Jump to content

Subaru Impreza Gt 99' - po zmianie zaworu upustowego strzela w wydech


Picasek
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Posiadam w subaru zawór upustowy firmy Forge. Jest on dość cichy i postanowiłem przełożyć Properfekta z mojej Lancii Dedry Integrale. Wszystko działa pięknie, głośno go słychać ale... Problem pojawia się przy zmianie biegów i hamowaniu silnikiem (nie zawsze ale bardzo często, w granicach 4 tys obrotów) mianowicie Subaru zaczyna ,,strzelać w wydech''. Zawór na 100% jest sprawny bo w Lancii działa bezproblemowo. Czy ktoś z klubowiczów miał podobny problem ? Pierwszy raz się z takim czymś spotykam. Proszę o podzielenie się Waszym doświadczeniem

Edited by Picasek
Link to comment
Share on other sites

Na Forge wszystko jest niby ok, nic nie strzela...Nie wiem w czym może tkwić problem bo ogólnie moje Subaru strasznie dużo pali. Po zalaniu ok 18 litrów i jeździe do 3 tys obrotów wskazówka od paliwa dość szybko spada w dół. Zapomniałem wcześniej dodać, że Subaru kupiłem już z sekwencją Staga i gazu pali naprawdę bardzo mało (tylko strzela w wydech praktycznie bez przerwy a na benzynie rzadziej i nie tak głośno). Dopiero zaczynam przygodę z Subaru i mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego Bov w Imprezie to kiepski pomysł ?

Link to comment
Share on other sites

Muszę faktycznie jeszcze trochę poczytać o Imprezach. Mam w planach strojenie Subaru jeszcze przed zimą, więc może udałoby się to jakoś ogarnąć. Mam dość kumatych gości co stroją ecumasterem, posiadają AFR i EGT więc może coś z tego będzie. Tak przy okazji zapytam w tym temacie... ile wynosi bezpieczna granica mocy w subaru z 99 roku ? Przy jakim doładowaniu najlepiej stroić samochód ?

Link to comment
Share on other sites

Ja mam tak samo, kupiłem Szwajcara MY99 założyłem ProPerfekta i strzela czasami z wydechu....

 

Jak dla mnie nic groźnego i tak poprostu jest przy Blow Off`ie.

 

Też pali jak smok (17/100 po mieście) ale to też jest norma przy takim aucie.

 

Ja bym się tym nie przejmował.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisałem wyżej... Mam też Lancię Integrale 2.0T, jest wsadzona zimna strona z T4 i lejąc na rezerwę 8 litrów robię jakieś 65 km przy dość dynamicznej jeździe ( czytać faja od czasu do czasu) a zatankuję Subarę za 100zł i ledwo z biedą robię 100km. Faktycznie marchewy puszcza ogromne i to często... dziwi mnie to że na forge nie strzela(na gazie i na benzynie), ale pali tyle samo a po zamontowaniu properfekta strzela niemiłosiernie. Z mechanicznych modów mam tylko wsadzony przelotowy wydech 3'' Invidii

Link to comment
Share on other sites

Też pali jak smok (17/100 po mieście) ale to też jest norma przy takim aucie.

Zaręczam Ci że to nie jest norma,mowa oczywiście o normalnej jeździe. ;)

Też mi sie wydaje,że przy normalnej drogowej jeżdzie zdrowy silnik gt-ka spali poniżej 10l. jak mi ostatnio na trasie 7 cos tam
Link to comment
Share on other sites

zdrowy silnik gt-ka spali poniżej 10l

o cholera... ja mam chyba bardzo baaaaardzo niezdrowy, nigdy poniżej 14 nie zszedłem...

A jak jeździłem tak bez oszczędzania w mieszanym to 20 l. To już chyba bardzo zależy od tego jaką się ma nogę i styl jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Też mi sie wydaje,że przy normalnej drogowej jeżdzie zdrowy silnik gt-ka spali poniżej 10l. jak mi ostatnio na trasie 7 cos tam

 

Ja nie wiem jak można osiagnąc 10l /100km :D , a już 7 to prawie jak diesel :biglol: mi WRX pali ok 14l jazda mieszana , trasa ok 12, miasto 15-17, tor 40-60 :yahoo:

Edited by ziarus007
Link to comment
Share on other sites

Też pali jak smok (17/100 po mieście) ale to też jest norma przy takim aucie.

 

bzdura... mam CDB ~260ps + bov BLITZA, wydech 2,5cala, walbro i pali 11-12 jak zamulam po mieście... więc sprawdź lepiej auto Sebek ;]

 

na wyższych obrotach też strzela z wydechu marchewkami ;]

 

a odnośnie tematu, czy ktoś da mi linka jaki kupić seryjny DV do przedliftowego gtka (wrxa jdm) i jak wywalić ten bov, żeby podłączyć seryjny dv, bo chciałbym, sprawdzić jaka będzieróżnica i w spalaniu i w lagu ;] ?

 

dziekować!

Edited by j00m3r
Link to comment
Share on other sites

A pełna seria,nie?! ;):P:biglol:

 

No może nie pełna seria tylko delikatnie zrobiona :biglol: tam będzie z 270 KM ale na serii pali podobnie :) , ale cały czas mam dylemat z tymi 7 litrami/100km jak to zrobic aby sie nie narobić :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

cybel kompletny wydech Invidii był już założony jak kupowałem samochód. Jeśli chodzi o spalanie w moim przypadku to benzyny zżera straszne ilości, ale jeśli chodzi o gaz w trybie mieszanym robię na 40 litrach gazu jakieś 360-370km. Co do strzałów dziwne jest to, że na Forge pali jak smok a strzały zdarzają się tylko przy zmianie biegów z odcinki.. W przypadku properfekta jest to dość częste i to szczególnie na gazie. Chciałbym jakoś ogarnąć to wszystko bo zależy mi na zamontowaniu głośniejszego bova ale szczerze mówiąc ręce rozkładam...

 

Link to comment
Share on other sites

Montaż instalacji gazowej mógł odbyć się po montażu wydechu i parametry na gazie są ustawione prawidłowo,natomiast mapa na benzynie mogła pozostać seryjna,stąd kłopoty ze spalaniem i marchewami,bardziej widoczne na nieseryjnym zaworze.

Link to comment
Share on other sites

Tak zgadza się... Gaz był wkładany po montażu wydechu ale mapa była strasznie rozkopana. Kolega który ogarnia takie rzeczy wystroił mi LPG ale na zaworze Forge a na Properfekcie były i dalej są problemy. Chciałem jeszcze zapytać bo sam nie mam zbyt dużego doświadczenia... Od czego to zależy, że na jednym nieseryjnym zaworze silnik w miarę pracuje (mimo że go przelewa) a na innym nie da się jechać bo szarpie i wali marchewy ? Czy Ecu masterem da się profesjonalnie wystroić samochód, żeby na zaworze atmosferycznym silnik pracował prawidłowo ? Bo jeśli będzie upuszczał powietrze ,,na zewnątrz'' a nie w dolot to raczej ciężka sprawa z wystrojeniem tego

Edited by Picasek
Link to comment
Share on other sites

Każdy zawór posiada własne nastawy,różne sprężyny i upuszcza ciśnienie przy różnych wartościach,stąd zapewne problemy na dwóch różnych zaworach,gdzie strojony silnik był na jednym z nich.

Ecu Master hmmm,do niedawna raczej nie było można.Jeśli już mogą to doświadczenie raczej niewielkie mają.

Miałbym spore obawy wystroić na tym silnik ze sporym przebiegiem,może długo nie pociągnąć.

Link to comment
Share on other sites

Też pali jak smok (17/100 po mieście) ale to też jest norma przy takim aucie.

 

bzdura... mam CDB ~260ps + bov BLITZA, wydech 2,5cala, walbro i pali 11-12 jak zamulam po mieście... więc sprawdź lepiej auto Sebek ;]

 

na wyższych obrotach też strzela z wydechu marchewkami ;]

 

a odnośnie tematu, czy ktoś da mi linka jaki kupić seryjny DV do przedliftowego gtka (wrxa jdm) i jak wywalić ten bov, żeby podłączyć seryjny dv, bo chciałbym, sprawdzić jaka będzieróżnica i w spalaniu i w lagu ;] ?

 

dziekować!

 

Ale ja nie napisałem że zamulam po mieście... ;) Nie lubie emeryckiej jazdy wiec jezdze w miare dynamicznie. U mnie jest 250 KM strojone w Szwajcarii plus sterowanie turbiną. Ostatnio pojechałem w trase (nie za długą) plus jazda po mieście i wyszedł 12l. Generalnie nie wierze że GT może palić 10l w mieście i tym bardziej 7l w trasie...

 

Wracając do tematu, mi strzela i nie widze w tym nic złego. Mój brat ma przelot w GT z zaworem Forge i też strzela jak z armaty... Przy BOV auto się przelewa i gdzieś to musi sie spalić, wiec idzie w wydech.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Panowie... odświeżam temat. Założyłem fabryczny zawór ale okazało się że dalej strzela... Na kolejnym etapie okazało się, że gubi iskrę na pierwszym baniaku, więc dostał nowe kable i świece ngk. Silnik odzyskał wigor, nie przebiera ale dalej strzela. Sprawdzałem zapłon i ma niby 10 stopni (z tego co wiem ma mieć od 10-12) a marchewy dalej sadzi. Ma ktoś jakiś pomysł czemu tak się dzieje ? Przypominam że mam 3 calowy wydech invidii

 

PS. Nie mogę zakładać tematów w dziale ,,sprzedam'' więc przy okazji napiszę tu. Mam do sprzedania zawór blow off Forge i properfekt typ I, który pasuje pod flanszę forge

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...