kons6 Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 założyłem ALK Whiteline'a i chciałbym Was zapytać, co powinno się zmienić w prowadzeniu auta mam swoje odczucia po pierwszych kilometrach, ale interesują mnie opinie innych Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 jak zrobiłeś też geometrię, to powinien mniej ryć dziobem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted October 12, 2013 Author Share Posted October 12, 2013 ale, w których częściach zakręcania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Na wyjściu z progu Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted October 12, 2013 Author Share Posted October 12, 2013 zalozylem, nie robilem geometrii, auto na suchym asfalcie duzo latwiej zaczyna zakrecac, co jest bardzo duza zmiana na plusjak dla mbie obowiazkowa modyfikacja dla kazdego gc na ulice Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Alk jak sama nazwa wskazuje troche niweluje unoszenie przodu przy starcie. Reszta to samosugestia;-) Tapatalk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpol Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Producent zdaje się twierdzić coś innego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 @@bzyq, ale masz wsparcie ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Tak czy siak cena jest stosunkowo niska wiec warto zalozyc;-) Tapatalk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 @@bzyq, po prostu zarabiamy za dużo, więc cena jest podejrzanie niska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted October 12, 2013 Author Share Posted October 12, 2013 Alk jak sama nazwa wskazuje troche niweluje unoszenie przodu przy starcie. Reszta to samosugestia;-) może w GD jest już poprawione seryjne zawieszenie, może auto ma np. dobry gwint, camber plate'y, stabilizatory, dobrze ustawioną geometrię i nie ma czego już poprawiać... u mnie auto nie ma lekko, podchodzę z rezerwą do wszystkich zmian, po założeniu ALK było zgodnie z opisem w dokumentach Whiteline'a: zaczęło mocniej pracować na przednich sprężynach i przez to łatwiej zaczynać skręcać Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Pozwolę sobie włożyć kij w mrowisko i lekko zamieszać. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/25104-alk/page__hl__%2Banti-lift+%2Bkit Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted October 12, 2013 Author Share Posted October 12, 2013 (edited) myślicie, że sobie tę teorię dorobili? http://www.whiteline...of_WL_ALK_a.pdf dodatkowo potwierdzającą się w odczuciach z jazdy? zobaczę na filmach, czy auto zaczęło mocniej nurkować przodem przy hamowaniu i początku zakręcania (bo piszą, że tak będzie), z wewnątrz wydaje się, że tak jest przy moim użyciu auta obawiam się czy nie będzie mocniej dobijać przy lądowaniach na hopkach, ale wstawiam nowe sprężyny, więc na nie liczę być może faktycznie same odpowiednio zaprojektowane tuleje dają zbliżony efekt, ale w zestawie odpada ich wciskanie w mocowania, trzeba jedynie wcisnąć metalowe wkłady w poliuretan Edited October 12, 2013 by kons6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 jak chciałem kiedys ALK wrzucić do siebie - to Edwin (Carfit) po zapoznaniu sie z pomysłem, kazał mi lepiej przepić tą kasę - ponoć lepsze efekty są w takim jej spożytkowaniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
fedex Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Lepiej wydać kasę na jakieś markowe "paliwo" WYSOKOOKTANOWE ,ale po tym prowadzenie może się pogorszyć i można zaryć przodem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 duże negatywy (np -1.3st) też daja efekt latwiejszego skrecania mialem tak w WRXie auto nie do poznania wzgledem seryjnych ustawień Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 ALK miałem w swoim ex-lewenowym WRX. Teraz sam bym tego nie zainstalował.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 ALK miałem w swoim ex-lewenowym WRX. Teraz sam bym tego nie zainstalował.... Dlaczego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 ALK miałem w swoim ex-lewenowym WRX. Teraz sam bym tego nie zainstalował.... Dlaczego? Bo kiepsko jeżdziło po nierównych drogach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qóba Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Cześć, odświeżam bardzo stary temat z pytaniem - czy aby zdemontować ALK trzeba kupić jakieś oryginalne części, które w to miejsce się montuje? Jeżeli tak, to jakie? Czy demontaż tego ALK to skomplikowana sprawa? Ile realnie powinien skasować za to serwis? Będę bardzo wdzięczny za info. Kuba Link to comment Share on other sites More sharing options...
_scooby_ Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 (edited) Chcąc wrócić do serii wymieniasz tuleję tylną wahacza i robisz zbieżność oraz geometrię. Za tuleje OEM zapłacisz coś ok. 300PLN/1szt ( zamienniki pewnie za ok70PLN) + robocizna jakieś 250 + 150 geometria. Ceny roboczogodzin w serwisie i usług geometrii mogą się różnić w zależności od regionu i zakładu. Podałem Ci orientacyjny koszt i chyba niewiele się pomyliłem. Zostaw ALK bo jest to dobry mod do Imprezy. Sam używam i jestem zadowolony. Edited March 2, 2021 by _scooby_ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qóba Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 @sc00bydzięki za info. Skrzypienie tego ALK mnie irytuje, dlatego myślę o powrocie do serii... U Ciebie efekt skrzypienia (np. przy przejeżdżaniu przez garby) nie występuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
_scooby_ Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Coś tam kiedyś próbowało wydać jakiś dźwięk właśnie przy pokonywaniu progów zwalniających ale profilaktycznie wymieniłem sworznie zwrotnicy, końcówki drążków kierowniczych, łączniki staba +gumy staba i jest cisza więc ALK raczej to nie był. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qóba Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Ok, dzięki - podpytam o to na najbliższym serwisie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now