555marcin Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Witam, W moim S-turbo powoli chyba kończy się sprzęgło - ruszenie bez trzepotu budy wymaga nie lada wprawy i wręcz aptekarskiej dokładności przy dodawaniu gazu/puszczaniu sprzęgła. Łapać zaczyna już też dość wysoko, mniej więcej w połowie skoku. Mam zatem pytanie - gdy usłyszałem w pewnym nieASO koszt wymiany sprzęgła razem z częściami, aż w duchu złapałem się za głowę! 1. 30210AA420 30502AA080 30100AA600 Takie numery części znalazłem dla mojego modelu (docisk, łożysko, tarcza). Czytałem jednak o dużej zamiennikowości akurat sprzęgieł w Subaru i podobno GT-kowe podejdzie. Jest w jakiś sposób wytrzymalsze? Dużo droższe? Oczywiście jeśli podpasuje do Forestera. 2. Koszt samej wymiany sprzęgła w nieASO również przyprawił mnie o zawroty głowy. Czy ogarnięty pan Henio, który wymienia sprzęgła w innych wozach, poradzi sobie bez problemu z wymianą w Foresterze? Czy są jakieś niuanse dla których lepiej oddać auto do węższego grona specjalistów? 3. Na różnorakich serwisach ogłoszeniowych, tudzież nawet na forum daje się spotkać ogłoszenia sprzedaży części, w tym sprzęgieł. Jeśli Sprzedający pisze prawdę o jego bardzo dobrym stanie i jest to w stanie udowodnić lub jest taką szychą na forum, że nie wypada nie wierzyć ( ), to czy jest sens pakowania się w używane sprzęgło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Spokojnie mozna ogarnac wymiane sprzegla w normalnym warsztacie ,kup nowe i kosz tez jest ok.jak dobrze poszukasz Subaru to normalny samochod wiec nie robcie z niego nie wiadomo co, natomiast zobacz ile ci powiedza za wymiane,uzywane moze byc ok. ale i tak sie szybciej zuzyje a troche zabawy przy wymianie jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 1. nie znam Twojego Pana Henia, ale pan Kazio sobie radzi ... spoko, pewnie da radę, a jak nie to zawsze możesz podjechać do ASO 2. koszt wymiany jest taki sam, niezależnie czy montujesz nowe czy używane, to po co płacić za to 2x (a może 3x) częściej ? kup nowe, nie kombinuj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 Czyli pożegnać się z około dwudziestoma ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Wymiana sprzęgla łączy się zawsze z demontażem skrzyni biegów i to ta czynność generuje koszt. Aby nie robić dwa razy jak juz wspomniano wkładaj pewne cześci. Co do roboty akurat nie mam (jeszcze ) Subaru ale tą czynność wykon a każdy warsztat a co do fachowości i doświadczenia personelu - poszukaj, może trza dać do p. Stasia , który ma renomę a często gęsto pracował w ASO. Zapytaj też w ASO, a cena napewno będzie do negocjacji zwłaszcza jeśli masz alternatywę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 Jeśli chodzi o robociznę to faktycznie - sprzęgło nie jest jakieś kosmiczne, jedynie sam napęd wygeneruje dodatkowe roboczogodziny. A jeśli chodzi o same części, niejednokrotnie przekonałem się, że allegro bywa droższe niż ASO. Znalazłem Sachsa i Exedy w podobnych cenach - OEM jest robione przez tego drugiego producenta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Sprzęgło tylko nowe..Po co dwa razy wymieniać i sie kosztować gdy i używka "klęknie' za kilka km....Wymiana tylko ASO...do p.Szczypki nie masz daleko a i finansowo na prawde nie ma tragedii Co ważne (dla Mnie było bo mam części nie co taniej) to na montaż możesz przyjechać z własnymi częściami a "Oni" je tam zamontują dając gwarancję na usługę... ja akurat byłem b. zadowolony Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 A ta gwarancja to na jaki okres? Zanim ewentualnie zasypię p. Szczypkę gradobiciem pytań? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 (edited) A ta gwarancja to na jaki okres? Zanim ewentualnie zasypię p. Szczypkę gradobiciem pytań? @@monsieurboxeur, myśle, że błąd w montażu (bo chyba tylko taki można popełnić) wyjdzie natychmiast, późniejsze problemy wynikną raczej ze słabej jakosci materiałów, dlatego jesli zamienniki to tylko najlepsze (sprawdzone przez innych uzytkowników) lub po prostu OEM. Robotę powinien wykonać po prostu fachowiec a nie papudrak i tyle. Edited October 8, 2013 by mechanik Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Skrzynie wyjmuje sie w 3h w nowych autach tyle czasu demontuje się osłony . Trzeba pamiętać o sworzniu w skrzyni, żeby nie rozwalić obudowy i tyle. Sporo śrub do odkręcenia ale co ciekawe jest dostęp, a to połowa sukcesu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strawsome Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Sprzęgło do Twojego auta to FJK2022 z EXEDY Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabb Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Ja mam sprzęgło z logiem skrzydełek i literkami DK to na pewno Sachs które chyba przy 100tys km włożył poprzedni wlasciciel w niemczech ja juz zrobiłem na nim ponad 50tys km. Pracuje bardzo dobrze i bez problemowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now