Mandaryn112 Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Witam Jak w temacie.... jakie paliwo lejecie.... Jak kupiłem auto... to lałem 98..... uważając że "nowoczesne" spory silnik itd.... będzie lepiej ... te 20-30 gr/L mnie nie zbawi przy i tak sporym spalaniu.... Przez przypadek żona zalała mi pełny bak 95.... i okazało się że auto jakoś lepiej, fajniej jeździ..... ( może to kwestia stacji itd) potem ja znowu lałem 98.... trzymając się przeświadczenia że dobrze robię autku.... no ale znowu się gdzieś okazało ze nie ma 98 i tylko 95.... no i znowu jakoś fajniej było..... no i od tego czasu przesiadłem się już na 95.... i było OK. No i oczywiście znowu "coś" podkusiło i ostatnio na shellu pan namówił mnie na 100 oktanow.... ( nie na wszystkich jest ale bywa) no i podpuścił mnie i zatankowałem, liczyłem na jakiś spektakularny przyrost świeżości i werwy.... a tu nic cisza.... jedynie mam wrażenie że silnik jest głośniejszy.... Jak to jest....??? Jak wy macie u siebie....??? Bo gdzieś kiedyś słyszałem że trzeba "dostroić " auto na 98/100 ?!?!? P.s. Mam 3.6 z usa ( zielonego pojęcia czy ktoś to przestawiał, ale auto od nowości w pl ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzonek Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 ja leje 98 bo 95 troche wiecej palilo nie duzo ale zawsze cos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadowaty Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 ja także 95, ale ostatnio dostałem konkretne porady żeby lać 98. może ktoś kto ma porównanie się wypowie. duża różnica w jeździe, 98 oszczędza silnik? a jak jest z tymi wszystkimi "racingowymi" paliwami na stacjach. czy cena przekłada się na jakość/osiągi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Temat bliźniaczy już istnieje: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/44868-pb95-98-czy-100-czyli-czym-zalewacie-turboloty/page__st__525#entry1835198 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Bo gdzieś kiedyś słyszałem że trzeba "dostroić " auto na 98/100 ?!?!? Komp silnika sam sobie o to zadba. Proponuję poczytać: http://www.wykop.pl/ramka/1263639/okta-nowe-fakty-i-mity/ http://przyspieszenie.pl/19471/pb95-vs-pb98-ktore-paliwo-jest-lepsze/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Bo gdzieś kiedyś słyszałem że trzeba "dostroić " auto na 98/100 ?!?!? Komp silnika sam sobie o to zadba (...) no wlasnie, jak to jest z "nauka" ECU w Subaru (turbo i n/a), moze PKocial przy okazji napisze pare slow... zawsze myslalem, ze cywilne kompy ucza sie tylko "do dolu", dostosowuja zaplon do paliwa mniej-oktanowego, aby uniknac detonacji... ale czy ECU auta, ktore fabrycznie ma jezdzic np. na 95, po zalaniu 98 jest zdolne do uczenia sie "do gory"??? co do Tribeki 3.6 US - w instrukcji pisza, ze moze ona pracowac na benzynie regular (odpowiednik euro-92), natomiast do 3.0 zalecali min. premium (odpowiednik euro-95) z kolei euro-spec. Tribeca, zarowno 3.0 i 3.6, ma pracowac na 95 sam zawsze lalem i nadal leje tylko 95, i do H6, i do wczesniej posiadanych 2.0T, nigdy nie mialem zadnych problemow, nawet na rosyjskiej benzynie (moja Tribeca przejechala ok. 40 tys. na takiej benzynie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 zawsze myslalem, ze cywilne kompy ucza sie tylko "do dolu" bo tak jest, lanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej do takiego wystrojonego na mniej to wywalanie pieniędzy w błoto, a i tak pewnie będzie więcej palił. najlepiej będzie lać to co jest napisane w manualu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vtec Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 ja tam leje 95 ... czasem, a zwykle gaz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandaryn112 Posted October 9, 2013 Author Share Posted October 9, 2013 Bo gdzieś kiedyś słyszałem że trzeba "dostroić " auto na 98/100 ?!?!? Komp silnika sam sobie o to zadba. Proponuję poczytać: http://www.wykop.pl/...e-fakty-i-mity/ http://przyspieszeni...wo-jest-lepsze/ i wszystko w temacie widzę... trochę byłem zdziwiony jak to czytałem.... bo faktycznie miałem przeświadczenie ( jak pewnie większość ludzi ) że więcej płace to lepiej będzie.. no i że dbam o auto. A tu kłania nam się fizyka i chemia.... co swoją drogą potwierdza moje doznania po tankowaniu innego paliwa niż 95. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vabank Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Ja tankuję te droższe, i najczęściej przejeżdzam więcej km w porównaniu do paliw tańszych. Kosztowo wychodzi więc na to samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirMich Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Swego czasu lałem bezołowiową, ale w momencie zmiany auta przeszedłem na olej napędowy. Czasami zimą miałem problem z odpaleniem...wiadomo, diesel. Ale zauważyłem, że jak leję mu do baku diesla arktycznego gold to palił od kopa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ericthered Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Nie wiem jak z EU ale wszystkie amerykany to max 95. Tam u nich za ocnem nie jestem pewien czy maja paliwo o liczbie oktanowej 95. Jezeli tK to jako premium. A wszystkie werwy i inne dynamiki na stacjach to tylko marketing bo liczba oktanowa nie przeklada sie za bardzo na moc. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damian76 Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 Ja mam wersję europejską i przez jakiś czas tankowałem 98 ale w serwisie powiedzieli, że nie ma sensu. I teraz tankuję 95. Różnicy w spalaniu i mocy nie stwierdziłem. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros1 Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 Jak auto jest wystrojone na 95 to nic nie da zalanie 100. Trzebaby się udać do jakiegoś tunera na remap. Za to przy ostrym pałowaniu auta na pojeżdżawkach większa liczba oktanowa zmniejsza ryzyko spalania stukowego. Ja mam strojone auto na 100 a na wszelki wypadek jeszcze leję jakieś oktan boostery jak jadę na tor. Nie dlatego żeby było więcej mocy tylko żeby mi nie "zastukało" i tłoki nie popłynęły. Tym bardziej że jakoś średnio daję wiarę w jakość paliwa na niektórych stacjach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 ja właśnie modyfikuje kompa pod paliwo europejskie, silnik jdm zobaczymy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfik Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 Kiedyś namówiony promocją wziąłem 100 oktanów do Alfy. Nowoczesny silnik, zmienny rozrząd i kolektor, dwie świece na cylinder... a następnego dnia jechałem lawetą do warsztatu, bo nie chciał odpalić - po zmianie paliwa znów zdrowy !!! Ale dostałem w promocji płytę Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 ja tam aktualnie leje paliwo 96-oktanowe do Beki - takie jest dostepne na wiekszosci stacji w KZ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now