Skocz do zawartości

Lampy, żarówki, światło = lepsza widoczność


szfagir

Rekomendowane odpowiedzi

ma ktos rozpiske do typow zarowek wnetrza/podsufitki do forka II?

Lampki przednie, te z wyłącznikami "do czytania map": w każdej siedzi 12V, 8W, walcowa (nazywana też rurkową), 31mm długości (dość nietypowa).

Lampa centralna: jw., tj. 12V, 8W, 31 mm.

Lampka oświetlenia bagażnika: zwykła W5W, 12V, 5W, jak do postojowych.

 

Jeśli chodzi o lampę centralną, to styki są duże, a miejsca też sporo, więc po podgięciu styków założyłem tam bardziej typową rurkę długości 37 mm, przy czym przeszedłem na oświetlenie diodowe. Nie wiem, czy ściemniacz sterujący lampką wytrzyma większe obciążenie niż 8W, a te zwykłe żarówki 37 mm mają chyba 10W.

W lampkach "do map" niestety miejsca jest mało i styki też jakby mniejsze, więc nie ryzykowałem podginania i wciskania niestandardowej żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

montował ktoś z Was soczewki? zastanawiam się nad takimi do mojego forka http://hidretrofit.pl/sklep/mini-d2s-bi-xenon/

 

widziałem kilka Foresterów takich jak mój z jakimiś soczewkami i xenonami, wygłądało to całkiem nieźle, jak by były oryginalne. ;)

 

 

btw. od zakupu zrobiłem 40tys km i żarówki jeszcze sie nie spaliły, nie wiem jakiej są firmy, ale jeszcze nigdy na jednych żarówkach tyle nie przejechałem. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

montował ktoś z Was soczewki? zastanawiam się nad takimi do mojego forka http://hidretrofit.pl/sklep/mini-d2s-bi-xenon/

 

widziałem kilka Foresterów takich jak mój z jakimiś soczewkami i xenonami, wygłądało to całkiem nieźle, jak by były oryginalne. ;)

 

 

btw. od zakupu zrobiłem 40tys km i żarówki jeszcze sie nie spaliły, nie wiem jakiej są firmy, ale jeszcze nigdy na jednych żarówkach tyle nie przejechałem. :D

 

no wyglada dosyc solidnie i efektownie... jestem troche noga w takich zabawach z montazem, musialbys mi pomoc zalozyc  :P   :lol:    :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już o (lepszej) widoczności WEWNĄTRZ auta zagajono...

Przerobiłem oryginalne oświetlenie kabiny (jakie oświetlenie? Ten kaganek?? :evil: ) na ulepszone, diodowe. Uznałem, że nie będę ryzykował i w podsufitce głównej, sterowanej jakimś tam jednak ściemniaczem ówdzie komputerkiem, nie przekroczę nominalnych 8W. Zakupiłem taśmę LED na słabszych (typ 3528), ciepłych diodach, o mocy 4.8W na metr. Na suficie wzdłuż auta przykleiłem 125 cm taśmy (6W), a w miejsce żarówki wstawię jeszcze (idzie przesyłka z Allegro) diodówkę na 3 SMD 5050 (dość mocnych, 1.8W). W sumie wyjdzie więc 7.8W, ale już na samej taśmie diodowej efekt jest PORAŻAJĄCY! :yahoo:  W aucie mam jasno jak w dzień, wreszcie widać, gdy np. dziecko w nocy coś upuści na podłogę, dodatkowo oświetlam auta obok :D

Idąc za ciosem 95 cm taśmy przylepiłem nad bagażnikiem (oczywiście w poprzek auta, a wzdłuż klapy bagażnika), rewelacja!

Dla fanów takich przeróbek informuję, że dużo łatwiej poszło mi z podłączeniem się pod główną podsufitkę (dużo miejsca, olbrzymie styki, świetny dostęp) niż pod tylną, bagażnikową (super-ciasno, upierdliwa konstrukcja przełącznika, fatalny dostęp, łatwo o zwarcie, 60% pracy odbywało się pęsetą).

 

Z Allegro przyjdą mi też w tygodniu 2 szt. diodówek "rurkowych" 31mm, każda z 6 ciepłymi, małymi diodami SMD 5050 (1.08W), które wstawię w lampki "do map" - tu akurat tylko i wyłącznie z praktycznego punktu widzenia, bo one się nie wyłączają nigdy same, a już raz w zimie zostawiłem je włączone OBIE na noc - ledwie zapaliłem rano :(  Uznałem, że ciut ponad 2W to nie to samo co 16W, a światło powinno być nawet mocniejsze.

 

Czy i ile diody wytrzymają - nie wiem, ale na razie jest fantastycznie.

 

Zapomniałem dodać, a to może być dla kogoś ważne: mimo że podsufitka jest sterowana ściemniaczem, to diody zachowują się prawidłowo, tj. normalnie się włączają, ściemniają i wyłączają (nie jarzą się po wyłączeniu przez ściemniacz), choć jest to zwykła, "domowa" taśma LED (nie ma dopisku CANBUS).

Edytowane przez Tichy
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecane fotki poniżej, ale najpierw komentarz.

Robiłem zdjęcia na dwóch nastawach WB (balansu bieli): te "brzydsze" kolorystycznie (bardziej żółto-czerwone) są z ustawieniem na "słońce", zaś te o bardziej naturalnych barwach są skalibrowane na światło z diod. Oczywiście przy świetle z żarówki 8W każde z tych ustawień jest "złe", ale chodziło przy okazji o porównanie także barwy światła :-)

Zdjęcia porównawcze, poza jednym przypadkiem, robiłem na przednie fotele oraz na tylny fotel z fotelikiem dziecka. Oczywiście zachowałem te same ustawienia migawki i przysłony - zaznaczam, że ekspozycja jest ustawiona na jasność diod, dzięki temu widać, o ile ciemniej jest ze zwykłą żarówką...

W katalogu "porównanie jasności - lampki do map i bez nich" pozornie różnicy w jasności (po włączeniu lampek do map) nie ma, ale te lampki są bardzo punktowe i nie oświetlają wnętrza. Różnicę widać jednak chociażby po cieniu kierownicy na siedzisku ;-)

 

Katalog "zdjęcia instalacji" pokazuje, jak są umiejscowione diody - zdjęcia są niezbyt piękne, bo dziwnie się fotografuje źródła światła, poza tym diody mają w sobie coś dziwnego i jakby "zakłócają" cyfrówkę, w każdym razie sporo zdjęć było w ogóle nie do oglądania, tak więc wrzuciłem te, na których w ogóle coś wyszło. Nie czepiać się, że krzywo, że kable przyklejone na silikonie itp. :-) Nie jestem estetą, dla mnie liczy się funkcjonalność i poprawność techniczna (czyli np. brak zwarcia), jak ktoś chce się doktoryzować, to na pewno bez problemu przyklei prosto i ładnie :-)

 

Przy okazji wyszła dziwna rzecz: w lampie bagażnikowej oryginalnie była W5W. Ku mojemu zaskoczeniu plastik wokół niej był lekko nadtopiony, co wskazuje, że albo lampka jest źle zaprojektowana, albo mimo wszystko W5W jest za mocna do niej i powinno się dawać te słabsze, o takich samych wymiarach jak W5W, jak do zegarów. Na wszelki wypadek wsadziłem tam prymitywną W5W w wykonaniu diodowym (została mi po poprzednim aucie). Światła nie daje (ale po co, skoro mam taśmę diodową), za to się nie grzeje.

 

Katalog ze zdjęciami (dajcie znać, gdyby coś się nie otwierało):


  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kawałek dobrej roboty

Dzięki  ;)  W planach mam jeszcze przedłużenie tych diod bagażnikowych tak, żeby sięgały pod roletę, bo czasem chcę coś na szybkiego wrzucić czy wyjąć bez zwijania rolety, a tam ciemno jak w ...  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Projekt zakończony! :yahoo:  Dołożyłem jeszcze pasy diod w taki sposób, żeby świeciły też pod roletę. Czasem bowiem wrzucam lub wyjmuję z bagażnika coś drobnego i nie mam potrzeby zwijania rolety, a przy oryginalnym systemie oświetlenia lampką w suficie pod roletą był mrok...

Zdjęcia zakończonej instalacji tylnej dołożyłem do istniejącego albumu ogólnego z diodowym oświetleniem, który linkowałem wyżej, ale wkleję też link bezpośredni:

https://onedrive.live.com/redir?resid=308E10E6AC45C045!225&authkey=!AObK9G4mV55WDig&ithint=folder%2c.JPG

 

Nowy system oświetlenia wnętrza już się przydał, bo wczoraj wiozłem szafę do samodzielnego montażu i rozwalił mi się woreczek z akcesoriami, rozsypując część zawartości po aucie (gwoździki, śrubki, klameczki, kołeczki itp.). Udało mi się wszystkie wyzbierać, choć była już noc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Ww. firma mi odpisała. Zestaw bixenonowy (przetwornice + żarniki) zaczynają się od 800zł. Lampy do przerobienia trzeba dostarczyć samemu.

Zapytałem też co przepisy mówią o takich przeróbkach. Odpowiedź jaką dostałem: "Zgodnie z przepisami lampa powinna mieć : homologację pod dane źródło światła, system samopoziomowania oraz system spryskiwaczy lamp.". Spryskiwaczy oraz samopoziomowania nie montują.

 

Patrzyłem też na firmę i ich oferta jest kusząca. Zastanawia mnie u nich sprawa testu o którym piszą tutaj. Ktoś miał z nimi do czynienia?

 

BTW: Bardzo dużo firm zajmujących się oświetleniem znajduje się w rejonie Poznania, albo ja źle szukam:/

Edytowane przez szfagir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...