kettenhund Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Silnik EJ204 imprezie 2,0R(2006). Od juz prawie 2 miesięcy świeci się ciągle Check. Brak błędów w ecuexplorerze (free SSM też) Jedynie zapamietany stary błąd P0172. Auto dość dużo pali. Średnia 20 ltr LPG(instalacja teleflex od nowości-niedawno po przeglądzie i diagnostyce ). Poza tym bez zarzutu. Wczoraj zaczął się trochę krztusić na wolnych obrotach i kiepsko startuje w dolnym zakresie obrotów. Ale to dopiero wczoraj taki efekt(moze kiepski gaz tym razem?) Co jeszcze może być przyczyną, że świeci się cały czas check? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Check świeci jeżeli sterownik wykrył brak lub błędne działanie jakiegoś czujnika więc musi być jakiś błąd. Próbowałeś odłączyć akumulator? Kiedy regulowałeś zawory? Jak podłączałeś kabel sprawdzałeś jakie dane podają czujniki czy nie ma jakichś bzdur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kettenhund Posted September 13, 2013 Author Share Posted September 13, 2013 (edited) Akku odłączałem kilkukrotnie. Bez efektu. Zawory przeze mnie nie regulowane. Auto mam od 5 miesięcy. Czy regulował poprzedni własciciel nie wiem. ASO w Niemczech, gdzie byl regularny serwis, nie chce zdradzić żadnej czynności wykonywanej przy aucie(ochrona danych). Falowanie dzisiaj ustąpiło i auto jeździ normalnie. Być może to kwestia jakości paliwa? Wrzucam screen z wartości na jałowym. Może inne wartości są ważne jeszcze. Proszę o podpowiedź , co jeszcze dorzucić do listy(aha MAF przy pełnym obciążeniu pokazuje ok 130-140g/s). Pomiar na screenie robiony na benzynie, a nie na gazie. Edited September 13, 2013 by kettenhund Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Sprawdz dobrym skanerem. Jak sprawdzalem Ecuexplorem u brata w Imprezie tez byl check a nie bylo bledow. Po sprawdzeniu inter BT i Torque bledy sie pokazaly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 To dziwne ja u siebie sprawdzałem i kasowałem przez ELM327 i PCMSCAN działało prawidłowo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kettenhund Posted September 13, 2013 Author Share Posted September 13, 2013 Zamowilem elm327 i zobaczymy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Nie wiem czy to wina Ecu explorera czy interfejsu, ale po kilku takich akcjach zadzwonilem do mojego serwisanta z pytaneim czy tak moze byc, odp: nie, bledy musza sie pojawic, najprawdopodniej zly interfejs. Zamowilem etm'a +Torque i od razu pokazal bledy Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 @@kettenhund, zadaj mu jeszcze wyraźny błąd- np. odepnij przepływkę i zobacz, go odczyta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kettenhund Posted September 25, 2013 Author Share Posted September 25, 2013 Newsy z frontu: CEL tak sobie zgasł bez powodu i żadnej ingerencji parę dni temu. Dzisiaj otrzymałem przesyłkę z ELM327. Zeskanowałem "torque pro" i "PCMSCAN" . Wyszedł tylko zapamiętany błąd "stary" P0172. Czyli jak zwykle przy każdym skanowaniu jakimkolwiek programem. Czy możecie mi powiedzieć (albo wskazać link , gdzie mogę sprawdzić) jakie są prawidłowe wartości pracy przepływki, czasy wtrysku, sond O2 itp.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 zobacz tez czy sonda dobrze chodzi bo jesli pada to tez sa takie objawy ale powinien pokazac sie blad Link to comment Share on other sites More sharing options...
kettenhund Posted October 15, 2013 Author Share Posted October 15, 2013 Pojawił się błąd P0172 . LTFT jest minus 25%. Wkleję printscreena z programu PCMSCAN. Może ktoś , coś ?......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 To wychodzi na to że LPG za bardzo ci leje stąd takie ltft. Wykasuj błąd odłącz aku żeby mieć świeże nie rozjechane mapy noPB i pojeźdź 1 dzień tylko na noPB zobacz jakie masz ltft jeżeli będzie w okolicy 0 to znaczy że winny LPG jeżeli nie to trzeba będzie się przyjrzeć sondzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Skoro CEL zgasl to pewnie byl to blad odnosnie emisji spalin. Jezeli po jakims czasie spialiny sa ok blad ginie. Mialem takkilka razy, z czego dwa w drodze do serwisu lpg - zeby im pokazal . Piszesz ze masz stary blad, moze on powoduej checka, dlaczego sie mozesz go skasowac ? Aha i w niektorych programach jak Torque kod bledu jest pokazywane prawidlowo, ale interpretacje juz niekoniecznie, dlatefo warto sobie potem sprawdzic w necie co dany blad w twoim aucie znaczy. Skoro masz lpg sprawdzales ustawienia instalki ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 a może jednak, warto pojechać do mechanika ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kettenhund Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 (edited) OK. Dzięki za podpowiedzi . Faktycznie- pojezdzę na benzynie parę dni . Piter. Byłem już u mechanika(ów)). W naszej okolicy subaru mało popularne, więc i doświadczenie mechaników niewielkie w tej kwestii. Teleflexa to już w ogóle nikt nie ogarnia. Jeśli się okaże , że to nie LPG kaszani , to się wybiorę do Sącza. Jeśli jednak teleflex, to będę miał troszkę daleko do mechanika....A czasu jak na lekarstwo.... Edited October 16, 2013 by kettenhund Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now