Jump to content

Bialy dym spod maski


jathek

Recommended Posts

Witam,

 

Zauwazylem bialy dym spod maski wydobywajacy sie w okolicach prawego przodu. Na poczatku myslalem, ze to wyciekajacy plyn od wspomagania, ale po wymianie wadliwej pompki objawy nie ustapily. Silnik suchy, dym smierdzi tak jakby olejem z czyms chemicznym ;) Gdzie ewentualnie szukac wycieku? Czy jest szansa, ze "dopala" sie plyn od wspomagania, ktory wczesniej wyciekl? temperatury wody i oleju w normie :) pacjent to Impreza GT MY98

Z gory dziekuje za pomoc ;)

Edited by jathek
Link to comment
Share on other sites

Tez to obstawiam. Ale: czy wyciek nie wiaze sie z przegrzewaniem silnika? Temperatura na wskazniku jest na "normalnym" poziomie. Czy oprocz sprawdzenia ilosci plynu jest jakas inna metoda domowa na sprawdzenie czy rzecywiscie jest to wyciek i skad? :)

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobną sytuacje. Jeżeli płyn od wspomagania wyciekł, prawdopodobnie zalał osłonę kolektora wydechowego. Osłona ma izolacje, która nasiąkła płynem i musi się wypalić... Tak jak kolega wyżej napisał...może to być także płyn chłodniczy...

Edited by geecek
Link to comment
Share on other sites

Jaki masz zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego ?? plastikowy ?? one czasem lubią pękać. Domowym sposobem to zagrzej silnik i zostaw zapalone auto, i szukaj wycieku :) obstawiam, że to płyn chłodniczy, jak coś sie dowiesz dawaj znać, pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zapach płynu chłodniczego jest bardzo charakterystyczny - "słodki". Jeśli czuć zapach, to raczej trudno go pomylić z czymkolwiek innym.

 

U mnie kiedyś poluzował się jakiś wężyk od obiegu chłodzenia przy turbinie. Potrafił zadymić na biało z kurnika po zatrzymaniu np. na światłach. Zapachu wtedy akurat wyczuć nie byłem w stanie (ani żadnych innych objawów). Dopadła mnie też kiedyś, standardowa ponoć przypadłość, rozszczelniona chłodnica na górze, na łączeniu alu-plastik. Nie dymił (nie miał skąd, nie było bezpośredniego kontaktu z wystarczająco gorącymi elementami), temperatury też w ogóle nie szalały (wyciek był mały), ale zapach był już bardzo wyraźny.

Link to comment
Share on other sites

W wolnossaku 2.0 mam to samo.. biały dym z prawego przodu, jakby z dołu kolektora, tam koło półosi prawej, w sumie nie widać dokładnie skąd dymi ;/ (z miejsca gdzie w GT jest turbina) Dzieje się tak tylko jak przycisnę ostro do 6k obrotów po torze. Z oględzin wygląda mi to na wyciek płynu od wspomagania. Ten korek nie ma najlepszego systemu zakręcania i wydaje mi się że przy ostrej jeździe i rzucaniu autem na tarkach itp. ten płyn chlapie na dół. Potem jak zaparkuję auto to widać ten dym, jakby nachlapany płyn po prostu parował. Ja z tym żyję, bo na codzień nic nie dymi a po trackdayu uzupełniam parę łyków płynu i jest cacy ;)

Link to comment
Share on other sites

Zlokalizowalem co i skad kopci. Jest to ZIELONY plyn o konsystencji bardziej wody niz oleju, zbierajacy sie pod plastikowa obudowa z lewej strony. Plyn hamulcowy??

 

 

uixm.jpg

 

 

Kolo tej srubki tak bardziej z tylu ;)

 

0itb.jpg

 

A dym wylatuje pod oslona przy tej rurce ;)

 

Mam nadzieje, ze w miare jasno opisalem ;)

Edited by jathek
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...