Skocz do zawartości

Podnoszący się poziom płynu w chłodnicy


raj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie wiem o co chodzi z płynem w chłodnicy w moim Foresterze. Ok. pół roku temu uzupełniłem poziom płynu do pełna (podziałka Full w zbiorniku wyrównawczym). Do pełnego zbiornika pozostawało jakieś 10 cm. 2 miesiące temu płyn prawie się wylewał ze zbiornika. Odessałem nadmiar płynu do poziomu Full czyli jakieś 0.5 L. W ciągu ostatniego miesiąca poziom płynu podnosi się. Odessałem ponownie ok. 0.3 L. Skąd bierze się nadmiar płynu? Czy ktoś miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź korek na chłodnicy, może się zawieszać. Poruszaj sprężynką. Miałem coś podobnego w swojej babci (Impreza MY'96) Towarzyszyło temu jeszcze delikatne "zapadanie sie" gumowego przewodu (podciśnienie) łaczącego chłodnicę z silnikiem w trakcie stygniecia silnika. Ktoś mi kiedys tak doradził i objawy zniknęły

Edytowane przez Sen123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd bierze się nadmiar płynu?
z tego co brakuje w obwodzie. Uklad sie zpowietrza.

1. Uszczelka pod glowica - bardzo prawdopodobne.

2. dwukrotnie nieszczelny korek lub lub tylko obwod odpowietrajacy i czesc korka dociskana sprężyną. - mniej prawdopodobne

 

Zrob prosty test na CO2 aby wykluczyc lub potwierdzic UPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

 

Zrob prosty test na CO2 aby wykluczyc lub potwierdzic UPG

 

Przeglądam wątek bo mnie też coś podobnego dopadło. Pytanie: na czym polega prosty test na CO2? Rozumiem, że test ma wykluczyć spaliny w płynie chłodzącym. Jakiś sprawdzony patent w warunkach domowych? Sieć podpowiedziała jakiś test akwarystyczny ale czy ktoś tego już używał/sprawdzał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapowietrzony układ łatwo sprawdzić. zagrzej auto - termostat musi puścić obieg. zgaś silnik i zdejmij korek z chłodnicy i zbiorniczka. odpal znowu i uważając na ręce uciskaj przewody od płynu w różnych miejscach. jeżeli to zapowietrzenie to powinno pomóc. z drugiej strony układ sam nie powinien się zapowietrzyć - chyba, że był duży ubytek płynu albo przy ostatniej wymianie płynu.

niestety uszczelka głowicy też mogła walnąć - sprawdź czy na bagnecie oleju widać coś poza olejem lub czy pod kokiem oleju jest jakiś osad. jeżeli tak to bym odwiedził warsztat celem weryfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...