sebachon Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Cały zbiornik paliwa. Prawie dwa... Zapytam w takim razie carfita czy ma na stanie takowy. Niesamowite w tym było to, że mimo pęknięcia auto trzymało jednak wzorowo ciśnienie oleju... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Niesamowite w tym było to, że mimo pęknięcia auto trzymało jednak wzorowo ciśnienie oleju... Całe szczęście,najwidoczniej szczelina na tyle mała,że pompa mogła zapewnić obieg i ciśnienie oleju.Z upływem czasu i wraz z powiększaniem się szczeliny,sytuacja uległaby zmianie na niekorzyść. Podejrzewam,że niewielu użytkowników zwróciłoby uwagę na takie niuanse i objawy.Tylko pogratulować czujności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Podejrzewam,że niewielu użytkowników zwróciłoby uwagę na takie niuanse i objawy.Tylko pogratulować czujności. I to na przekór niektórym mechanikom, że jestem przewrażliwiony i przesadzam. Na szczęście późne gaśnięcie zdarzyło mi się jedynie kilka razy i to góra 3 sekundy. Sprawdzałem nawet, czy mignie kontrolka przy spadku obrotów na granicy gaśnięcia silnika, ale na szczęście ciśnienie nawet wtedy było powyżej progu alarmowego. Wyszło, że jednak silnik jest naprawdę w bardzo dobrym stanie, skoro tak sobie z tym poradził... Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia tego pęknięcia, ale było na mniej więcej połowie obwodu spawu górnego mocowania. No i teraz mam silną motywację, żeby zjawić się na Plejadach i postawić wszystkim wyżej wymienionym mega flaszkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 No a co z życiem na krawędzi, dreszczykiem emocji wywołanym panewką ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 No a co z życiem na krawędzi, dreszczykiem emocji wywołanym panewką ? no cóż... Będę tęsknił.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Teraz pozosają Ci tylko wóda, dragi, sex i rock&roll Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Teraz pozosają Ci tylko wóda, dragi, sex i rock&roll To już mam. Zawodowo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 dobrze ze tak sie skonczyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 dobrze ze tak sie skonczyło Oj tak... I przynajmniej już wiadomo, ze jeżeli lampka oleju czasami nie gaśnie od razu to nie czujnik srujnik tylko trzeba zdejmować miskę... Problem ze smokami w 2.5T kładzie się niestety cieniem na mojej ulubionej marce, bo trzeszczenie deski rozdzielczej, skrzypiącą pracę sprzęgła czy nawet ten nieszczęsny pisk hamulców jestem w stanie uznać za TTTM, ale tak poważna wada związana z silnikiem - nie przystoi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Problem ze smokami w 2.5T kładzie się niestety cieniem na mojej ulubionej marce, bo trzeszczenie deski rozdzielczej, skrzypiącą pracę sprzęgła czy nawet ten nieszczęsny pisk hamulców jestem w stanie uznać za TTTM, ale tak poważna wada związana z silnikiem - nie przystoi... oj tam, panewki, smoki, tłoki, upg, kilka drobiazgów trzeba poprawić, ale później już jest z górki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 (...)Podejrzewam,że niewielu użytkowników zwróciłoby uwagę na takie niuanse i objawy.(...) W swoim Dziadku też mam coś podobnego więc Sebachon nie jest jedyny. (wiem, wiem, inne silniki, itd, itp.) A wracając do spawania smoka, 200zł za taką usługę to zdzierstwo. Stawka europejska spawacza z papierami 131, 135, 141 to 35 ojro/h. Dwa smoki na godzinę luzem idzie ogarnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 A wracając do spawania smoka, 200zł za taką usługę to zdzierstwo. Stawka europejska spawacza z papierami 131, 135, 141 to 35 ojro/h. A ja sobie tylko strzeliłem albo z sufitu wziąłem ceną,do porównania z ceną zakupu smoka tuningowego. Ile to kosztuje faktycznie,to trzeba zapytać oferującego takie usługi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Jak ktoś potrzebowałby taką usługę to zrobię to za free z solidarności forumowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Jak ktoś potrzebowałby taką usługę to zrobię to za free z solidarności forumowej. oooo i to jest podejscie na medal mi troszke zostało poxipolu mozna by zakleic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 A w sumie to padło kiedyś pytanie do Dyrekcji dlaczego Subaru nie zdecydowało sie na akcje wymiany smoków w 2.5 T? Po roku 2007 problem już został wyeliminowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 oooo i to jest podejscie na medal mi troszke zostało poxipolu mozna by zakleic E tam zaraz medal, uścisk dłoni po dobrze wykonanej pracy w zupełności wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 16 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 No i po naprawie. Serwis zdecydował się na wspawanie w miejscu pękniętej rurki nieco grubszą i wzmocnienie spawów. Wyglądało na bardzo solidną robotę. Ponieważ i tak wkrótce będę miał miskę do wymiany, wtedy podmienię ten smok na "carfitowy". Usterka w porę wykryta, więc auto śmiga zawodowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 (edytowane) U mnie problemu jak narazie odpukać nie ma, ale jeszcze 3 tys km do rozrządu, więc odrazu profilaktycznie oprócz upg zrobię też smok. Myślę że w MTS'ie sobie z tym poradzą . A co do przewrażliwienia to się nie martw . Mam chyba nawet gorzej i czasami myślę że coś mi w łepetynie nie bangla . Edytowane 16 Października 2013 przez Patryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 16 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 jeszcze 3 tys km do rozrządu Znaczy zbliża się ten krytyczny przebieg, kiedy smok zaczyna pękać. Profilaktyka absolutnie zalecana. Już nawet swojego wuja do tego namówiłem - jeździ Forkiem 2.5T. Powinniśmy tutaj wyręczyć SIP i stworzyć taką akcję propagującą wzmacnianie smoków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryku Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Trzymajcie kciuki, dzisiaj przemieszczam się do Białegostoku... No i sprawa wyjaśniona: PĘKNIĘTY SMOK!!! Zanim zdjęto miskę zmierzono ciśnienie oleju i na szczęście oraz o dziwo okazało sie wzorcowe w każdym zakresie obrotów. Dlatego mam nadzieje ze nic z silnikiem sie nie stało. Od spodu czysty jak łza, czyli Motul i Millers chyba robią dobra robotę. W sumie na przestrzeni 2-3 tys km lampk zgasła pózniej zaledwie kilka razy. Smok idzie do spawania zgodnie z Waszym zaleceniem. I tu znowu Wielkie Podziękowania dla Forum, a w szczególności: cybel, AdaSch, carlos-wrx, carfit, Bryku i jaceksu79. Naprawdę dziwie sie, ze SIP nie zrobił akcji w tej sprawie... Sebachon Ty to masz jaja jak balony. Kiedy byłeś u mnie aby potwierdzić diagnozę panewki, powiedziałem ci abyś wymienił smok pompy oleju. Mrugająca zalotnie do ciebie kontrolka ciśnienia oleju, to nie jest wcale czujnik ( który wymieniłeś niepotrzebnie), tylko objaw pęknięcia smoka. Zaczęło mrugać znowu, a ty zamiast samochód na lawetę i tym pędem do warsztatu , aby wymienić smok to postanowiłeś zrobić piękny skądinąd film o kontrolce , założyć 2 tematy na forum , i wybrać się w podróż do Białegostoku ,... Aż dziw bierze, że użytkownik tak dbający o samochód jak ty robi serię takich nierozsądnych i niebezpiecznych kroków. Naprawdę ... gratuluję cojones , bo destrukcja całego silnika wisiała w powietrzu. Piszę to dlatego, że forum ma być platformą służącą użytkownikom do wymiany różnorakich porad, pomocy, itp. Niech Twój przypadek posłuży innym posiadaczom dwuipółlitrówek turbo do obrania słusznej drogi dla swojego smoka Na temat różnicy pomiędzy obspawywaniem smoka a wymianą na nowy wzmocniony oraz kosztów napiszę może jutro. hmm. czyżbym wrócił na forum ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 (edytowane) Bryku, oczywiście masz racje, ale zauważ, ze Twoja diagnoza była już n-tą.... Wszystkie ASO w jakich byłem bagatelizowały problem, najpierw słyszałem że jestem przewrażliwiony, potem że silnik po prostu nie trzyma ciśnienia oleju i jest już do remontu, potem że czujnik itd. Dopiero sugestie z Forum a na końcu Twoja sprawiły że pojechałem do mojego stałego serwisu do Białegostoku. Ale nikt mi nie mówił żebym natychmiast wyłączył silnik, padł na ziemie z rekami z tylu na głowie i czekał na straż pożarna... Tym bardziej ze lampka dłużej gasła jedynie kilka razy. Co najśmieszniejsze po zmianie oleju przez 500 km problem w ogóle nie występował. Dlatego tez założyłem drugi wątek w Pytaniach żeby nigdy nikomu już coś takiego sie nie stało... O, to tyle na swoje usprawiedliwienie.... Edytowane 28 Października 2013 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 A tymczasem moje auto zasuwa jak ta lala.... Bardzo jednak trudno zniechęcić do tych samochodów. Mimo wadliwych smoków, UPG, wałów itp, dają tyle frajdy z zjazdy, że jestem w stanie chyba wszystko wybaczyć.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 (edytowane) tak... ale już niedługo będziesz musiał wyrobić złotą kartę kredytową na usługi aso po prostu wszystko jeszcze przed Tobą a tak poważniej - to jest super autko, ale przychodzi czas kiedy naprawdę idealnie wszystko zaczyna się w nim sypać. U jednych prędzej u innych później. Jest prosty i tani w naprawie pod warunkiem samodzielnej naprawy Edytowane 7 Listopada 2013 przez jaceksu79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 A tak wyglądał smok u mnie - w WRXie po przebiegu 123 tys. km: Pęknięcie na ok 80% obwodu. Było blisko. Objaw - dokładnie taki sam, jak u sebachona - migająca przez chwilę kontrolka oleju po odpaleniu silnika. Łatwo przegapić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Łatwo,łatwo. Nieszczęście było blisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się