Jump to content

Impreza WRX Wastegate


cega

Recommended Posts

Witam. Mam mały problem z elektrozaworem od turbiny. Problem polega na tym iz auto na podlączonym zaworze jedzie jak by nie miało mocy a gdy wypne wezyk ten dolny od zaworu to wtedy jedzie normlnie ale za to wyskakuje jakiś błąd.

Mam dwa te zaworki i obydwa sprawdzalem na krótko podłaczajac pod prad i sie otwieraja i zamykaja.

 

Prosze o jąkąś pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

Jakis wysyp :) To juz trzeci przypadek podobnej usterki w ciagu kilku dni - poczytaj ostatnie wątki, moze Twoj przypadek jest juz rozwiązany. Jak odłączasz wężyk od solenoidu, to w zasadzie odłaczasz wastegate - turbo laduje wtedy maksa, bez hamulca (o ile dobrze zrozumialem kolege z forum ktory narysowal caly uklad powietrza w tym aucie i jego zasade dzialania). A jesli solenoid wylacza doladowanie wczesniej, to zapewne ma jakis powod

Link to comment
Share on other sites

Ja powalczylem tez z tym troche. Odpiecie ktoregokolwiek wezyka, na sciezce pomiedzy kroccem powietrza za turbo, siłownikiem WG i solenoidem, spowoduje przeładowanie. Azrael i paru innych wspominali ze potrafi nabic 1.7 , gdzie seryjnie jest chyba 0.8 w wrxie. Nie dasz rady uważać żeby nie przeładować, jak regulacja bedzie odpieta. Sterowanie turbiną jest w zasadzie mechaniczne - jedyny elektryk w tym ukladzie to solenoid (oczywiscie sterowany ECU, ktory juz zbiera info z roznych czujnikow itd - wiec to spore uproszczenie). Ja zdemontowalem solenoid , podlaczylem go do benzyny ekstrakcyjnej - zakladam ze na bene i oleje jest odporny, w koncu pracuje w ukladzie zasilania silnika powietrzem, gdzie jakies opary oleju moga sie zdarzyc. Mozna sprobowac - podawac 12V na wtyczke (otworzy sie) i odłaczac napiecie (zamknie sie). W tym czasie przepuszczac przez krocce powietrza benzynke. Po takim czyszczeniu u mnie objaw zawieszania sie doladowania na poziomie 0.4 - ustał. Tylko ja latam na razie z kompem podpietym na stale do obd i podgladam na biezaco wartosci boost'u , wastegate i innych.

Reasumujac -

1. uklad polaczen rurek musi być drożny we wszystkich kierunkach.

2. rurka od króćca zasilającego powietrzem, za turbo, powinna miec we wnetrzu restryktor (taki koralik z dziurką) , który jest swego rodzaju zwężką. Czytałem na forum ze niektorzy nieswiadomie zle poskladali wezyki (restryktor dali po drugiej stronie) i wtedy juz uklad nie dziala, boost jest zawsze obciety.

3. siłownik wastegate - u mnie daje się przesunac tym pretem od silownika do zaworu w obudowie turbiny - jest tam mocna sprezyna ale daje sie to przesunac, bez oporów.

4. solenoid - musi byc drozny (jesli podasz mu 12v na zasilanie), brudny pewnie moze sie jakos przycinac - tak mialem chyba wlasnie u siebie

5. wezyki mam zabezpieczone obejmami - coby nie spadly pod cisnieniem. W tym ukladzie sa cisnienia wyzsze od atmosferycznego

6. pozostaje sprawa zaworu dv - niektorzy wymieniają to na jakiś kastomowy zawór upustowy. Zakladam ze jelsi taki zawor sie zatnie w pozycji "otwarty" to tez boost będzie nizszy od serii ale nie mam tutaj zadnego doswiadczenia jeszcze.

 

Jesli ECU nie zglasza innych problemow, to mozna sprobowac ostatecznie podmienic solenoid od kogos i chwile pojezdzic - dobrze zeby z kompem, wtedy na pewno wiadomo jakie jest doladowanie. Niby da sie wyczuc dosc dobrze ale psychika czlowieka potrafi figle płatać :)

Pozdrawiam

hati

Link to comment
Share on other sites

No, daj znac, będzie ku potomnosci. Moj na razie smiga ale czy poprawnie to nie wiem - doladowanie nawet 0.92 jakie pokazal ecuexplorer i romraider, wiec chyba w granicach serii, natomiast nie wiem czy przebieg doladowania jest taki jak byc powinien, jakichs szarpniec nie wyczuwam, wiec zakladam ze jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj odbieram wiec napisze co było.

 

ecuexplorer i romraider

 

te programy to można gdzieś pobrać czy trzeba kupić? no i jakim kablem się podpinasz bo z chęcią bym kupił i sam bym sprawdzał co się dzieje a nie ciągle do mechanika na kompa jeździć :)

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie jak piter wrzucił, kabel vag kkl ze znanego serwisu aukcyjnego - ale nie kazdy dziala - ja mam jakis do fiata Fiat ECU scan czy cos takiego i to lata na chipie FT232 i ten sie łączy , natomaist zakupilem jeszcze jeden na jakims chipie 409.1 i ten się nie łączy

Link to comment
Share on other sites

No w końcu odebrałem auto od mechanika i się okazało ze obydwa zaworki są popsute :( muszę kupić następnego i się wtedy wyjaśnię czy to na pewno w 100% to .... a na chwile obecna muszę się kulać bez turbo :(

 

na chipie FT232 i ten sie łączy , natomaist zakupilem jeszcze jeden na jakims chipie 409.1 i ten się nie łączy

 

 

to poszukać i kupić z tym chipem co się łączy? one są po polsku te programy ?? :)

 

hmmm a może ktoś ma spolszczenie albo jakaś instrukcja :) ??

Link to comment
Share on other sites

To od razu Ciebie piter zaczepie - próbowałeś zczytac ROM z ECU tym interfejsem? Bo mój czyta parametry, kody błędów, da się zresetować ECU ale ni cholery nie daje się pobrać ROMu . A jak u Ciebie?

Link to comment
Share on other sites

Takie małe pytanie? jak teraz to uruchomić znaczy sie czy wpierw podpinam sie i potem włączam program ? w jakiej kolejności włączyć i wyłączyć ? Pytam bo nie chciał bym czegoś sobie popsuć :)

Link to comment
Share on other sites

Pewnie bezpieczniej wpiac interfejs a dopiero pozniej wlaczac zaplon, chociaz czasem wpinam sie jak silnik pracuje i do tej pory nie mialem zandego problemu. Natomias kiedys udalo mi sie zagiac we wtyku jeden pin, wiec na pewno trzeba sprawdzic jak wtyk wchodzi w gniazdo i czy po wyjeciu wszystkie piny sa proste.

Link to comment
Share on other sites

dla Kolegów którzy mają problem z komunikacją auto komputer mała instrukcja :

Najpierw musicie zainstalowac sterownik do kabla WAG. Ja mam kabel na sterowniku FT232R i sterownik znalazłem w sieci.

Jeżeli masz ten sam kabel co ja (ja kupiłem z polecanego przez kolegę wyżej z forum, linku na allegro) to jest link do sterownika :

http://www.satsuprem...USB-UART-driver

rozpakowujecie go i instalujecie lub dajecie scieżke dostępu do sterownika (jak Wam znajdzie system nowe urządzenie), (musi być kabel WAG podłączony do kompa przez USB ) . Ja mam system Windows XP.

 

Następnie podpinacie kabel do auta i USB do kompa. uruchamiacie program (ja używam ecuexplorer).

Przekręcacie kluczyk w stacyjce(ale jeszcze nie odpalacie auta - maja się świecić kontrolki), i jeżeli nie macie połączenia z programem to :

musicie odznaczyć (ptaszek) w programie - takie coś -"SSM diagnstics" - to wyskakuje jak klikniecie prawym przyciskiem myszy na pole w lewym dolnym rogu - "COM6" i "Port komunikacyjny bluetooth"

 

Następnie powinien się program zkomunikować z autem.

Potem rozwijacie zakładkę "ECU" i się bawicie się programem.

Powodzenia :)

Link to comment
Share on other sites

Zawór wastegate już 3 i nadal to samo, żadnej poprawy , u mechanika na komputerze wyszło takie coś ( Zdjęcie ) po skasowaniu i przejechaniu paru metrów błędy wracają

 

 

12f7d1c8d1f346adm.jpg

 

jakieś pomysły ?bo mi ręce opadają

Link to comment
Share on other sites

Sluchaj, solenoid podlaczasz pod zwykle 12v i powinien się załączyć (otworzyc). W takim stanie musi sie dac przez niego dmuchnac powietrze. Z tym ze na moje oko to ten solenoid moze byc calkiem sprawny. Jesli wychodzi blad solenoidu , jak na tym zrzucie, to raczej sa problemy z elektryką ktora nim steruje, bo nawet jak solenoid sie przycina, to takiego bledu byc nie powinno. Jak testowalem solenoid u siebie to rozpięcie wtyczki dawalo taki blad, po podlaczeniu wtyczki, blad znikal.

Próbowales wlaczyc tryb testowy ? U mnie, po zlaczeniu zielonych kostek pod deska rozdzielcza, wlacza sie wentylator chlodnicy, solenoid(powinno dac sie przez niego tez wtedy przedmuchnac powietrze) i chyba wszystkie elementy elektryczne w komorze silnika, wszystko cyklicznie, moze ktos bardziej doswiadczony potwierdzi. Nie wolno wtedy tylko uruchamiac silnika.

Link to comment
Share on other sites

selenoid jak podepnę na krotko pod akumulator to sie otwiera i idzie dmuchnąć powietrze to już sprawdzałem, jutro sprawdzę zrobić ten test z zielonymi kostkami zobaczymy co wyjdzie.

Chodzi mi po głowie ze może kostka jest uszkodzona albo kabelek ? moze to byc przyczyna ?

Link to comment
Share on other sites

W trybie serwisowym powinien sie solenoid załączać - jesli nie bedzie to podejrzewam ze skoro jest sprawny, to uszkodzona kostka/styki, jakies przewody przeciete/zwarte. Trzeba szukac. Z tego co czytalem - nie wolno tylko odpalac silnika przy spietych kostkach - ale nie jestem na 100% pewien przy Twoim model, moze ktos sie jeszcze wypowie.Ja mam ciut mlodszego wrxa i moze tutaj byc jakas roznica. Natomaist zasada dzialania solenoidu u sterowania turbiną pewnie taka sama. Reasumujac- taki blad jak pokazales na obrazku, to u mnei wystepuje tylko jesli odlacze wtyczke od tego ustrojstwa i wlacze zaplon. Na tym obrazku od Ciebie cos jeszcze jest oprocz solenoidu - moze jakas kuna cos pogryzla, sprawdz stan wiazki. Nie wiem gdzie przechowujesz auto ale mnie juz kuna pozbawila kilku kompletow przewodow WN i gumiastych przewodow od chlodnicy, wiec moze tez gdzies Ci zrobila prezent.

Link to comment
Share on other sites

Musze jutro dobrze sprawdzić, chociaż tego drugiego błędu juz nie mam bo w weekend kopiłem kable vag i wyskakuje tylko ten jeden tamten drugi skasowany. Auto stoi pod chmurka wiec kto wie możn jakaś kuna sie gdzieś zagnieździła.

 

Wlasnie troche pogrzebałem i wychodzi mi tak ze jak odepne wtyczke od tego wastegate to wychodzi kod PO245 turbocharget wastegate seloenoid A low. a jak mam podpiete i przejadę pare metrów to wyskakuje PO246 turbocharget wastegate seleonoid A high. kable wydaja sie byc wszystkie sprawne bo sprawdzałem

 

I zrobiłem test zielonymi kostkami i zaworki si nie otwieraja a jak wezme je na krotko pod aku to dzialaja.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdze jeszcze u siebie jaka jest oporność cewki tego solenoidu, moze u Ciebie jest jakiś częściowo zwarty. Dam znac.

 

Fajnie by było , bylem u elektryka dzisiaj i sprawdzał właśnie oporność i jak dobrze pamiętam to coś kolo 3,14 było na obydwóch zaworkach jak dobrze zapamiętałem, Ciekawe jet tylko to ze jak sprawdzał czy jet prad we wtyczce to przy odpalonym aucie nic nie pokazywało a jak zgasiłem silnik to prąd był przy włączonym zapłonie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...