Skocz do zawartości

Jak dobrać średnicę tłoczka w pompie hamulcowej?


0SauroS0

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę założyć hydrołapę. Wybór pomp jest spory. Różnią się nie tylko ceną, ale przede wszystkim średnicą tłoczka: 0.625 0.700 0.750... . Zagłębiając się w ten temat, wymyśliłem dwie teorie. Ale to tylko moje przypuszczenia, więc prośba o weryfikację.

 

1) Im większa średnica tłoczka, to przy tym samym skoku pompa wpompuje więcej płynu hamulcowego, a więc hamulec mocniej zadziała. Innymi słowy im większy tłoczek, tym krótszy skok żeby zatrzymać koła, ale i więcej siły trzeba użyć (bo więcej płynu trzeba przepchać). Zgadza się? Jeśli nie chcę się siłować z rękawem, to mniejszy tłoczek, ale będę musiał się liczyć z dłuższym skokiem dźwigni ręcznego. Tak?

 

2) Gdzieś na forum czytałem o twardym hamulcu (nożnym). Czyli krótki skok pedałem i samochód staje dęba. Zatem żeby osiągnąć taki efekt, to analogicznie do powyższego założenia, nie powinno się zmienić pompy hamulcowej na taką z większym tłoczkiem?

Swoją drogą znalazłem ciekawy sposób na wyliczanie średnicy tłoczka pompy, w oparciu o średnicę tłoczków w zaciskach. Może kiedyś się komuś przyda... http://www.mikemulca...to_mstr_cyl.htm

Dodam od razu, że przy hydrołapie interesuje mnie przede wszystkim skok i siła nacisku, a nie średnica tłoczków w zaciskach tylnych ;)

Edytowane przez 0SauroS0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę założyć hydrołapę. Wybór pomp jest spory. Różnią się nie tylko ceną, ale przede wszystkim średnicą tłoczka: 0.625 0.700 0.750... . Zagłębiając się w ten temat, wymyśliłem dwie teorie. Ale to tylko moje przypuszczenia, więc prośba o weryfikację.

 

1) Im większa średnica tłoczka, to przy tym samym skoku pompa wpompuje więcej płynu hamulcowego, a więc hamulec mocniej zadziała. Innymi słowy im większy tłoczek, tym krótszy skok żeby zatrzymać koła, ale i więcej siły trzeba użyć (bo więcej płynu trzeba przepchać). Zgadza się? Jeśli nie chcę się siłować z rękawem, to mniejszy tłoczek, ale będę musiał się liczyć z dłuższym skokiem dźwigni ręcznego. Tak?

 

2) Gdzieś na forum czytałem o twardym hamulcu (nożnym). Czyli krótki skok pedałem i samochód staje dęba. Zatem żeby osiągnąć taki efekt, to analogicznie do powyższego założenia, nie powinno się zmienić pompy hamulcowej na taką z większym tłoczkiem?

Swoją drogą znalazłem ciekawy sposób na wyliczanie średnicy tłoczka pompy, w oparciu o średnicę tłoczków w zaciskach. Może kiedyś się komuś przyda... http://www.mikemulca...to_mstr_cyl.htm

Dodam od razu, że przy hydrołapie interesuje mnie przede wszystkim skok i siła nacisku, a nie średnica tłoczków w zaciskach tylnych ;)

ekhm... ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...