ponton500 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Panowie, z calym szacunkiem. Dajcie sobie spokoj z przepychankami. Sprawa sie niedlugo wyjasni. Sebachon zamiescisz odpowiedz, moze komus z przyszlosci sie przyda takie info. Pozdrawiam wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Panowie, z calym szacunkiem. Dajcie sobie spokoj z przepychankami. Sprawa sie niedlugo wyjasni. Sebachon zamiescisz odpowiedz, moze komus z przyszlosci sie przyda takie info. Pozdrawiam wszystkich. No tak , bo piszczenie zeszło na drugi plan... .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Panowie, z calym szacunkiem. Dajcie sobie spokoj z przepychankami. Sprawa sie niedlugo wyjasni. Sebachon zamiescisz odpowiedz, moze komus z przyszlosci sie przyda takie info. Pozdrawiam wszystkich. Pozdrawiam również. No tak , bo piszczenie zeszło na drugi plan... .. Ewidentnie z Pana strony... Ale rzeczywiście zawieśmy już tę dyskusję, bo sprawa i tak jest rozwiązana. Peace. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Ewidentnie z Pana strony... nic nie piszczało z mojej strony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 @@sebachon, wymieniłeś już klocki ? nowe nie piszczą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 (edytowane) @@sebachon, wymieniłeś już klocki ? nowe nie piszczą ? Wymiana jutro. Dam znać na pewno. Pozdrawiam. No i po wymianie. Zdążyłem już przejechać trasę Białystok - Warszawa plus kilka kilometrów po mieście i jest git. Nic nie piszczy. Analogicznie przy poprzednich klockach hałas już się pojawił. Miejmy nadzieję, że ten stan z czasem nie minie. Jeszcze raz wielkie dzięki dla Pana Grzegorza Głowali za super sprawne załatwienie formalności z ASO. Obsługa klienta - TOP! Miejmy nadzieję, że ten stan z czasem nie minie No i sobie wykrakałem... Ledwo dzisiaj wyjechałem do miasta i problem powrócił. Piszczy dokładnie tak samo. Przy zjeździe w dół, na przykład na parkingu podziemnym - pisk jest naprawdę bardzo głośny. :evil: Wydaje się, że problem polega na wadliwej całej serii klocków, bo jak twierdzą "uczeni w piśmie" nie ma to raczej związku z tarczami. W związku z tym mam pytanie do Pana Grzegorza, czy mogę w takim razie zwrócić wadliwy produkt i prosić o zwrot pieniędzy. Po 8 latach widać czas na pożegnanie OEM-ów.... Czyżby jakość już nie ta???? Edytowane 16 Września 2013 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 @@sebachon, a może Ci się klocek blokuje w zacisku ? Wymieniłeś te metalowe prowadnice, po których chodzi klocek oraz resztę blaszek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 @@sebachon, a może Ci się klocek blokuje w zacisku ? Wymieniłeś te metalowe prowadnice, po których chodzi klocek oraz resztę blaszek ? elmo, sam tego nie robiłem, wymianę wykonywał jeden z najlepszych mechaników SIP-u w ASO w Białymstoku, więc nie podejrzewam, że pod względem montażu coś jest nie tak. Tym bardziej, że grzebał w tym już po raz trzeci.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Wydaje się, że problem polega na wadliwej całej serii klocków, Jakoś nie sądzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Jakoś nie sądzę A co sądzisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Jakoś nie sądzę A co sądzisz? Sądzę, iż piszczenie przy hamowaniu nie jest spowodowane częścią cierną klocka. Ale ja się nie znam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 @@sebachon, a może Ci się klocek blokuje w zacisku ? Wymieniłeś te metalowe prowadnice, po których chodzi klocek oraz resztę blaszek ? elmo, sam tego nie robiłem, wymianę wykonywał jeden z najlepszych mechaników SIP-u w ASO w Białymstoku, więc nie podejrzewam, że pod względem montażu coś jest nie tak. Tym bardziej, że grzebał w tym już po raz trzeci.... Ja sobie sam wymieniam klocki, bo jeszcze żaden mechanik nie zrobił mi tego tak dokładnie, jak robię to sam (czyszczenie, smarowanie itd.). Oczywiście zajmuje mi to pewnie z 5x więcej czasu niż mechanikowi w serwisie, ale dzięki temu mam zrobione wszystko tak, jak według mnie powinno być. Z własnego doświadczenia wiem, że te prowadnice rdzewieją i robią się chropowate przez co klocek może się blokować. Również ważne jest by krawędzie klocka miały luz w zacisku, tak by mogły swobodnie się w nim poruszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Ja sobie sam wymieniam klocki, bo jeszcze żaden mechanik nie zrobił mi tego tak dokładnie, jak robię to sam (czyszczenie, smarowanie itd.). Oczywiście zajmuje mi to pewnie z 5x więcej czasu niż mechanikowi w serwisie, ale dzięki temu mam zrobione wszystko tak, jak według mnie powinno być. Z własnego doświadczenia wiem, że te prowadnice rdzewieją i robią się chropowate przez co klocek może się blokować. Również ważne jest by krawędzie klocka miały luz w zacisku, tak by mogły swobodnie się w nim poruszać. Ja niestety nie mam na to czasu ani warunków, wiec zdaje się na autorytety. Sądzę, iż piszczenie przy hamowaniu nie jest spowodowane częścią cierną klocka. To ja już nic z tego nie rozumiem... Efekt tylko jest taki, że piszczą mi hamulce, a nigdy mi nie piszczały i nie chcę żeby piszczały. Trzy razy już byłem w serwisie i nic z tego nie wynika. I trochę już tracę cierpliwość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 @@sebachon, może należy zacisk trochę zreanimować, a nie wymieniać tylko klocki. Znając serwis to skoro przyjechałeś na wymianę klocków, to klocki wymienili, natomiast inicjatywy, aby zasugerować usprawnienie zacisku już pewnie nie wykazali. No bo i po co, trzeba zdjąć zacisk, poczyścić, posmarować. Szkoda czasu, lepiej skasować klienta za wymianę klocków. Tak przeważnie jest w serwisach niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Znając serwis to skoro przyjechałeś na wymianę klocków, to klocki wymienili, natomiast inicjatywy, aby zasugerować usprawnienie zacisku już pewnie nie wykazali. No bo i po co, trzeba zdjąć zacisk, poczyścić, posmarować. Szkoda czasu, lepiej skasować klienta za wymianę klocków. Tak przeważnie jest w serwisach niestety. elmo, ja w tym serwisie jestem jak u siebie w domu od lat, więc nie podejrzewam, że powyższe miało zastosowanie... Za dwie ostatnie zamiany nie zapłaciłem ani grosza, a mechanik jest wyjątkowo sumienny i precyzyjny, więc raczej zaciski zbadał jak trzeba... Mogę jeszcze o to zapytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 @@sebachon, a czy kiedykolwiek od czasu wyprodukowania Twojego auta były w nim reanimowane zaciski (wymieniane prowadnice, blaszki, uszczelki tłoczków, tłoczki itd.) ? Bo jak nie to masz je w kiepskim stanie. Zwyczajnie eksploatacja robi swoje, a części się zużywają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 (edytowane) @@sebachon, a czy kiedykolwiek od czasu wyprodukowania Twojego auta były w nim reanimowane zaciski (wymieniane prowadnice, blaszki, uszczelki tłoczków, tłoczki itd.) ? Bo jak nie to masz je w kiepskim stanie. Zwyczajnie eksploatacja robi swoje, a części się zużywają. elmo, nie wiem... Ale zapytam, dzięki za uwagi. Z drugiej strony nie wierzę, że w mojej ASO nie zwrócono by na to uwagi... W każdym razie bardzo czekam na reakcję Pana Grzegorza.... Edytowane 17 Września 2013 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Ja to widzę tak, że klocek się blokuje w zacisku, co doprowadza do jego zeszklenia, a w efekcie piszczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Ja to widzę tak, że klocek się blokuje w zacisku, Ale czy wtedy nie byłoby to odczuwalne? Auto hamuje bardzo dobrze, równo, nie ściąga ani w trakcie jazdy, ani w trakcie hamowania. Przypomniałem sobie, że przy ostatnim przeglądzie zaciski były czyszczone i smarowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 @@sebachon, a czy kiedykolwiek od czasu wyprodukowania Twojego auta były w nim reanimowane zaciski (wymieniane prowadnice, blaszki, uszczelki tłoczków, tłoczki itd.) ? Bo jak nie to masz je w kiepskim stanie. Zwyczajnie eksploatacja robi swoje, a części się zużywają. Elmo a uważasz, że serwis nie poinformowałby @@sebachon o nieprawidłowej pracy zacisku- a to nie jest jakaś filozofia by go sprawdzić. Jeżeli gumki osłaniające tłoczek są w porządku to nie ma potrzeby reanimacji zacisku, wystarczy go tylko przesmarować odpowiednią pastą i będzie działał prawidłowo. Poza tym gdyby któryś zacisk był wadliwy i nie działał prawidłowo to po przejechaniu kilku km na nowym zestawie byłoby JUŻ to widać. Również ważne jest by krawędzie klocka miały luz w zacisku, tak by mogły swobodnie się w nim poruszać. Tu akurat jesteś w błędzie bo w tym wypadku podczas hamowania(nie musi ale może) może byś słyszalny stuk. Dla mnie osobiście to ewidentna zmiana "składu" okładziny na klocku<KROPKA> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Ja to widzę tak, że klocek się blokuje w zacisku, Ale czy wtedy nie byłoby to odczuwalne? Auto hamuje bardzo dobrze, równo, nie ściąga ani w trakcie jazdy, ani w trakcie hamowania. Moim zdaniem klocek nie odbija od tarczy tak, jak powinien. Nie wpływa to na jazdę, bo klocka nie dociska do tarczy, no ale ma z nią kontakt, szkli się i w rezultacie piszczy. Przecież teraz piszczenie, które obserwujesz nie wynika z niczego innego, jak tarcia klocka o tarczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 (edytowane) . Edytowane 17 Września 2013 przez Mike85 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 @Mike, w wrx'owym 4-tłoczku są takie dwie prowadnice, które korodują dość mocno. Albo się je wymienia (co polecam, są zestawy z tym i kosztują grosze), albo trzeba dokładnie oczyścić je na szlifierce. Ponadto pomiędzy krawędzią klocka, a zaciskiem zbiera się sporo syfu. Jak się tego nie wyczyści, to klocek się blokuje. Musi być tak trochę luzu. A to, że stuka to normalka, ale słyszy się to tylko, gdy się rusza pierwszy raz po dłuższym postoju. A tu jest to o czym piszę: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 wystarczy go tylko przesmarować odpowiednią pastą i będzie działał prawidłowo. Potwierdzam, tak było robione. Przecież teraz piszczenie, które obserwujesz nie wynika z niczego innego, jak tarcia klocka o tarczę. Sądzę, iż piszczenie przy hamowaniu nie jest spowodowane częścią cierną klocka. Tu jest kwestia sporna..... A to, że stuka to normalka, ale słyszy się to tylko, gdy się rusza pierwszy raz po dłuższym postoju. Też tak mam. Wydaje mi się, że wszystkie powyższe ewentualności Pan Grzegorz ma "w jednym palcu", więc chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby bezpośrednie porozumienie między Działem Technicznym a ASO i rozstrzygnięcie problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 @@elmo wiem doskonale o co chodzi. Wrx to nie jedyne auto z 4tłokiem z przodu, tylko wyprzedź trochę myśli. @@sebachon już był odnośnie tej sprawy klika razy w tym serwisie i myślę że mechanik zwrócił na to wszystko uwagę. Gdyby klocek miał kontakt z tarczą to myślę że podczas "turlania się" byłoby słychać delikatne ocieranie/piszczenie a nie tylko podczas hamowania. Czekam na finish. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi