Jump to content

luz zaworowy


pininfarin01
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

A ja mam takie pytanie. Dowiedziałem się, że w 2.5T regulację zaworów wykonuje się ewentualnie w okolicach 105 tys. km, ale jeżeli luzy są ok, to nie jest ona konieczna. Ale czy żeby stwierdzić czy są ok czy nie, to trzeba je zmierzyć, czy wystarczy ocena dźwiękowa i "drżeniowa"? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

A ja mam takie pytanie. Dowiedziałem się, że w 2.5T regulację zaworów wykonuje się ewentualnie w okolicach 105 tys. km, ale jeżeli luzy są ok, to nie jest ona konieczna. Ale czy żeby stwierdzić czy są ok czy nie, to trzeba je zmierzyć, czy wystarczy ocena dźwiękowa i "drżeniowa"? :rolleyes:

 

Rozumiem ze pytałeś sie w ASO ? I co Ci powiedzieli ?

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem ze pytałeś sie w ASO ? I co Ci powiedzieli ?
Właśnie nie dopytałem o tę ewentualność, czy jeżeli nie ma objawów typu nierówne obroty jałowe (telepanie), to nie jest konieczny pomiar. :blush:
Link to comment
Share on other sites

Rozumiem ze pytałeś sie w ASO ? I co Ci powiedzieli ?
Właśnie nie dopytałem o tę ewentualność, czy jeżeli nie ma objawów typu nierówne obroty jałowe (telepanie), to nie jest konieczny pomiar. :blush:

Od końca 2005 roku , w silnikach DOHC nie ma obowiązku sprawdzania luzow przy 105 tys. Można to sprawdzić , pomierzyc , ale nie ma takiej potrzeby jesli auto nie ma złych objawów , było regularnie serwisowane , brak lpg , itp. Byc moze jest to spowodowanie tym , tym ze zwiększyły sie luzy na wydechach z 0,25 mm do 0,35 mm w całej gamie silników DOHC

Link to comment
Share on other sites

Regulacja 50zł
W WRX-ie niestety dobrych kilka setek, bo trzeba ruszyć silnik... :(

no właśnie, ile kosztuje regulacja w WRX??

Niektórzy nie wyjmują silnika i tak regulują (ale podobno to spory wyczyn bo dojście jest ciężkie) , a większość serwisów wyjmuje silnik i dopiero reguluje.

Tak w ogóle to ta regulacja w Boxerach Subaru to jakieś nieporozumienie, nie mogli inżynierowie wymyślić sposobu na regulację bez takich kombinacji?? :rolleyes:

Edited by KaTM
Link to comment
Share on other sites

a większość serwisów wyjmuje silnik
W ASO tak robią, bo pytałem.

 

U mnie był spadek mocy na niskich obrotach i gaśnięcie podczas ruszania.
Jakieś jeszcze możliwe objawy? Carfit?.... ;)
Link to comment
Share on other sites

Sam pomiar luzów można wykonać bez wyciągania silnika, regulacja jest już mocno kłopotliwa bez szarpania motoru.

Mogą też wystąpić problemy z odpalaniem.

Ale wydaje mi się, że było na ten temat co najmniej kilka dość obszernych tematów na forumie.

Link to comment
Share on other sites

Regulacja 50zł
W WRX-ie niestety dobrych kilka setek, bo trzeba ruszyć silnik... :(

no właśnie, ile kosztuje regulacja w WRX??

Niektórzy nie wyjmują silnika i tak regulują (ale podobno to spory wyczyn bo dojście jest ciężkie) , a większość serwisów wyjmuje silnik i dopiero reguluje.

Tak w ogóle to ta regulacja w Boxerach Subaru to jakieś nieporozumienie, nie mogli inżynierowie wymyślić sposobu na regulację bez takich kombinacji?? :rolleyes:

 

Od długiego czasu nie mogę sie uporać z misfire wyskakuje albo na 1 i 3 albo na wszystkich cylindrach.Zmieniłem juz pompe paliwa, sonde lambda ,ustawiłem od nowa rozrząd bo był przestawiony niestety nic nie pomaga, a problem ciagle istnieje ostatnia deska ratunku to własnie wspomniana regulacja zaworów podobno przy 150 tyś silniki 2.0 turbo tego wymagaja mój ma około 130tyś teraz.Koszt od 1000pln w górę.Jesli to nie pomoze to wyrzucam tą furę na smietnik bo mnie krew juz zalewa,że nie moge pojezdzic samochodem w taki sposób do jakiego został stworzony odkad go kupiłem praktycznie, a najbardziej dobija mnie to,że nikt mi tego nie potrafi naprawić, a kasa leci w błoto co chwile na rzeczy, które nie wymagaja napraw ani wymiany <_<

Edited by Siekierka
Link to comment
Share on other sites

Regulacja 50zł
W WRX-ie niestety dobrych kilka setek, bo trzeba ruszyć silnik... :(

no właśnie, ile kosztuje regulacja w WRX??

Niektórzy nie wyjmują silnika i tak regulują (ale podobno to spory wyczyn bo dojście jest ciężkie) , a większość serwisów wyjmuje silnik i dopiero reguluje.

Tak w ogóle to ta regulacja w Boxerach Subaru to jakieś nieporozumienie, nie mogli inżynierowie wymyślić sposobu na regulację bez takich kombinacji?? :rolleyes:

 

Od długiego czasu nie mogę sie uporać z misfire wyskakuje albo na 1 i 3 albo na wszystkich cylindrach.Zmieniłem juz pompe paliwa, sonde lambda ,ustawiłem od nowa rozrząd bo był przestawiony niestety nic nie pomaga, a problem ciagle istnieje ostatnia deska ratunku to własnie wspomniana regulacja zaworów podobno przy 150 tyś silniki 2.0 turbo tego wymagaja mój ma około 130tyś teraz.Koszt od 1000pln w górę.Jesli to nie pomoze to wyrzucam tą furę na smietnik bo mnie krew juz zalewa,że nie moge pojezdzic samochodem w taki sposób do jakiego został stworzony odkad go kupiłem praktycznie, a najbardziej dobija mnie to,że nikt mi tego nie potrafi naprawić, a kasa leci w błoto co chwile na rzeczy, które nie wymagaja napraw ani wymiany <_<

nie żebym się czepiał, ale dałeś ogłoszenie na sprzedaż, pisząc że smaochód super cena coś koło 28 tyś , że rewlelacja że wszystko ok że zero wkładu a tu wyskakujesz z takim babolem - nic nie rozumiem kolego !! od czasu kiedy kupiłeś tak się dzieję ?? tam był chyba silnik zmieniany w twoim tak ?? nie były zwory robione zawory ?? czujesz że samochód jedzie słabiej ?? gaśnie? telepie?? jakie objawy dokładnie

Link to comment
Share on other sites

Regulacja 50zł
W WRX-ie niestety dobrych kilka setek, bo trzeba ruszyć silnik... :(

no właśnie, ile kosztuje regulacja w WRX??

Niektórzy nie wyjmują silnika i tak regulują (ale podobno to spory wyczyn bo dojście jest ciężkie) , a większość serwisów wyjmuje silnik i dopiero reguluje.

Tak w ogóle to ta regulacja w Boxerach Subaru to jakieś nieporozumienie, nie mogli inżynierowie wymyślić sposobu na regulację bez takich kombinacji?? :rolleyes:

 

Od długiego czasu nie mogę sie uporać z misfire wyskakuje albo na 1 i 3 albo na wszystkich cylindrach.Zmieniłem juz pompe paliwa, sonde lambda ,ustawiłem od nowa rozrząd bo był przestawiony niestety nic nie pomaga, a problem ciagle istnieje ostatnia deska ratunku to własnie wspomniana regulacja zaworów podobno przy 150 tyś silniki 2.0 turbo tego wymagaja mój ma około 130tyś teraz.Koszt od 1000pln w górę.Jesli to nie pomoze to wyrzucam tą furę na smietnik bo mnie krew juz zalewa,że nie moge pojezdzic samochodem w taki sposób do jakiego został stworzony odkad go kupiłem praktycznie, a najbardziej dobija mnie to,że nikt mi tego nie potrafi naprawić, a kasa leci w błoto co chwile na rzeczy, które nie wymagaja napraw ani wymiany <_<

nie żebym się czepiał, ale dałeś ogłoszenie na sprzedaż, pisząc że smaochód super cena coś koło 28 tyś , że rewlelacja że wszystko ok że zero wkładu a tu wyskakujesz z takim babolem - nic nie rozumiem kolego !! od czasu kiedy kupiłeś tak się dzieję ?? tam był chyba silnik zmieniany w twoim tak ?? nie były zwory robione zawory ?? czujesz że samochód jedzie słabiej ?? gaśnie? telepie?? jakie objawy dokładnie

 

Ogłoszenie od dłuższego czasu nie wisi lub jak wolisz nie wyciągam go na wierzch z tego właśnie powodu jak i z tego,że nie muszę już świnki niewdzięcznej oddawać,a jeśli myślisz,że sprzedałbym auto w takim stanie to zapewniam Cię grubo się mylisz ;) Nie nie dzieje się tak od czasu jak go kupiłem.Silnik był zmieniany owszem.Czy zawory były robione nie wiem dlatego jutro właśnie auto ląduje u mechanika w tym celu.Nie czuję żeby auto jechało słabiej, nie gaśnie, nie telepie,trzyma ładnie obroty, pali na dotyk,większego spalania nie zauważyłem.Objawy są takie,że co jakiś czas mruga Cel i raz łapie błąd,a raz nie i wtedy zupełna pustka w kompie.Jak załapie to pokazuje misfire na 1 i 3 cylindrze raz zdarzyło się,że pokazał na wszystkich czterech.

Edited by Siekierka
Link to comment
Share on other sites

Regulacja 50zł
W WRX-ie niestety dobrych kilka setek, bo trzeba ruszyć silnik... :(

no właśnie, ile kosztuje regulacja w WRX??

Niektórzy nie wyjmują silnika i tak regulują (ale podobno to spory wyczyn bo dojście jest ciężkie) , a większość serwisów wyjmuje silnik i dopiero reguluje.

Tak w ogóle to ta regulacja w Boxerach Subaru to jakieś nieporozumienie, nie mogli inżynierowie wymyślić sposobu na regulację bez takich kombinacji?? :rolleyes:

 

Od długiego czasu nie mogę sie uporać z misfire wyskakuje albo na 1 i 3 albo na wszystkich cylindrach.Zmieniłem juz pompe paliwa, sonde lambda ,ustawiłem od nowa rozrząd bo był przestawiony niestety nic nie pomaga, a problem ciagle istnieje ostatnia deska ratunku to własnie wspomniana regulacja zaworów podobno przy 150 tyś silniki 2.0 turbo tego wymagaja mój ma około 130tyś teraz.Koszt od 1000pln w górę.Jesli to nie pomoze to wyrzucam tą furę na smietnik bo mnie krew juz zalewa,że nie moge pojezdzic samochodem w taki sposób do jakiego został stworzony odkad go kupiłem praktycznie, a najbardziej dobija mnie to,że nikt mi tego nie potrafi naprawić, a kasa leci w błoto co chwile na rzeczy, które nie wymagaja napraw ani wymiany <_<

nie żebym się czepiał, ale dałeś ogłoszenie na sprzedaż, pisząc że smaochód super cena coś koło 28 tyś , że rewlelacja że wszystko ok że zero wkładu a tu wyskakujesz z takim babolem - nic nie rozumiem kolego !! od czasu kiedy kupiłeś tak się dzieję ?? tam był chyba silnik zmieniany w twoim tak ?? nie były zwory robione zawory ?? czujesz że samochód jedzie słabiej ?? gaśnie? telepie?? jakie objawy dokładnie

 

Ogłoszenie od dłuższego czasu nie wisi lub jak wolisz nie wyciągam go na wierzch z tego właśnie powodu jak i z tego,że nie muszę już świnki niewdzięcznej oddawać,a jeśli myślisz,że sprzedałbym auto w takim stanie to zapewniam Cię grubo się mylisz ;) Nie nie dzieje się tak od czasu jak go kupiłem.Silnik był zmieniany owszem.Czy zawory były robione nie wiem dlatego jutro właśnie auto ląduje u mechanika w tym celu.Nie czuję żeby auto jechało słabiej, nie gaśnie, nie telepie,trzyma ładnie obroty, pali na dotyk,większego spalania nie zauważyłem.Objawy są takie,że co jakiś czas mruga Cel i raz łapie błąd,a raz nie i wtedy zupełna pustka w kompie.Jak załapie to pokazuje misfire na 1 i 3 cylindrze raz zdarzyło się,że pokazał na wszystkich czterech.

 

A sprawdzałeś może styki na cewce zapłonowej??

Miałem taki przypadek i takie same błędy i migotanie check, auto chodziło na 3-cylindrach.

A pojawiło się to po naprawie przewodów paliwowych. Wiadomo rozebranie wszystkiego na górze łącznie z kolektorem dolotowym i pociągnięta została wiązka elektryczna a w niej kabel do cewki zapłonowej.

Trzeba było docisnąć kostkę do cewki i gitara.

Może u Ciebie brak dobrego styku.

Link to comment
Share on other sites

Robi się mam nadzieje,że niedługo odbiorę auto i w końcu nim normalnie pojeżdżę....Tak się zastanawiam jeszcze czy Bov może mieć jakiś wpływ na to tym bardziej,ze go regenerowałem ostatnio bo sprężyna już niedawała rady.Żeby miec pewnośc poprosiłem o założenie spowrotem seryjnego DV i już przy nim zostane na pewno.

Edited by Siekierka
Link to comment
Share on other sites

Podepnę się pod temat. Pomierzyłem swojego Forka S-Turbo i standardowo za ciasno jest na wydechowych. Dziś będę rozbierał i mierzył płytki. Teraz pytanie, czy i gdzie jutro w Wawie od ręki kupię potrzebne płytki? Rozmiary niestety będę znał dopiero późnym wieczorem, a nie chciałbym czekać tydzień z rozebranym autem aż przyjdą...

Edited by skwaro
Link to comment
Share on other sites

Robi się mam nadzieje,że niedługo odbiorę auto i w końcu nim normalnie pojeżdżę....Tak się zastanawiam jeszcze czy Bov może mieć jakiś wpływ na to tym bardziej,ze go regenerowałem ostatnio bo sprężyna już niedawała rady.Żeby miec pewnośc poprosiłem o założenie spowrotem seryjnego DV i już przy nim zostane na pewno.

Maczeta i jak tam fura udało się uratować ?? będzie co z tego WRX-a czy może tłoki płyną bo czasami to jest przyczyna takich zachowań jak u ciebie, mam nadzieję że opanowałeś usterkę i fura już lata po wrocławiu

Link to comment
Share on other sites

Robi się mam nadzieje,że niedługo odbiorę auto i w końcu nim normalnie pojeżdżę....Tak się zastanawiam jeszcze czy Bov może mieć jakiś wpływ na to tym bardziej,ze go regenerowałem ostatnio bo sprężyna już niedawała rady.Żeby miec pewnośc poprosiłem o założenie spowrotem seryjnego DV i już przy nim zostane na pewno.

Maczeta i jak tam fura udało się uratować ?? będzie co z tego WRX-a czy może tłoki płyną bo czasami to jest przyczyna takich zachowań jak u ciebie, mam nadzieję że opanowałeś usterkę i fura już lata po wrocławiu

 

Czekam na ostateczny werdykt,ale nie liczę na dobre wiadomości czuję,że jest tak jak mówisz czyli tłoki do wymiany,a to już zabawa nie na moją kieszeń tym bardziej,że to pewnie na samych tłokach się nie kończy i trzeba pewnie kupić dużo innych rzeczy żeby miało to sens.Szczerze to słabo się orientuję w tym temacie.Tak czy inaczej jeśli tak będzie to autko jednak pójdzie do sprzedania jako uszkodzone i niech następny właściciel się bawi w odbudowę bo cała reszta furki jak najbardziej się do tego nadaje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...