Jump to content
Cygarro

Skrzynia

Recommended Posts

Witam wszystkich Forumowiczów, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Legacy. Niestety mam pewien problem, a mianowicie. Przy skręcaniu w czuję opór na kierownicy, a także czuć jak wewnętrzne koło przeskakuje, moje pierwsze podejrzenie: wiskoza, ale nie czuć tych oporów na luzie podczas holowania, a także podnosiłem jedną stronę auta i próbowałem obracać osobno przednim i tylnym kołem i nie czuć żadnych oporów. Wygląda to tak jak by tylko przy uruchomionym silniku były owe problemy. Proszę o pomoc.

 

P.s. Zapomniałem napisać, jest to skrzynia automatyczna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich Forumowiczów, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Legacy. Niestety mam pewien problem, a mianowicie. Przy skręcaniu w czuję opór na kierownicy, a także czuć jak wewnętrzne koło przeskakuje, moje pierwsze podejrzenie: wiskoza, ale nie czuć tych oporów na luzie podczas holowania, a także podnosiłem jedną stronę auta i próbowałem obracać osobno przednim i tylnym kołem i nie czuć żadnych oporów. Wygląda to tak jak by tylko przy uruchomionym silniku były owe problemy. Proszę o pomoc.

 

P.s. Zapomniałem napisać, jest to skrzynia automatyczna.

Możliwe że ktoś pokombinował z napędem i podpiął na stałe . Masz jaką palącą się kontrolkę na kokpicie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W a/t nie masz wiskozy. Problem zapewne tkwi w rozdziale napędu (solenoid C). Zazwyczaj sygnalizowane jest to na desce rozdzielczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaworki w tyle skrzyni odpowiedzialne za dołączanie tyłu. (Nie wiem jak to się fachowo nazywa ale temat znany specom od subaru);)

 

Zaworki w tyle skrzyni odpowiedzialne za dołączanie tyłu. (Nie wiem jak to się fachowo nazywa ale temat znany specom od subaru);)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaworki w tyle skrzyni odpowiedzialne za dołączanie tyłu.
:icon_arrow:
(solenoid C)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy rozłączając tylny napęd bezpiecznikiem 25A można zdiagnozować czy to wina tego solenoid C ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A świeci się coś na desce? (POWER, AT OIL TEMP)

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie na szczęście nie ale jakiś miesiąc temu złapałem kapcia i nie wiem jak długo na nim jechałem bo była to polna droga około 6 km a przed wjazdem na ta polna drogę na asfalcie leżało rozbite lusterko z innego auta i wtedy chyba musiałem przebić oponę o czym przekonałem się dojechawszy na miejsce po wyjściu z auta.

Po założeniu dojazdówki auto wydawało dziwne odgłosy z tyłu i trzęsło nim delikatnie po wykonaniu skrętu minimum 90 stopni nie ważne czy w lewo czy w prawo najbardziej to było czuć przy prędkości od 25 km i obrotach 2000 i jedynie kiedy przestawało to wtedy gdy odpuściło się gaz i ponownie przyspieszało , przyspieszanie podczas wystąpienia tego dziwnego odgłosu nic nie pomagało hałas wzrastał. Po założeniu naprawionej opony objawy te zniknęły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy rozłączając tylny napęd bezpiecznikiem 25A można zdiagnozować czy to wina tego solenoid C ?

wydaje mi się, że tak. W końcu rozpinasz tył, a on jest za to odpowiedzialny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam że się nie odzywałem, długo nie było żadnej odpowiedzi i straciłem nadzieję :) Na desce nic się nie świeci wszystko wydaje się w normie, ale znalazłem pod maską na prawym kielichu amortyzatora kostkę na której jest napisane FWD, po otwarciu osłony nic w niej nie było.

texe.jpg

 

 

a tu otwarta

 

o34n.jpg

 

czy powonno coś tam być??

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak włożysz tam bezpiecznik 25 A to rozłączy Ci tylni napęd i będziesz mieć wtedy tylko przednionapędowy , stosuje się to podczas holowania i jeszcze team w kilku przypadkach. Np u mnie instalatorzy gazu LPG użyli tego bo nie mogli se poradzić na AWD na hamowni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za pomoc, udało się naprawić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

i co było nie tak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakiejś osobnej skrzynki z opisem FWD nie znalazłem,
ale czy gdzieś w tej głównej skrzynce należy wsadzić ten bezpiecznik, żeby rozłączyć tył ?

 

box.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile dobrze pamiętam to bezpiecznik "AWD" powinien być w prawym górnym rogu obok tego czerwonego 7,5A.(na przykrywce skrzynki powinien być opis)

Jednak nie wszystkie automaty go mają, u mnie w forku mam skrzynię zaczynająca się od liter TV..... i tam jest centralny dyfer (VTD), zamiast MPT. Więc nie można odłączyć tyłu.

Edited by qra_633

Share this post


Link to post
Share on other sites

we wskazany "otworek" należy wcisnąć bezpiecznik,

i mamy subaru FWD  (beznadziejna jazda :) )

 

box2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...