Skocz do zawartości

outback h6 2005 vs 2007 (przed- i po-liftowy)


troll

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tylko w teorii jestem dobry w tym temacie.

Praktyki brak. ;-)

I jak to "znosi" silnik?

I czy gazu to dużo lubi spalić?

 

Łaski nie robi :), różnic brak. Jedynie co się może pojawić to regulacja zaworów, która w H6 może zaboleć, natomiast to wyjdzie w praniu przy większym przebiegu. Na forum chyba jeszcze nikt jakiś większych przebiegów na H6 z gazem nie zrobił.

U mnie spalanie wg średniej z 12kkkm to min 9,6 l lpg/100km, max 18l, średnia 13,7l/100km. Czyli całkiem znośnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast to wyjdzie w praniu przy większym przebiegu.

 

według niektórych "fachowców" żeby spać spokojnie to co 30k km trzeba robić.

 

 

Taaa a jeszcze lepiej co 10kkm... ja tam ufam swojemu fachowcowi bez "" :) u ktorego serwisuje Subaru od 6 lat. Nie mial on przypadku regulacji zaworow w H6 (w tym tez na lpg) <90kkm. Inny serwis potiwerdzil takze, ze regulowal zawory w H6 z lpg, ale przy wiekszym przebiegu.

Tym bardziej, ze samo sprawdzenie zaworow zajmuje chwile dla fachowca (znow bez ":)). Takze ja zawsze mialem i mam sprawdzane co przeglad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak silnik "wybuchnie" zrobi remont na swój koszt ? Zawsze to właściciel ryzykuje.

 

Predzej wal w dieslu wyjdzie bokiem niz H6 wybuchnie :), żeby zajezdzic wolnossace Subaru trzeba sie postarac. Jedno z owych staran to jezdzenie zbyt dlugo z rozregulowanymi zaworami, dlatego powinno sie je sprawdzac. Poza tym zeby rozregulowane (mocno) zawory slychac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Predzej wal w dieslu wyjdzie bokiem niz H6 wybuchnie

 

na benzynie to ciężko z tym będzie ale na LPG różne rzeczy się działy. :)

Nie bijąc piany wszystko ma swoje plusy i minusy. Jeśli ktoś dba, pilnuje i "się trochę zna" to usłyszy zawory i będzie jeździł długo i szczęśliwie.

W każdym razie lepiej o tym wiedzieć i spać spokojnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy gdzie sie jezdzi. Butuje na Autobahnie 230 km/h czy uprawia sie cruising z max 130 km/h. Wybuchnac to pewnie nie wybuchnie ale na 100 % zawory sie wypala.

Swego czasu Subaru D chcialo wprowadzic oferte H6 z LPG ale sie wycofali bo nie bylo na tyle niezawodne by zechcieli dac gwarancje na 3 lata i 100 tkm.

Czyli cos w tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy gdzie sie jezdzi. Butuje na Autobahnie 230 km/h czy uprawia sie cruising z max 130 km/h. Wybuchnac to pewnie nie wybuchnie ale na 100 % zawory sie wypala.

Swego czasu Subaru D chcialo wprowadzic oferte H6 z LPG ale sie wycofali bo nie bylo na tyle niezawodne by zechcieli dac gwarancje na 3 lata i 100 tkm.

Czyli cos w tym jest.

turbo tez chyba nie mieli w ofercie, a tylko 2.0i i 2.5i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eddie dokladnie tak bylo :) sam mialem Takiego OBK 2,5 MT tuned bei LPG. I bardzo sobie chwalilem :) bylo tanio. a to co sie popsulo to na gwarancji (wymiennik orazi wtryski LPG). Po 5 letniej gwaranci wymienilem na SBD. Doszedlem do wniosku, ze czas sprobowac diesla. LPG to owszem oszczednosc na paliwie ale ma sie jeszcze jedna "budowe" w aucie i rzeczy ktore sie psuja. Co znacznie psuje bilans. No i te tankowanie LPG co 350 km :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest kwestia wyboru dokladane lpg vs upierdliwe graty w silnikach diesla ( turbina, wtryski, DPF).

Ja osobiscie wole pierwsza opcje, akceptujac ewentualna regulacje zaworow, ktore de facto zwraca sie po ok 30kkm :). Jezeli dba sie o regulacje instalacji i kontoluje zawory to praktycznie nic zlego z racji lpg stac sie nie moze. Ja w sumie zrobilem przeszlo 250kkm autami na lpg, w sumie trzema jedyne koszty to 2x reduktor, 1x ustawianie zaworow (w H4), 1x map sensor, w Fiacie musialem tez czesciej swiece wymieniac, ale kosztowalo to grosze.

Przy ostatniej zmianie .. subaru -> subaru :), pol roku temu zastanawialem sie nad dieslem, ale po lekturze forum oraz przede wszytskim rozmowie z moim serwisem stweirdzilem, ze mniejsze ryzyko to H6 + LPG :). Pomijajac fakt braku automatu (roczniki MY07-09)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eddie dokladnie tak bylo :) sam mialem Takiego OBK 2,5 MT tuned bei LPG. I bardzo sobie chwalilem :) bylo tanio. a to co sie popsulo to na gwarancji (wymiennik orazi wtryski LPG). Po 5 letniej gwaranci wymienilem na SBD. Doszedlem do wniosku, ze czas sprobowac diesla. LPG to owszem oszczednosc na paliwie ale ma sie jeszcze jedna "budowe" w aucie i rzeczy ktore sie psuja. Co znacznie psuje bilans. No i te tankowanie LPG co 350 km :wacko:

zatęsknisz jeszcze za lpg po shortblocku ;) w dieslu poza totatalschaden motoru który pada nawet przed 100tkm ,czeka cię jeszcze dwumasa i dpf.

to osiągnięcie inżynierów FHI można porównac tylko do 2,2 dci renówki . :wacko:

to musi sie przełożyc na rynek wtórny , cięzko będzie dalej ożenić kopciucha

co od róznic, przed lifft i po.

-klima jest dwustrefowa, z xenami oczywiscie dochodzą spryski,

- w karoserii - zmiana -lampy, błotniki przód , przedni zderzak, grill, lusterka ,

-fotele są inaczej wyprofilowane-poprzednie za bardzo się wycierały

-audio z mp3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatęsknisz jeszcze za lpg po shortblocku ;) w dieslu poza totatalschaden motoru który pada nawet przed 100tkm ,czeka cię jeszcze dwumasa i dpf. to osiągnięcie inżynierów FHI można porównac tylko do 2,2 dci renówki . :wacko:

 

 

rozumiem, że zrobiłeś min. 200k km SBD i masz spore doświadczenie w tej kwestii ? Bo jeśli nie to tylko powtarzanie plotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha . 200tkm to trochę wyśróbowany wynik dla sbd :) .regularnie przeglądam zachodnie portale auto- ogłoszeniowe i czasami coś kupuję i zawsze są na sprzedaż jakieś sbd z motorschaden . przebiegi skromne jak na diesla między 100a 200 tkm . wczesniejsze awarie idą na gwarancję -tak że nie są uwzględnione . a że przed setką wymienia się silniki wystarczy przejrzeć to forum .

ilosc uszkodzonych sbd jest największa choć to jeden z młodszych motorów fhi . nastepne są h6 ale rzadziej , 2.5 sporadycznie podobnie jak 2.0 tylko dohc. . 2.0 sohc i 3,6 nie widzialem, ale ten ostani możliwe dlatego że po prostu za mało ich na rynku .

od my10 coś tam zdaje się z oprogramowaniem poprawili tak że może twojego autka nie będzie to dotyczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no my mamy MY10 :) ja ma 60 tys i silniczek chodzi jak zegarek. Zreszta za 3 laty wymienie moze dojde do 120 tkm. Ja jestem jednak w zadowolony z Diesla. W ODB 2,5 MT to poszla i dwumasa po 50 tkm. Nie zapominajmy ze na LPG to Kat moze i 100 tkm nie wytrzymac a to dopiero wali po pieszeni(bo sa 2). Ale jasne mozna Katy wywalic i druciarstwo uprawiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha . 200tkm to trochę wyśróbowany wynik dla sbd :) .regularnie przeglądam zachodnie portale auto- ogłoszeniowe i czasami coś kupuję i zawsze są na sprzedaż jakieś sbd z motorschaden . przebiegi skromne jak na diesla między 100a 200 tkm . wczesniejsze awarie idą na gwarancję -tak że nie są uwzględnione . a że przed setką wymienia się silniki wystarczy przejrzeć to forum . ilosc uszkodzonych sbd jest największa choć to jeden z młodszych motorów fhi . nastepne są h6 ale rzadziej , 2.5 sporadycznie podobnie jak 2.0 tylko dohc. . 2.0 sohc i 3,6 nie widzialem, ale ten ostani możliwe dlatego że po prostu za mało ich na rynku . od my10 coś tam zdaje się z oprogramowaniem poprawili tak że może twojego autka nie będzie to dotyczyć.

 

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/65031-200-tysiecy-w-dieslu-po-raz-pierwszy-na-forum/page__hl__%2Bpierwszy+%2Bforum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

czy ktoś może mnie upewnić co do foteli w obk polifcie?

Czy wszystkie mają pamięć i czy wszystkie są inaczej profilowane?

 

czy ktoś może mnie upewnić co do foteli w obk polifcie?

Czy wszystkie mają pamięć i czy wszystkie są inaczej profilowane?

 

Witaj,

 

Funkcje pamięci fotela kierowcy mają wszystkie OBK prócz wersji RA w modelu 2.5i/2.0D. Natomiast żaden nie ma pamięci dla fotela pasażera. Elektryczną regulację dla fotela pasażera mają tylko wersje 3.0.

Co do profilowania to ze zdjęć wynika, że wszystkie są takie same ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś może mnie upewnić co do foteli w obk polifcie?

Czy wszystkie mają pamięć i czy wszystkie są inaczej profilowane?

 

czy ktoś może mnie upewnić co do foteli w obk polifcie?

Czy wszystkie mają pamięć i czy wszystkie są inaczej profilowane?

 

Witaj,

 

Funkcje pamięci fotela kierowcy mają wszystkie OBK prócz wersji RA w modelu 2.5i/2.0D. Natomiast żaden nie ma pamięci dla fotela pasażera. Elektryczną regulację dla fotela pasażera mają tylko wersje 3.0.

Co do profilowania to ze zdjęć wynika, że wszystkie są takie same ;)

nie są takie same mam suba przed polifcie. poliftowe są mniej kubełkowe bo przedlifowe się wycierały .

pamięć też nie wszystkie mają , niektóre poliftowe tylko elek. regulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś może mnie upewnić co do foteli w obk polifcie?

Czy wszystkie mają pamięć i czy wszystkie są inaczej profilowane?

 

czy ktoś może mnie upewnić co do foteli w obk polifcie?

Czy wszystkie mają pamięć i czy wszystkie są inaczej profilowane?

 

Witaj,

 

Funkcje pamięci fotela kierowcy mają wszystkie OBK prócz wersji RA w modelu 2.5i/2.0D. Natomiast żaden nie ma pamięci dla fotela pasażera. Elektryczną regulację dla fotela pasażera mają tylko wersje 3.0.

Co do profilowania to ze zdjęć wynika, że wszystkie są takie same ;)

nie są takie same mam suba przed polifcie. poliftowe są mniej kubełkowe bo przedlifowe się wycierały .

pamięć też nie wszystkie mają , niektóre poliftowe tylko elek. regulacje.

no to teraz zagwozdka auto (OBK) poliftowe a fotele przedliftowe

C31013813_2.jpg

 

 

A tu auto przeliftowe a fotele poliftowe

01bh.jpg

Edytowane przez Bartosz-B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...