Jump to content

Instrukcja czyszczenia przepustnicy '2006, silnik 2.0, 158 koni


Wiatrak
 Share

Recommended Posts

Standardowe objawy, że pomiędzy 2000 a 3000 obrotów auto stoi w miejscu, słabo przyspiesza. Pełno wątków na ten temat... Że pomaga czyszczenie przepustnicy (ale nikt nie opisał jak sie to robi), odłączenie akumulatora na 10 min, nowy soft, ale że i tak wszystko wróci bo TTTM...

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Standardowe objawy, że pomiędzy 2000 a 3000 obrotów auto stoi w miejscu, słabo przyspiesza. Pełno wątków na ten temat... Że pomaga czyszczenie przepustnicy (ale nikt nie opisał jak sie to robi), odłączenie akumulatora na 10 min, nowy soft, ale że i tak wszystko wróci bo TTTM...

 

Pozdrowienia

 

U mnie wystarczało samo czyszczenie, bez resetu, potem za paręnaście tysięcy kolejne czyszczenie. Ale jak to zrobić nie mam pojęcia, pewnie najlepiej załatwić sobie "pokaz" u znajomego mechanika to się najłatwiej nauczyć :)

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli sam potrafisz wymienic olej , filtry lub ew. świece to sobie poradzisz , jeśli musisz się udać do mechanika aby to zrobić to sobie odpuść bo jest trochę rozkręcania i potrzeba też podstawowej wiedzy o budowie silnika . Ja oceniam taką operację pod względem trudności jako coś pośredniego pomiędzy wspomnianą wyżej wymianą oleju a wymianą świec .Trudno doradzić jeśli nie wiadomo czy w ogóle wiesz gdzie jest przepustnica i jak wygląda :mellow: .

Co prawda stosuje się rożne spraye i takie tam , ale u mnie dopiero wyciągnięcie urządzenia na stół i porządne wymycie dało oczekiwany efekt .

Link to comment
Share on other sites

Jak oglądałem jak to w serwisie robili - co prawda w imprezie 160, ale chyba motor ten sam:

- odkręcasz wlot powietrza

- wyciągasz rurę która leci od filtra na 'górę' silnika.

- odkręcasz (chyba 2, 3 albo 4 śruby) ten pojemnik który jest nad motorem

- zaraz za nim w stronę silnika jest przepustnica

- trzeba ją odkręcić, jak jesteś sprawny - możesz nie odpinać kabli

- płyn do przepustnic, albo benzyna, bardzo delikatnie pędzlem czyścisz ją z obu stron

- wydaje mi się, że można ją spróbować otworzyć palcami, ale trzeba to zrobić bardzo delikatnie

- proponuję wytrzeć, albo poczekać aż odparuje

- złożyć do kupy

 

Reset kompa nie powinien zaszkodzić - poznasz że się zresetował po tym, że nie będzie chciał odpalić przez kilkanaście sekund

 

Jak to nie pomoże - http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/13812-garys-fix-by-bergen/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No to peku pięknie ci wyłożył co i jak, od siebie dodam tylko że tam jest uszczelka i trzeba uważać aby jej nie zniszczyć lub zapobiegawczo zaopatrzyć się w nową , u mnie przepustnica odeszła bez szkody dla uszczelki ale różnie bywa , ja bym te kable jednak odpiął i wyczyścił w bardziej komfortowych warunkach niż przy silniku , powodzenia :) .

Link to comment
Share on other sites

tak jak opisał peku33,

 

dodatkowo na odstawie własnych doświadczeń:

 

- pucha która jest przed przepustnicą, przy przegrodzie silnika jest zamocowana za pomocą dwóch śrub, dodatkowo trzeba poodpinać dochodzące po obu stronach wężyki, o ile pamiętam też dwa (będą w nich resztki oleju)

- przepustnica ma cztery śruby, dwa wężyki (jest ogrzewana płynem chłodniczym) i kostkę elektryczną. Aby dobrze wyczyścić musisz wymontować ją z auta. po odpięciu wężyków bedzie wyciekał płyn, chyba że masz niski poziom, albo zaciśniesz na wężykach jakieś zaciski. zalecana jest wymiana uszczelki --- ASO

Edited by Seb_ek
Link to comment
Share on other sites

@@Wiatrak, to nie koniecznie musi być przepustnica... U mnie czyszczenie pomagało na chwilę, tankowanie 98 też, dodatki do paliwa też. Po pewnym zabiegu problem się skończył. Auto wozi dzieci do przedszkola, jeździ okazjonalnie na tor i jest corocznie katowane na Plejadach. Nie muszę go czyścić, tankować 98 z dodatkami... zapomniałem o tym problemie...

Link to comment
Share on other sites

@@Wiatrak, to nie koniecznie musi być przepustnica... U mnie czyszczenie pomagało na chwilę, tankowanie 98 też, dodatki do paliwa też. Po pewnym zabiegu problem się skończył. Auto wozi dzieci do przedszkola, jeździ okazjonalnie na tor i jest corocznie katowane na Plejadach. Nie muszę go czyścić, tankować 98 z dodatkami... zapomniałem o tym problemie...

 

I kolegom nie powiesz co zrobiłeś ? Podłączyłeś czujnik pod głośniki :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...