Jump to content

Coś powoduje, że wtryski przelewają ... ale co ?!


mc.li
 Share

Recommended Posts

Krotki opis choroby:

bez względu na prędkość obroty, temperaturę, jednym słowem, nie ma żadnej regularności, samochód gaśnie.

Co sprawdzono:

- pompa trzyma ciśnienie prawie jak nowa;

- błędy w ECU to 32 i 23

- sonda lambda trzyma parametry (musiała być niedawno zmieniana, ja mam to auto do roku)

- PRZEPŁYWOMIERZ - i tu była większa jazda: podczas sprawdzania okazało się, że "podobno" przepływomierz tak sieje, że czas otwarcia wtrysków jest tak duży, że przelewa i silnik gaśnie. Drogą zakupu nabyłem używany przepływomierz i po 1 dni złudnej radości, powtórka z rozrywki.

- puszczono wiązkę do przepływomierza bokiem, to samo;

- co dziwne długiemu czasowi otwarci wtrysków towarzyszy obniżenie napięcia na przepływomierzu

- co jeszcze dziwniejsze: wystarczy zdjąć wtyczkę z przepływomierza i wpiąć ją z powrotem i dzień spokoju,

 

Mam założoną instalację gazową IGS Landi Renzo, pierwsza teoria była taka że to emulator odpowiedzialny za odcięcie wtrysków sieje, wypiąłem całą wiązkę gazową, wpiolem wtryskiwacze na oryginalną i to samo. A ostatnio po "usprawnieniu" mapy instalacji gazowej objawy przeniosły się na gaz, oczywiście wystarczy wypiąć np. wtyczki z silniczków krokowych gazowych na chwile i znowu dzień spokoju.

 

Jakieś pomysły, bo mi i mądrzejszym ode mnie już ich brak. Pomoooooocy !!!!

 

PS. Dla ulatwienia podpowiem, że chodzil poprawnie i na gazie i benzynie ... przynajmniej ten rok jak go mam.[/b]

Link to comment
Share on other sites

Krotki opis choroby:

bez względu na prędkość obroty, temperaturę, jednym słowem, nie ma żadnej regularności, samochód gaśnie.

Co sprawdzono:

- pompa trzyma ciśnienie prawie jak nowa;

- błędy w ECU to 32 i 23

- sonda lambda trzyma parametry (musiała być niedawno zmieniana, ja mam to auto do roku)

- PRZEPŁYWOMIERZ - i tu była większa jazda: podczas sprawdzania okazało się, że "podobno" przepływomierz tak sieje, że czas otwarcia wtrysków jest tak duży, że przelewa i silnik gaśnie. Drogą zakupu nabyłem używany przepływomierz i po 1 dni złudnej radości, powtórka z rozrywki.

- puszczono wiązkę do przepływomierza bokiem, to samo;

- co dziwne długiemu czasowi otwarci wtrysków towarzyszy obniżenie napięcia na przepływomierzu

- co jeszcze dziwniejsze: wystarczy zdjąć wtyczkę z przepływomierza i wpiąć ją z powrotem i dzień spokoju,

 

Mam założoną instalację gazową IGS Landi Renzo, pierwsza teoria była taka że to emulator odpowiedzialny za odcięcie wtrysków sieje, wypiąłem całą wiązkę gazową, wpiolem wtryskiwacze na oryginalną i to samo. A ostatnio po "usprawnieniu" mapy instalacji gazowej objawy przeniosły się na gaz, oczywiście wystarczy wypiąć np. wtyczki z silniczków krokowych gazowych na chwile i znowu dzień spokoju.

 

Jakieś pomysły, bo mi i mądrzejszym ode mnie już ich brak. Pomoooooocy !!!!

 

PS. Dla ulatwienia podpowiem, że chodzil poprawnie i na gazie i benzynie ... przynajmniej ten rok jak go mam.[/b]

 

moze ECU masz padniete?

Link to comment
Share on other sites

moze ECU masz padniete?

 

Istniej możliwość przeprowadzenie testu funkcjonalnegu lub czegoś podobnego , aby na 100% potwierdzić ten fakt ? Czy tylko tak po objawach "pacjenta" ?

Link to comment
Share on other sites

moze ECU masz padniete?

 

Istniej możliwość przeprowadzenie testu funkcjonalnegu lub czegoś podobnego , aby na 100% potwierdzić ten fakt ? Czy tylko tak po objawach "pacjenta" ?

 

najlepiej miec ECU na podmiane... W ECU jest pewna partia podzespolow oparta na kondensatorach elektrolitycznych, ktore po prostu wysuszaja sie z czasem powodujac rozne anomalia, ale to skrajnosc. Zagadaj do uzytkownika jako

Link to comment
Share on other sites

Napiecie spada ? Na koncowce nr.1 MAF powinno byc napiecie akumulatora wzgledem masy. Czy wymieniony MAF jest dokladnie taki sam ? Podobno wlasnie w roczniku 97 byl inny...

Link to comment
Share on other sites

najlepiej miec ECU na podmiane...

 

Ok to w takim razie będzie to ogłoszenie "nie komercyjne": szukam podobnego modelu jak mój w Poznaniu lub okolicach, a dokładnie życzliwego posiadacza który mi użyczy do testów ECU. Amen.

 

PS. Oczywiści odpłatnie w środkach płatniczych przetwórni chmielu, wskazanej przez użyczającego. :wink:

 

Ale jeśli ktoś ma inne pomysły to śmiało.

Link to comment
Share on other sites

Napiecie spada ? Na koncowce nr.1 MAF powinno byc napiecie akumulatora wzgledem masy. Czy wymieniony MAF jest dokladnie taki sam ? Podobno wlasnie w roczniku 97 byl inny...

 

Czy był taki sam ? Zakładam, że tak bo na obu było dokładnie takie same objawy. Teraz już tego nie sprawdzę , bo udało mi się go zwrócić.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...