Skocz do zawartości

Instrukcja czyszczenia przepustnicy '2006, silnik 2.0, 158 koni


Wiatrak

Rekomendowane odpowiedzi

Standardowe objawy, że pomiędzy 2000 a 3000 obrotów auto stoi w miejscu, słabo przyspiesza. Pełno wątków na ten temat... Że pomaga czyszczenie przepustnicy (ale nikt nie opisał jak sie to robi), odłączenie akumulatora na 10 min, nowy soft, ale że i tak wszystko wróci bo TTTM...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowe objawy, że pomiędzy 2000 a 3000 obrotów auto stoi w miejscu, słabo przyspiesza. Pełno wątków na ten temat... Że pomaga czyszczenie przepustnicy (ale nikt nie opisał jak sie to robi), odłączenie akumulatora na 10 min, nowy soft, ale że i tak wszystko wróci bo TTTM...

 

Pozdrowienia

 

U mnie wystarczało samo czyszczenie, bez resetu, potem za paręnaście tysięcy kolejne czyszczenie. Ale jak to zrobić nie mam pojęcia, pewnie najlepiej załatwić sobie "pokaz" u znajomego mechanika to się najłatwiej nauczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sam potrafisz wymienic olej , filtry lub ew. świece to sobie poradzisz , jeśli musisz się udać do mechanika aby to zrobić to sobie odpuść bo jest trochę rozkręcania i potrzeba też podstawowej wiedzy o budowie silnika . Ja oceniam taką operację pod względem trudności jako coś pośredniego pomiędzy wspomnianą wyżej wymianą oleju a wymianą świec .Trudno doradzić jeśli nie wiadomo czy w ogóle wiesz gdzie jest przepustnica i jak wygląda :mellow: .

Co prawda stosuje się rożne spraye i takie tam , ale u mnie dopiero wyciągnięcie urządzenia na stół i porządne wymycie dało oczekiwany efekt .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oglądałem jak to w serwisie robili - co prawda w imprezie 160, ale chyba motor ten sam:

- odkręcasz wlot powietrza

- wyciągasz rurę która leci od filtra na 'górę' silnika.

- odkręcasz (chyba 2, 3 albo 4 śruby) ten pojemnik który jest nad motorem

- zaraz za nim w stronę silnika jest przepustnica

- trzeba ją odkręcić, jak jesteś sprawny - możesz nie odpinać kabli

- płyn do przepustnic, albo benzyna, bardzo delikatnie pędzlem czyścisz ją z obu stron

- wydaje mi się, że można ją spróbować otworzyć palcami, ale trzeba to zrobić bardzo delikatnie

- proponuję wytrzeć, albo poczekać aż odparuje

- złożyć do kupy

 

Reset kompa nie powinien zaszkodzić - poznasz że się zresetował po tym, że nie będzie chciał odpalić przez kilkanaście sekund

 

Jak to nie pomoże - http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/13812-garys-fix-by-bergen/

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to peku pięknie ci wyłożył co i jak, od siebie dodam tylko że tam jest uszczelka i trzeba uważać aby jej nie zniszczyć lub zapobiegawczo zaopatrzyć się w nową , u mnie przepustnica odeszła bez szkody dla uszczelki ale różnie bywa , ja bym te kable jednak odpiął i wyczyścił w bardziej komfortowych warunkach niż przy silniku , powodzenia :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak opisał peku33,

 

dodatkowo na odstawie własnych doświadczeń:

 

- pucha która jest przed przepustnicą, przy przegrodzie silnika jest zamocowana za pomocą dwóch śrub, dodatkowo trzeba poodpinać dochodzące po obu stronach wężyki, o ile pamiętam też dwa (będą w nich resztki oleju)

- przepustnica ma cztery śruby, dwa wężyki (jest ogrzewana płynem chłodniczym) i kostkę elektryczną. Aby dobrze wyczyścić musisz wymontować ją z auta. po odpięciu wężyków bedzie wyciekał płyn, chyba że masz niski poziom, albo zaciśniesz na wężykach jakieś zaciski. zalecana jest wymiana uszczelki --- ASO

Edytowane przez Seb_ek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Wiatrak, to nie koniecznie musi być przepustnica... U mnie czyszczenie pomagało na chwilę, tankowanie 98 też, dodatki do paliwa też. Po pewnym zabiegu problem się skończył. Auto wozi dzieci do przedszkola, jeździ okazjonalnie na tor i jest corocznie katowane na Plejadach. Nie muszę go czyścić, tankować 98 z dodatkami... zapomniałem o tym problemie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Wiatrak, to nie koniecznie musi być przepustnica... U mnie czyszczenie pomagało na chwilę, tankowanie 98 też, dodatki do paliwa też. Po pewnym zabiegu problem się skończył. Auto wozi dzieci do przedszkola, jeździ okazjonalnie na tor i jest corocznie katowane na Plejadach. Nie muszę go czyścić, tankować 98 z dodatkami... zapomniałem o tym problemie...

 

I kolegom nie powiesz co zrobiłeś ? Podłączyłeś czujnik pod głośniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...