Skocz do zawartości

Zapytanie


Koleś

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem studentem V roku Akademii

Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, na specjalności "Menedżer

sportu" i piszę pracę magisterską pt. "Kreowanie świadomości

firmy Subaru poprzez rajdy samochodowe". W związku z treścią mojej pracy magisterskiej, zwracam się z uprzejmą prośbą o udostępnienie mi

danych sprzedaży firmy Subaru na rynku polskim oraz w miarę

możliwości na rynku niemieckim i angielskim ( od momentu

uczestnictwa firmy Subaru w rajdowych samochodowych

mistrzostwach świata ). Z góry dziękuję za udzieloną mi pomoc i

proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na razie 3 rozdziały. I to instrumenty kreowania marki, II Historia firmy Subaru III Analiza wyników sportowych Subaru w rajdach samochodowych. Miałem kilka miesięcy przerwy w jej pisaniu, ale planuje jeszcze kilka rozdziałów, między innymi rozdział w którym wykażę wpływ wyników sportowych na sprzedaż samochodów Subaru. A co do pomysłu o postrzeganiu marki, to ciekawa koncepcja. Dzięki i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Ktoś kiedyś powiedział : "Egzamin magisterski to pięć minut wstydu, a honor na całe życie".

Przy takim temacie wstydu najeść się jednak trudno, a honor i tak pozostanie 8)

Pozwolę sobie jednak zauważyć, że bezpośredni wpływ na sprzedaż musi byc traktowany bardzo ostrożnie, albowiem:

1. udział w sportach motorowych, podobnie jak wszelkie inne formy działalności marketingowej, wpływają głównie na image firmy.

2. rynek niemiecki jest bardzo złym przykładem, albowiem od czasu sukcesów Schumachera w formule I zainteresowanie społeczne rajdami jest b.niskie; ponadto brak zaangażownia firm niemieckich oraz brak w czołówce niemieckich zawodników poteguje ten objaw.

3. sprzedaż Subaru w polsce kształtowała się następująco:

- 1999 (wprowadzenie na rynek) 22 szt

- 2000 157 szt

- 2001 177 szt

- 2002 214 szt

4. ciekawszy może być wpływ kształtowania świadomości społecznej (np. przez porównanie zmian pozycjonowania marki wg. analiz AMS) - chrakter samochodu sportowego wynikający dla Subaru przez uczestnictwo w rajdach, a - dla porównania - pozycjonowanie Volvo, którego kampanie marketingowe (ogłoszenia) podkreślają sportowy chrakter samochodów, lecz nie są poparte uczestnictwem w rajdach (redakcja AMS jest nomen omen we Wrocławiu)

5. jeżeli potrzebne jednak będą dane statystyczne - prosimy o kontakt, spróbujemy je zdobyć od innych importerów.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sluchaj no Koles :wink:

(ale to brzmi)...

Co prawda moje dane nie dotycza Niemiec, ale jestem przekonany, ze w Niemczech prowadzone sa podobne statystyki.

Skorzystalem z blogoslawionego :roll: internetu i znalazlem cos dla ciebie, co moze cie naprowadzic na odpowiednie tory.

Na stronie - znanego rowniez w Polsce tygodnika Auto Swiat - Auto Week, mozesz znalezc dane dotyczace ankiety zadowolenia klientow ze swoich samochodow.

Kto wygral w 2002? Zapraszam pod adres:

http://www.autoweek.nl/tt2002.php?overzicht=1

gdzie znajdziesz tzw. Tevredenheids Trofee 2002 czyli nagrode za satysfakcje (klienta z samochodu).

Ale to nie wszystko, na stronie (1 wstecz), znajdziesz mase detalicznych wynikow skladajacych sie na ostateczna ocene:

Idz na strone: www.autoweek.nl, wejdz do rozwijanego menu Automarkt, a tam wybierz Tevredenheids Trofee 2002. Znajdziesz sie na stronie ze wszystkimi danymi.

Pozdrawiam i zycze przyjemnego szukania na stronach Auto Week innych krajowych wydawnictw.

-----

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...