Blue76 Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Blue76, wiesz to taki kompromis. Wypuszczasz tylko cześć powierza zlicoznego rpzez przepływomierz więc mniejsze przelanie, mniejszy ogień z wydechu... ale po co tak komplikować? Ale czy to aby napewno jest komplikacja? Regulację masz w zakresie 0 - 100% Chcesz cicho (bliżej seriyjnego DV) - masz cicho, chcesz głośno - regulujesz na głośno... Tak sobie głośno myślę...
Kuba_L Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 lukciosti, nieznacznie powiekszy laga Już o tym kiedyś pisałem... Po wizycie w SIPie w celu ogólnego zapytania jak zmniejszyć turbodziurę ogólnierzecz biorąc... Zainstalowali właśnie zawór upustowy. Kto ma racje? (seria wrx)
lukciosti Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Blue76, wiesz to taki kompromis. Wypuszczasz tylko cześć powierza zlicoznego rpzez przepływomierz więc mniejsze przelanie, mniejszy ogień z wydechu... ale po co tak komplikować? Ale czy to aby napewno jest komplikacja? Regulację masz w zakresie 0 - 100% Chcesz cicho (bliżej seriyjnego DV) - masz cicho, chcesz głośno - regulujesz na głośno... Tak sobie głośno myślę... jaki czlowiek ciemny jest ja mam takie coś co sie da regulowac,myslalem ze kazdy BOV tak ma... i moze po ustawieniu o na cicho bedzie roznica w osiagach i spalaniu? hmm... chyba trzeba to sprawdzic.
Azrael Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 MS = Map Sensor Zwykle pisze się MAP ;-) Stąd poczułem się zmylony. Norbert to chyba nie tak. Auto ktyóe ustala sobie obciążeniaa wyłączneiz MAP w ogóle nie zwróci uwagi na BOV/DV czy jak go tam chcą zwać brytole/hamerykanie. Ale takei auto jak Impreza oblicza obciżąnie na podstawie MAF, a wg. MAP steruje strategią doładowania, procedurami bezpieczeństwa itp, więc będą mu wychodziły dziwne rzeczy.
Azrael Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Azrael napisał/a:lukciosti, nieznacznie powiekszy laga Już o tym kiedyś pisałem... Po wizycie w SIPie w celu ogólnego zapytania jak zmniejszyć turbodziurę ogólnierzecz biorąc... Zainstalowali właśnie zawór upustowy. Kto ma racje? (seria wrx) CO masz na myśli przez turbo dziurę? Jeżeli coś co się zwie z angielska boost threshold - czyli moment w którym pojawia się dołądowanie i auto zacyzna przyspieszać w funkcji obrotów to zawór nie ma w ogóle nic do tego i to zależy wyłącznie od turbo, strojenia, wydechu itp. Jeżeli chodzi o reakcję na gaz po zmianie biegu to sprawa jest skomplikowana - zewnętrzny zawór wypuści powietrze i zachowa obroty turbiny - im większe turbo z cięższym wirnikjiem tym więsze ma to znaczenie - seria raczej jest niewielka i lekka. Zawór recyrkulacyjny natomiast utryzma ciśnienei w dolocie więc jak masz lekkie ujęcie gazu to od razu auto zacznie się z powrotem napędzać, nie wiem co działąć będzie lepiej w ostatecznym rozrachunku - najmocniejsze auta zwykle nie mają żadnego zaworu albo mają zewnętrzny (chociaż 470 konny Escort którym śmigałem po ringu ma recyrkulacyjny zawór bo właściciel nie lubi pssssst), ponoć zawory się pojawiły w ogóle w uyciu zeby auta mogły spełniac normy hałasu, ochrona łożysk oporowych turbosprężarek to późniejsza sprawa. Ja mam zewnętrzny zaworek i mi się podoba, mimo że stzrela paliem z wydechu i zderzak opalony.
Xbike Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 O ile ja zdązyłem zrozumieć całą tą teorie to mogą wystąpić sytuację związane z nagłym wzbogaceniem się mieszanki, ale tylko na skutek upuszcenia powietrza a nie sygnałów /dziwnych rzeczy/ z MAP, MAF, lambdy /do 3000RPM/ etc. W praktyce wydaje mi się, że może np strzelac w wydech itp., ale mam wrazenie, ze na spalanie nie ma to najmniejszego wpływu. Jezeli się mylę to
Azrael Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Xbike, właśnie o to strzelaie w wydech chodzi przy zmianie biegu czy gwałtownym odpuszczeniu gazu - potrafi to zadziałac jak podtrzymanie i zdorwo nakręcić turbo ;-) ale trochę paliwa to kosztuje i ponoć to zwiększa zużycie, ale mi tak mało pali auto że się tym zupełnie nie przejmowałbym. Także obaj mamy rację
Xbike Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Kuba - to jest tak, ze ja mozesz sobie "posyczec" to robisz to przy kazdej nadazajacej sie okazji, w praktyce wyglada to tak: ogien, bloki, ogien, bloki,.............. I wtedy pali wiecej Przynajmniej u mnie to tak działa. PS. Wersja ze strzałami w wydech mnie nawet nieco przekonuje.
chester Posted July 28, 2006 Posted July 28, 2006 dziwnie się czuję czytając te wypowiedzi... Zawór upustowy zdecydowanie poprawia skuteczność turbiny i jej trwałość. Natomiast samochód wyposażony w zawór w górnym zakresie obrotów jest nieco słabszy od "standardu". Oczywiście nie ma to nic wspólnego ze strzelaniem z tlumika, bo to niespalona benzyna która ulega spalaniu detotonacyjnemu. mam takowy zawór u siebie. Nie zauważyłem znaczącego podniesienia spalania. Ważne jest to żeby zawór dobrac do silnika a nie do głośności syku czy innych dziwnych parametrów. Pamiętać należy również o tym, że ów charakterystyczny syk pojawia się tylko przy pełnym (lub prawie pełnym) ładowaniu turbiny.
Heller Posted July 28, 2006 Posted July 28, 2006 chester: Pamietamy PS Kazdy cisnie jak głupek żeby se pssss posluchac i pozniej wychodzi 17l/100
Azrael Posted July 28, 2006 Posted July 28, 2006 dziwnie się czuję czytając te wypowiedzi... Zawór upustowy zdecydowanie poprawia skuteczność turbiny i jej trwałość. Natomiast samochód wyposażony w zawór w górnym zakresie obrotów jest nieco słabszy od "standardu". Możesz to wyjaśnić? Oczywiście nie ma to nic wspólnego ze strzelaniem z tlumika, bo to niespalona benzyna która ulega spalaniu detotonacyjnemu. 1. ta benzyna jest tam bo w aucie jest zawór 2. to nie żadne spalanie detonacyjne (takie ak w silniku) tylko po prostu spalanie w układzie wydechowym w kontakcie z powietrzem znajdującym się na zewnątrz
rallymaniak74 Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 hej mam juz wode z mozgu... Jedni radza zeby montoac BOV w miejsce seryjnego DV, inni odradzaja. Czy ktos potrafi wyjasnic na jakiej zasadzie dziala seryjny zawor? Czy normalnie jest on czesciowo otwarty a tylko przy pelnym obciazeniu sie zamyka? Wiec przy naglym zamknieciu przepustnicy ten zawor sie uchyla czy nie? Slyszalem ze nie i stad wskutek naglego wzrostu cisnienia nastepuje nagle zatrzymanie turbinyi stad owa turbo dziura. Czy ktos potrafi to fachowo i w sposob przystepny wyjasnic?
Xbike Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 http://www.proracingtechnology.com/html/dv_ver_bov.html W przypadku wątpliwości polecam pytać właśnie Michała, ma spora wiedze.
tomek12 Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 http://www.proracingtechnology.com/html/dv_ver_bov.html W przypadku wątpliwości polecam pytać właśnie Michała, ma spora wiedze. No właśnie ja se zakuipłem The Sun i jestem zadowolony jest fajne pssssssst :smile:
MARKO RALLY Posted November 17, 2006 Posted November 17, 2006 Ogień z rury ? "prawie jak WRC" ja też tak chcę. Jak to zrobić bo chyba nie wiem ?
lezo Posted November 19, 2006 Posted November 19, 2006 Zakładać, nie ma co dumać. Spalanie się powiększy bo jak mowią inni będziesz chciał syczeć gdzie się da Mi najbardziej zależało na syczeniu to założyłem. Był niedawno mój podobny wątek i też miałem wodę z mózgu, ale spróbowałem i nie żałuję. Żadnych negatywnych efektów niezauważyłem. A pierwsze parę pssssssst wyłem z zachwytu Założyłem chyba jedno z lepszych urządzeń HKS SSQV Blow Off Valve
bart1000 Posted November 19, 2006 Posted November 19, 2006 Chyba nawet najlepsze :cool: Wogole to dziwna sprawa ze u Ciebie lezo wszystko ok a ja mialem problem. Cale szczescie ze "mialem" teraz ciesze sie syczeniem :grin:
turdziGT Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 To i ja sie podepne: Jestescie w stanie powiedziec jaki jest najlepszy BOVik pasujacy bez wiekszej rzezby do GT 99/00 ?
komancz Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 To i ja sie podepne: Jestescie w stanie powiedziec jaki jest najlepszy BOVik pasujacy bez wiekszej rzezby do GT 99/00 ? tak, nowosc 2M-jest z flansza do GT/WRX/STI nawet sa fotki http://www.proracingtechnology.com/html/media.html
turdziGT Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 komancz, Cos te foty nie działają mi _nieważne a co wart jest ten THE SUN z opisu wygląda zachęcająco . Kto to produkuje? Szukalem na googlu ale nic nie wypluło?
komancz Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 komancz, Cos te foty nie działają mi _nieważne a co wart jest ten THE SUN z opisu wygląda zachęcająco . Kto to produkuje? Szukalem na googlu ale nic nie wypluło? to produkt Polski, nie ma problemu z montazem i gwarancja gdyby cos.Materialy najwyzszej jakosci.The Sun brzmi dyskretnie w srodku i glosniej na zewnatrz i jest dwutloczkowy(do GT w zupelnosci wystarczy)
turdziGT Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 to produkt Polski, nie ma problemu z montazem i gwarancja gdyby cos.Materialy najwyzszej jakosci.The Sun brzmi dyskretnie w srodku i glosniej na zewnatrz i jest dwutloczkowy(do GT w zupelnosci wystarczy) Slepne na starosc masz nawet w podpisie :smile: .Czyli generalnie warto?.a gdzie to moza zanabyc bo na stronce nie ma duzo konkretow.
Iceman Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 tak, nowosc 2M-jest z flansza do GT/WRX/STI nawet sa fotki http://www.proracingtechnology.com/html/media.html A czy ten bov będzie pasować także do turbodziadka ?
komancz Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 tak, nowosc 2M-jest z flansza do GT/WRX/STI nawet sa fotki http://www.proracingtechnology.com/html/media.html A czy ten bov będzie pasować także do turbodziadka ? musisz kupic The Sun ale bez flanszy-masz taki uklad jak ja-zobacz fotki z niebieskimi wezami - tak jest u mnie.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.