pit87 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 (edytowane) Witam Ostatnio zaczął mi się świecić check engine podczas jazdy ( info o legasiu II rocznik 1994 2.0 AWD sedan) Więc postanowiłem tak jak opisane jest na forum magicznymi czarnymi kabelkami wymrugać kody błędów jeśli dobrze odczytałem to wyświetla mi : kod 32 Sonda lambda (nr. 1, z prawej strony w SVX) kod 24 Zawór regulacji powietrza biegu jałowego może czyszczenie go pomoże ?? lub jak to nie pomoże to gdzie dostane taki all...ro nie ma pozdrawiam ps. mam koło zbiorniczka od spryskiwaczy tuż za aku dwa jakieś złącza od czego one mogą być ?? pod kierownicą mam źółte złącze to chyba interfejs, a 2 jest biały i nie wiem do czego on ?? wklejam foty Wymiana IACV (Zawór regulacji powietrza biegu jałowego ) filmik pokazowy czy możliwe jest , że przez te błędy autko się muli , szarpnie po dodaniu gwałtownie gazu, powyżej 2000 obr/min idzie wmiarę głatko. błędu tps nie wyświetla. Edytowane 17 Września 2013 przez pit87 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Mulenie niestety moze miec wiele innych przyczyn. Do 2000 tylko muli tak zrozumialem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 witam jeżeli chce ruszyć z "kopyta" z pedałem gazu do podłogi zamuli się szarpnie 2-3 razy i wtedy załapie obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 23 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 błąd 24 rozwiązany przeczyściłem układ dolotowy już nie wyświetla. Jedynie sonda lambda jeszcze czyli nadaje się do wymiany. przedmuchiwałem zaór regulacji powietrza biegu jałowego i wylatywała z niego ciecz z układu chłodzenia czy tak powinno być?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 30 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 problem rozwiązany wymiana lambdy + czyszczenie zaworu , dolotu i poprawna regulacja TPS i legaś śmiga aż miło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Tak z ciekawości jaką sondę założyłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 1 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 denso przedtem była boscha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) Konfigiracja, ustawienia TPS . TPS z 3 pinami (w moim legacy 94r. 2.0 kod silnika ej20) Może komuś się przyda Zaznaczamy korektorem lub innym bazgrolikiem położenie TPS ( waże gdyby ustawienia wywaliły jakieś błedy 31, 24 ) wtedy możemy powrócić do naszego starego położenia TPS) a więc: potrzebujemy multimetr ( ustawiamy go na prąd stały 20v) śrubokręt Pin1 to zasilanie, pin 2 to sygnał, pin 3 (czarny do uziemienie) -wyciągamy kluczyki ze stacyjki -szukamy ECU (sterownika pod wycieraczkami pasażera z przodu odkręcamy blachę chroniącą ECU) -odłanczamy wtyki od sterownika - szukamu TPS (Throttle position sensor) jest przykręcony do przepustnicy -rozłanczamy wtyk wpinamy sondy multimetra : czarną sonde podpinamy do 3 pinu czarnego czerwoną do pinu 2 czyli środkowego trzeba dobrze trafić do pinów ( najlepiej wpiąć szpikli) - wpinamy wtyczkę do TPS - przekręcamy kluczyk w pozycję zapłon ( nie uruchamiamy silnika !!!!!!) - teraz na multimetrze widzimy napięcie , które przy zamkniętej przepustnicy powinno wynosić 0,45v-0,55v przy całkowice otwartej około 5v - jeśli przy zamkniętej przepustnicy napięcie nie mieści się w zakresie 0,45-0,55 luzujemy śruby , które trzymają TPS kręcimy delikatnie i powoli TPS do uzyskania wyżej wymienionych parametrów) - po ustawieniu dokrecamy śruby powoli i delikatnie uważając na to aby nie poruszyć TPS by nie zmienił wartości!!!! - podpinamy ECU (sterownik) i odpalamy brykę czekamy aż silnik złapie temp. i jedziemy na przejażdźkę po powrocie gasimy silnik , wyciągamy kluczyki sprawdzamy czy Subarka wymruguje jakieś błędy ( podłanczamy pod kolumną kierownicy 2 czarne konektory przekrecamy kluczyki w pozycji zapłon ( świecą się kontrolki nie zapalamy silnika!!) patrzymy czy check engine mruga morsem czy jednostajnym mruganiem) link do pomocy w odczytaniu kodów Edytowane 7 Października 2013 przez pit87 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Normalna procedura serwisowa to wpięcie się bezpośrednio przy samym TPS, nie ma potrzeby wpinać się w wiązkę przy kompie. No chyba, że kable są już tak zmurszałe, że występują duże spadki napięcia na instalacji - ale wtedy to cud, że auto jeszcze się porusza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 8 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Wdług sserwisowki wpinasz się w wiązke przy ECU . Tak pokazuje serwisówka do legacy 1995. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 No właśnie tak patrzę i rzeczywiście serwisówki co znajduję teraz pokazują pomiar przy kompie. Niemniej głowę dam sobie uciąć, że pomiar przy TPS też widziałem w serwisówce, bo kilka lat temu sam taką regulację przeprowadzałem, z sukcesem zresztą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 na jakie wartości ustwaiłeś tps? i czy robiłeś coś z IACV ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Dokładność musi być zachowana i żeby wyeliminować rezystancję (czasem jednak starych) przewodów instrukcja każe mierzyć napięcie przy ECU - czyli te od którego będą ustalane parametry. Fajnie jeśli mamy podgląd na parametry (z naciskiem na sondę) przez oscyloskop, nawet taki prosty, który znajdziemy przy programach do regulacji LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 na jakie wartości ustwaiłeś tps? i czy robiłeś coś z IACV ?? Wartości już nie pamiętam. Mechanicy coś przy przepustnicy grzebali (chyba czyszczenie) i nieco źle dokręcili czujnik - trzeba było poprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi