Jump to content

Jakie paliwo lejecie..95/98 czy może 100??


Mandaryn112

Recommended Posts

Witam

 

Jak w temacie.... jakie paliwo lejecie....

 

 

Jak kupiłem auto... to lałem 98..... uważając że "nowoczesne" spory silnik itd.... będzie lepiej ... te 20-30 gr/L mnie nie zbawi przy i tak sporym spalaniu....

 

Przez przypadek żona zalała mi pełny bak 95.... i okazało się że auto jakoś lepiej, fajniej jeździ..... ( może to kwestia stacji itd)

 

potem ja znowu lałem 98.... trzymając się przeświadczenia że dobrze robię autku.... no ale znowu się gdzieś okazało ze nie ma 98 i tylko 95.... no i znowu jakoś fajniej było.....

 

 

no i od tego czasu przesiadłem się już na 95.... i było OK.

 

 

No i oczywiście znowu "coś" podkusiło i ostatnio na shellu pan namówił mnie na 100 oktanow.... ( nie na wszystkich jest ale bywa)

 

no i podpuścił mnie i zatankowałem, liczyłem na jakiś spektakularny przyrost świeżości i werwy.... a tu nic cisza.... jedynie mam wrażenie że silnik jest głośniejszy....

 

 

 

 

Jak to jest....??? Jak wy macie u siebie....???

Bo gdzieś kiedyś słyszałem że trzeba "dostroić " auto na 98/100 ?!?!?

 

P.s.

Mam 3.6 z usa ( zielonego pojęcia czy ktoś to przestawiał, ale auto od nowości w pl )

Link to comment
Share on other sites

ja także 95, ale ostatnio dostałem konkretne porady żeby lać 98. może ktoś kto ma porównanie się wypowie. duża różnica w jeździe, 98 oszczędza silnik? a jak jest z tymi wszystkimi "racingowymi" paliwami na stacjach. czy cena przekłada się na jakość/osiągi?

Link to comment
Share on other sites

Bo gdzieś kiedyś słyszałem że trzeba "dostroić " auto na 98/100 ?!?!?

 

Komp silnika sam sobie o to zadba (...)

no wlasnie, jak to jest z "nauka" ECU w Subaru (turbo i n/a), moze PKocial przy okazji napisze pare slow... zawsze myslalem, ze cywilne kompy ucza sie tylko "do dolu", dostosowuja zaplon do paliwa mniej-oktanowego, aby uniknac detonacji... ale czy ECU auta, ktore fabrycznie ma jezdzic np. na 95, po zalaniu 98 jest zdolne do uczenia sie "do gory"???

 

co do Tribeki 3.6 US - w instrukcji pisza, ze moze ona pracowac na benzynie regular (odpowiednik euro-92), natomiast do 3.0 zalecali min. premium (odpowiednik euro-95)

z kolei euro-spec. Tribeca, zarowno 3.0 i 3.6, ma pracowac na 95

 

sam zawsze lalem i nadal leje tylko 95, i do H6, i do wczesniej posiadanych 2.0T, nigdy nie mialem zadnych problemow, nawet na rosyjskiej benzynie (moja Tribeca przejechala ok. 40 tys. na takiej benzynie)

Link to comment
Share on other sites

zawsze myslalem, ze cywilne kompy ucza sie tylko "do dolu"

bo tak jest, lanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej do takiego wystrojonego na mniej to wywalanie pieniędzy w błoto, a i tak pewnie będzie więcej palił. najlepiej będzie lać to co jest napisane w manualu.

Link to comment
Share on other sites

Bo gdzieś kiedyś słyszałem że trzeba "dostroić " auto na 98/100 ?!?!?

 

Komp silnika sam sobie o to zadba. Proponuję poczytać:

 

http://www.wykop.pl/...e-fakty-i-mity/

 

http://przyspieszeni...wo-jest-lepsze/

 

i wszystko w temacie widzę... :)

 

trochę byłem zdziwiony jak to czytałem.... bo faktycznie miałem przeświadczenie ( jak pewnie większość ludzi ) że więcej płace to lepiej będzie.. no i że dbam o auto.

 

A tu kłania nam się fizyka i chemia.... co swoją drogą potwierdza moje doznania po tankowaniu innego paliwa niż 95.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Swego czasu lałem bezołowiową, ale w momencie zmiany auta przeszedłem na olej napędowy. Czasami zimą miałem problem z odpaleniem...wiadomo, diesel. Ale zauważyłem, że jak leję mu do baku diesla arktycznego gold to palił od kopa.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Nie wiem jak z EU ale wszystkie amerykany to max 95. Tam u nich za ocnem nie jestem pewien czy maja paliwo o liczbie oktanowej 95. Jezeli tK to jako premium. A wszystkie werwy i inne dynamiki na stacjach to tylko marketing bo liczba oktanowa nie przeklada sie za bardzo na moc. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jak auto jest wystrojone na 95 to nic nie da zalanie 100. Trzebaby się udać do jakiegoś tunera na remap. Za to przy ostrym pałowaniu auta na pojeżdżawkach większa liczba oktanowa zmniejsza ryzyko spalania stukowego.

Ja mam strojone auto na 100 a na wszelki wypadek jeszcze leję jakieś oktan boostery jak jadę na tor. Nie dlatego żeby było więcej mocy tylko żeby mi nie "zastukało" i tłoki nie popłynęły. Tym bardziej że jakoś średnio daję wiarę w jakość paliwa na niektórych stacjach.

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś namówiony promocją wziąłem 100 oktanów do Alfy. Nowoczesny silnik, zmienny rozrząd i kolektor, dwie świece na cylinder... a następnego dnia jechałem lawetą do warsztatu, bo nie chciał odpalić - po zmianie paliwa znów zdrowy !!! Ale dostałem w promocji płytę  :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...