Skocz do zawartości

Kilka "małych" problemów legaś II 94r. 2.0 awd


pit87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio zaczął mi się świecić check engine podczas jazdy

( info o legasiu II rocznik 1994 2.0 AWD sedan)

 

Więc postanowiłem tak jak opisane jest na forum magicznymi czarnymi kabelkami wymrugać kody błędów :)

 

jeśli dobrze odczytałem to wyświetla mi :

 

kod 32 Sonda lambda (nr. 1, z prawej strony w SVX)

 

kod 24 Zawór regulacji powietrza biegu jałowego

 

może czyszczenie go pomoże ??

lub jak to nie pomoże to gdzie dostane taki all...ro nie ma

 

 

pozdrawiam

 

ps. mam koło zbiorniczka od spryskiwaczy tuż za aku dwa jakieś złącza od czego one mogą być ??

 

pod kierownicą mam źółte złącze to chyba interfejs, a 2 jest biały i nie wiem do czego on ??

wklejam foty

 

Wymiana IACV (Zawór regulacji powietrza biegu jałowego ) filmik pokazowy

 

czy możliwe jest , że przez te błędy autko się muli , szarpnie po dodaniu gwałtownie gazu, powyżej 2000 obr/min idzie wmiarę głatko.

błędu tps nie wyświetla.

post-13688-0-12671000-1379438884_thumb.jpg

post-13688-0-59106600-1379440179_thumb.jpg

post-13688-0-61802800-1379440198_thumb.jpg

post-13688-0-41179300-1379440226_thumb.jpg

Edytowane przez pit87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd 24 rozwiązany przeczyściłem układ dolotowy już nie wyświetla. Jedynie sonda lambda jeszcze czyli nadaje się do wymiany.

 

przedmuchiwałem zaór regulacji powietrza biegu jałowego i wylatywała z niego ciecz z układu chłodzenia czy tak powinno być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konfigiracja, ustawienia TPS . TPS z 3 pinami (w moim legacy 94r. 2.0 kod silnika ej20)

Może komuś się przyda :)

 

Zaznaczamy korektorem lub innym bazgrolikiem położenie TPS ( waże gdyby ustawienia wywaliły jakieś błedy 31, 24 ) wtedy możemy powrócić do naszego starego położenia TPS)

 

a więc:

potrzebujemy multimetr ( ustawiamy go na prąd stały 20v)

śrubokręt

 

Pin1 to zasilanie, pin 2 to sygnał, pin 3 (czarny do uziemienie)

 

-wyciągamy kluczyki ze stacyjki

-szukamy ECU (sterownika pod wycieraczkami pasażera z przodu odkręcamy blachę chroniącą ECU)

-odłanczamy wtyki od sterownika

- szukamu TPS (Throttle position sensor) jest przykręcony do przepustnicy

-rozłanczamy wtyk wpinamy sondy multimetra :

czarną sonde podpinamy do 3 pinu czarnego

czerwoną do pinu 2 czyli środkowego

trzeba dobrze trafić do pinów ( najlepiej wpiąć szpikli)

- wpinamy wtyczkę do TPS

- przekręcamy kluczyk w pozycję zapłon ( nie uruchamiamy silnika !!!!!!)

- teraz na multimetrze widzimy napięcie , które przy zamkniętej przepustnicy powinno wynosić 0,45v-0,55v

przy całkowice otwartej około 5v

 

- jeśli przy zamkniętej przepustnicy napięcie nie mieści się w zakresie 0,45-0,55

luzujemy śruby , które trzymają TPS kręcimy delikatnie i powoli TPS do uzyskania wyżej wymienionych parametrów)

- po ustawieniu dokrecamy śruby powoli i delikatnie uważając na to aby nie poruszyć TPS by nie zmienił wartości!!!!

 

- podpinamy ECU (sterownik)

 

i odpalamy brykę

 

czekamy aż silnik złapie temp. i jedziemy na przejażdźkę po powrocie gasimy silnik , wyciągamy kluczyki sprawdzamy czy Subarka wymruguje jakieś błędy

 

( podłanczamy pod kolumną kierownicy 2 czarne konektory przekrecamy kluczyki w pozycji zapłon ( świecą się kontrolki nie zapalamy silnika!!)

patrzymy czy check engine mruga morsem czy jednostajnym mruganiem)

link do pomocy w odczytaniu kodów

Edytowane przez pit87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna procedura serwisowa to wpięcie się bezpośrednio przy samym TPS, nie ma potrzeby wpinać się w wiązkę przy kompie. No chyba, że kable są już tak zmurszałe, że występują duże spadki napięcia na instalacji - ale wtedy to cud, że auto jeszcze się porusza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak patrzę i rzeczywiście serwisówki co znajduję teraz pokazują pomiar przy kompie. Niemniej głowę dam sobie uciąć, że pomiar przy TPS też widziałem w serwisówce, bo kilka lat temu sam taką regulację przeprowadzałem, z sukcesem zresztą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładność musi być zachowana i żeby wyeliminować rezystancję (czasem jednak starych) przewodów instrukcja każe mierzyć napięcie przy ECU - czyli te od którego będą ustalane parametry.

Fajnie jeśli mamy podgląd na parametry (z naciskiem na sondę) przez oscyloskop, nawet taki prosty, który znajdziemy przy programach do regulacji LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...