Skocz do zawartości

Zawór upustowy


Midgardsorm

Rekomendowane odpowiedzi

Blue76, wiesz to taki kompromis. Wypuszczasz tylko cześć powierza zlicoznego rpzez przepływomierz więc mniejsze przelanie, mniejszy ogień z wydechu... ale po co tak komplikować?

 

Ale czy to aby napewno jest komplikacja? Regulację masz w zakresie 0 - 100% Chcesz cicho (bliżej seriyjnego DV) - masz cicho, chcesz głośno - regulujesz na głośno...

 

Tak sobie głośno myślę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Blue76, wiesz to taki kompromis. Wypuszczasz tylko cześć powierza zlicoznego rpzez przepływomierz więc mniejsze przelanie, mniejszy ogień z wydechu... ale po co tak komplikować?

 

Ale czy to aby napewno jest komplikacja? Regulację masz w zakresie 0 - 100% Chcesz cicho (bliżej seriyjnego DV) - masz cicho, chcesz głośno - regulujesz na głośno...

 

Tak sobie głośno myślę...

jaki czlowiek ciemny jest :oops:

ja mam takie coś co sie da regulowac,myslalem ze kazdy BOV tak ma... i moze po ustawieniu o na cicho bedzie roznica w osiagach i spalaniu? hmm... chyba trzeba to sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MS = Map Sensor

 

 

Zwykle pisze się MAP ;-) Stąd poczułem się zmylony. Norbert to chyba nie tak. Auto ktyóe ustala sobie obciążeniaa wyłączneiz MAP w ogóle nie zwróci uwagi na BOV/DV czy jak go tam chcą zwać brytole/hamerykanie. Ale takei auto jak Impreza oblicza obciżąnie na podstawie MAF, a wg. MAP steruje strategią doładowania, procedurami bezpieczeństwa itp, więc będą mu wychodziły dziwne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael napisał/a:

lukciosti, nieznacznie powiekszy laga

 

 

Już o tym kiedyś pisałem... Po wizycie w SIPie w celu ogólnego zapytania jak zmniejszyć turbodziurę ogólnierzecz biorąc... Zainstalowali właśnie zawór upustowy.

 

Kto ma racje?

 

(seria wrx)

 

CO masz na myśli przez turbo dziurę? Jeżeli coś co się zwie z angielska boost threshold - czyli moment w którym pojawia się dołądowanie i auto zacyzna przyspieszać w funkcji obrotów to zawór nie ma w ogóle nic do tego i to zależy wyłącznie od turbo, strojenia, wydechu itp.

 

Jeżeli chodzi o reakcję na gaz po zmianie biegu to sprawa jest skomplikowana - zewnętrzny zawór wypuści powietrze i zachowa obroty turbiny - im większe turbo z cięższym wirnikjiem tym więsze ma to znaczenie - seria raczej jest niewielka i lekka. Zawór recyrkulacyjny natomiast utryzma ciśnienei w dolocie więc jak masz lekkie ujęcie gazu to od razu auto zacznie się z powrotem napędzać, nie wiem co działąć będzie lepiej w ostatecznym rozrachunku - najmocniejsze auta zwykle nie mają żadnego zaworu albo mają zewnętrzny (chociaż 470 konny Escort którym śmigałem po ringu ma recyrkulacyjny zawór bo właściciel nie lubi pssssst), ponoć zawory się pojawiły w ogóle w uyciu zeby auta mogły spełniac normy hałasu, ochrona łożysk oporowych turbosprężarek to późniejsza sprawa.

 

 

Ja mam zewnętrzny zaworek i mi się podoba, mimo że stzrela paliem z wydechu i zderzak opalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile ja zdązyłem zrozumieć całą tą teorie to mogą wystąpić sytuację związane z nagłym wzbogaceniem się mieszanki, ale tylko na skutek upuszcenia powietrza a nie sygnałów /dziwnych rzeczy/ z MAP, MAF, lambdy /do 3000RPM/ etc. W praktyce wydaje mi się, że może np strzelac w wydech itp., ale mam wrazenie, ze na spalanie nie ma to najmniejszego wpływu. Jezeli się mylę to :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xbike, właśnie o to strzelaie w wydech chodzi przy zmianie biegu czy gwałtownym odpuszczeniu gazu - potrafi to zadziałac jak podtrzymanie i zdorwo nakręcić turbo ;-) ale trochę paliwa to kosztuje i ponoć to zwiększa zużycie, ale mi tak mało pali auto że się tym zupełnie nie przejmowałbym.

 

Także obaj mamy rację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba - to jest tak, ze ja mozesz sobie "posyczec" to robisz to przy kazdej nadazajacej sie okazji, w praktyce wyglada to tak: ogien, bloki, ogien, bloki,.............. I wtedy pali wiecej :mrgreen:

Przynajmniej u mnie to tak działa. :lol:

 

PS. Wersja ze strzałami w wydech mnie nawet nieco przekonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dziwnie się czuję czytając te wypowiedzi... Zawór upustowy zdecydowanie poprawia skuteczność turbiny i jej trwałość. Natomiast samochód wyposażony w zawór w górnym zakresie obrotów jest nieco słabszy od "standardu". Oczywiście nie ma to nic wspólnego ze strzelaniem z tlumika, bo to niespalona benzyna która ulega spalaniu detotonacyjnemu.

mam takowy zawór u siebie. Nie zauważyłem znaczącego podniesienia spalania. Ważne jest to żeby zawór dobrac do silnika a nie do głośności syku czy innych dziwnych parametrów.

Pamiętać należy również o tym, że ów charakterystyczny syk pojawia się tylko przy pełnym (lub prawie pełnym) ładowaniu turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwnie się czuję czytając te wypowiedzi... Zawór upustowy zdecydowanie poprawia skuteczność turbiny i jej trwałość. Natomiast samochód wyposażony w zawór w górnym zakresie obrotów jest nieco słabszy od "standardu".

 

Możesz to wyjaśnić?

 

Oczywiście nie ma to nic wspólnego ze strzelaniem z tlumika, bo to niespalona benzyna która ulega spalaniu detotonacyjnemu.

 

1. ta benzyna jest tam bo w aucie jest zawór

2. to nie żadne spalanie detonacyjne (takie ak w silniku) tylko po prostu spalanie w układzie wydechowym w kontakcie z powietrzem znajdującym się na zewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

hej

mam juz wode z mozgu... Jedni radza zeby montoac BOV w miejsce seryjnego DV, inni odradzaja. Czy ktos potrafi wyjasnic na jakiej zasadzie dziala seryjny zawor? Czy normalnie jest on czesciowo otwarty a tylko przy pelnym obciazeniu sie zamyka? Wiec przy naglym zamknieciu przepustnicy ten zawor sie uchyla czy nie? Slyszalem ze nie i stad wskutek naglego wzrostu cisnienia nastepuje nagle zatrzymanie turbinyi stad owa turbo dziura. Czy ktos potrafi to fachowo i w sposob przystepny wyjasnic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zakładać, nie ma co dumać. Spalanie się powiększy bo jak mowią inni będziesz chciał syczeć gdzie się da :) Mi najbardziej zależało na syczeniu to założyłem. Był niedawno mój podobny wątek i też miałem wodę z mózgu, ale spróbowałem i nie żałuję. Żadnych negatywnych efektów niezauważyłem. A pierwsze parę pssssssst wyłem z zachwytu :D

 

Założyłem chyba jedno z lepszych urządzeń HKS SSQV Blow Off Valve :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz, Cos te foty nie działają mi _nieważne a co wart jest ten THE SUN z opisu wygląda zachęcająco . Kto to produkuje? Szukalem na googlu ale nic nie wypluło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz, Cos te foty nie działają mi _nieważne a co wart jest ten THE SUN z opisu wygląda zachęcająco . Kto to produkuje? Szukalem na googlu ale nic nie wypluło?

 

to produkt Polski, nie ma problemu z montazem i gwarancja gdyby cos.Materialy najwyzszej jakosci.The Sun brzmi dyskretnie w srodku i glosniej na zewnatrz i jest dwutloczkowy(do GT w zupelnosci wystarczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to produkt Polski, nie ma problemu z montazem i gwarancja gdyby cos.Materialy najwyzszej jakosci.The Sun brzmi dyskretnie w srodku i glosniej na zewnatrz i jest dwutloczkowy(do GT w zupelnosci wystarczy)

 

Slepne na starosc masz nawet w podpisie :smile: .Czyli generalnie warto?.a gdzie to moza zanabyc bo na stronce nie ma duzo konkretow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tak, nowosc 2M-jest z flansza do GT/WRX/STI :)

 

nawet sa fotki

 

http://www.proracingtechnology.com/html/media.html

 

A czy ten bov będzie pasować także do turbodziadka ?

 

musisz kupic The Sun ale bez flanszy-masz taki uklad jak ja-zobacz fotki z niebieskimi wezami - tak jest u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...