może to być spowodowane jakimś zapowietrzeniem przez które płyn wlany bezpośrednio do zbiorniczka nie spływa z płynem wlanym przez korek chłodnicy? Jeżeli tak to jak to odpowietrzyć?

Link to comment
Share on other sites

Otwórz korek zbiorniczka wyrównawczego jak jest zimne auto,na otwartym na maksa ogrzewaniu, odpal, dodaj lekko gazu i lej pod korek,zamknij i potem puść gaz.Rozgrzej auto aż się włączy wentylator chłodnicy. Powinno być dobrze odpowietrzone.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Dziś spróbuję takiej kombinacji:)

 

Jeszcze jedno pytanie. Jeżeli układ w ten sposób się odpowietrzy i płynu będzie za mało to uzupełniać przez korek chłodnicy czy szyjkę zbiorniczka?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...