Skocz do zawartości

późno gasnąca kontrolka oleju po odpaleniu na zimno


sebachon

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem założyć oddzielny temat, żeby nie robić OT w olejowym. Kontrolka zachowuje się następująco:

Na gorącym wszystko ok. Objaw bardzo nieregularny, raz jest, raz nie ma. Po wymianie oleju i czujnika, przez 500 km nie występował. Teraz znowu powrócił. W czasie jazdy nigdy kontrolka nawet nie mignęła. Nie mam niestety wskaźnika ciśnienia oleju, więc nie wiem czy jest ok. Kilka sugestii odnośnie smoka już się pojawiło, za co bardzo dziękuję, bo w poniedziałek odstawiam auto do ASO i będą po kolei sprawdzać, co trzeba, Jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, będę wdzięczny i przekażę ASO, bo temat raczej kłopotliwy...

 

No i kluczowe pytanie, czy do czasu naprawy jeździć, czy jednak odstawić na parking?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w koncu zrób to co ci pare osób od dawna sugeruje, zdemontuj miskę, wyciagnij smok olejowy i wyslij do obspawania - wiem że carfit takie rzeczy ogarnia raz dwa trzy a koszt z tego co pamietam jest mniejszy jak 200pln.

 

nieszczelność smoka olejowego prowadzi w bardzo szybki sposob do powaznej awarii silnika. Dopóki nei zdiagnozujesz na 100% co jest przyczyną - ja bym auta nie tykał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carlos, wielkie dzięki! Po raz kolejny potwierdza sie wielkość tego Forum. Gdyby nie info stad o wadliwych smokach, pewnie nadal bym tak jeździł. I dlatego mam żal do DAWOJA, ze mnie tak beztrosko wypuścili bez zasygnalizowania tego problemu. W ogóle jest to dziwne ze ASO nie przeprowadzaly akcji serwisowej w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymajcie kciuki, dzisiaj przemieszczam się do Białegostoku... ;):)

 

No i sprawa wyjaśniona: PĘKNIĘTY SMOK!!! Zanim zdjęto miskę zmierzono ciśnienie oleju i na szczęście oraz o dziwo okazało sie wzorcowe w każdym zakresie obrotów. Dlatego mam nadzieje ze nic z silnikiem sie nie stało. Od spodu czysty jak łza, czyli Motul i Millers chyba robią dobra robotę. W sumie na przestrzeni 2-3 tys km lampk zgasła pózniej zaledwie kilka razy. Smok idzie do spawania zgodnie z Waszym zaleceniem. I tu znowu Wielkie Podziękowania dla Forum, a w szczególności: cybel, AdaSch, carlos-wrx, carfit, Bryku i jaceksu79. Naprawdę dziwie sie, ze SIP nie zrobił akcji w tej sprawie...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

116 tys. I silnik osłuchany na maxa - nie słychać żadnej panewki. Jedynie trochę jeden popychacz.

 

No to wymieniaj smoka i dalej ogień :-)

Wymiana jest bez sensu, bo to wada materiałowo - konstrukcyjna. Lepiej rzeczywiście obspawac lub wymienić na ten wzmocniony smok z Mysiadla. Ale za 800 pln..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

116 tys. I silnik osłuchany na maxa - nie słychać żadnej panewki. Jedynie trochę jeden popychacz.

 

No to wymieniaj smoka i dalej ogień :-)

Wymiana jest bez sensu, bo to wada materiałowo - konstrukcyjna. Lepiej rzeczywiście obspawac lub wymienić na ten wzmocniony smok z Mysiadla. Ale za 800 pln..

 

Jak wymienisz na nowy OEM to przez jakiś czas będzie spokój.

 

Ale fakt - lepiej obspawać (ile to kosztuje?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

116 tys. I silnik osłuchany na maxa - nie słychać żadnej panewki. Jedynie trochę jeden popychacz.

 

No to wymieniaj smoka i dalej ogień :-)

Wymiana jest bez sensu, bo to wada materiałowo - konstrukcyjna. Lepiej rzeczywiście obspawac lub wymienić na ten wzmocniony smok z Mysiadla. Ale za 800 pln..

 

Jak wymienisz na nowy OEM to przez jakiś czas będzie spokój.

 

Ale fakt - lepiej obspawać (ile to kosztuje?).

Jeszcze nie wiem, ale chyba nie wiecej niż kilkadziesiąt złotych...(?)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

116 tys. I silnik osłuchany na maxa - nie słychać żadnej panewki. Jedynie trochę jeden popychacz.

 

No to wymieniaj smoka i dalej ogień :-)

Wymiana jest bez sensu, bo to wada materiałowo - konstrukcyjna. Lepiej rzeczywiście obspawac lub wymienić na ten wzmocniony smok z Mysiadla. Ale za 800 pln..

 

Jak wymienisz na nowy OEM to przez jakiś czas będzie spokój.

 

Ale fakt - lepiej obspawać (ile to kosztuje?).

Jeszcze nie wiem, ale chyba nie wiecej niż kilkadziesiąt złotych...(?)

 

A gdzie będziesz to robił?

Może i ja bym poszedł w profilaktykę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli raczej nie ten stary do obspawania?

Może być i ten stary,pewnie pęknięcie małe.Dokładna kontrola spawów w starym smoku i poprawienie w newralgicznych punktach,powinno wystarczyć. ;)

Czyli wychodzi,że mechanik jednak dobrze widział w swojej szklanej kuli,za jakiś czas byłaby panewka. :P:biglol:

 

A do kogo mam posłać tego kuriera?

Może do NS? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi,że mechanik jednak dobrze widział w swojej szklanej kuli,za jakiś czas byłaby panewka.

 

 

+1 :D

Bardzo śmieszne.... ;) A wracając do smoka.... Może jednak warto kupić ten wzmocniony z Mysiadła? Ktoś ma takowy? Sprawdza się?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...