thores Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Witam ponownie wszystkich mam poważny jak sądzę problem: podczas troszkę mocniejszej jazdy przy normalnej redukcji z 4 na 3 wpadł mi w podłogę pedał sprzęgła powiedzcie mi co może być przyczyną? nie znalazłem wycieku od płyny hydraulicznego pod autem zdjąłem sworzeń od popychacza bo myślałem że może pompka nie odbiła jednak czuć opór sprężyny a tłoczek nie stawia żadnego oporu od płynu. Nie patrzyłem jeszcze od strony silnika bo stało się to wieczorem. Jak zdiagnozować czy to pompa czy może docisk sprzęgła. Dodam, że na zimnym silniku przy lekkim wciśnięciu (nawet dotknięciu) słychać wcześniej było szumiące łożysko, jednak po nagrzaniu silnika i po przejechaniu kilku kilometrów po mieście przestawało szumieć Natomiast po dłuższym mocnym "upalaniu" sprzęgło stawało się miękkie i i tak jakby nie do końca powracało (pedał stawał się krótszy). I teraz nie wiem czy to docisk, łożysko czy wysprzęglik, może ktoś się spotkał wcześniej z tym. Jaki koszt ewentualnej naprawy co pasuje wymienić na nowe a co można używane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karolwa Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Obstawiam wysprzęglik Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Sprawdź łapkę od skrzyni przy wysprzęgliku. Jeśli jest luźna to znaczy, że coś się stało w środku, czyli łożysko oporowe/docisk --> skrzynia w dół Jeśli łapka jest na sztywno, to wysprzęglik/pompa itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mazuras Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Wymienisz sprzęgło komplet i będzie OK. Miałem dokładnie to samo. Rozleciało się łożysko i pedał wpadł. Koszt przyzwoitego sprzęgła komplet docisk,tarcza,łożysko to ok. 1400-1700 + wymiana 150-250. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 może być łożysko oporowe, może być wysprzęglik, może być pompa sprzęgła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 miałem dokładnie tak samo w GT95 trzeba wymienic sprzegło i po problemie, prowizorycznie można spróbować cofnać lape recznie (tam mi zrobil mechanik za 1 razem) ale nie radze tak dlugo jezdzic bo problem bedzie wracać Link to comment Share on other sites More sharing options...
thores Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 To się podłamałem trochę bo zapowiada się spory wydatek ... jutro odkręcę IC i popatrzę na Łapkę od skrzyni. Jak będzie latać to pozostaje szukać sprzęgło z dociskiem ma ktoś może namiary na sprawdzone i tanie części? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Janczura Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 ja obstawiam wysprzeglik Link to comment Share on other sites More sharing options...
thores Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/sprzeglo-exedy-subaru-impreza-2-0turbo-ej20-gt-wrx-i3573360245.html może warto założyć narazie coś takiego tylko nie wiem czy będzie pasować mam GT z 1998r 218KM Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 @@thores najpierw ustal co uległo awarii,później będziesz robił zakupy. A jak masz uszkodzony wysprzęglik i wystarczy jego wymiana? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Najpierw spróbuj może odpowietrzyć układ sprzęgła odpowietrzając go. Może pomoże... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thores Posted October 7, 2013 Author Share Posted October 7, 2013 Wiec po odkręceniu IC zobaczyłem spadniętą sprężynę oraz popychacz od wysprzęglika, a łapka wychodząca ze skrzyni niestety nie stawia oporu i można ją ręką ruszać do skrajnego jak sądze położenia Więc domślam sie że chyba łożysko docisk i sprzęgło Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Ściągniesz skrzynię to się dowiesz. Najprędzej coś z łożyskiem oporowym, ale w praktyce komplet do wymiany. Ale demontaż pokaże co i jak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ŚwiniakCT Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Ja tak miałem to padł wysprzęglik , a konkretnie sprężyna w nim , po wymianie jeździł koło 2 tygodni i padło sprzęgło , łożysko wbiło się w docisk . Sprawdzaj po kolei od wysprzęglika zaczynając . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now