Jump to content

Zapytanie


Koleś
 Share

Recommended Posts

Jestem studentem V roku Akademii

Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, na specjalności "Menedżer

sportu" i piszę pracę magisterską pt. "Kreowanie świadomości

firmy Subaru poprzez rajdy samochodowe". W związku z treścią mojej pracy magisterskiej, zwracam się z uprzejmą prośbą o udostępnienie mi

danych sprzedaży firmy Subaru na rynku polskim oraz w miarę

możliwości na rynku niemieckim i angielskim ( od momentu

uczestnictwa firmy Subaru w rajdowych samochodowych

mistrzostwach świata ). Z góry dziękuję za udzieloną mi pomoc i

proszę o odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

A gdzie szukales? Zwykle w czasopismach niemieckich dosc czesto sa statystyki ukazywane. Ale dlaczego tylko ilosc sprzedanych samochodow? Moznaby tak od razu wstawic postrzeganie marki przez spoleczenstwo? No dobra, ale to Twoja praca :D

Link to comment
Share on other sites

Mam na razie 3 rozdziały. I to instrumenty kreowania marki, II Historia firmy Subaru III Analiza wyników sportowych Subaru w rajdach samochodowych. Miałem kilka miesięcy przerwy w jej pisaniu, ale planuje jeszcze kilka rozdziałów, między innymi rozdział w którym wykażę wpływ wyników sportowych na sprzedaż samochodów Subaru. A co do pomysłu o postrzeganiu marki, to ciekawa koncepcja. Dzięki i pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Ktoś kiedyś powiedział : "Egzamin magisterski to pięć minut wstydu, a honor na całe życie".

Przy takim temacie wstydu najeść się jednak trudno, a honor i tak pozostanie 8)

Pozwolę sobie jednak zauważyć, że bezpośredni wpływ na sprzedaż musi byc traktowany bardzo ostrożnie, albowiem:

1. udział w sportach motorowych, podobnie jak wszelkie inne formy działalności marketingowej, wpływają głównie na image firmy.

2. rynek niemiecki jest bardzo złym przykładem, albowiem od czasu sukcesów Schumachera w formule I zainteresowanie społeczne rajdami jest b.niskie; ponadto brak zaangażownia firm niemieckich oraz brak w czołówce niemieckich zawodników poteguje ten objaw.

3. sprzedaż Subaru w polsce kształtowała się następująco:

- 1999 (wprowadzenie na rynek) 22 szt

- 2000 157 szt

- 2001 177 szt

- 2002 214 szt

4. ciekawszy może być wpływ kształtowania świadomości społecznej (np. przez porównanie zmian pozycjonowania marki wg. analiz AMS) - chrakter samochodu sportowego wynikający dla Subaru przez uczestnictwo w rajdach, a - dla porównania - pozycjonowanie Volvo, którego kampanie marketingowe (ogłoszenia) podkreślają sportowy chrakter samochodów, lecz nie są poparte uczestnictwem w rajdach (redakcja AMS jest nomen omen we Wrocławiu)

5. jeżeli potrzebne jednak będą dane statystyczne - prosimy o kontakt, spróbujemy je zdobyć od innych importerów.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sluchaj no Koles :wink:

(ale to brzmi)...

Co prawda moje dane nie dotycza Niemiec, ale jestem przekonany, ze w Niemczech prowadzone sa podobne statystyki.

Skorzystalem z blogoslawionego :roll: internetu i znalazlem cos dla ciebie, co moze cie naprowadzic na odpowiednie tory.

Na stronie - znanego rowniez w Polsce tygodnika Auto Swiat - Auto Week, mozesz znalezc dane dotyczace ankiety zadowolenia klientow ze swoich samochodow.

Kto wygral w 2002? Zapraszam pod adres:

http://www.autoweek.nl/tt2002.php?overzicht=1

gdzie znajdziesz tzw. Tevredenheids Trofee 2002 czyli nagrode za satysfakcje (klienta z samochodu).

Ale to nie wszystko, na stronie (1 wstecz), znajdziesz mase detalicznych wynikow skladajacych sie na ostateczna ocene:

Idz na strone: www.autoweek.nl, wejdz do rozwijanego menu Automarkt, a tam wybierz Tevredenheids Trofee 2002. Znajdziesz sie na stronie ze wszystkimi danymi.

Pozdrawiam i zycze przyjemnego szukania na stronach Auto Week innych krajowych wydawnictw.

-----

Maciej

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...