Jump to content
troll

outback h6 2005 vs 2007 (przed- i po-liftowy)

Recommended Posts

To brzmi bardzo konkretnie i dobrze. Ja właśnie rozstaje się z moim Outbackiem 2,5. I jak do tej pory słyszałem że 3.0 h6 jest niezniszczalny(pod warunkiem że gaz się omija szerokim łukiem)

Dzięki

LPG też już jest :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tylko w teorii jestem dobry w tym temacie.

Praktyki brak. ;-)

I jak to "znosi" silnik?

I czy gazu to dużo lubi spalić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tylko w teorii jestem dobry w tym temacie.

Praktyki brak. ;-)

I jak to "znosi" silnik?

I czy gazu to dużo lubi spalić?

 

Łaski nie robi :), różnic brak. Jedynie co się może pojawić to regulacja zaworów, która w H6 może zaboleć, natomiast to wyjdzie w praniu przy większym przebiegu. Na forum chyba jeszcze nikt jakiś większych przebiegów na H6 z gazem nie zrobił.

U mnie spalanie wg średniej z 12kkkm to min 9,6 l lpg/100km, max 18l, średnia 13,7l/100km. Czyli całkiem znośnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
natomiast to wyjdzie w praniu przy większym przebiegu.

 

według niektórych "fachowców" żeby spać spokojnie to co 30k km trzeba robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
natomiast to wyjdzie w praniu przy większym przebiegu.

 

według niektórych "fachowców" żeby spać spokojnie to co 30k km trzeba robić.

 

 

Taaa a jeszcze lepiej co 10kkm... ja tam ufam swojemu fachowcowi bez "" :) u ktorego serwisuje Subaru od 6 lat. Nie mial on przypadku regulacji zaworow w H6 (w tym tez na lpg) <90kkm. Inny serwis potiwerdzil takze, ze regulowal zawory w H6 z lpg, ale przy wiekszym przebiegu.

Tym bardziej, ze samo sprawdzenie zaworow zajmuje chwile dla fachowca (znow bez ":)). Takze ja zawsze mialem i mam sprawdzane co przeglad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak silnik "wybuchnie" zrobi remont na swój koszt ? Zawsze to właściciel ryzykuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak silnik "wybuchnie" zrobi remont na swój koszt ? Zawsze to właściciel ryzykuje.

 

:huh::o:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak silnik "wybuchnie" zrobi remont na swój koszt ? Zawsze to właściciel ryzykuje.

 

Predzej wal w dieslu wyjdzie bokiem niz H6 wybuchnie :), żeby zajezdzic wolnossace Subaru trzeba sie postarac. Jedno z owych staran to jezdzenie zbyt dlugo z rozregulowanymi zaworami, dlatego powinno sie je sprawdzac. Poza tym zeby rozregulowane (mocno) zawory slychac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Predzej wal w dieslu wyjdzie bokiem niz H6 wybuchnie

 

na benzynie to ciężko z tym będzie ale na LPG różne rzeczy się działy. :)

Nie bijąc piany wszystko ma swoje plusy i minusy. Jeśli ktoś dba, pilnuje i "się trochę zna" to usłyszy zawory i będzie jeździł długo i szczęśliwie.

W każdym razie lepiej o tym wiedzieć i spać spokojnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalezy gdzie sie jezdzi. Butuje na Autobahnie 230 km/h czy uprawia sie cruising z max 130 km/h. Wybuchnac to pewnie nie wybuchnie ale na 100 % zawory sie wypala.

Swego czasu Subaru D chcialo wprowadzic oferte H6 z LPG ale sie wycofali bo nie bylo na tyle niezawodne by zechcieli dac gwarancje na 3 lata i 100 tkm.

Czyli cos w tym jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Subaru D chcialo wprowadzic oferte H6 z LPG

 

było 2.5 N/A ale też krótko.....

 

Wybuchnac to pewnie nie wybuchnie

 

to był skrót myślowy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalezy gdzie sie jezdzi. Butuje na Autobahnie 230 km/h czy uprawia sie cruising z max 130 km/h. Wybuchnac to pewnie nie wybuchnie ale na 100 % zawory sie wypala.

Swego czasu Subaru D chcialo wprowadzic oferte H6 z LPG ale sie wycofali bo nie bylo na tyle niezawodne by zechcieli dac gwarancje na 3 lata i 100 tkm.

Czyli cos w tym jest.

turbo tez chyba nie mieli w ofercie, a tylko 2.0i i 2.5i

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie. Instalacje LPG były dodawane głównie do Foresterów 2.0N/A i OBK 2.5N/A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eddie dokladnie tak bylo :) sam mialem Takiego OBK 2,5 MT tuned bei LPG. I bardzo sobie chwalilem :) bylo tanio. a to co sie popsulo to na gwarancji (wymiennik orazi wtryski LPG). Po 5 letniej gwaranci wymienilem na SBD. Doszedlem do wniosku, ze czas sprobowac diesla. LPG to owszem oszczednosc na paliwie ale ma sie jeszcze jedna "budowe" w aucie i rzeczy ktore sie psuja. Co znacznie psuje bilans. No i te tankowanie LPG co 350 km :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest kwestia wyboru dokladane lpg vs upierdliwe graty w silnikach diesla ( turbina, wtryski, DPF).

Ja osobiscie wole pierwsza opcje, akceptujac ewentualna regulacje zaworow, ktore de facto zwraca sie po ok 30kkm :). Jezeli dba sie o regulacje instalacji i kontoluje zawory to praktycznie nic zlego z racji lpg stac sie nie moze. Ja w sumie zrobilem przeszlo 250kkm autami na lpg, w sumie trzema jedyne koszty to 2x reduktor, 1x ustawianie zaworow (w H4), 1x map sensor, w Fiacie musialem tez czesciej swiece wymieniac, ale kosztowalo to grosze.

Przy ostatniej zmianie .. subaru -> subaru :), pol roku temu zastanawialem sie nad dieslem, ale po lekturze forum oraz przede wszytskim rozmowie z moim serwisem stweirdzilem, ze mniejsze ryzyko to H6 + LPG :). Pomijajac fakt braku automatu (roczniki MY07-09)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eddie dokladnie tak bylo :) sam mialem Takiego OBK 2,5 MT tuned bei LPG. I bardzo sobie chwalilem :) bylo tanio. a to co sie popsulo to na gwarancji (wymiennik orazi wtryski LPG). Po 5 letniej gwaranci wymienilem na SBD. Doszedlem do wniosku, ze czas sprobowac diesla. LPG to owszem oszczednosc na paliwie ale ma sie jeszcze jedna "budowe" w aucie i rzeczy ktore sie psuja. Co znacznie psuje bilans. No i te tankowanie LPG co 350 km :wacko:

zatęsknisz jeszcze za lpg po shortblocku ;) w dieslu poza totatalschaden motoru który pada nawet przed 100tkm ,czeka cię jeszcze dwumasa i dpf.

to osiągnięcie inżynierów FHI można porównac tylko do 2,2 dci renówki . :wacko:

to musi sie przełożyc na rynek wtórny , cięzko będzie dalej ożenić kopciucha

co od róznic, przed lifft i po.

-klima jest dwustrefowa, z xenami oczywiscie dochodzą spryski,

- w karoserii - zmiana -lampy, błotniki przód , przedni zderzak, grill, lusterka ,

-fotele są inaczej wyprofilowane-poprzednie za bardzo się wycierały

-audio z mp3

Share this post


Link to post
Share on other sites
zatęsknisz jeszcze za lpg po shortblocku ;) w dieslu poza totatalschaden motoru który pada nawet przed 100tkm ,czeka cię jeszcze dwumasa i dpf. to osiągnięcie inżynierów FHI można porównac tylko do 2,2 dci renówki . :wacko:

 

 

rozumiem, że zrobiłeś min. 200k km SBD i masz spore doświadczenie w tej kwestii ? Bo jeśli nie to tylko powtarzanie plotek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha . 200tkm to trochę wyśróbowany wynik dla sbd :) .regularnie przeglądam zachodnie portale auto- ogłoszeniowe i czasami coś kupuję i zawsze są na sprzedaż jakieś sbd z motorschaden . przebiegi skromne jak na diesla między 100a 200 tkm . wczesniejsze awarie idą na gwarancję -tak że nie są uwzględnione . a że przed setką wymienia się silniki wystarczy przejrzeć to forum .

ilosc uszkodzonych sbd jest największa choć to jeden z młodszych motorów fhi . nastepne są h6 ale rzadziej , 2.5 sporadycznie podobnie jak 2.0 tylko dohc. . 2.0 sohc i 3,6 nie widzialem, ale ten ostani możliwe dlatego że po prostu za mało ich na rynku .

od my10 coś tam zdaje się z oprogramowaniem poprawili tak że może twojego autka nie będzie to dotyczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no my mamy MY10 :) ja ma 60 tys i silniczek chodzi jak zegarek. Zreszta za 3 laty wymienie moze dojde do 120 tkm. Ja jestem jednak w zadowolony z Diesla. W ODB 2,5 MT to poszla i dwumasa po 50 tkm. Nie zapominajmy ze na LPG to Kat moze i 100 tkm nie wytrzymac a to dopiero wali po pieszeni(bo sa 2). Ale jasne mozna Katy wywalic i druciarstwo uprawiac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ha . 200tkm to trochę wyśróbowany wynik dla sbd :) .regularnie przeglądam zachodnie portale auto- ogłoszeniowe i czasami coś kupuję i zawsze są na sprzedaż jakieś sbd z motorschaden . przebiegi skromne jak na diesla między 100a 200 tkm . wczesniejsze awarie idą na gwarancję -tak że nie są uwzględnione . a że przed setką wymienia się silniki wystarczy przejrzeć to forum . ilosc uszkodzonych sbd jest największa choć to jeden z młodszych motorów fhi . nastepne są h6 ale rzadziej , 2.5 sporadycznie podobnie jak 2.0 tylko dohc. . 2.0 sohc i 3,6 nie widzialem, ale ten ostani możliwe dlatego że po prostu za mało ich na rynku . od my10 coś tam zdaje się z oprogramowaniem poprawili tak że może twojego autka nie będzie to dotyczyć.

 

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/65031-200-tysiecy-w-dieslu-po-raz-pierwszy-na-forum/page__hl__%2Bpierwszy+%2Bforum

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ktoś może mnie upewnić co do foteli w obk polifcie?

Czy wszystkie mają pamięć i czy wszystkie są inaczej profilowane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ktoś może mnie upewnić co do foteli w obk polifcie?

Czy wszystkie mają pamięć i czy wszystkie są inaczej profilowane?

 

czy ktoś może mnie upewnić co do foteli w obk polifcie?

Czy wszystkie mają pamięć i czy wszystkie są inaczej profilowane?

 

Witaj,

 

Funkcje pamięci fotela kierowcy mają wszystkie OBK prócz wersji RA w modelu 2.5i/2.0D. Natomiast żaden nie ma pamięci dla fotela pasażera. Elektryczną regulację dla fotela pasażera mają tylko wersje 3.0.

Co do profilowania to ze zdjęć wynika, że wszystkie są takie same ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ktoś może mnie upewnić co do foteli w obk polifcie?

Czy wszystkie mają pamięć i czy wszystkie są inaczej profilowane?

 

czy ktoś może mnie upewnić co do foteli w obk polifcie?

Czy wszystkie mają pamięć i czy wszystkie są inaczej profilowane?

 

Witaj,

 

Funkcje pamięci fotela kierowcy mają wszystkie OBK prócz wersji RA w modelu 2.5i/2.0D. Natomiast żaden nie ma pamięci dla fotela pasażera. Elektryczną regulację dla fotela pasażera mają tylko wersje 3.0.

Co do profilowania to ze zdjęć wynika, że wszystkie są takie same ;)

nie są takie same mam suba przed polifcie. poliftowe są mniej kubełkowe bo przedlifowe się wycierały .

pamięć też nie wszystkie mają , niektóre poliftowe tylko elek. regulacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ktoś może mnie upewnić co do foteli w obk polifcie?

Czy wszystkie mają pamięć i czy wszystkie są inaczej profilowane?

 

czy ktoś może mnie upewnić co do foteli w obk polifcie?

Czy wszystkie mają pamięć i czy wszystkie są inaczej profilowane?

 

Witaj,

 

Funkcje pamięci fotela kierowcy mają wszystkie OBK prócz wersji RA w modelu 2.5i/2.0D. Natomiast żaden nie ma pamięci dla fotela pasażera. Elektryczną regulację dla fotela pasażera mają tylko wersje 3.0.

Co do profilowania to ze zdjęć wynika, że wszystkie są takie same ;)

nie są takie same mam suba przed polifcie. poliftowe są mniej kubełkowe bo przedlifowe się wycierały .

pamięć też nie wszystkie mają , niektóre poliftowe tylko elek. regulacje.

no to teraz zagwozdka auto (OBK) poliftowe a fotele przedliftowe

C31013813_2.jpg

 

 

A tu auto przeliftowe a fotele poliftowe

01bh.jpg

Edited by Bartosz-B

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie widać z tej perspektywy ,skórzane podobnie wyglądają - może w nich nie było zmiany . obejrzyj sobie welury i będziesz wiedział o co chodzi . są zupełnie inne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...