Jump to content

Lampy, żarówki, światło = lepsza widoczność


Recommended Posts

Witam!

 

Nadszedł czas, gdy dużo jeżdżę z rana gdy jeszcze jest ciemno i wracam do domu gdy zmrok zapada. Wg mnie światło jakie dają oryginalne żarówki/lampy są słabe i tutaj pojawia sie pytanie do Was. Czy macie jakieś żaróweczki godne polecenia, które w pewnym stopniu poprawiają pole widzenia/jakość oświetlania drogi? Zastanawiam się czy jest możliwość zamontowania w Forku 2004 lamp bi-ksenonowych samopoziomujących. Nie interesują mnie HIDy - wolę odłożyć kosiarkę i w jakimś konkretnym warsztacie zrobić sobie dobre oświetlenie.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

+ polerka lamp, jezeli sa zmatowione

A ksenony to nie powinny mieć automatycznej stabilizacji wysokości? Fajnie jest myśleć o sobie, extra, a może dla odmiany też czasem o innych? Czy ja mogę w takim razie sobie założyć stadionowe jupite

Poprzedni właściciel mojego Forka kupił H1 Osram NightBreaker 99ZB180A - po 48 zł/szt. (dla mnie cenowy horror). Za tę cenę spodziewałbym się, że żarówka przeżyje samochód Hmmm, tak byłoby w latach

Sam byłem blisko i chyba ciągle jestem zainstalowania soczewek biksenon u siebie. Koszt profesjonalnej instalacji na częściach Hella ok 2000-2500 zł. Niestety bez samopoziomowania, spryskiwacze lampy mamy. Trzeba jednak pamiętać, że to niezgodne z homologacją naszej lampy, możesz zrobić taki mod, ale zagrożenie, że policja zabierze dowód. Podobno sprawdzają od razu oznaczenia lampy i dupa. Potem ciężko wrócić do fabrycznej lampy. Zatem myślę. Na razie kupiłem Philips X-treme http://www.philips.pl/c/car-lamps/x-tremevision-h4-12-v-55-w-12342xvb1/prd/ zainstaluję, ustawię światła i powiem czy jest różnica.

Link to post
Share on other sites

Klosze i odblaski mam w bardzo dobrym stanie. Głównie interesowało mnie czy są jakieś adaptacje biksenona do Forka - nie chćę kombinować jak się da to się da, a jak nie to trudno poszukam dobrych żarówek:)

Herostrates zatem czekam na Twoją opinie na temat Philipsa:)

Link to post
Share on other sites

tungsram megalight +60% to takie wypośrodkowanie żywotności i ilości światła, a jak olać trwałość to +90% albo i 120%

Ja osobiści używam 60 i jestem zadowolony.

Fajne są też osramy bilux ale trudniej je dostać.

Link to post
Share on other sites

Wsadziłem i ustawiłem Philips X-treme 100% jest naprawdę duża różnica w oświetleniu, a wcześniej miałem też Philipsa Vision, niemniej do ksenonu w soczewce temu daleko :-)

Przy okazji zbadałem poziom spalin i diagnosta nie miał uwag, widać sportowy katalizator robi różnicę :-)

Edited by Herostrates
Link to post
Share on other sites

Ja wrzuciłem osram nightbreaker i jest ok, choć faktycznie nie jest to mistrzostwo swiata. Na nocne wojaże mam dodatkowe 2 halogeny na zderzaku i w nocy one robią kolosalna różnice.

 

 

Sent with Tapatalk

Link to post
Share on other sites

W 2.0XT próbowałem różnych "cudownych" żarówek i w sumie chyba nie warto, bo kosztowały dużo, spalały się szybko a nie świeciły aż tak dobrze. Do xenonów i tak się nie umywały.

Link to post
Share on other sites

A może ktoś się wypowie czy w wersji 2.5 xt z 2005 ue lub USA nie było ksenonow? Bo to byłaby szansa na zaadaptowanie lampy z homologacją i oznaczeniem na ksenon w naszych 2.0xt

Link to post
Share on other sites

Idąc za ciosem wyregulowałem światła na stacji diagnostycznej i zamontowałem żarówki Tungsram 120% (skusiła mnie cena i liczę się z tym, że mogą szybko przestać świecić). Zdecydowanie lepiej niż na seryjnych, ale do ładnej bieli im brakuje.

Link to post
Share on other sites
A może ktoś się wypowie czy w wersji 2.5 xt z 2005 ue lub USA nie było ksenonow? Bo to byłaby szansa na zaadaptowanie lampy z homologacją i oznaczeniem na ksenon w naszych 2.0xt

 

Dobrze kombinujesz. Dołączam się do pytania.

 

 

Sent with Tapatalk

Link to post
Share on other sites
Zdecydowanie lepiej niż na seryjnych, ale do ładnej bieli im brakuje.

 

im bardziej białe światło tym gorsza skuteczność na mokrym ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Z czystym sumieniem polecam Osram night braker. Wytrzymały co prawda rok, ale świało bardzo fajne :). Teraz skusiłem się na biksenony w miejsce oryginalnych H4 i różnica jest kolosalna. Oczywiście dałem do wypolerowania szkło lampy z przodu i dobrze je ustawiłem pierw u diagnosty, a później w terenie by nie oślepiać nikogo z naprzeciwka.

Jeżeli nie będziesz kombinował z barwą światła za bardzo i weźmiesz temperaturę barwy 4300k lub ewentualnie 5000k (taką mam u siebie) to gliniarz Ci się raczej nie skapnie że to ksenon. Świeci jak dobrej jakościowo żarówka philipsa lub osram z tym że w nocy o niebo lepiej :).

 

Pozdrawiam :)

Link to post
Share on other sites

lgi_666 hmmm a jak długo jeździsz na tych biksenonach? daj w nielegalu jakieś fotki jak to wygląda w tej lapmoe, napisz też gdzie robiłeś tego moda i hał macz zapłaciłeś

Link to post
Share on other sites

Fotki postaram się jutro wstawić. Robiłem sam bo wszystko jest dziecinnie proste. Trzeba sobie pokombinować z gumkami osłaniającymi żarówki bo żarniki się troche nie mieszczą. Do zrobienia dla zwykłego laika bez problemu.

 

Kupiłem ten zestaw:

http://allegro.pl/hid-zestaw-cyfrowy-bixenon-bi-xenon-slim-h4-hi-lo-i3517144846.html

 

Jeżdżę na nim miesiąc czasu. Jedną kontrole przeżyłem i nie było problemu. I mówię dla tych co się bardziej boją. Temperatura 4300k i święci jak dobrej klasy zwykła żarówka z tym że w porównaniu do niej faktycznie świeci :D. Podkreślę jeszcze raz że koniecznie szkło gładkie bez żadnych pęknięć musi być. Warto spolerować dla własnego spokoju lampę żeby potem nie było zdziwienia. Ksenon jest na to podatny i bardzo łatwo o niepożądany refleks :D

No i przede wszystkim dobrze ustawić lampę.

 

Pozdrawiam

 

A i jeszcze jedna ważna rzecz. Przetwornica koniecznie musi być cyfrowa. W tedy żarnik nie będzie mrugał i nie będzie dużych zakłóceń w CB itp :)

Link to post
Share on other sites
Jedną kontrole przeżyłem i nie było problemu

A sprawdzali światła czy nie zwrócili uwagi?

Przeszli auto do okoła gdy były włączone i w ogóle sie nimi nie zainteresowali :)

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Fotki postaram się jutro wstawić. Robiłem sam bo wszystko jest dziecinnie proste. Trzeba sobie pokombinować z gumkami osłaniającymi żarówki bo żarniki się troche nie mieszczą. Do zrobienia dla zwykłego laika bez problemu. (...)

Jeżdżę na nim miesiąc czasu. Jedną kontrole przeżyłem i nie było problemu. I mówię dla tych co się bardziej boją. Temperatura 4300k i święci jak dobrej klasy zwykła żarówka z tym że w porównaniu do niej faktycznie świeci :D. Podkreślę jeszcze raz że koniecznie szkło gładkie bez żadnych pęknięć musi być. Warto spolerować dla własnego spokoju lampę żeby potem nie było zdziwienia. Ksenon jest na to podatny i bardzo łatwo o niepożądany refleks :D

No i przede wszystkim dobrze ustawić lampę. (...)

 

A ksenony to nie powinny mieć automatycznej stabilizacji wysokości? Fajnie jest myśleć o sobie, extra, a może dla odmiany też czasem o innych? Czy ja mogę w takim razie sobie założyć stadionowe jupitery i przyświecić Ci nimi po oczach na trasie? Potem jadę i ślepnę albo nie wiem, gdzie jadę, bo mnie różni "wynalazcy" oślepiają systemami światła, które w żadnym wypadku nie powinny być zamontowane. A jest to zmorą ostatnich lat na polskich drogach. Oczywiście ludzie ze zwykłymi, seryjnymi lampami i żarówkami też potrafią dawać po oczach, gdy mają źle ustawione światła albo źle założone żarówki. Nie wiem, jak można tego nie widzieć albo widzieć i olewać?

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...