0SauroS0 Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 (edited) Chcę założyć hydrołapę. Wybór pomp jest spory. Różnią się nie tylko ceną, ale przede wszystkim średnicą tłoczka: 0.625 0.700 0.750... . Zagłębiając się w ten temat, wymyśliłem dwie teorie. Ale to tylko moje przypuszczenia, więc prośba o weryfikację. 1) Im większa średnica tłoczka, to przy tym samym skoku pompa wpompuje więcej płynu hamulcowego, a więc hamulec mocniej zadziała. Innymi słowy im większy tłoczek, tym krótszy skok żeby zatrzymać koła, ale i więcej siły trzeba użyć (bo więcej płynu trzeba przepchać). Zgadza się? Jeśli nie chcę się siłować z rękawem, to mniejszy tłoczek, ale będę musiał się liczyć z dłuższym skokiem dźwigni ręcznego. Tak? 2) Gdzieś na forum czytałem o twardym hamulcu (nożnym). Czyli krótki skok pedałem i samochód staje dęba. Zatem żeby osiągnąć taki efekt, to analogicznie do powyższego założenia, nie powinno się zmienić pompy hamulcowej na taką z większym tłoczkiem? Swoją drogą znalazłem ciekawy sposób na wyliczanie średnicy tłoczka pompy, w oparciu o średnicę tłoczków w zaciskach. Może kiedyś się komuś przyda... http://www.mikemulca...to_mstr_cyl.htm Dodam od razu, że przy hydrołapie interesuje mnie przede wszystkim skok i siła nacisku, a nie średnica tłoczków w zaciskach tylnych Edited September 15, 2013 by 0SauroS0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0SauroS0 Posted September 18, 2013 Author Share Posted September 18, 2013 Chcę założyć hydrołapę. Wybór pomp jest spory. Różnią się nie tylko ceną, ale przede wszystkim średnicą tłoczka: 0.625 0.700 0.750... . Zagłębiając się w ten temat, wymyśliłem dwie teorie. Ale to tylko moje przypuszczenia, więc prośba o weryfikację. 1) Im większa średnica tłoczka, to przy tym samym skoku pompa wpompuje więcej płynu hamulcowego, a więc hamulec mocniej zadziała. Innymi słowy im większy tłoczek, tym krótszy skok żeby zatrzymać koła, ale i więcej siły trzeba użyć (bo więcej płynu trzeba przepchać). Zgadza się? Jeśli nie chcę się siłować z rękawem, to mniejszy tłoczek, ale będę musiał się liczyć z dłuższym skokiem dźwigni ręcznego. Tak? 2) Gdzieś na forum czytałem o twardym hamulcu (nożnym). Czyli krótki skok pedałem i samochód staje dęba. Zatem żeby osiągnąć taki efekt, to analogicznie do powyższego założenia, nie powinno się zmienić pompy hamulcowej na taką z większym tłoczkiem? Swoją drogą znalazłem ciekawy sposób na wyliczanie średnicy tłoczka pompy, w oparciu o średnicę tłoczków w zaciskach. Może kiedyś się komuś przyda... http://www.mikemulca...to_mstr_cyl.htm Dodam od razu, że przy hydrołapie interesuje mnie przede wszystkim skok i siła nacisku, a nie średnica tłoczków w zaciskach tylnych ekhm... ktoś pomoże? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now