Skocz do zawartości

Kolor koncowki wydechu a spalanie


Legacy96

Rekomendowane odpowiedzi

ja tam mam piekna bez nalotow srebrna piekna jest :mrgreen:

A jak sie ma to do zuzycia paliwa ? Prubuje potwierdzic teze: czarna rura-duzo pali, jasna-malo.

 

Czarna rura - bierze olej, jasna nie pali lub bardzo malo. Innego wytlumaczenia nie ma - z samej benzyny taki nalot nie powstanie. Ja mam tez okopcona rure i odnotowuje od jakiegos czasu male branie oleju przez silnik, a wczesniej tak nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarna rura - bierze olej, jasna nie pali lub bardzo malo. Innego wytlumaczenia nie ma

 

Oczywiscie, ze jest. Jezeli jest bogata mieszanka to wtedy bedzie koncowka na czarno.Wszystkie seryjne GT sa fabrycznie strojone bogato i zazwyczaj koncowki po "butowaniu" sa okopcone na czarno. Walnieta sonda lambda da taki sam efekt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj Forester cat. ma, oleju ani kropli jeszcze nie pobral a koncowka po wczorajszym deptaniu na autostradzie (4 osoby, bagazu upchane ile tylko wlezie) tez lekko okopcona. Po miescie bym zrozumial, bo zimny silnik, czesto stopy itp. ale ja walilem 250 km autostrada ... widac lubi sobie pokopcic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ile bogato sa strojone, tzn do jakiej wartosci mozna podniesc cisnienie za pomoca mbc w gt 99 ? i jakie jest seryjne ?

 

Gt99 nie wiem, starsze GT mozna wystroic z bezpiecznym AFR na 1,15-1,20bar, ale trzeba zalozyc jakis anti boost cut, bo MAP sklaowany jest tylko do 1,2bar wiec przy WOT bedzie cielo. W 98 MAP jest do 1,6 wiec 99 bedzie podobnie, tylko pamietaj ze to tylko teoria, lepiej 1,2 w peaku nie przekraczac

 

jaki powinien byc afr po zwiekszeniu cisnienia ?

 

przy 1,1 bar w starszych GT AFR 11,5

1,2 bar cos kolo 12 wiec bezpiecznie z paliwem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy96, u mnie z zewnatrz lekko okopcona (szara), od srodka czarna jak kosmos, podejrzenie uwalonej sondy lambda i spalanie LPG sam wiesz jakie (priv) ;-) benzyny mi za to bierze 12L na miescie, na trasie nie sprawdzalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie o to chodzi, koncowka rury od wewnatrz u mnie jest czarna. Wiekszosc aut innych marek ma szare lub nawet metaliczne rury... a czarna swiadczy o zbyt bogatej mieszance. Przecza temu swiece i badanie na analizatorze spalin, mam wyniki jak w nowym aucie. Oleju bierze 0,5 l na 10000 km. W koncu sam nie wiem, czy jest cos nie tak, czy tez wszystko idealnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro macie dobre wyniki na analizatorze to czemu szukacie usterek tam gdzie ich niema. Mieszanka podczas dużego obciążenia jest wzbogacana i pojawia się nalot, nalot pojawia się także podczas częstych rozruchów i jazdy z niedogrzanym silnikiem w krótkich trasach. Radze znaleźć wartburga obejrzeć wydech i wszczynać alert gdy wasza będzie wyglądać podobnie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 18 lat temu byłem na kolonii w NRD :) Nigdy wcześniej nie widziałem takiej ilości skrzynek na kółkach z tak zarośniętymi wydechami (trabanty i wrtburgi). Pierwszy raz widziałem też czołg jadący o własnych siłach jedną z ulic bez gumowych nakładek na gąsienice. NRD zostawiło w mojej głowie niezapomniane wrażenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...