TYLKOV8 Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Muszę kupić nowy aku na zimę, Impreza to trzecie auto więc nie jeździ na codzień, chciałbym coś co będzie odpalać po kilku dniach postoju. Czy coś polecacie z doświadczenia, czy zwiększyć pojemność czy pozostać przy serii? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 60Ah, Bosch S4, Varta Silver, czy cokolwiek innego nowego wytrzyma kilka dni niejeżdżenia a jak nie - to go podładujesz ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Zamontuj sobie wyłącznik prądu ,to nawet dwa lata może stać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Mam Vartę Silver,bodaj 54Ah,spokojnie odpala po 2 tygodniach,nawet zimą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TYLKOV8 Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 Ok dzięki, szukam Warty Silver tylko czy lepiej zostać przy 54 Ah czy zmienić na 60 ? obawiam się czy weekendowe jazdy nie spowodują, nieprawidłowego doładowywania większego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Podepnę się do tematu: Chyba padł mi akumulator w forku, ale póki co się ładuje. Zobaczymy jakie bedą efekty. Gdybym musiał jednak wymienić, to ile powinien mieć w forku: 60 mAh, czy więcej? Ewentualnie jakiej pojemności kupić, tyle co oem, czy odrobinę większy, np. 64 mAh ? Sent with Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 @@TYLKOV8 mój też nie służy do codziennej jazdy. Może być i 60Ah,różnica jest niewielka,nie powinna stwarzać problemów z ładowaniem. @@sredniaq przy różnicy kilku Ah pojemności baterii,nie powinno być żadnych problemów. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Czyli gdyby jednak, to śmiało iść w 64 ? A Kraft robi sensowne aku? Bo u mnie taki akurat dostępny pod nosem, a inne to musiałbym szukać. Sent with Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 A Kraft robi sensowne aku? Baterie jak baterie.Tu reguł nie ma,może paść i uznanej firmy po miesiącu czy trzech.Gwarancję dają,jak cena odpowiednia to nie ma co wybrzydzać. Można śmiało zamontować 64Ah. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TYLKOV8 Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 Dzięki Cybel (wiem że twój nie jest do codziennej jazdy ) Szukam 60 jak się da w dobrej cenie to Varte Silver Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Do mojej Imprezy instrukcja podaje 45 lub 48Ah. Poprzednio kupiłem Boscha S4 60Ah i wytrzymał 2,5 roku. Teraz kupiłem Vartę Blue 52Ah - zobaczymy. Aczkolwiek chłopaki w serwisie walczą z brakiem ładowania i może to się przyczyniło ostatnimi dniami do agonii Boscha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
allphone Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Jak będziesz kupował to warto kupić taki który nie stał w sklepie za długo (akumulator nie naładowany traci pojemność) , sklepy nie za często je ładują. Swoją drogą każdy akumulator warto dwa razy w roku pokładać, a jak rzadko jeździsz to częściej - jeśli chcemy żeby nam wytrzymał dłużej. To tak jak wymieniamy olej w silniku - powinniśmy też pomyśleć o akumulatorze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 (edited) A Kraft robi sensowne aku? Baterie jak baterie.Tu reguł nie ma,może paść i uznanej firmy po miesiącu czy trzech.Gwarancję dają,jak cena odpowiednia to nie ma co wybrzydzać. Można śmiało zamontować 64Ah. Dzięki za rady, ale póki co po naładowaniu auto odżyło. Okazało się, że wczoraj jak wyciągałem panel do oklejania to zostawiłem włączone dwie lampki we wnętrzu Naładowałem i wygląda na to, że będzie dobrze, Edited October 4, 2013 by sredniaq Link to comment Share on other sites More sharing options...
TYLKOV8 Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 Mòj też odżył po ładowanie ale obawiam się zimy Tak wogóle to zdechł do zera po 5 dniach w garażu, samochód był nie zamknięty, wcześnie jak inne auto stało w garażu a Impreaza stała obok i miała uzbrojony alarm to man wrażenie że dłużej aku żył. Czy jest możliwe że ma większy pobór jak jest nie zamknięty ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Czy jest możliwe że ma większy pobór jak jest nie zamknięty ? Mozliwe ,bo świeci się wtedy oświetlenie stacyjki , sygnał niedomkniętych drzwi , i może lampka sufitowa. Rozładowany AKu ładujcie małym prądem , ale długo -np. 1 A przez 2 dni ( z małymi przerwami). @@ferdek, masz wyłącznik prądu? Tez myślałem,ale jego uzywanie powoduje ciagle reset ECU. pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TYLKOV8 Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 Lampki sufitową i w bagażniku wyłączyłem ale podswietlenie stacyjki nie Teraz po naładowaniu po 4 dniach odpalił bez problemu ale był zamknięty Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 (edited) Rozładowany AKu ładujcie małym prądem , ale długo -np. 1 A przez 2 dni ( z małymi przerwami a nie jest tak że ładuje sie 10 godzin np.: aku 60Ah - 6A przez 10 godzin. 55Ah - 5A przez 10 godzin. itd. w sumie to nowe prostowniki zmniejszaja ładowanie wraz z naładowaniem aku. ponadto sa prostowniki które ładuja pradem a inne amperami jakos tak nie znam sie zbytnio na pradach. a odpowiadając na pytanie tematu, duzy bedzie trzymał dlużej ale dłużej bedzie sie ładował , a mniejszy na odwrót. Edited October 9, 2013 by badyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 a nie jest tak że ładuje sie 10 godzin np.: aku 60Ah - 6A przez 10 godzin. 55Ah - 5A przez 10 godzin. itd. w sumie to nowe prostowniki zmniejszaja ładowanie wraz z naładowaniem aku. ponadto sa prostowniki które ładuja pradem a inne amperami jakos tak nie znam sie zbytnio na pradach. jeżeli mamy prostownik z regulacją prądu, to najlepiej jest ładować akumulator prądem (wyrażonym w Amperach) o wartości 1/10 pojemności (pojemność jest podana w amperogodzinach - Ah) przez 10 godzin ... jeżeli nie mamy regulacji - ładujemy tym co mamy, większość dzisiejszych ładowarek ma wbudowany układ kontroli i regulacji prądu ładowania, wystarczy włączyć i samo się naładuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Rozładowany AKu ładujcie małym prądem , ale długo -np. 1 A przez 2 dni ( z małymi przerwami). Akurat to jest bardzo dobra rada. ładuje sie 10 godzin np.: aku 60Ah - 6A przez 10 godzin. 55Ah - 5A przez 10 godzin. itd. Podałeś wartości,które uważane są za maksymalne i jeszcze bezpieczne dla akumulatorów. Dłuższe i bardziej efektywne życie baterii,zapewni ładowanie jej prądem wielkości 1/20 pojemności i ciut dłużej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Secular Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Ja miałem Jenoxa 70 (był trochę tańszy od Varty) i odpalał bez problemu, chociaż on nie miał dłuższych przerw akurat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaszlarz Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Ja polecam BOSCH z wersji silver. Do dziadka poszedł jak pamietam S4 chyba i zapewne posłuży na lata. W każdym razie zapomina sie ze ma sie coś takiego jak akku. Sent from my iPad Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 wracając do ładowania ... to w lidlu znów są w ofercie tanie i dobre (bo są dobre i tanie) prostowniki ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kwiatek6178 Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 polecam prostowniki impulsowe.W zimie o ile ktos ma mozliwosc, moze byc podpiety caly czas.mam taki,polecam.Ceny rozne Link to comment Share on other sites More sharing options...
zyggi Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 te prostowniki z lidla nie sa takie dobre, wprawdzie diodami sygnalizuja ze naladowany ale wtedy podlaczajac zwykly prostownik automatyczny okazuje sie ze akumulator moze przyjac jeszcze sporo pradu, na dodatek jesli ktos ma padniety aku o napieciu ponizej 10V i chcialby go rozruszac to ten prostownik go nie rusza, a zwykly automat tak, szwedzki ctek takze, a na nim zdaje sie jest ten lidlowski wzorowany Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now