Jump to content

O wielopunktowych pasach bezpieczeństwa


Kuba
 Share

Recommended Posts

Napewno to sa rajdowki? Bo chyba przepisy sportowe zabraniaja uzywania 4 punktowych. Podawalem tu kiedys zdjecia z wypadku, kiedy gosc walnol STi czolowo w sciane na torze z predkoscia okolo 100km/h i wysunol sie spod pasow 4 punktowych. Wydaje mi sie ze w czasie wypadku, gorne szelki ciagna dolny pas do gory, co umozliwia wysuniecie sie spod pasow, dlatego konieczne jest prynajmniej jedno dolne mocowanie. Kolesz z tego wypadku, trafil do szpitala z powaznymi obrazeniami nog.

Link to comment
Share on other sites

W rajdach mozna uzywac pasow 4 pununktowych (jesli maja homologacje). Zazwyczaj spotyka sie je "tanszych" rajdowkach np. wile osob z PPZM w tym jezdzi.

A pasy zapinac b.ciasno czy ciut luzniej? Mocowac je do klatki czy do nadwozia? Bo tutaj tez mozna podawac przyklady, gdzie przy mocno zapietych, po wypadku mieli polamane zebra, bo np. odksztalcona klatka "pociagnela" pasy.

Link to comment
Share on other sites

własnie w takich 4 punktowych pasach , pilotowi Zbyszka Steca prawie jaja urwało :mrgreen: na którymś z rajdów po dzwonie, po tym zakończył karierę . I jak tu nie wierzyć powiedzeniu że "w rajdach trzeba mieć jaja" :mrgreen:

 

PS. Nie będę wymieniał nazwiska z oczywistych względów(wtajemiczeni wiedzą o kogo chodzi), jakby co obecnie pracuje w Inter Carsie :wink: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

FIA robi wiele glupich rzeczy. Praw fizyki nie przeskoczysz, zobacz jak wygladaja pasy 4 punktowe i jakie dzialaja na nie sily kiedy musza zatrzymac cialo kierowcy. Ten piaty, a nawet szusty punkt mocowania wlasnie jest po to aby zniwelowac wady pasow 4 punktowych.

Link to comment
Share on other sites

Kuba, ile procent ludzi ma dociągnięty pas biodrowy w typowym pasie bezwładnościowym?

 

Rajdowcy pasy szelkowe mają zwykle dociągnięte do oporu, w dodatku siedzą w kuble który ich zupełnie inaczej trzyma - cięzko żeby dół ciała się wyrwał spod pasów. Oczywiście lepsze sa pasy 6 punktowe.

Link to comment
Share on other sites

Rajdowcy pasy szelkowe mają zwykle dociągnięte do oporu, w dodatku siedzą w kuble który ich zupełnie inaczej trzyma - cięzko żeby dół ciała się wyrwał spod pasów. Oczywiście lepsze sa pasy 6 punktowe.

 

Ja rajdowiec nie jestem, ale pasy dociągam praktycznie do oporu 8).

 

Poza tym mam je nie po to, by mnie ochroniły przy dużym dzwonie, ale głównie po to, by mnie stabilniej trzymały w fotelu.

Link to comment
Share on other sites

Kuba, ile procent ludzi ma dociągnięty pas biodrowy w typowym pasie bezwładnościowym?

100%, konstrukcja tych pasow powoduje ze sie same dociagaja i nawet nie trzeba o tym pamietac.

Link to comment
Share on other sites

Kuba, patrz, a ja się zetknąłem z opsiami obrażeń związanymi z tym że ludzie pas biodrowy mają niemalże luźno zarzucony i w momencie wypadku nawet napinacze nie były w stanie wybrać luźnego fragmentu pasa.

Link to comment
Share on other sites

Kuba, pasy czteropunktowe to egzotyka charakterystyczna dla sportu smaochodowego i przyległości, tam wypadki są znacznie gorsze i uraazowość większa. Ciężko to porównywać.

 

 

Jezeli FIA dała czemuś homologację do sportu i jeżdżą w tym zawodnicy i wychodzą cało z wypadków to nie widze przeciwskazań, poza tym w pasach szelkowych zdecydowanie lepiej się prowadzi auto, jak ktoś chce być mega bezpieczny to moze jeszcze zapiąć seryne ;-)

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...