Jump to content

Subaru USA vs Europe


bitel
 Share

Recommended Posts

Czy subaru produkowane na rynek amerykański są słabsze jakościowo niż te produkowane na rynek europejski? Słyszałem gdzieś taką opinię - to prawda czy można między bajki włożyć? Słyszałem, że np. mercedes ma osobne linie na rynek europejski i amerykański. Sprawdziłem ceny - np.Mercedes E350 V6 w ameryce kosztuje od 50 tys $ a w europie od 53 tus euro. Według wikipedii E klasa nie jest produkowana w USA, jak to więc możliwe że ten sam model produkowany w europie jest w stanach o 1/3 tańszy?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Różnice są spore.

1. Inne (wg. mnie gorsze) materiały (poszycia, skóra, plastiki, stal zamiast aluminium). To nie tylko subaru - wystarczy porównać jakikolwiek samochód (ten sam model) z USA i EU - widać odrazu.

2. Inne zawieszenie

3. Inne opony

4. Inna stylistyka nadwozia (światła, grille itd)

5. Jeszcze gorsze audio w US

6. Inne siedzenia - tu akurat wygodniejsze w US

7. Automat w 2.5 to poracha

 

i chyba tyle

 

ale jeszcze gorsze są te sprowadzane z krajów arabskich ... ;-)

Edited by xxxam
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Różnice są spore.

1. Inne (wg. mnie gorsze) materiały (poszycia, skóra, plastiki, stal zamiast aluminium). To nie tylko subaru - wystarczy porównać jakikolwiek samochód (ten sam model) z USA i EU - widać odrazu.

2. Inne zawieszenie

3. Inne opony

4. Inna stylistyka nadwozia (światła, grille itd)

5. Jeszcze gorsze audio w US

6. Inne siedzenia - tu akurat wygodniejsze w US

7. Automat w 2.5 to poracha

 

i chyba tyle

 

ale jeszcze gorsze są te sprowadzane z krajów arabskich ... ;-)

 

Proszę nie wypisuj takich bzdetów , wprowadzasz ludzi w błąd.

Wykończenie Forestera US-EU dokładnie takie samo z przewagą jakości weluru na rzecz US.

Jeśli przywołać wersję LL Bean to już w ogóle nie ma o czym mówić.

W US nie było praktycznie "bieda wersji"

Proszę o konkrety w których modelach jest ta stal zamiast aluminium :-p

Zawieszenie , brak Nivo w USA , miększe. Czyli kto co woli.

Opony inne ? Te same Geolandary...

Światła inne , zgoda , inne przepisy. Grille inne ? W czym i kiedy?

Inne audio? Ten sam papierowy śmietnik... Na US Clarion ze zmieniarką na 6 płyt na EU zwykły pojedyńczy.

Automat 4EAT pchany był w Europie do 2.0 125 km..... Więc nie wiem co tu jest porachą :-)

Link to comment
Share on other sites

Różnice są spore.

1. Inne (wg. mnie gorsze) materiały (poszycia, skóra, plastiki, stal zamiast aluminium). To nie tylko subaru - wystarczy porównać jakikolwiek samochód (ten sam model) z USA i EU - widać odrazu.

2. Inne zawieszenie

3. Inne opony

4. Inna stylistyka nadwozia (światła, grille itd)

5. Jeszcze gorsze audio w US

6. Inne siedzenia - tu akurat wygodniejsze w US

7. Automat w 2.5 to poracha

 

i chyba tyle

 

ale jeszcze gorsze są te sprowadzane z krajów arabskich ... ;-)

 

Proszę nie wypisuj takich bzdetów , wprowadzasz ludzi w błąd.

Wykończenie Forestera US-EU dokładnie takie samo z przewagą jakości weluru na rzecz US.

Jeśli przywołać wersję LL Bean to już w ogóle nie ma o czym mówić.

W US nie było praktycznie "bieda wersji"

Proszę o konkrety w których modelach jest ta stal zamiast aluminium :-p

Zawieszenie , brak Nivo w USA , miększe. Czyli kto co woli.

Opony inne ? Te same Geolandary...

Światła inne , zgoda , inne przepisy. Grille inne ? W czym i kiedy?

Inne audio? Ten sam papierowy śmietnik... Na US Clarion ze zmieniarką na 6 płyt na EU zwykły pojedyńczy.

Automat 4EAT pchany był w Europie do 2.0 125 km..... Więc nie wiem co tu jest porachą :-)

Grille są inne,na przykład w Legacy IV i Outbacku III generacji (można zobaczyć zdjęcia z US na cars101.com), w innyh generacjach też miały jakieś tam różnice.

Radio ma chyba nadal inne częstotliwości.

Link to comment
Share on other sites

Różnice są spore.

1. Inne (wg. mnie gorsze) materiały (poszycia, skóra, plastiki, stal zamiast aluminium). To nie tylko subaru - wystarczy porównać jakikolwiek samochód (ten sam model) z USA i EU - widać odrazu.

2. Inne zawieszenie

3. Inne opony

4. Inna stylistyka nadwozia (światła, grille itd)

5. Jeszcze gorsze audio w US

6. Inne siedzenia - tu akurat wygodniejsze w US

7. Automat w 2.5 to poracha

 

i chyba tyle

 

ale jeszcze gorsze są te sprowadzane z krajów arabskich ... ;-)

 

Proszę nie wypisuj takich bzdetów , wprowadzasz ludzi w błąd.

Wykończenie Forestera US-EU dokładnie takie samo z przewagą jakości weluru na rzecz US.

Jeśli przywołać wersję LL Bean to już w ogóle nie ma o czym mówić.

W US nie było praktycznie "bieda wersji"

Proszę o konkrety w których modelach jest ta stal zamiast aluminium :-p

Zawieszenie , brak Nivo w USA , miększe. Czyli kto co woli.

Opony inne ? Te same Geolandary...

Światła inne , zgoda , inne przepisy. Grille inne ? W czym i kiedy?

Inne audio? Ten sam papierowy śmietnik... Na US Clarion ze zmieniarką na 6 płyt na EU zwykły pojedyńczy.

Automat 4EAT pchany był w Europie do 2.0 125 km..... Więc nie wiem co tu jest porachą :-)

 

Dobrze mowisz, ale akurat Obk podstawowa wersja EU vs USA, to te US byly gorzej wyposazone (np manualna klima, w EU tylko auto AC) a czesc opcji niedostepna (xenony, keyless, itd).

Zaleta wersje US jest tez wiecej wersji specjalnych tj wspomniany LL :), takze z audio byl wiekszy wybor i wiem ze w ostatnich modelach gra to calkim znosnie, czego nie mozna poweidziec o EUDM.

 

Odnośnie alu to Obk USDM miały stalową maskę i chyba klapę, EUDM miały alu :)

Grile też były inne, ale co kto lubi.

JEdnym słowem to nie są gorsze auta, ale zazwyczaj ciut gorzej wyposażone, prostrze i deko inaczej wyglądające.

Edited by sherif
Link to comment
Share on other sites

Różnice są spore.

1. Inne (wg. mnie gorsze) materiały (poszycia, skóra, plastiki, stal zamiast aluminium). To nie tylko subaru - wystarczy porównać jakikolwiek samochód (ten sam model) z USA i EU - widać odrazu.

2. Inne zawieszenie

3. Inne opony

4. Inna stylistyka nadwozia (światła, grille itd)

5. Jeszcze gorsze audio w US

6. Inne siedzenia - tu akurat wygodniejsze w US

7. Automat w 2.5 to poracha

 

i chyba tyle

 

ale jeszcze gorsze są te sprowadzane z krajów arabskich ... ;-)

 

Też się nie zgadzam. Jeżdżę Imprezą Obk Sport 2006 z USA i jak spojżę na seryjną imprezę z europy to żal ściska.

 

Materiały poszycia to w maoim aucie po prostu wypas w porównaniu do wersji eu.

 

Zawieszenie jest identyczne

 

Opony to samo

 

Stylistyka jest nieco inna ale to dlatego, że to po prostu OBK Sport i jest trochę inny.

 

Audio to 6 głośników plus subwoofer i radio cd z 6 płytową zmieniarką. Jak to jest lipa to ja już nie wiem...

 

Skrzynia 4 eat wiadomo swoje humory ma, ale jest to ta sama konstrukcja co w eu.

 

Tyle ode mnie.

Link to comment
Share on other sites

dzisiejszy artykuł z gazety.pl:

http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,14772114,Auta_z_USA_bywaja_naprawde_tanie__Skad_tak_duze_roznice_.html?as=1

 

"Mają także ... tańsze opony z indeksem prędkości do 160 km/godz., słabsze hamulce, nieco gorsze materiały wykończeniowe oraz uproszczone podzespoły: zawieszenie, układ chłodzenia, wydechowy i elektrykę okien. Po to by były tańsze w produkcji."

Link to comment
Share on other sites

W przypadku Imprezy 2007 2.5i.

 

Różnice są spore.

1. Inne (wg. mnie gorsze) materiały (poszycia, skóra, plastiki, stal zamiast aluminium). To nie tylko subaru - wystarczy porównać jakikolwiek samochód (ten sam model) z USA i EU - widać odrazu.

Materiały są takie same, czyli kiepskie. W mojej wersji było trochę skóry tu i uwdzie, ale szału nie ma. Aluminium jest jak najbardziej (np. maska).

 

2. Inne zawieszenie

Zawieszenie jest to samo.

 

3. Inne opony

Akurat u mnie były opony całoroczne, kwestia warunków pogodowych.

 

4. Inna stylistyka nadwozia (światła, grille itd)

Nadwozie to samo, światła asymetryczne, ale z obrysówkami i bez znaczka "CE".

 

5. Jeszcze gorsze audio w US

6 głośników (wysoko i nisko tonowe) oraz zmieniarka na 6CD. W EU nie widziałem seryjnie nic, co grałoby choć prawie tak dobrze.

 

6. Inne siedzenia - tu akurat wygodniejsze w US

Siedzenia takie same.

 

7. Automat w 2.5 to poracha

To jest "urok" 4EAT - montowanego w EU i US-specach.

 

Dla chętnych, proponuję porównać cenę BRZ w US i w EU. Ale uwaga, można sobie popsuć humor. Można też wierzyć w to, że BRZ w US jest gorszy, i że podatki stanowiące u nas jakieś 40% ceny auta wcale nie mają wpływu. ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

dzisiejszy artykuł z gazety.pl:

http://wyborcza.biz/...nice_.html?as=1

 

"Mają także ... tańsze opony z indeksem prędkości do 160 km/godz., słabsze hamulce, nieco gorsze materiały wykończeniowe oraz uproszczone podzespoły: zawieszenie, układ chłodzenia, wydechowy i elektrykę okien. Po to by były tańsze w produkcji."

nie czytaj głupot i nie wypisuj

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Radio ma chyba nadal inne częstotliwości.

I dlatego gra tragicznie....... ;)

 

Subaru na US albo tam wrecz produkowane sa do pupy!.

Bo, np jakis cwaniak zadecydowal ze Outback ma miec wydech z nierdzewki.

Co za pomysl.?

Albo relingi na dachu maja jakies takie prostackie poprzeczki schowane w owym relingu ktore w 15 sek daje sie rozkladac.

i tak dalej ;)

Edited by TyrTyr
Link to comment
Share on other sites

Skrzynia 4 eat wiadomo swoje humory ma, ale jest to ta sama konstrukcja co w eu.

Konstrukcja ta sama, ale sterownik już nie, mi się łatwo szło dogadać ze skrzynią US, natomiast EU ma jakieś przełaczniki, które nic nie robia i tak, a sama skrzynia nie rozumie co jej pedałem gazu przekazuję :)

Link to comment
Share on other sites

A skrzynie 5eat?

Mechanicznie taka sama w US i EU?

Także się różni jedynie oprogramowaniem...?

 

Obecnie jeżdżę wersją Obk H6 US i skrzynia wydaje mi się strasznie wooooolnaaaa...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...