Jump to content

Jaki akumulator do Wrx 2.0t 03r - nie jeździ na codzień


TYLKOV8

Recommended Posts

Muszę kupić nowy aku na zimę, Impreza to trzecie auto więc nie jeździ na codzień, chciałbym coś co będzie odpalać po kilku dniach postoju.

Czy coś polecacie z doświadczenia, czy zwiększyć pojemność czy pozostać przy serii?

Link to comment
Share on other sites

Ok dzięki, szukam Warty Silver

tylko czy lepiej zostać przy 54 Ah czy zmienić na 60 ?

obawiam się czy weekendowe jazdy nie spowodują, nieprawidłowego doładowywania większego?

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się do tematu:

 

Chyba padł mi akumulator w forku, ale póki co się ładuje. Zobaczymy jakie bedą efekty. Gdybym musiał jednak wymienić, to ile powinien mieć w forku: 60 mAh, czy więcej? Ewentualnie jakiej pojemności kupić, tyle co oem, czy odrobinę większy, np. 64 mAh ?

 

 

Sent with Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

A Kraft robi sensowne aku?

Baterie jak baterie.Tu reguł nie ma,może paść i uznanej firmy po miesiącu czy trzech.Gwarancję dają,jak cena odpowiednia to nie ma co wybrzydzać. ;)

Można śmiało zamontować 64Ah.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Do mojej Imprezy instrukcja podaje 45 lub 48Ah. Poprzednio kupiłem Boscha S4 60Ah i wytrzymał 2,5 roku. Teraz kupiłem Vartę Blue 52Ah - zobaczymy. Aczkolwiek chłopaki w serwisie walczą z brakiem ładowania i może to się przyczyniło ostatnimi dniami do agonii Boscha.

Link to comment
Share on other sites

Jak będziesz kupował to warto kupić taki który nie stał w sklepie za długo (akumulator nie naładowany traci pojemność) , sklepy nie za często je ładują.

Swoją drogą każdy akumulator warto dwa razy w roku pokładać, a jak rzadko jeździsz to częściej - jeśli chcemy żeby nam wytrzymał dłużej.

To tak jak wymieniamy olej w silniku - powinniśmy też pomyśleć o akumulatorze.

Link to comment
Share on other sites

A Kraft robi sensowne aku?

Baterie jak baterie.Tu reguł nie ma,może paść i uznanej firmy po miesiącu czy trzech.Gwarancję dają,jak cena odpowiednia to nie ma co wybrzydzać. ;)

Można śmiało zamontować 64Ah.

Dzięki za rady, ale póki co po naładowaniu auto odżyło. Okazało się, że wczoraj jak wyciągałem panel do oklejania to zostawiłem włączone dwie lampki we wnętrzu :facepalm:

Naładowałem i wygląda na to, że będzie dobrze,

Edited by sredniaq
Link to comment
Share on other sites

Mòj też odżył po ładowanie ale obawiam się zimy

Tak wogóle to zdechł do zera po 5 dniach w garażu, samochód był nie zamknięty, wcześnie jak inne auto stało w garażu a Impreaza stała obok i miała uzbrojony alarm to man wrażenie że dłużej aku żył.

Czy jest możliwe że ma większy pobór jak jest nie zamknięty ?

Link to comment
Share on other sites

Czy jest możliwe że ma większy pobór jak jest nie zamknięty ?

Mozliwe ,bo świeci się wtedy oświetlenie stacyjki , sygnał niedomkniętych drzwi , i może lampka sufitowa.

Rozładowany AKu ładujcie małym prądem , ale długo -np. 1 A przez 2 dni ( z małymi przerwami).

@@ferdek, masz wyłącznik prądu? Tez myślałem,ale jego uzywanie powoduje ciagle reset ECU.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Lampki sufitową i w bagażniku wyłączyłem ale podswietlenie stacyjki nie ;)

Teraz po naładowaniu po 4 dniach odpalił bez problemu ale był zamknięty :)

Link to comment
Share on other sites

Rozładowany AKu ładujcie małym prądem , ale długo -np. 1 A przez 2 dni ( z małymi przerwami

a nie jest tak że ładuje sie 10 godzin np.: aku 60Ah - 6A przez 10 godzin. 55Ah - 5A przez 10 godzin. itd.

w sumie to nowe prostowniki zmniejszaja ładowanie wraz z naładowaniem aku. ponadto sa prostowniki które ładuja pradem a inne amperami jakos tak nie znam sie zbytnio na pradach.

 

a odpowiadając na pytanie tematu, duzy bedzie trzymał dlużej ale dłużej bedzie sie ładował , a mniejszy na odwrót.

Edited by badyl
Link to comment
Share on other sites

a nie jest tak że ładuje sie 10 godzin np.: aku 60Ah - 6A przez 10 godzin. 55Ah - 5A przez 10 godzin. itd. w sumie to nowe prostowniki zmniejszaja ładowanie wraz z naładowaniem aku. ponadto sa prostowniki które ładuja pradem a inne amperami jakos tak nie znam sie zbytnio na pradach.

 

jeżeli mamy prostownik z regulacją prądu, to najlepiej jest ładować akumulator prądem (wyrażonym w Amperach) o wartości 1/10 pojemności (pojemność jest podana w amperogodzinach - Ah) przez 10 godzin ... :D

jeżeli nie mamy regulacji - ładujemy tym co mamy, większość dzisiejszych ładowarek ma wbudowany układ kontroli i regulacji prądu ładowania, wystarczy włączyć i samo się naładuje ;)

Link to comment
Share on other sites

Rozładowany AKu ładujcie małym prądem , ale długo -np. 1 A przez 2 dni ( z małymi przerwami).

Akurat to jest bardzo dobra rada. ;)

ładuje sie 10 godzin np.: aku 60Ah - 6A przez 10 godzin. 55Ah - 5A przez 10 godzin. itd.

Podałeś wartości,które uważane są za maksymalne i jeszcze bezpieczne dla akumulatorów.

Dłuższe i bardziej efektywne życie baterii,zapewni ładowanie jej prądem wielkości 1/20 pojemności i ciut dłużej.

Link to comment
Share on other sites

Ja polecam BOSCH z wersji silver. Do dziadka poszedł jak pamietam S4 chyba i zapewne posłuży na lata. W każdym razie zapomina sie ze ma sie coś takiego jak akku. :)

 

 

Sent from my iPad

Link to comment
Share on other sites

te prostowniki z lidla nie sa takie dobre, wprawdzie diodami sygnalizuja ze naladowany ale wtedy podlaczajac zwykly prostownik automatyczny okazuje sie ze akumulator moze przyjac jeszcze sporo pradu, na dodatek jesli ktos ma padniety aku o napieciu ponizej 10V i chcialby go rozruszac to ten prostownik go nie rusza, a zwykly automat tak, szwedzki ctek takze, a na nim zdaje sie jest ten lidlowski wzorowany

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...