Skocz do zawartości

Lampy, żarówki, światło = lepsza widoczność


szfagir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Nadszedł czas, gdy dużo jeżdżę z rana gdy jeszcze jest ciemno i wracam do domu gdy zmrok zapada. Wg mnie światło jakie dają oryginalne żarówki/lampy są słabe i tutaj pojawia sie pytanie do Was. Czy macie jakieś żaróweczki godne polecenia, które w pewnym stopniu poprawiają pole widzenia/jakość oświetlania drogi? Zastanawiam się czy jest możliwość zamontowania w Forku 2004 lamp bi-ksenonowych samopoziomujących. Nie interesują mnie HIDy - wolę odłożyć kosiarkę i w jakimś konkretnym warsztacie zrobić sobie dobre oświetlenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam byłem blisko i chyba ciągle jestem zainstalowania soczewek biksenon u siebie. Koszt profesjonalnej instalacji na częściach Hella ok 2000-2500 zł. Niestety bez samopoziomowania, spryskiwacze lampy mamy. Trzeba jednak pamiętać, że to niezgodne z homologacją naszej lampy, możesz zrobić taki mod, ale zagrożenie, że policja zabierze dowód. Podobno sprawdzają od razu oznaczenia lampy i dupa. Potem ciężko wrócić do fabrycznej lampy. Zatem myślę. Na razie kupiłem Philips X-treme http://www.philips.pl/c/car-lamps/x-tremevision-h4-12-v-55-w-12342xvb1/prd/ zainstaluję, ustawię światła i powiem czy jest różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klosze i odblaski mam w bardzo dobrym stanie. Głównie interesowało mnie czy są jakieś adaptacje biksenona do Forka - nie chćę kombinować jak się da to się da, a jak nie to trudno poszukam dobrych żarówek:)

Herostrates zatem czekam na Twoją opinie na temat Philipsa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadziłem i ustawiłem Philips X-treme 100% jest naprawdę duża różnica w oświetleniu, a wcześniej miałem też Philipsa Vision, niemniej do ksenonu w soczewce temu daleko :-)

Przy okazji zbadałem poziom spalin i diagnosta nie miał uwag, widać sportowy katalizator robi różnicę :-)

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś się wypowie czy w wersji 2.5 xt z 2005 ue lub USA nie było ksenonow? Bo to byłaby szansa na zaadaptowanie lampy z homologacją i oznaczeniem na ksenon w naszych 2.0xt

 

Dobrze kombinujesz. Dołączam się do pytania.

 

 

Sent with Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z czystym sumieniem polecam Osram night braker. Wytrzymały co prawda rok, ale świało bardzo fajne :). Teraz skusiłem się na biksenony w miejsce oryginalnych H4 i różnica jest kolosalna. Oczywiście dałem do wypolerowania szkło lampy z przodu i dobrze je ustawiłem pierw u diagnosty, a później w terenie by nie oślepiać nikogo z naprzeciwka.

Jeżeli nie będziesz kombinował z barwą światła za bardzo i weźmiesz temperaturę barwy 4300k lub ewentualnie 5000k (taką mam u siebie) to gliniarz Ci się raczej nie skapnie że to ksenon. Świeci jak dobrej jakościowo żarówka philipsa lub osram z tym że w nocy o niebo lepiej :).

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki postaram się jutro wstawić. Robiłem sam bo wszystko jest dziecinnie proste. Trzeba sobie pokombinować z gumkami osłaniającymi żarówki bo żarniki się troche nie mieszczą. Do zrobienia dla zwykłego laika bez problemu.

 

Kupiłem ten zestaw:

http://allegro.pl/hid-zestaw-cyfrowy-bixenon-bi-xenon-slim-h4-hi-lo-i3517144846.html

 

Jeżdżę na nim miesiąc czasu. Jedną kontrole przeżyłem i nie było problemu. I mówię dla tych co się bardziej boją. Temperatura 4300k i święci jak dobrej klasy zwykła żarówka z tym że w porównaniu do niej faktycznie świeci :D. Podkreślę jeszcze raz że koniecznie szkło gładkie bez żadnych pęknięć musi być. Warto spolerować dla własnego spokoju lampę żeby potem nie było zdziwienia. Ksenon jest na to podatny i bardzo łatwo o niepożądany refleks :D

No i przede wszystkim dobrze ustawić lampę.

 

Pozdrawiam

 

A i jeszcze jedna ważna rzecz. Przetwornica koniecznie musi być cyfrowa. W tedy żarnik nie będzie mrugał i nie będzie dużych zakłóceń w CB itp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Fotki postaram się jutro wstawić. Robiłem sam bo wszystko jest dziecinnie proste. Trzeba sobie pokombinować z gumkami osłaniającymi żarówki bo żarniki się troche nie mieszczą. Do zrobienia dla zwykłego laika bez problemu. (...)

Jeżdżę na nim miesiąc czasu. Jedną kontrole przeżyłem i nie było problemu. I mówię dla tych co się bardziej boją. Temperatura 4300k i święci jak dobrej klasy zwykła żarówka z tym że w porównaniu do niej faktycznie świeci :D. Podkreślę jeszcze raz że koniecznie szkło gładkie bez żadnych pęknięć musi być. Warto spolerować dla własnego spokoju lampę żeby potem nie było zdziwienia. Ksenon jest na to podatny i bardzo łatwo o niepożądany refleks :D

No i przede wszystkim dobrze ustawić lampę. (...)

 

A ksenony to nie powinny mieć automatycznej stabilizacji wysokości? Fajnie jest myśleć o sobie, extra, a może dla odmiany też czasem o innych? Czy ja mogę w takim razie sobie założyć stadionowe jupitery i przyświecić Ci nimi po oczach na trasie? Potem jadę i ślepnę albo nie wiem, gdzie jadę, bo mnie różni "wynalazcy" oślepiają systemami światła, które w żadnym wypadku nie powinny być zamontowane. A jest to zmorą ostatnich lat na polskich drogach. Oczywiście ludzie ze zwykłymi, seryjnymi lampami i żarówkami też potrafią dawać po oczach, gdy mają źle ustawione światła albo źle założone żarówki. Nie wiem, jak można tego nie widzieć albo widzieć i olewać?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...