Skocz do zawartości

Prośba o porady eksploatacyjne Legacy IV


pawelllg

Rekomendowane odpowiedzi

Siema forumowicze,

 

Czy możecie udzielić mi kilku porad eksploatacyjnych nt. mojego Subaraska?

 

Mam takie oto auto jak w poniższej specyfikacji - swoją drogą pomocny link moim zdaniem. Wersja Limited z USA, kupiłem w 2008 roku z przebiegiem 15 kkm i lekkimi uszkodzeniami karoserii i sprowadziłem do PL.

 

http://www.decodethis.com/VIN-Decoded/vin/4S3BL626577209353

 

W czerwcu br. założyłem gaz, zrobiłem ok 12 kkm (dużo jak na 3,5 mca, do czerwca robiłem tyle w rok :) ) i jak narazie wszystko hula i mruczy ale ...

 

Mam już przejechane ok 87 kkm i nasuwają mi się następujące pytania:

 

1. Czy ten silnik 2.5L H4 SOHC 16V ma rozrząd na pasku czy łańcuchu? Jeśli pasek to kiedy wymienić?

2. Skrzynia AT 4 przełożenia - kiedy wymienić olej?

3. Napęd na 4 koła - co z olejem z przekładni?

4. Do tej pory nic nie szwankowało w aucie, wymieniłałem: oleje, filrt oleju i kabinowy, akumulator, klocki, tarcze i opony :). Gdzie jeszcze warto zajrzeć w najbliższym czasie i co wymienić?

 

Będę wdzieczny za wszelkie wskazówki i porady.

 

PS. Ogólnie jestem z auta zadowolony, nawet w nim zakochany. Dobra opcja wyposażenia, zdalne odpalanie z pilota, piękne pomrukiwanie silnika i wydechu. Spalanie lpg przy 110 - 120 km/h 13litrów, powyżej 160 - 16 litrów, ale ... rozważam przejście za jakieś 30-40 kkm na Imprezę 2.0 diesel ok 2010-2011 rok, ze względu na chęć osiągania niższego spalania w litrach i rzadszego odwiedzania Orlenu ;) - czy to dobry pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd na pasku radzę od razu wymienić. Olej w skrzyni i dyfrze też bym wymienił jak nie wiesz kiedy były wymieniane , przynajmniej sprawdź jaki ma kolor ten w skrzyni , jeżeli brudny to koniecznie trzeba wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrzad pasek przy 105kkm

oleje w skrzyni i dyfrze co 60 czyli powinienes to zrobic 27kkm temu pozniej przy 120 (pamietaj o swiecach i przewodach WN, plyn ham i chlodniczy rowniez)

 

legacy a impreza to zupelnie inne auta, wyciszenia, komfort przede wszystkim, jesli masz gaz nie licz na duze oszczednosci przy ropie bo to co zaoszczedzisz-mozesz wydac na remonty diesla :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrzad pasek przy 105kkm

oleje w skrzyni i dyfrze co 60 czyli powinienes to zrobic 27kkm temu pozniej przy 120 (pamietaj o swiecach i przewodach WN, plyn ham i chlodniczy rowniez)

 

legacy a impreza to zupelnie inne auta, wyciszenia, komfort przede wszystkim, jesli masz gaz nie licz na duze oszczednosci przy ropie bo to co zaoszczedzisz-mozesz wydac na remonty diesla :)

 

Chłopaki, dzięki za podpowiedzi, umawiam się zatem na wymianę oleji w skrzyni, dyfrze i pewnie odrazu w silniku, sprawdzenie świec i przewodów WN. Co ile kkm zalecana jest wymiana oleju w silniku? 15 kkm ?

Leje Castrol Edge 5W 30 do silnika.

Jaki olej polecacie do skrzyni i dyfra? Czy Subaru ma swoją ulubioną markę świec/przewodów?

 

Autem jeżdżę przeważnie sam, codziennie 130 km do pracy i powrót zazwyczaj. Kilka razy w m-cu 2 osoby, więc nie potrzebuję zasadniczo sedana, poza tym ten mega niepakowany bagażnik w Legacy ... :) stąd pomysł, żeby przesiąść się do nieco mniejszego auta, a nowa Impreza w hatchbacku wizualnie mi odpowiada.

Słyszałem niezbyt pozytywne opinie nt. silnika diesla w Subaru, że delikatny, wadliwy ... czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniam co 8000 w legacy :) a imprezie co 3000 ;)

lacky3pl dlaczego tak często? Czy olej traci swoje właściwości w tak krótkim czasie?

co 8000tys w lgacy wydaje mi sie ze to wlasciwy czas zeby zmienic zeby utrzymac czysty olej w silniku caly czas , nawet gdy wypuszczam stary nie wydaje sie taki brudny ,do legacy leje 5w30valvoline wydaje mi sie ze najlepszy na rynku.a do imprezy fuchs 15w50. W imprezie gc8 sti zalecana jest wymiana co 6miesiecy bez znaczenia czy zrobiles 1000km czy 3000.

Noi oczywiscie ze olej wytraca swoje wlasciwosci smarujace po jakims czasie a pozniej i czekac az panewka zacznie stukac ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniam co 8000 w legacy :) a imprezie co 3000 ;)

lacky3pl dlaczego tak często? Czy olej traci swoje właściwości w tak krótkim czasie?

co 8000tys w lgacy wydaje mi sie ze to wlasciwy czas zeby zmienic zeby utrzymac czysty olej w silniku caly czas , nawet gdy wypuszczam stary nie wydaje sie taki brudny ,do legacy leje 5w30valvoline wydaje mi sie ze najlepszy na rynku.a do imprezy fuchs 15w50. W imprezie gc8 sti zalecana jest wymiana co 6miesiecy bez znaczenia czy zrobiles 1000km czy 3000.

Noi oczywiscie ze olej wytraca swoje wlasciwosci smarujace po jakims czasie a pozniej i czekac az panewka zacznie stukac ;)

 

A jaki olej polecasz wlać do skrzyni i dyfra? Czy to 2 oddzielne naczynia? Muszę znaleźć info ile trzeba wlać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniam co 8000 w legacy :) a imprezie co 3000 ;)

lacky3pl dlaczego tak często? Czy olej traci swoje właściwości w tak krótkim czasie?

co 8000tys w lgacy wydaje mi sie ze to wlasciwy czas zeby zmienic zeby utrzymac czysty olej w silniku caly czas , nawet gdy wypuszczam stary nie wydaje sie taki brudny ,do legacy leje 5w30valvoline wydaje mi sie ze najlepszy na rynku.a do imprezy fuchs 15w50. W imprezie gc8 sti zalecana jest wymiana co 6miesiecy bez znaczenia czy zrobiles 1000km czy 3000.

Noi oczywiscie ze olej wytraca swoje wlasciwosci smarujace po jakims czasie a pozniej i czekac az panewka zacznie stukac ;)

 

A jaki olej polecasz wlać do skrzyni i dyfra? Czy to 2 oddzielne naczynia? Muszę znaleźć info ile trzeba wlać :)

do dyfrow kazdy leje Red line ale wejdz sobie na strone valvoline podasz dane samochodu i tam Ci sie pokaze jaki olej i ile go trzeba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do dyfrow kazdy leje Red line ale wejdz sobie na strone valvoline podasz dane samochodu i tam Ci sie pokaze jaki olej i ile go trzeba

Nie każdy, nie każdy. Właśnie w zeszłym tygodniu zalewałem do skrzyni i dyfra Motul Gear 300. Objętość dyfra to 800ml (teoretyczna), w praktyce zeszło i weszło ~750ml. W skrzyni (dual) objętość teoretyczna 4L, a w praktyce musiałem odciągać 200 ml, a i tak poziom jest na znaczniku F. Z tego wynika, że moja skrzynia ma objętość bardziej zbliżoną do teoretycznej objętości skrzyni bez reduktora - 3,5L. Więc albo manual jest taki sobie, albo w skrzyni zostało 300ml starego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do dyfrow kazdy leje Red line ale wejdz sobie na strone valvoline podasz dane samochodu i tam Ci sie pokaze jaki olej i ile go trzeba

Nie każdy, nie każdy. Właśnie w zeszłym tygodniu zalewałem do skrzyni i dyfra Motul Gear 300. Objętość dyfra to 800ml (teoretyczna), w praktyce zeszło i weszło ~750ml. W skrzyni (dual) objętość teoretyczna 4L, a w praktyce musiałem odciągać 200 ml, a i tak poziom jest na znaczniku F. Z tego wynika, że moja skrzynia ma objętość bardziej zbliżoną do teoretycznej objętości skrzyni bez reduktora - 3,5L. Więc albo manual jest taki sobie, albo w skrzyni zostało 300ml starego oleju.

 

Czy to mozliwe, zeby do skrzyni automatycznej wchodzilo tylko 1, 2 litra? Gdzie kupujecie oleje? Zwykly sklep stacjonarny czy jakis sprawdzony internetowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...