jathek Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 (edited) Witam, Zauwazylem bialy dym spod maski wydobywajacy sie w okolicach prawego przodu. Na poczatku myslalem, ze to wyciekajacy plyn od wspomagania, ale po wymianie wadliwej pompki objawy nie ustapily. Silnik suchy, dym smierdzi tak jakby olejem z czyms chemicznym Gdzie ewentualnie szukac wycieku? Czy jest szansa, ze "dopala" sie plyn od wspomagania, ktory wczesniej wyciekl? temperatury wody i oleju w normie pacjent to Impreza GT MY98 Z gory dziekuje za pomoc Edited September 26, 2013 by jathek Link to comment Share on other sites More sharing options...
DymekRTsport Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Może jest gdzieś wyciek płynu chłodniczego ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Tez to obstawiam. Ale: czy wyciek nie wiaze sie z przegrzewaniem silnika? Temperatura na wskazniku jest na "normalnym" poziomie. Czy oprocz sprawdzenia ilosci plynu jest jakas inna metoda domowa na sprawdzenie czy rzecywiscie jest to wyciek i skad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
geecek Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 (edited) Miałem podobną sytuacje. Jeżeli płyn od wspomagania wyciekł, prawdopodobnie zalał osłonę kolektora wydechowego. Osłona ma izolacje, która nasiąkła płynem i musi się wypalić... Tak jak kolega wyżej napisał...może to być także płyn chłodniczy... Edited September 26, 2013 by geecek Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Czyli czeka mnie przeglad chlodnicy i wszystkich wezykow i dupereli, przy okazji sparwdze korek bo moze na nim wycieka Link to comment Share on other sites More sharing options...
DymekRTsport Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Jaki masz zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego ?? plastikowy ?? one czasem lubią pękać. Domowym sposobem to zagrzej silnik i zostaw zapalone auto, i szukaj wycieku obstawiam, że to płyn chłodniczy, jak coś sie dowiesz dawaj znać, pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Ten sposob tez znam Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
obcy17 Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 one czasem lubią pękać Zwłaszcza jak coś autem "szarpnie"....... Generalnie przy tego typu suterkach często wali wilgocią podobną do zagrzybionej klimy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Wiesz nie mam klimy to nie za bardzo znam zapach No nic, organoleptycznie bedzie trzeba znalesc wyciek Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpol Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Zapach płynu chłodniczego jest bardzo charakterystyczny - "słodki". Jeśli czuć zapach, to raczej trudno go pomylić z czymkolwiek innym. U mnie kiedyś poluzował się jakiś wężyk od obiegu chłodzenia przy turbinie. Potrafił zadymić na biało z kurnika po zatrzymaniu np. na światłach. Zapachu wtedy akurat wyczuć nie byłem w stanie (ani żadnych innych objawów). Dopadła mnie też kiedyś, standardowa ponoć przypadłość, rozszczelniona chłodnica na górze, na łączeniu alu-plastik. Nie dymił (nie miał skąd, nie było bezpośredniego kontaktu z wystarczająco gorącymi elementami), temperatury też w ogóle nie szalały (wyciek był mały), ale zapach był już bardzo wyraźny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 U mnie dymi i jest zapach taki ciezkawy ale wiele wskazuje ze to chlodnica. Dymi z okolic chlodnicy i czasami z lewego wlotu tego nad dolotem powietrza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 zapach płynu chłodniczego jest bardzo charakterystyczny - "słodki". Dokladnie tak. Dym jest bialy, a zapach slodki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 A plyn od wspomagania jaki bedzie mial kolor i zapach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Jacek pompa ci ciekła a jak pamietasz to mówiłem o chłodnicy!!!! Podjedz to sprawdzimy Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Pamietam pamietam Ale co dwie glowy to nie jedna dzis tak dymilo, ze facet obok na swiatlach chcial z gasnica leciec i mi pomagac gasic Link to comment Share on other sites More sharing options...
dec Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 W wolnossaku 2.0 mam to samo.. biały dym z prawego przodu, jakby z dołu kolektora, tam koło półosi prawej, w sumie nie widać dokładnie skąd dymi ;/ (z miejsca gdzie w GT jest turbina) Dzieje się tak tylko jak przycisnę ostro do 6k obrotów po torze. Z oględzin wygląda mi to na wyciek płynu od wspomagania. Ten korek nie ma najlepszego systemu zakręcania i wydaje mi się że przy ostrej jeździe i rzucaniu autem na tarkach itp. ten płyn chlapie na dół. Potem jak zaparkuję auto to widać ten dym, jakby nachlapany płyn po prostu parował. Ja z tym żyję, bo na codzień nic nie dymi a po trackdayu uzupełniam parę łyków płynu i jest cacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Teraz to mi namieszales 2 dni temu wymienialem pome od wspomagania, mozliwe ze wyciekl stary i teraz sie dopala. U mnie dymi na codzien a szczegolnie w korku Link to comment Share on other sites More sharing options...
dec Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 mam nawet filmik jak paruje, ale to jutro wrzucę bo teraz jestem zajęty ;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Widze Link to comment Share on other sites More sharing options...
sztandar11 Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Mi takze dymi w okolicach turbiny od jakiegos czasu i ciul wie niby wszystko ok a jednak lubi podkopcic w stojąc w korku Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Czyli co TTTM? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sztandar11 Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Ciul wlasnie wie parametry:) w normie a kopcenie jest dalej Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted September 27, 2013 Author Share Posted September 27, 2013 (edited) Zlokalizowalem co i skad kopci. Jest to ZIELONY plyn o konsystencji bardziej wody niz oleju, zbierajacy sie pod plastikowa obudowa z lewej strony. Plyn hamulcowy?? Kolo tej srubki tak bardziej z tylu A dym wylatuje pod oslona przy tej rurce Mam nadzieje, ze w miare jasno opisalem Edited September 27, 2013 by jathek Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Plyn hamulcowy?? A masz zielony ? W silniku ? Raczej z układu chłodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted September 27, 2013 Author Share Posted September 27, 2013 Wlasnie dlatego sie dziwilem Ale nie zdziwilbym sie gdybym mial Z moim pechem to i syfa na siostrze zlapie, wiec wszystko mozliwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now