Jump to content

Prośba o porady eksploatacyjne Legacy IV


pawelllg
 Share

Recommended Posts

Siema forumowicze,

 

Czy możecie udzielić mi kilku porad eksploatacyjnych nt. mojego Subaraska?

 

Mam takie oto auto jak w poniższej specyfikacji - swoją drogą pomocny link moim zdaniem. Wersja Limited z USA, kupiłem w 2008 roku z przebiegiem 15 kkm i lekkimi uszkodzeniami karoserii i sprowadziłem do PL.

 

http://www.decodethis.com/VIN-Decoded/vin/4S3BL626577209353

 

W czerwcu br. założyłem gaz, zrobiłem ok 12 kkm (dużo jak na 3,5 mca, do czerwca robiłem tyle w rok :) ) i jak narazie wszystko hula i mruczy ale ...

 

Mam już przejechane ok 87 kkm i nasuwają mi się następujące pytania:

 

1. Czy ten silnik 2.5L H4 SOHC 16V ma rozrząd na pasku czy łańcuchu? Jeśli pasek to kiedy wymienić?

2. Skrzynia AT 4 przełożenia - kiedy wymienić olej?

3. Napęd na 4 koła - co z olejem z przekładni?

4. Do tej pory nic nie szwankowało w aucie, wymieniłałem: oleje, filrt oleju i kabinowy, akumulator, klocki, tarcze i opony :). Gdzie jeszcze warto zajrzeć w najbliższym czasie i co wymienić?

 

Będę wdzieczny za wszelkie wskazówki i porady.

 

PS. Ogólnie jestem z auta zadowolony, nawet w nim zakochany. Dobra opcja wyposażenia, zdalne odpalanie z pilota, piękne pomrukiwanie silnika i wydechu. Spalanie lpg przy 110 - 120 km/h 13litrów, powyżej 160 - 16 litrów, ale ... rozważam przejście za jakieś 30-40 kkm na Imprezę 2.0 diesel ok 2010-2011 rok, ze względu na chęć osiągania niższego spalania w litrach i rzadszego odwiedzania Orlenu ;) - czy to dobry pomysł ?

Link to comment
Share on other sites

Rozrząd na pasku radzę od razu wymienić. Olej w skrzyni i dyfrze też bym wymienił jak nie wiesz kiedy były wymieniane , przynajmniej sprawdź jaki ma kolor ten w skrzyni , jeżeli brudny to koniecznie trzeba wymienić.

Link to comment
Share on other sites

rozrzad pasek przy 105kkm

oleje w skrzyni i dyfrze co 60 czyli powinienes to zrobic 27kkm temu pozniej przy 120 (pamietaj o swiecach i przewodach WN, plyn ham i chlodniczy rowniez)

 

legacy a impreza to zupelnie inne auta, wyciszenia, komfort przede wszystkim, jesli masz gaz nie licz na duze oszczednosci przy ropie bo to co zaoszczedzisz-mozesz wydac na remonty diesla :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

rozrzad pasek przy 105kkm

oleje w skrzyni i dyfrze co 60 czyli powinienes to zrobic 27kkm temu pozniej przy 120 (pamietaj o swiecach i przewodach WN, plyn ham i chlodniczy rowniez)

 

legacy a impreza to zupelnie inne auta, wyciszenia, komfort przede wszystkim, jesli masz gaz nie licz na duze oszczednosci przy ropie bo to co zaoszczedzisz-mozesz wydac na remonty diesla :)

 

Chłopaki, dzięki za podpowiedzi, umawiam się zatem na wymianę oleji w skrzyni, dyfrze i pewnie odrazu w silniku, sprawdzenie świec i przewodów WN. Co ile kkm zalecana jest wymiana oleju w silniku? 15 kkm ?

Leje Castrol Edge 5W 30 do silnika.

Jaki olej polecacie do skrzyni i dyfra? Czy Subaru ma swoją ulubioną markę świec/przewodów?

 

Autem jeżdżę przeważnie sam, codziennie 130 km do pracy i powrót zazwyczaj. Kilka razy w m-cu 2 osoby, więc nie potrzebuję zasadniczo sedana, poza tym ten mega niepakowany bagażnik w Legacy ... :) stąd pomysł, żeby przesiąść się do nieco mniejszego auta, a nowa Impreza w hatchbacku wizualnie mi odpowiada.

Słyszałem niezbyt pozytywne opinie nt. silnika diesla w Subaru, że delikatny, wadliwy ... czy to prawda?

Link to comment
Share on other sites

ja zmieniam co 8000 w legacy :) a imprezie co 3000 ;)

lacky3pl dlaczego tak często? Czy olej traci swoje właściwości w tak krótkim czasie?

co 8000tys w lgacy wydaje mi sie ze to wlasciwy czas zeby zmienic zeby utrzymac czysty olej w silniku caly czas , nawet gdy wypuszczam stary nie wydaje sie taki brudny ,do legacy leje 5w30valvoline wydaje mi sie ze najlepszy na rynku.a do imprezy fuchs 15w50. W imprezie gc8 sti zalecana jest wymiana co 6miesiecy bez znaczenia czy zrobiles 1000km czy 3000.

Noi oczywiscie ze olej wytraca swoje wlasciwosci smarujace po jakims czasie a pozniej i czekac az panewka zacznie stukac ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ja zmieniam co 8000 w legacy :) a imprezie co 3000 ;)

lacky3pl dlaczego tak często? Czy olej traci swoje właściwości w tak krótkim czasie?

co 8000tys w lgacy wydaje mi sie ze to wlasciwy czas zeby zmienic zeby utrzymac czysty olej w silniku caly czas , nawet gdy wypuszczam stary nie wydaje sie taki brudny ,do legacy leje 5w30valvoline wydaje mi sie ze najlepszy na rynku.a do imprezy fuchs 15w50. W imprezie gc8 sti zalecana jest wymiana co 6miesiecy bez znaczenia czy zrobiles 1000km czy 3000.

Noi oczywiscie ze olej wytraca swoje wlasciwosci smarujace po jakims czasie a pozniej i czekac az panewka zacznie stukac ;)

 

A jaki olej polecasz wlać do skrzyni i dyfra? Czy to 2 oddzielne naczynia? Muszę znaleźć info ile trzeba wlać :)

Link to comment
Share on other sites

ja zmieniam co 8000 w legacy :) a imprezie co 3000 ;)

lacky3pl dlaczego tak często? Czy olej traci swoje właściwości w tak krótkim czasie?

co 8000tys w lgacy wydaje mi sie ze to wlasciwy czas zeby zmienic zeby utrzymac czysty olej w silniku caly czas , nawet gdy wypuszczam stary nie wydaje sie taki brudny ,do legacy leje 5w30valvoline wydaje mi sie ze najlepszy na rynku.a do imprezy fuchs 15w50. W imprezie gc8 sti zalecana jest wymiana co 6miesiecy bez znaczenia czy zrobiles 1000km czy 3000.

Noi oczywiscie ze olej wytraca swoje wlasciwosci smarujace po jakims czasie a pozniej i czekac az panewka zacznie stukac ;)

 

A jaki olej polecasz wlać do skrzyni i dyfra? Czy to 2 oddzielne naczynia? Muszę znaleźć info ile trzeba wlać :)

do dyfrow kazdy leje Red line ale wejdz sobie na strone valvoline podasz dane samochodu i tam Ci sie pokaze jaki olej i ile go trzeba
Link to comment
Share on other sites

do dyfrow kazdy leje Red line ale wejdz sobie na strone valvoline podasz dane samochodu i tam Ci sie pokaze jaki olej i ile go trzeba

Nie każdy, nie każdy. Właśnie w zeszłym tygodniu zalewałem do skrzyni i dyfra Motul Gear 300. Objętość dyfra to 800ml (teoretyczna), w praktyce zeszło i weszło ~750ml. W skrzyni (dual) objętość teoretyczna 4L, a w praktyce musiałem odciągać 200 ml, a i tak poziom jest na znaczniku F. Z tego wynika, że moja skrzynia ma objętość bardziej zbliżoną do teoretycznej objętości skrzyni bez reduktora - 3,5L. Więc albo manual jest taki sobie, albo w skrzyni zostało 300ml starego oleju.

Link to comment
Share on other sites

do dyfrow kazdy leje Red line ale wejdz sobie na strone valvoline podasz dane samochodu i tam Ci sie pokaze jaki olej i ile go trzeba

Nie każdy, nie każdy. Właśnie w zeszłym tygodniu zalewałem do skrzyni i dyfra Motul Gear 300. Objętość dyfra to 800ml (teoretyczna), w praktyce zeszło i weszło ~750ml. W skrzyni (dual) objętość teoretyczna 4L, a w praktyce musiałem odciągać 200 ml, a i tak poziom jest na znaczniku F. Z tego wynika, że moja skrzynia ma objętość bardziej zbliżoną do teoretycznej objętości skrzyni bez reduktora - 3,5L. Więc albo manual jest taki sobie, albo w skrzyni zostało 300ml starego oleju.

 

Czy to mozliwe, zeby do skrzyni automatycznej wchodzilo tylko 1, 2 litra? Gdzie kupujecie oleje? Zwykly sklep stacjonarny czy jakis sprawdzony internetowy?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...