Kuba Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Pasy ilu punktowe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Z tego co widziałem u Przemeqa to 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted June 23, 2006 Author Share Posted June 23, 2006 To powodzenia, niech przynajmniej pamieta zeby dobrze sie zapinac, chociaz nie wiem jak sie dobrze zapina w czteropunktowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Kuba, eeeee? Wiele rajdówek ma czteropunktowe i coś jest nie tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted June 23, 2006 Author Share Posted June 23, 2006 Napewno to sa rajdowki? Bo chyba przepisy sportowe zabraniaja uzywania 4 punktowych. Podawalem tu kiedys zdjecia z wypadku, kiedy gosc walnol STi czolowo w sciane na torze z predkoscia okolo 100km/h i wysunol sie spod pasow 4 punktowych. Wydaje mi sie ze w czasie wypadku, gorne szelki ciagna dolny pas do gory, co umozliwia wysuniecie sie spod pasow, dlatego konieczne jest prynajmniej jedno dolne mocowanie. Kolesz z tego wypadku, trafil do szpitala z powaznymi obrazeniami nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Kuba, istnieje bardzo wiele modeli pasów czteropunktowych zarówno z centralną klamrą jak i bez z homologacją FIA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted June 23, 2006 Author Share Posted June 23, 2006 Seryjne pasy nie maja homologacji FIA? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aries Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 W rajdach mozna uzywac pasow 4 pununktowych (jesli maja homologacje). Zazwyczaj spotyka sie je "tanszych" rajdowkach np. wile osob z PPZM w tym jezdzi. A pasy zapinac b.ciasno czy ciut luzniej? Mocowac je do klatki czy do nadwozia? Bo tutaj tez mozna podawac przyklady, gdzie przy mocno zapietych, po wypadku mieli polamane zebra, bo np. odksztalcona klatka "pociagnela" pasy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted June 23, 2006 Author Share Posted June 23, 2006 Pasy niby sa elastyczne i troche sie naciagaja, z tego powodu pas biodrowy powinien byc zapiety bardzo ciasni, aby uniknac wysuniecia sie spod pasow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Seryjne pasy nie maja homologacji FIA? Oczywiście że nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomekg Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 własnie w takich 4 punktowych pasach , pilotowi Zbyszka Steca prawie jaja urwało na którymś z rajdów po dzwonie, po tym zakończył karierę . I jak tu nie wierzyć powiedzeniu że "w rajdach trzeba mieć jaja" PS. Nie będę wymieniał nazwiska z oczywistych względów(wtajemiczeni wiedzą o kogo chodzi), jakby co obecnie pracuje w Inter Carsie :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 tomekg, a co by było jakby rzeczony pilot miał tego samego dzwona w seryjnych pasach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted June 23, 2006 Author Share Posted June 23, 2006 Podejrzewam ze bylby bezpieczniejszy, moze by sie skonczylo na obtaciu klatki piersiowej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomekg Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 tomekg, a co by było jakby rzeczony pilot miał tego samego dzwona w seryjnych pasach? pewnie łeb by mu urwało, ale jaja całe by były :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Kuba, niestety FIA się z Tobą nie zgadza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted June 23, 2006 Author Share Posted June 23, 2006 FIA robi wiele glupich rzeczy. Praw fizyki nie przeskoczysz, zobacz jak wygladaja pasy 4 punktowe i jakie dzialaja na nie sily kiedy musza zatrzymac cialo kierowcy. Ten piaty, a nawet szusty punkt mocowania wlasnie jest po to aby zniwelowac wady pasow 4 punktowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Kuba, ale przecież pasy 3 punktowe działają jeszcze gorzej niż dobrze zapięte 4 punkty..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted June 23, 2006 Author Share Posted June 23, 2006 3 punktowe w czasie kolizji dociskaja Cie w biodrach do siedzenia, a 4 punktowe puszczaja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Kuba, ile procent ludzi ma dociągnięty pas biodrowy w typowym pasie bezwładnościowym? Rajdowcy pasy szelkowe mają zwykle dociągnięte do oporu, w dodatku siedzą w kuble który ich zupełnie inaczej trzyma - cięzko żeby dół ciała się wyrwał spod pasów. Oczywiście lepsze sa pasy 6 punktowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Rajdowcy pasy szelkowe mają zwykle dociągnięte do oporu, w dodatku siedzą w kuble który ich zupełnie inaczej trzyma - cięzko żeby dół ciała się wyrwał spod pasów. Oczywiście lepsze sa pasy 6 punktowe. Ja rajdowiec nie jestem, ale pasy dociągam praktycznie do oporu 8). Poza tym mam je nie po to, by mnie ochroniły przy dużym dzwonie, ale głównie po to, by mnie stabilniej trzymały w fotelu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted June 23, 2006 Author Share Posted June 23, 2006 Kuba, ile procent ludzi ma dociągnięty pas biodrowy w typowym pasie bezwładnościowym? 100%, konstrukcja tych pasow powoduje ze sie same dociagaja i nawet nie trzeba o tym pamietac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Kuba, patrz, a ja się zetknąłem z opsiami obrażeń związanymi z tym że ludzie pas biodrowy mają niemalże luźno zarzucony i w momencie wypadku nawet napinacze nie były w stanie wybrać luźnego fragmentu pasa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted June 23, 2006 Author Share Posted June 23, 2006 Ale procentowo tych przypadkow jest napewno duzo mniej niz przy pasach 4 punktowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Kuba, pasy czteropunktowe to egzotyka charakterystyczna dla sportu smaochodowego i przyległości, tam wypadki są znacznie gorsze i uraazowość większa. Ciężko to porównywać. Jezeli FIA dała czemuś homologację do sportu i jeżdżą w tym zawodnicy i wychodzą cało z wypadków to nie widze przeciwskazań, poza tym w pasach szelkowych zdecydowanie lepiej się prowadzi auto, jak ktoś chce być mega bezpieczny to moze jeszcze zapiąć seryne ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted June 23, 2006 Author Share Posted June 23, 2006 Azrael, rusz glowa i pomysl jak dzialaja pasy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.