Jump to content

Zawór upustowy


Midgardsorm

Recommended Posts

Posted
Blue76, wiesz to taki kompromis. Wypuszczasz tylko cześć powierza zlicoznego rpzez przepływomierz więc mniejsze przelanie, mniejszy ogień z wydechu... ale po co tak komplikować?

 

Ale czy to aby napewno jest komplikacja? Regulację masz w zakresie 0 - 100% Chcesz cicho (bliżej seriyjnego DV) - masz cicho, chcesz głośno - regulujesz na głośno...

 

Tak sobie głośno myślę...

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply
Posted
lukciosti, nieznacznie powiekszy laga

 

Już o tym kiedyś pisałem... Po wizycie w SIPie w celu ogólnego zapytania jak zmniejszyć turbodziurę ogólnierzecz biorąc... Zainstalowali właśnie zawór upustowy.

 

Kto ma racje? :mrgreen:

 

(seria wrx)

Posted
Blue76, wiesz to taki kompromis. Wypuszczasz tylko cześć powierza zlicoznego rpzez przepływomierz więc mniejsze przelanie, mniejszy ogień z wydechu... ale po co tak komplikować?

 

Ale czy to aby napewno jest komplikacja? Regulację masz w zakresie 0 - 100% Chcesz cicho (bliżej seriyjnego DV) - masz cicho, chcesz głośno - regulujesz na głośno...

 

Tak sobie głośno myślę...

jaki czlowiek ciemny jest :oops:

ja mam takie coś co sie da regulowac,myslalem ze kazdy BOV tak ma... i moze po ustawieniu o na cicho bedzie roznica w osiagach i spalaniu? hmm... chyba trzeba to sprawdzic.

Posted
MS = Map Sensor

 

 

Zwykle pisze się MAP ;-) Stąd poczułem się zmylony. Norbert to chyba nie tak. Auto ktyóe ustala sobie obciążeniaa wyłączneiz MAP w ogóle nie zwróci uwagi na BOV/DV czy jak go tam chcą zwać brytole/hamerykanie. Ale takei auto jak Impreza oblicza obciżąnie na podstawie MAF, a wg. MAP steruje strategią doładowania, procedurami bezpieczeństwa itp, więc będą mu wychodziły dziwne rzeczy.

Posted
Azrael napisał/a:

lukciosti, nieznacznie powiekszy laga

 

 

Już o tym kiedyś pisałem... Po wizycie w SIPie w celu ogólnego zapytania jak zmniejszyć turbodziurę ogólnierzecz biorąc... Zainstalowali właśnie zawór upustowy.

 

Kto ma racje?

 

(seria wrx)

 

CO masz na myśli przez turbo dziurę? Jeżeli coś co się zwie z angielska boost threshold - czyli moment w którym pojawia się dołądowanie i auto zacyzna przyspieszać w funkcji obrotów to zawór nie ma w ogóle nic do tego i to zależy wyłącznie od turbo, strojenia, wydechu itp.

 

Jeżeli chodzi o reakcję na gaz po zmianie biegu to sprawa jest skomplikowana - zewnętrzny zawór wypuści powietrze i zachowa obroty turbiny - im większe turbo z cięższym wirnikjiem tym więsze ma to znaczenie - seria raczej jest niewielka i lekka. Zawór recyrkulacyjny natomiast utryzma ciśnienei w dolocie więc jak masz lekkie ujęcie gazu to od razu auto zacznie się z powrotem napędzać, nie wiem co działąć będzie lepiej w ostatecznym rozrachunku - najmocniejsze auta zwykle nie mają żadnego zaworu albo mają zewnętrzny (chociaż 470 konny Escort którym śmigałem po ringu ma recyrkulacyjny zawór bo właściciel nie lubi pssssst), ponoć zawory się pojawiły w ogóle w uyciu zeby auta mogły spełniac normy hałasu, ochrona łożysk oporowych turbosprężarek to późniejsza sprawa.

 

 

Ja mam zewnętrzny zaworek i mi się podoba, mimo że stzrela paliem z wydechu i zderzak opalony.

Posted

O ile ja zdązyłem zrozumieć całą tą teorie to mogą wystąpić sytuację związane z nagłym wzbogaceniem się mieszanki, ale tylko na skutek upuszcenia powietrza a nie sygnałów /dziwnych rzeczy/ z MAP, MAF, lambdy /do 3000RPM/ etc. W praktyce wydaje mi się, że może np strzelac w wydech itp., ale mam wrazenie, ze na spalanie nie ma to najmniejszego wpływu. Jezeli się mylę to :oops:

Posted

Xbike, właśnie o to strzelaie w wydech chodzi przy zmianie biegu czy gwałtownym odpuszczeniu gazu - potrafi to zadziałac jak podtrzymanie i zdorwo nakręcić turbo ;-) ale trochę paliwa to kosztuje i ponoć to zwiększa zużycie, ale mi tak mało pali auto że się tym zupełnie nie przejmowałbym.

 

Także obaj mamy rację :)

Posted

Kuba - to jest tak, ze ja mozesz sobie "posyczec" to robisz to przy kazdej nadazajacej sie okazji, w praktyce wyglada to tak: ogien, bloki, ogien, bloki,.............. I wtedy pali wiecej :mrgreen:

Przynajmniej u mnie to tak działa. :lol:

 

PS. Wersja ze strzałami w wydech mnie nawet nieco przekonuje.

  • 1 month later...
Posted

dziwnie się czuję czytając te wypowiedzi... Zawór upustowy zdecydowanie poprawia skuteczność turbiny i jej trwałość. Natomiast samochód wyposażony w zawór w górnym zakresie obrotów jest nieco słabszy od "standardu". Oczywiście nie ma to nic wspólnego ze strzelaniem z tlumika, bo to niespalona benzyna która ulega spalaniu detotonacyjnemu.

mam takowy zawór u siebie. Nie zauważyłem znaczącego podniesienia spalania. Ważne jest to żeby zawór dobrac do silnika a nie do głośności syku czy innych dziwnych parametrów.

Pamiętać należy również o tym, że ów charakterystyczny syk pojawia się tylko przy pełnym (lub prawie pełnym) ładowaniu turbiny.

Posted
dziwnie się czuję czytając te wypowiedzi... Zawór upustowy zdecydowanie poprawia skuteczność turbiny i jej trwałość. Natomiast samochód wyposażony w zawór w górnym zakresie obrotów jest nieco słabszy od "standardu".

 

Możesz to wyjaśnić?

 

Oczywiście nie ma to nic wspólnego ze strzelaniem z tlumika, bo to niespalona benzyna która ulega spalaniu detotonacyjnemu.

 

1. ta benzyna jest tam bo w aucie jest zawór

2. to nie żadne spalanie detonacyjne (takie ak w silniku) tylko po prostu spalanie w układzie wydechowym w kontakcie z powietrzem znajdującym się na zewnątrz

  • 2 months later...
Posted

hej

mam juz wode z mozgu... Jedni radza zeby montoac BOV w miejsce seryjnego DV, inni odradzaja. Czy ktos potrafi wyjasnic na jakiej zasadzie dziala seryjny zawor? Czy normalnie jest on czesciowo otwarty a tylko przy pelnym obciazeniu sie zamyka? Wiec przy naglym zamknieciu przepustnicy ten zawor sie uchyla czy nie? Slyszalem ze nie i stad wskutek naglego wzrostu cisnienia nastepuje nagle zatrzymanie turbinyi stad owa turbo dziura. Czy ktos potrafi to fachowo i w sposob przystepny wyjasnic?

  • 4 weeks later...
Posted

Zakładać, nie ma co dumać. Spalanie się powiększy bo jak mowią inni będziesz chciał syczeć gdzie się da :) Mi najbardziej zależało na syczeniu to założyłem. Był niedawno mój podobny wątek i też miałem wodę z mózgu, ale spróbowałem i nie żałuję. Żadnych negatywnych efektów niezauważyłem. A pierwsze parę pssssssst wyłem z zachwytu :D

 

Założyłem chyba jedno z lepszych urządzeń HKS SSQV Blow Off Valve :)

Posted

Chyba nawet najlepsze :cool:

Wogole to dziwna sprawa ze u Ciebie lezo wszystko ok a ja mialem problem.

Cale szczescie ze "mialem" teraz ciesze sie syczeniem :grin:

Posted

To i ja sie podepne: Jestescie w stanie powiedziec jaki jest najlepszy BOVik pasujacy bez wiekszej rzezby do GT 99/00 ?

Posted

komancz, Cos te foty nie działają mi _nieważne a co wart jest ten THE SUN z opisu wygląda zachęcająco . Kto to produkuje? Szukalem na googlu ale nic nie wypluło?

Posted
komancz, Cos te foty nie działają mi _nieważne a co wart jest ten THE SUN z opisu wygląda zachęcająco . Kto to produkuje? Szukalem na googlu ale nic nie wypluło?

 

to produkt Polski, nie ma problemu z montazem i gwarancja gdyby cos.Materialy najwyzszej jakosci.The Sun brzmi dyskretnie w srodku i glosniej na zewnatrz i jest dwutloczkowy(do GT w zupelnosci wystarczy)

Posted
to produkt Polski, nie ma problemu z montazem i gwarancja gdyby cos.Materialy najwyzszej jakosci.The Sun brzmi dyskretnie w srodku i glosniej na zewnatrz i jest dwutloczkowy(do GT w zupelnosci wystarczy)

 

Slepne na starosc masz nawet w podpisie :smile: .Czyli generalnie warto?.a gdzie to moza zanabyc bo na stronce nie ma duzo konkretow.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...