Jump to content

wycięcie katalizatora a przeładowywanie..


boju21

Recommended Posts

witam drodzy koledzy mam małe pytanie... wyciąłem ostatnio katalizator w mojej imprezie,wstawiłem rure i jestem mega zadowolony ale do wczoraj,bo wydaje mi sie że tego wczesniej nie było po wycięciu,imprezka zaczeła lepiej przyspieszać ale też przeładowywuje na 4 i 5 biegu przy wyższych obrotach,czy jest jakiś sposób by te usterke opanować,oczywiście pomijając remap itp.. szkoda mi wspawywać znowu ten katalizator bo jest teraz lepszy dzwięk no i przyspieszanie:) z góry dzieki za pomocne rady

Link to comment
Share on other sites

miałem to samo, do tego miałem luźna klapkę od WG wewnątrz turbo, dwa obroty i turbo przeładowywało juz na 2 biegu... wrzuciłem zegar doładowania, do tego mbc i śmigam na ~0.9 bara :) zastanawiam jakie wyszło by AFR przy 1 barze, bo śmigam na walbro 255

 

ponoć przy 1 barze jest w porządku, sprawdzę jak zamontuje wskaźnik ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie chodzi o wspawanie kata ani o wskaźnik MBC!. To że fura Ci śmiga nie znaczy że jest wszystko OK. Jesteś z Poznania i jedna z firm zajmujących się Subaru jest w Twoim mieście i nie powiem Ci jaka... ;) Robiłem tam mapę przy 100000 teraz mam ponad 200000 i fura chodzi jak po zabiegu. Dbam o olej, filtry i.t.p. co 10000 i najważniejsze tylko 98 lub V-power 100. U mnie wydawało się wszystko extra ale niestety jakieś niesprawne rurki, zwężki o których nie mamy pojęcia powodowały peaki ładowania które dochodziły do 1,5 bar-a tylko po wymianie intercoolera i wydechu. Po rozwiązaniu "kłopotków" i noclegu w Poznaniu mam ładowanie 1,2 bara (250KM i 360Nm). Teraz to już trzeci rok po "mapie" parametry w normie (sprawdzone w Nowym Sączu). Silnik zużywa olej na poziomie "0" i z krótką skrzynią z RA leje 95% współczesnych drogowych "niewiadomoco". Polecam Ma..eC! Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

a czy delikatna nieszczelnosc wydechu może też mieć wpły na przeładowanie?? bo na poczatku po wycieciu wydawało mi sie że wszystko grało a teraz po wejsciu pod auto widze przepuszcza na 2 łaczeniach,ale tak delikatnie

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem z firmy zajmującej się GTkami ale wydaje mi się nie realne. Sonda jest w downpipie czyli zaraz za turbo a wszystko co ma wpływ na ładowanie jest przed turbo. Podjedź gdzieś gdzie profesjonalnie zbadają ci AFR i ładowanie zanim swoimi pomysłami zniszczysz swojego klasyka! Wszystkie te koszty poniesione na wstępie przed "modami" wydają się duże do mementu kiedy mamy do usunięcia np. dziurę w tłoku przez niewłaściwe AFR. czyli remont! Zastanów się jeszcze kilka razy ;)

Link to comment
Share on other sites

Katalizator stawia naprawdę duży opór i przez to jego wycięcie wpływa na ładowanie. Pytanie jaka musiałaby być ta nieszczelność żeby dalej powodowała jakieś mega przeładowania. Moim zdaniem problem to brak kata a nieszczelności są powodem kłopotów. Ale jak są to i tak trzeba zrobić żeby nie pierdzieć jak stary kaszlok ;) Moje auto po założeniu przelotu miało na hamowni tylko 206 koni czyli mniej niż na seryjnym wydechu! Wydawało mi się że jedzie lepiej przez to że był głośniejszy... Może też masz podobne odczucia jak ja? :)

Link to comment
Share on other sites

Sprawdźcie świece. Moje były zużyte. Auto przetrwało w taki sam sposób jak wtedy gdy przeładowuje. Nawet umowiłem się już na mapę. Po wymianie świec wszystko wróciło do normy :) warto to spędzić bo świece są w miarę tanie

 

Wysyłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Witam ,nie chcialem zakladac nowego tematu wiec pisze w tym, chcialem wyciac katalizator w swoim wrxie i teraz mam pytanie (jestem laikiem) sa dwa katy czy jeden? I czy taka operacja nie zaszkodzi autu? btw co wyciac, mozecie pokazac mi jak krowie na rowie za przeproszeniem :D Pozdrawiam

Edited by AdrianPlock
Link to comment
Share on other sites

są nawet trzy katy w wersji do 2005 roku.

myślę, ż jak krowie na rowie masz to opisane przez kolegów w postach wyżej tego tematu. Sam to przerabiałem i jak chcesz by auto lepiej jeździło i było głośniejsze jak to większość osób mówi (w tym ja :P) to zbierz grosze do worka i jedź zrobić to raz a porządnie. Lepiej na tym wyjdziesz.

poza tym jest mnóstwo tematów tego typu wystarczy poszukać szukajką, ale dzięki w sumie, że mogłem sobie nabić posta - chociaż nie wiem w czym to by mi miało niby pomóc :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...