0SauroS0 Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 (edytowane) Chcę założyć hydrołapę. Wybór pomp jest spory. Różnią się nie tylko ceną, ale przede wszystkim średnicą tłoczka: 0.625 0.700 0.750... . Zagłębiając się w ten temat, wymyśliłem dwie teorie. Ale to tylko moje przypuszczenia, więc prośba o weryfikację. 1) Im większa średnica tłoczka, to przy tym samym skoku pompa wpompuje więcej płynu hamulcowego, a więc hamulec mocniej zadziała. Innymi słowy im większy tłoczek, tym krótszy skok żeby zatrzymać koła, ale i więcej siły trzeba użyć (bo więcej płynu trzeba przepchać). Zgadza się? Jeśli nie chcę się siłować z rękawem, to mniejszy tłoczek, ale będę musiał się liczyć z dłuższym skokiem dźwigni ręcznego. Tak? 2) Gdzieś na forum czytałem o twardym hamulcu (nożnym). Czyli krótki skok pedałem i samochód staje dęba. Zatem żeby osiągnąć taki efekt, to analogicznie do powyższego założenia, nie powinno się zmienić pompy hamulcowej na taką z większym tłoczkiem? Swoją drogą znalazłem ciekawy sposób na wyliczanie średnicy tłoczka pompy, w oparciu o średnicę tłoczków w zaciskach. Może kiedyś się komuś przyda... http://www.mikemulca...to_mstr_cyl.htm Dodam od razu, że przy hydrołapie interesuje mnie przede wszystkim skok i siła nacisku, a nie średnica tłoczków w zaciskach tylnych Edytowane 15 Września 2013 przez 0SauroS0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0SauroS0 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Chcę założyć hydrołapę. Wybór pomp jest spory. Różnią się nie tylko ceną, ale przede wszystkim średnicą tłoczka: 0.625 0.700 0.750... . Zagłębiając się w ten temat, wymyśliłem dwie teorie. Ale to tylko moje przypuszczenia, więc prośba o weryfikację. 1) Im większa średnica tłoczka, to przy tym samym skoku pompa wpompuje więcej płynu hamulcowego, a więc hamulec mocniej zadziała. Innymi słowy im większy tłoczek, tym krótszy skok żeby zatrzymać koła, ale i więcej siły trzeba użyć (bo więcej płynu trzeba przepchać). Zgadza się? Jeśli nie chcę się siłować z rękawem, to mniejszy tłoczek, ale będę musiał się liczyć z dłuższym skokiem dźwigni ręcznego. Tak? 2) Gdzieś na forum czytałem o twardym hamulcu (nożnym). Czyli krótki skok pedałem i samochód staje dęba. Zatem żeby osiągnąć taki efekt, to analogicznie do powyższego założenia, nie powinno się zmienić pompy hamulcowej na taką z większym tłoczkiem? Swoją drogą znalazłem ciekawy sposób na wyliczanie średnicy tłoczka pompy, w oparciu o średnicę tłoczków w zaciskach. Może kiedyś się komuś przyda... http://www.mikemulca...to_mstr_cyl.htm Dodam od razu, że przy hydrołapie interesuje mnie przede wszystkim skok i siła nacisku, a nie średnica tłoczków w zaciskach tylnych ekhm... ktoś pomoże? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się