Jump to content

skrzynia wrx kończy żywot


hati
 Share

Recommended Posts

Po wizycie na torze Redeco, oprocz opon , zgietej felgi, padl jeszcze sworzen (moze wczesnej ale dopiero po torze sprawdzilem) no i skrzynia jest prawdopodobnie w stanie rozkladu. Takie info wyniknelo z wizyty u Floryna, gdzie pojechalem sprawdzic zbieznosc. Cos tam charcholi jak przod na podnosniku i jak sie kreci kolami - dzwiek dochodzi ze skrzyni wiec prawdopodobnie to ona.

Żeby nie było - nie dołączam do grona narzekaczy jakie to subaru delikatne, auto ma juz 10 lat i najechane 170 tys i prawdopodobnie nie jezdzilo w swim zyciu tylko po bułki, więc zrozumiałe że przy taki traktowaniu może się cos rozsypać.

Pytanie co dalej - auto u mnie zostaje, bo to rodzinne kombi, rudy sie do niego jeszcze nie przyczepil i bede nim pare lat jezdzil na pewno, wiec zakup sti odpada. Stac mnie co jakis czas jakąś sumkę wpakować, oczywiscie nie 10k co miesiąc - ale tez na tor nie jezdze co miesiac (za to na pewno tam bede sie pojawial).

Poczytalem troche i mam dylemata. 10k za swap do 6mt to troche zaboli.

Wiem ze temat przerabiany wielokrotnie ale zbieracie tez wiecej doswiadczen i moze sie pojawią nowe informacje.

Poki co jezdze jak kapelusz, coby skrzynia chwile jeszcze pozyla i szukam taniej skrzynki na zamiane p&p ale chce ten temat potraktowac rozwojowo.

Link to comment
Share on other sites

O aucie carlos'a czytałem - raczej nie będę podążał tą scieżką, to troche za duzy hardcore dla mnie. Chociaz same napędy z STI (chyba chodzi konkretnie o 6mt ) są chyba bardzo dobre tylko że przy tym pierońsko drogie

 

To jeszcze jedno pytanie do ekspertow, co z niejednej skrzyni zęby wysypali, bo sporo jednak "urban legends" w temacie skrzynek biegow. Czy skrzynka od wrx 2,5, MY 06/07 o oznaczeniach TY754VG7AA jest mocniejsza od standardowych z rocznika < 2005 (np moja ma oznaczenie TY754VN4AA ) ? Zmiana skrzynki na tą pociąga za sobą wymiane mostu, polosiek, sprzegla i czegos tam jeszcze = dosc kosztownie. Jesli ta skrzynka jest mocniejsza (tak mi sie wydaje , przeciez lata z mocniejszym silnikiem), to ok i moze przy moim 2.0T troche pozyje.

Prawda to czy fałsz ?

Edited by hati
Link to comment
Share on other sites

Fałsz :)

Dzieki za info, również to z pw. Szukam w takim razie czegos taniego na ewentualną wymiankę, a obieram konkretny kurs na napęd z STI. Mam nadzieje ze ta choroba się nie rozwinie za mocno ;)

Link to comment
Share on other sites

ja bym się jednak zastanowił bo przez dłuższą chwilę po włożeniu STI i skrzyni 6mt z DCCD jeździłem na kosmicznych półosiach, które potrafiły się ukręcić (w sumie 3 razy) a dla mnie to trochę sumtne było zważywszy ma użytkowanie auta na codzień. Półosie zostały WRX a z dyfrów po STI inne mocowania... Końcowo wiązało się to z wymianą zwrotnic z tyłu i ja poszedłem dalej bo i hamulce wymieniłem na STI...

 

Skrzynia WRX jest słaba w blobie. Ja remontowałem raz i drugi raz przed sprzedażą, żeby nowy właściciel nie miał kłopotu... Teraz z 6mt co prawda po wymianie płytek DCCD po przejechaniu ok 280-300 km nie mam absolutnie żadnych problemów - nie ważne czy na pojeżdżawkach czy wyjeżdżając w trasę 3000 km od domu...

Link to comment
Share on other sites

Cos nie bardzo rozumiem nad czym mam sie zastanawiac - napisałem że ostatecznie będę szukał napędu z STI , 6mt, a póki co wrzucę jakąś skrzynie podobną do tej co mam. MIałem po prostu opcję żeby zakupic napęd z nowszego wrx,a 2.5 ale z tego co wyczytałem to skrzynie są takiej samej jakosci, wiec to chyba krok bez sensu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...