raj Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Witam. Nie wiem o co chodzi z płynem w chłodnicy w moim Foresterze. Ok. pół roku temu uzupełniłem poziom płynu do pełna (podziałka Full w zbiorniku wyrównawczym). Do pełnego zbiornika pozostawało jakieś 10 cm. 2 miesiące temu płyn prawie się wylewał ze zbiornika. Odessałem nadmiar płynu do poziomu Full czyli jakieś 0.5 L. W ciągu ostatniego miesiąca poziom płynu podnosi się. Odessałem ponownie ok. 0.3 L. Skąd bierze się nadmiar płynu? Czy ktoś miał podobny problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Napisz jaki silnik.Wielu miało ten problem przy padniętej uszczelce pod głowicą. Nie bąbluje płyn w zbiorniczku na rozgrzanym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sen123 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 (edytowane) Sprawdź korek na chłodnicy, może się zawieszać. Poruszaj sprężynką. Miałem coś podobnego w swojej babci (Impreza MY'96) Towarzyszyło temu jeszcze delikatne "zapadanie sie" gumowego przewodu (podciśnienie) łaczącego chłodnicę z silnikiem w trakcie stygniecia silnika. Ktoś mi kiedys tak doradził i objawy zniknęły Edytowane 18 Września 2013 przez Sen123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Skąd bierze się nadmiar płynu? z tego co brakuje w obwodzie. Uklad sie zpowietrza.1. Uszczelka pod glowica - bardzo prawdopodobne. 2. dwukrotnie nieszczelny korek lub lub tylko obwod odpowietrajacy i czesc korka dociskana sprężyną. - mniej prawdopodobne Zrob prosty test na CO2 aby wykluczyc lub potwierdzic UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raj Opublikowano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Nie napisałem jaki silnik. 2.5 SOHC bez turbo USA + LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arendzik Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Zrob prosty test na CO2 aby wykluczyc lub potwierdzic UPG Przeglądam wątek bo mnie też coś podobnego dopadło. Pytanie: na czym polega prosty test na CO2? Rozumiem, że test ma wykluczyć spaliny w płynie chłodzącym. Jakiś sprawdzony patent w warunkach domowych? Sieć podpowiedziała jakiś test akwarystyczny ale czy ktoś tego już używał/sprawdzał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keeper Opublikowano 2 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 zapowietrzony układ łatwo sprawdzić. zagrzej auto - termostat musi puścić obieg. zgaś silnik i zdejmij korek z chłodnicy i zbiorniczka. odpal znowu i uważając na ręce uciskaj przewody od płynu w różnych miejscach. jeżeli to zapowietrzenie to powinno pomóc. z drugiej strony układ sam nie powinien się zapowietrzyć - chyba, że był duży ubytek płynu albo przy ostatniej wymianie płynu. niestety uszczelka głowicy też mogła walnąć - sprawdź czy na bagnecie oleju widać coś poza olejem lub czy pod kokiem oleju jest jakiś osad. jeżeli tak to bym odwiedził warsztat celem weryfikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolo78 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Test chyba polega na dolaniu specjalnego płynu, który działa na zasadzie papierka lakmusowego. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się