Jump to content

Wymiana rozrządu a regulacja zaworów


robin04

Recommended Posts

Szykuję się do dużego serwisu przy 210kkm. Autko na lpg od nowości (instalacja holenderska). Silnik pracuje równiutko. Auto nabyłem w Niemczech w ub. roku przy stanie 170kkm. Serwisowane. W związku z tym moje pytanko czy oprócz rozrządu, wymiany swiec i inych drobiazgów ruszać zawory, czy zostawić jak jest.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Czy możesz mi podpowiedzieć na co jeszcze zwrócic uwagę przy tym przebiegu. Mechanikę ogarną mi sprawdzeni fachowcy z zaprzyjaźnionego warsztatu - niestety w moim mieście jest słabe ASO.

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie płyny wymienione Panowie. Myślę raczej o elementach mechanicznych w osprzęcie silnika, oprócz rozrządu oczywiście. Na co zwrócić uwagę, nad czym się pochylić i co wymienić. I jeszcze jedno czy zestwaw rozrządu Mitshuboshi (przepraszam za ewent błąd w pisowni), czy może Continenthal polecacie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Strasznie za dużo Ci zawołali. Ja poswiecilem jedna sobotę wyciągnąłem aku zbiorniczek spryskiwaczy z lewej komp od gazu odsunąłem reduktor lpg. Z Kolegą wykręciłem świece potem zwaliłem pokrywy. Poprosiłem Szwagra o regulacje. Dlatego cena za robote była bardzo przystepna. Ale myślę ze ktoś kto na prawde się na tym zna nie powinien wziąć wiecej niz 300 max 400 zł. Sam bym wiecej nie dał za NA. Z turbo jest gorzej bo dojście słabe i wiecej do demontażu. Myślę że obeszło by się spokojnie bez wyciagania motoru. To nie powinno byc wg. Mnie nic powyzej 1000 zł choć sam bym tyle nie dał próbował bym sam. Przy pomocy kogoś mądrzejszego. Mozna jeszcze by wyciagnac motor wtedy pewnie wołają wiecej ale można obejrzeć sprzęgło.

 

Link to comment
Share on other sites

Te 2500 to jest cena wg. mnie za regulacje rozrządu z wyjęciem silnika i z wymianą uszczelek pod pokrywy zaworów, śruby i świece (komplet w ASO ok. 300 zł). Pytanie, czy w tym modelu trzeba wyciągać silnik do regulacji ... W moim N/A nie (2.0 SOHC 125 KM), ale już np. w 2.0 DOHC 158 KM tak.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jestem nowy na forum. Mam forka 20XT z 2003 roku, od 2010 roku jestem jego właścicielem, założyłem gaz BRC , mam zrobione 121 tys i ostatnio zauważyłem że telepie kastą. Z tego co czytam to jest to objaw wskazujący na koniczność regulacji luzów. Czy mam rację, co jeszcze przy okazji można zrobić przy tym przebiegu i czy faktycznie trzeba regulować luz co 50 tys. Dziekuje za podpowidzi.

MB

Link to comment
Share on other sites

choroba : szarpanie w zakresie obrotów 1500-2500 rpm na każdym biegu ,diagnoza zawory,świece,kable odstawiłem forka do markar Wodzisław śląski i : wymiana świec ngk,nowe kable wysokiego napięcie plus zawory - nie regulowali bo nie było potrzeby wszystko w normie koszt za materiałami 425 zł owszem jako ich stały klient mam troszkę zniżki ...problemy szarpania ustały na chwilę obecną.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...