hati Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Może ktoś już temat przerabiał - po zakupie imprezy rozsypała się chłodnica wody. Była wczesniej juz spawana, generalnie rozszczelniła się jak stara balia - ciekło na większości połączeń plastik - aluminium. Zanabyłem nówkę jakąś pasującą acz nieoryginalną za 300 PLN. Spokój nie trwał długo - 3 miesiace i ta tez zaczęła cieknąć, gdzies od spodu, jeszcze jej nie demontowałem. Przestraszyłem się troche ilością płynu jaki zaczął znikac - kontroluję płyny w zasadzie codziennie, więc w porę wyłapałem problem (oprócz tego w aucie daje sie wyczuć płyn chłodzący, bo wycieka na przednią belkę, skąd pęd powietrza wywala to na kolektor wydechowy, wiec tam odparowuje). Pierwszy pomysł to UPG ale na razie wydaje mi sie ze chyba nie to , bo korek jest odpowiedni a nie zdarzylo się żeby cokolwiek przelało zauważalnie do zbiornika wyrównaczego. Temperatura trzyma idealnie, w lato przy upałach czy teraz - po rozgrzaniu identycznie. Wyciek jest powolny, po rozgrzaniu auta. Pytanie czy ktos walczył z chłodnicami i mógłby polecic jakiegos rozsadnego kosztowo producenta? Pozdrawiam hati Link to comment Share on other sites More sharing options...
impreza555 Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 zamontuj koyo i problem zniknie 400 zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Po pierwsze - może to nie chłodnica cieknie, tylko stare węże albo łączenia? Sprawdź dokładnie zanim zabierzesz się za kupowanie nowej. Po drugie - to, że wskazówka temperatury chłodziwa stoi w miejscu nie znaczy, że temperatura utrzymuje się idealnie na tym samym poziomie. "Dobre" położenie wskazówki jest sztucznie utrzymywane przez komputer zegarów bodajże w zakresie 70-100 stopni. Jeśli chcesz poznać dokładniej temperaturę, to podłącz się komputerem albo ew. dorzuć sobie dodatkowy wskaźnik, choć to chyba przerost formy nad treścią w niewyczynowym samochodzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted October 14, 2013 Author Share Posted October 14, 2013 Hej. Dzieki chłopaki, ciekła chłodnica 100%, póki było mokro nie mogłem utrafić skąd, ale jak było już sucho a belka pod chłodnicą ciagle mokra to zacząłem szukac. Wyciekało na łączeniu aluminium z plastikiem, w dolnej czesci chlodnicy. w okolicach zaworu spustowego (ale zawor byl szczelny). Wymiana na koyo i patrze teraz co tam sie dalej dzieje - na razie sucho i plynu nie ubywa. Temperatura byla utrzymywana na poprawnym poziomie bo biegalem co chwile kolo auta i dolewalem plyn - jeszcze chwila to bym sie zastanowil na zakupami petrygo na jakims grouponie Niniejszym chyba warto przestrzec przed nadmiernie tanimi zamiennikami. Na tej chlodnicy przejechalem gdzies ok 15 tys. km / 4 miesiace, z czego ciekła juz dobre dwa miesiace, tylko poczatkowo jakos niewiele. Dzieki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now