Wiatrak Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Cześć, jak w temcie, pomoze ktoś? Forek jest bez mocy, może to pomoże? Słabo przyspiesza... Pozdrowienia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike85 Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 A coś więcej powiesz odnoście objawów? Nikt tu magicznej kuli nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted September 11, 2013 Author Share Posted September 11, 2013 Standardowe objawy, że pomiędzy 2000 a 3000 obrotów auto stoi w miejscu, słabo przyspiesza. Pełno wątków na ten temat... Że pomaga czyszczenie przepustnicy (ale nikt nie opisał jak sie to robi), odłączenie akumulatora na 10 min, nowy soft, ale że i tak wszystko wróci bo TTTM... Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Standardowe objawy, że pomiędzy 2000 a 3000 obrotów auto stoi w miejscu, słabo przyspiesza. Pełno wątków na ten temat... Że pomaga czyszczenie przepustnicy (ale nikt nie opisał jak sie to robi), odłączenie akumulatora na 10 min, nowy soft, ale że i tak wszystko wróci bo TTTM... Pozdrowienia U mnie wystarczało samo czyszczenie, bez resetu, potem za paręnaście tysięcy kolejne czyszczenie. Ale jak to zrobić nie mam pojęcia, pewnie najlepiej załatwić sobie "pokaz" u znajomego mechanika to się najłatwiej nauczyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepe2 Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Jeżeli sam potrafisz wymienic olej , filtry lub ew. świece to sobie poradzisz , jeśli musisz się udać do mechanika aby to zrobić to sobie odpuść bo jest trochę rozkręcania i potrzeba też podstawowej wiedzy o budowie silnika . Ja oceniam taką operację pod względem trudności jako coś pośredniego pomiędzy wspomnianą wyżej wymianą oleju a wymianą świec .Trudno doradzić jeśli nie wiadomo czy w ogóle wiesz gdzie jest przepustnica i jak wygląda . Co prawda stosuje się rożne spraye i takie tam , ale u mnie dopiero wyciągnięcie urządzenia na stół i porządne wymycie dało oczekiwany efekt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted September 11, 2013 Author Share Posted September 11, 2013 Bez problemu to zrobię tylko potrzebuję opisu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peku33 Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Jak oglądałem jak to w serwisie robili - co prawda w imprezie 160, ale chyba motor ten sam: - odkręcasz wlot powietrza - wyciągasz rurę która leci od filtra na 'górę' silnika. - odkręcasz (chyba 2, 3 albo 4 śruby) ten pojemnik który jest nad motorem - zaraz za nim w stronę silnika jest przepustnica - trzeba ją odkręcić, jak jesteś sprawny - możesz nie odpinać kabli - płyn do przepustnic, albo benzyna, bardzo delikatnie pędzlem czyścisz ją z obu stron - wydaje mi się, że można ją spróbować otworzyć palcami, ale trzeba to zrobić bardzo delikatnie - proponuję wytrzeć, albo poczekać aż odparuje - złożyć do kupy Reset kompa nie powinien zaszkodzić - poznasz że się zresetował po tym, że nie będzie chciał odpalić przez kilkanaście sekund Jak to nie pomoże - http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/13812-garys-fix-by-bergen/ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepe2 Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 No to peku pięknie ci wyłożył co i jak, od siebie dodam tylko że tam jest uszczelka i trzeba uważać aby jej nie zniszczyć lub zapobiegawczo zaopatrzyć się w nową , u mnie przepustnica odeszła bez szkody dla uszczelki ale różnie bywa , ja bym te kable jednak odpiął i wyczyścił w bardziej komfortowych warunkach niż przy silniku , powodzenia . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seb_ek Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 (edited) tak jak opisał peku33, dodatkowo na odstawie własnych doświadczeń: - pucha która jest przed przepustnicą, przy przegrodzie silnika jest zamocowana za pomocą dwóch śrub, dodatkowo trzeba poodpinać dochodzące po obu stronach wężyki, o ile pamiętam też dwa (będą w nich resztki oleju) - przepustnica ma cztery śruby, dwa wężyki (jest ogrzewana płynem chłodniczym) i kostkę elektryczną. Aby dobrze wyczyścić musisz wymontować ją z auta. po odpięciu wężyków bedzie wyciekał płyn, chyba że masz niski poziom, albo zaciśniesz na wężykach jakieś zaciski. zalecana jest wymiana uszczelki --- ASO Edited September 11, 2013 by Seb_ek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted September 12, 2013 Author Share Posted September 12, 2013 Dziękuję. ps. A teraz jeździ dobrze.... Dziękuję. ps. A teraz jeździ dobrze.... A nic nie robiłem.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
beren Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 U mnie jeżdził przez miesiąc źle, i też się teraz sam naprawił. TTTM... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted September 12, 2013 Author Share Posted September 12, 2013 W dupie mam TTTM :-) Chore to jest i tyle... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GÓRAL z Łodzi Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 @@Wiatrak, to nie koniecznie musi być przepustnica... U mnie czyszczenie pomagało na chwilę, tankowanie 98 też, dodatki do paliwa też. Po pewnym zabiegu problem się skończył. Auto wozi dzieci do przedszkola, jeździ okazjonalnie na tor i jest corocznie katowane na Plejadach. Nie muszę go czyścić, tankować 98 z dodatkami... zapomniałem o tym problemie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekian Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 @@Wiatrak, to nie koniecznie musi być przepustnica... U mnie czyszczenie pomagało na chwilę, tankowanie 98 też, dodatki do paliwa też. Po pewnym zabiegu problem się skończył. Auto wozi dzieci do przedszkola, jeździ okazjonalnie na tor i jest corocznie katowane na Plejadach. Nie muszę go czyścić, tankować 98 z dodatkami... zapomniałem o tym problemie... I kolegom nie powiesz co zrobiłeś ? Podłączyłeś czujnik pod głośniki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now