Legacy96 Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Prosze o wypowiedzi, chodzi o zuzycie paliwa i kolor koncowki wydechu: czy jest czarna, okopcona, czy szara lub jasnoszara... itp. Ja zaczynam: zuzycie paliwa srednio ok. 11 l na 100 km, koncowka czarna (okopcona ? ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 ... koncowka czarna (okopcona ? ). diesel? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 25, 2006 Author Share Posted June 25, 2006 No wlasnie, wiekszosc aut benzynowych ktore widze na na parkingach ma koncowki szare lub calkiem metaliczne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Ja mam czarna, ale wkladzie wydechowym nie ma zadnego katalizatora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek@klubsubaru.pl Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 ja też nie mam kata i rurę od kibla, i końcówka jest taka hmm okopcona. całkowicie czarna od środka była, gdy zdechła nam przepływka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 25, 2006 Author Share Posted June 25, 2006 Wiec z reguly Subaru ma czarna koncowke ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartek@klubsubaru.pl Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 ja też nie mam kata i rurę od kibla, i końcówka jest taka hmm lekko okopcona. całkowicie czarna od środka była, gdy zdechła nam przepływka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vert Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 ja tam mam piekna bez nalotow srebrna piekna jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 vert, no ale Ty masz jakieś tam ekologiczne katalizatory czy jak te kawałki szmotówki w wydechu nazywają. Cuda panie teraz do trkatorów wkładają Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 25, 2006 Author Share Posted June 25, 2006 ja tam mam piekna bez nalotow srebrna piekna jest A jak sie ma to do zuzycia paliwa ? Prubuje potwierdzic teze: czarna rura-duzo pali, jasna-malo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korton Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 ja tam mam piekna bez nalotow srebrna piekna jest A jak sie ma to do zuzycia paliwa ? Prubuje potwierdzic teze: czarna rura-duzo pali, jasna-malo. Czarna rura - bierze olej, jasna nie pali lub bardzo malo. Innego wytlumaczenia nie ma - z samej benzyny taki nalot nie powstanie. Ja mam tez okopcona rure i odnotowuje od jakiegos czasu male branie oleju przez silnik, a wczesniej tak nie bylo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Czarna rura - bierze olej, jasna nie pali lub bardzo malo. Innego wytlumaczenia nie ma Oczywiscie, ze jest. Jezeli jest bogata mieszanka to wtedy bedzie koncowka na czarno.Wszystkie seryjne GT sa fabrycznie strojone bogato i zazwyczaj koncowki po "butowaniu" sa okopcone na czarno. Walnieta sonda lambda da taki sam efekt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 na ile bogato sa strojone, tzn do jakiej wartosci mozna podniesc cisnienie za pomoca mbc w gt 99 ? i jakie jest seryjne ? jaki powinien byc afr po zwiekszeniu cisnienia ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Umbert Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Moj Forester cat. ma, oleju ani kropli jeszcze nie pobral a koncowka po wczorajszym deptaniu na autostradzie (4 osoby, bagazu upchane ile tylko wlezie) tez lekko okopcona. Po miescie bym zrozumial, bo zimny silnik, czesto stopy itp. ale ja walilem 250 km autostrada ... widac lubi sobie pokopcic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korton Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 hmm...zepsuliscie moja teorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 na ile bogato sa strojone, tzn do jakiej wartosci mozna podniesc cisnienie za pomoca mbc w gt 99 ? i jakie jest seryjne ? Gt99 nie wiem, starsze GT mozna wystroic z bezpiecznym AFR na 1,15-1,20bar, ale trzeba zalozyc jakis anti boost cut, bo MAP sklaowany jest tylko do 1,2bar wiec przy WOT bedzie cielo. W 98 MAP jest do 1,6 wiec 99 bedzie podobnie, tylko pamietaj ze to tylko teoria, lepiej 1,2 w peaku nie przekraczac jaki powinien byc afr po zwiekszeniu cisnienia ? przy 1,1 bar w starszych GT AFR 11,5 1,2 bar cos kolo 12 wiec bezpiecznie z paliwem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 a bezpieczne egt dla tego samego silnika w jakim poziomie sie ksztaltuje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wil3 Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Legacy96, u mnie z zewnatrz lekko okopcona (szara), od srodka czarna jak kosmos, podejrzenie uwalonej sondy lambda i spalanie LPG sam wiesz jakie (priv) ;-) benzyny mi za to bierze 12L na miescie, na trasie nie sprawdzalem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
panklex Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Nic nie okopcone, lekko czarny wydech, oleju nie bierze . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 26, 2006 Author Share Posted June 26, 2006 Wlasnie o to chodzi, koncowka rury od wewnatrz u mnie jest czarna. Wiekszosc aut innych marek ma szare lub nawet metaliczne rury... a czarna swiadczy o zbyt bogatej mieszance. Przecza temu swiece i badanie na analizatorze spalin, mam wyniki jak w nowym aucie. Oleju bierze 0,5 l na 10000 km. W koncu sam nie wiem, czy jest cos nie tak, czy tez wszystko idealnie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 u mnie tez rura czarna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 26, 2006 Author Share Posted June 26, 2006 A wiec chyba wszyscy na benzynie nonturbo Subaru maja czarny wydech ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
panklex Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Skoro macie dobre wyniki na analizatorze to czemu szukacie usterek tam gdzie ich niema. Mieszanka podczas dużego obciążenia jest wzbogacana i pojawia się nalot, nalot pojawia się także podczas częstych rozruchów i jazdy z niedogrzanym silnikiem w krótkich trasach. Radze znaleźć wartburga obejrzeć wydech i wszczynać alert gdy wasza będzie wyglądać podobnie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted June 27, 2006 Author Share Posted June 27, 2006 Fajnie... jedyny Wartburg jakiego tu widzialem stoi w muzeum :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Jakieś 18 lat temu byłem na kolonii w NRD Nigdy wcześniej nie widziałem takiej ilości skrzynek na kółkach z tak zarośniętymi wydechami (trabanty i wrtburgi). Pierwszy raz widziałem też czołg jadący o własnych siłach jedną z ulic bez gumowych nakładek na gąsienice. NRD zostawiło w mojej głowie niezapomniane wrażenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts