Skocz do zawartości

prawidłowe chłodzenie turbo


jimi77

Rekomendowane odpowiedzi

Ile może spalać STI na minutę na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku?

 

Pewnie z litr-dwa na godzinę.

 

Czyli nawet przy 2 l/h, wychodzi pół litra na baku.

 

Idziemy dalej z obliczeniami: na baku przejeżdżam - z chłodzeniem przez TT - jakieś 300 km. Rocznie - jakieś 18.000. Czyli jest to 60 baków paliwa. Przy założeniu pół litra na baku, na chłodzenie spalam 30 litrów ROCZNIE. Czyli pół baku. 120 PLN. 10 breezerów w klubie. Niecały jeden breezer miesięcznie.

 

Dam radę.

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeszcze PRzemeq przelicz ile czasu marnujesz na wyczekiwanie aż ruszysz/zamkniesz autko i przemnóż przez roboczogodziny wg swojej stawki ;)

 

Mój ojciec przejechał autkiem z turbo ileśdziesiąt tysięcy kilometrów, o chłodzeniu nigdy nie słyszał jak go kiedyś pytałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze PRzemeq przelicz ile czasu marnujesz na wyczekiwanie aż ruszysz/zamkniesz autko i przemnóż przez roboczogodziny wg swojej stawki ;)

 

Mój ojciec przejechał autkiem z turbo ileśdziesiąt tysięcy kilometrów, o chłodzeniu nigdy nie słyszał jak go kiedyś pytałem ;)

 

Ależ ja mam Turbo Timer! 8)

 

Z mojej strony to liczenie przedstawia więc się co najwyżej tak (zakładając oczywiście, że to chłodzenie jest potrzebne): ilość czasu ZAOSZCZĘDZONEGO dzięki TT x roboczogodzina według mojej stawki godzinowej.

 

8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w JC maja AUTO GAUGE, slyszeliscie cos o takich TT?

 

O TT nie, ale zegary AUTO GAUGE widziałem kilka razy i jest to mega tandeta. Jeśli TT jest podobnej jakości to daj se spokój, szczególnie że Greddy kosztuje ok. 400zł, a KWIATEK miał Blitz'a którego chciał sprzedać w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The Joker aka The Evil Turbo Timer :twisted:

 

:mrgreen:

 

PS. Azrael, WRC Fan - to nie jest off-top, a li-tylko reakcja na wyjątkowo ordynarną prowokację ze strony niewierzących w zbawczą moc TT, który - korzystając z okazji dodam - oprócz tego, że chłodzi silnik, to leczy hemoroidy, poprawia średnią w szkole i zwiększa umiejętności gry w kometkę :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The Joker aka The Evil Turbo Timer :twisted:

 

:mrgreen:

 

PS. Azrael, WRC Fan - to nie jest off-top, a li-tylko reakcja na wyjątkowo ordynarną prowokację ze strony niewierzących w zbawczą moc TT, który - korzystając z okazji dodam - oprócz tego, że chłodzi silnik, to leczy hemoroidy, poprawia średnią w szkole i zwiększa umiejętności gry w kometkę :mrgreen:.

 

Przemeq, a kto Ciebie do szkoly jeszcze wpuszcza? :mrgreen:

chyba zeby 15tki wyrywac :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O TT nie, ale zegary AUTO GAUGE widziałem kilka razy i jest to mega tandeta

Ja moge powiedzieć jedno apropo auto gauge serii smoke, EGT działa i jest bardzo dokładne. Jest tylko jedna wada serii smoke. Gdy świeci słońce nie widzać wskazówek, natomiast cyfry widzac bardzo dobrze. Więc trzeba troche poprawić te wskazówki. Ale gdybym miał polecać wskaźniki to polecł bym Greddy, Defi, HKS, Apexi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norveg: Prócz tego wszystko zależy gdzie są np. zamontowane czujniki itd.... Niestety jak narazie nikt nie spróbował porównać jakości wskazywanych pomiarów pomiędzy np. Greedy Defi, Autometer czy Autogauge a podejżewam że było by to ciekawe źródło informacji dla wszystkich. Może kiedyś GT się pokusi.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy jakiej temp.oleju wyłączacie silniki?

W takie dni jak są teraz czyli przy temp zewnętrznej ~25st. normalnie na wskaźniku stojąc w korku bez klimy mam temperature około ~120st. Z włączoną klimą ~107st. Po jeździe bardziej patrze na EGT, jak się zatrzymam to czekam ok. 3-5min aż temperatura spadnie do ~450-470st. i wtedy wyłączam auto. Prócz tego cierpliwie czekam aż wentylatory przestaną działać. (Oczywiście TT jeszcze nie mam, ale w najbliższym okresie się pojawi ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu montuje się TT. Może ktoś ma fotke jak się to prezentuje?

 

Wszystko zależy od TT. Niektóre mieszczą się w popielniczce, niektóre (np. HKS) trzeba montować gdzie indziej. Dla mnie TT to także inne fukcje, np. shift-light. Dlatego wolę mieć go w zasięgu ręki i na widoku. Poniżej zdjęcie mojego wnętrza (TT zamontowany przy lewej szybie):

 

tt6bo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu montuje się TT. Może ktoś ma fotke jak się to prezentuje?

 

Ja mam TT zamontowane w popielniczne - zrobię zdjęcie i zaprezentuję (ale dopiero jutro - dziś Booyakasha stoi 'na warstacie' bo montują jej audio). Używam go praktycznie tylko do funkcji TT + ew. lap timer. Inne rzeczy, typu ciśnienie doładowania, widzę na dedykowanych wskaźnikach, a shift light mam w serii, czyli spokojnie mogłem sobie pozwolić na ukrycie TT. Natomiast będąc na Twoim miejscu, pewnie poszedłbym w rozwiązanie Blue76.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera, ale połowa tych moich modyfikacji jest praktycznie niewidoczna. Bo tak - dotychczas wprowadziłem następujące zmiany:

- wskaźniki (ok, te są widoczne)

- TT (schowany pod klapką - poniżej obiecane zdjęcie)

- wzmacniacz (od wczoraj; schowany pod fotelem pasażera)

- głośniki + okablowanie + wyciszenie drzwi

- sprężyny Prodrive

- płyta pod silnik

- rozpórka

- pasy sparco (no dobra, te też są widoczne)

 

Nawet nie chcę myśleć, ile już na to wydałem :shock:.

 

A - oczywiście TT jest na co dzień niewidoczny, bo klapka jest zawsze zamknięta.

 

image0420br.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru raczej standardowy...W GT tez sie ladnie w popielnik mixuje.

 

Osobiscie uwazam iz kwadraty typu HKS -prezentowany przez BLUE - przyklejone pod szyba troszke cięzawo wygladaja i moze byc wziety przez Policmajstra za np - antyradar :shock:

Ale to tylko moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...