Jump to content

Lampy, żarówki, światło = lepsza widoczność


szfagir

Recommended Posts

Witam!

 

Nadszedł czas, gdy dużo jeżdżę z rana gdy jeszcze jest ciemno i wracam do domu gdy zmrok zapada. Wg mnie światło jakie dają oryginalne żarówki/lampy są słabe i tutaj pojawia sie pytanie do Was. Czy macie jakieś żaróweczki godne polecenia, które w pewnym stopniu poprawiają pole widzenia/jakość oświetlania drogi? Zastanawiam się czy jest możliwość zamontowania w Forku 2004 lamp bi-ksenonowych samopoziomujących. Nie interesują mnie HIDy - wolę odłożyć kosiarkę i w jakimś konkretnym warsztacie zrobić sobie dobre oświetlenie.

Link to comment
Share on other sites

Sam byłem blisko i chyba ciągle jestem zainstalowania soczewek biksenon u siebie. Koszt profesjonalnej instalacji na częściach Hella ok 2000-2500 zł. Niestety bez samopoziomowania, spryskiwacze lampy mamy. Trzeba jednak pamiętać, że to niezgodne z homologacją naszej lampy, możesz zrobić taki mod, ale zagrożenie, że policja zabierze dowód. Podobno sprawdzają od razu oznaczenia lampy i dupa. Potem ciężko wrócić do fabrycznej lampy. Zatem myślę. Na razie kupiłem Philips X-treme http://www.philips.pl/c/car-lamps/x-tremevision-h4-12-v-55-w-12342xvb1/prd/ zainstaluję, ustawię światła i powiem czy jest różnica.

Link to comment
Share on other sites

Klosze i odblaski mam w bardzo dobrym stanie. Głównie interesowało mnie czy są jakieś adaptacje biksenona do Forka - nie chćę kombinować jak się da to się da, a jak nie to trudno poszukam dobrych żarówek:)

Herostrates zatem czekam na Twoją opinie na temat Philipsa:)

Link to comment
Share on other sites

tungsram megalight +60% to takie wypośrodkowanie żywotności i ilości światła, a jak olać trwałość to +90% albo i 120%

Ja osobiści używam 60 i jestem zadowolony.

Fajne są też osramy bilux ale trudniej je dostać.

Link to comment
Share on other sites

Wsadziłem i ustawiłem Philips X-treme 100% jest naprawdę duża różnica w oświetleniu, a wcześniej miałem też Philipsa Vision, niemniej do ksenonu w soczewce temu daleko :-)

Przy okazji zbadałem poziom spalin i diagnosta nie miał uwag, widać sportowy katalizator robi różnicę :-)

Edited by Herostrates
Link to comment
Share on other sites

Ja wrzuciłem osram nightbreaker i jest ok, choć faktycznie nie jest to mistrzostwo swiata. Na nocne wojaże mam dodatkowe 2 halogeny na zderzaku i w nocy one robią kolosalna różnice.

 

 

Sent with Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Idąc za ciosem wyregulowałem światła na stacji diagnostycznej i zamontowałem żarówki Tungsram 120% (skusiła mnie cena i liczę się z tym, że mogą szybko przestać świecić). Zdecydowanie lepiej niż na seryjnych, ale do ładnej bieli im brakuje.

Link to comment
Share on other sites

A może ktoś się wypowie czy w wersji 2.5 xt z 2005 ue lub USA nie było ksenonow? Bo to byłaby szansa na zaadaptowanie lampy z homologacją i oznaczeniem na ksenon w naszych 2.0xt

 

Dobrze kombinujesz. Dołączam się do pytania.

 

 

Sent with Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Z czystym sumieniem polecam Osram night braker. Wytrzymały co prawda rok, ale świało bardzo fajne :). Teraz skusiłem się na biksenony w miejsce oryginalnych H4 i różnica jest kolosalna. Oczywiście dałem do wypolerowania szkło lampy z przodu i dobrze je ustawiłem pierw u diagnosty, a później w terenie by nie oślepiać nikogo z naprzeciwka.

Jeżeli nie będziesz kombinował z barwą światła za bardzo i weźmiesz temperaturę barwy 4300k lub ewentualnie 5000k (taką mam u siebie) to gliniarz Ci się raczej nie skapnie że to ksenon. Świeci jak dobrej jakościowo żarówka philipsa lub osram z tym że w nocy o niebo lepiej :).

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Fotki postaram się jutro wstawić. Robiłem sam bo wszystko jest dziecinnie proste. Trzeba sobie pokombinować z gumkami osłaniającymi żarówki bo żarniki się troche nie mieszczą. Do zrobienia dla zwykłego laika bez problemu.

 

Kupiłem ten zestaw:

http://allegro.pl/hid-zestaw-cyfrowy-bixenon-bi-xenon-slim-h4-hi-lo-i3517144846.html

 

Jeżdżę na nim miesiąc czasu. Jedną kontrole przeżyłem i nie było problemu. I mówię dla tych co się bardziej boją. Temperatura 4300k i święci jak dobrej klasy zwykła żarówka z tym że w porównaniu do niej faktycznie świeci :D. Podkreślę jeszcze raz że koniecznie szkło gładkie bez żadnych pęknięć musi być. Warto spolerować dla własnego spokoju lampę żeby potem nie było zdziwienia. Ksenon jest na to podatny i bardzo łatwo o niepożądany refleks :D

No i przede wszystkim dobrze ustawić lampę.

 

Pozdrawiam

 

A i jeszcze jedna ważna rzecz. Przetwornica koniecznie musi być cyfrowa. W tedy żarnik nie będzie mrugał i nie będzie dużych zakłóceń w CB itp :)

Link to comment
Share on other sites

Jedną kontrole przeżyłem i nie było problemu

A sprawdzali światła czy nie zwrócili uwagi?

Przeszli auto do okoła gdy były włączone i w ogóle sie nimi nie zainteresowali :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fotki postaram się jutro wstawić. Robiłem sam bo wszystko jest dziecinnie proste. Trzeba sobie pokombinować z gumkami osłaniającymi żarówki bo żarniki się troche nie mieszczą. Do zrobienia dla zwykłego laika bez problemu. (...)

Jeżdżę na nim miesiąc czasu. Jedną kontrole przeżyłem i nie było problemu. I mówię dla tych co się bardziej boją. Temperatura 4300k i święci jak dobrej klasy zwykła żarówka z tym że w porównaniu do niej faktycznie świeci :D. Podkreślę jeszcze raz że koniecznie szkło gładkie bez żadnych pęknięć musi być. Warto spolerować dla własnego spokoju lampę żeby potem nie było zdziwienia. Ksenon jest na to podatny i bardzo łatwo o niepożądany refleks :D

No i przede wszystkim dobrze ustawić lampę. (...)

 

A ksenony to nie powinny mieć automatycznej stabilizacji wysokości? Fajnie jest myśleć o sobie, extra, a może dla odmiany też czasem o innych? Czy ja mogę w takim razie sobie założyć stadionowe jupitery i przyświecić Ci nimi po oczach na trasie? Potem jadę i ślepnę albo nie wiem, gdzie jadę, bo mnie różni "wynalazcy" oślepiają systemami światła, które w żadnym wypadku nie powinny być zamontowane. A jest to zmorą ostatnich lat na polskich drogach. Oczywiście ludzie ze zwykłymi, seryjnymi lampami i żarówkami też potrafią dawać po oczach, gdy mają źle ustawione światła albo źle założone żarówki. Nie wiem, jak można tego nie widzieć albo widzieć i olewać?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...