Jump to content

reklamacja piszczących klocków WRX 06


Recommended Posts

Przed miesiącem wymieniłem w ASO GRAFIX przednie klocki i tarcze. Zaraz po "ułożeniu" się klocków, zaczęły one głośno piszczeć w ostatniej fazie hamowania aż do zatrzymania. Pisk nieco się zmniejszał po mocnym ich rozgrzaniu. Po przejechaniu wakacyjnych 3 tys. km wróciłem do serwisu. Mechanik stwierdził, że wszystko jest zamontowane idealnie, więc jedyne co mógł zrobić, to lekko klocki podszlifować. Pomogło na kilkanaście kilometrów. Pisk wrócił. Ponieważ klocki zostały zakupione w ASO KOPER tam dzisiaj zgłosiłem problem i obiecano mi zapytanie w Centrali, co z tym zrobić. I teraz pytania. 1. Czy jest jakikolwiek sposób, żeby temu zaradzić, jeżeli wszystko zostało zamontowane zgodnie z procedurami ASO? 2. Jeżeli nie można zaradzić, to czy przysługuje mi możliwość wymiany klocków, bądź tarcz na nowe? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ewidentnie to wina klocków- wygląda na to jakby klocki zostały przegrzane w pierwszej fazie po ich zamontowaniu i się "zeszkliły".

I tak jak mówisz, po przetarciu ich papierem ściernym (czytaj, nadaniu chropowatej powierzchni) jest wszystko ok do momentu powtórzenia się sytuacji.

 

Miałem kiedyś podobną sytuację ale nie z OEMowymi , reklamowałem i stwierdzono że to moja wina po nieodpowiednio ułożyłem(przegrzałem) klocki/tarcze zaraz po założeniu zestawu. Tarcze były ok, tylko właśnie działo się to samo z klockami co u Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

Ponieważ klocki zostały zakupione w ASO KOPER tam dzisiaj zgłosiłem problem i obiecano mi zapytanie w Centrali,

 

mechanik chcial żeby Pan zademonstrowal to piszczenie i poszedl nawet z Panem do auta a Pan zrezygnowal mówiąc , że teraz nie piszczy bo są rozgrzane ? ...a "popiskuje?" tylko rano....i to jak auto prawie się zatrzymuje.....to o co oni mają pytać centralę...? Większość rzeczy/osób , jak sie nie "rozgrzeje" to żle działa.... :rolleyes: ....nawet sportowcy robią rozgrzewkę..... :) ..o silniku/skrzyni nie wspomnę...

Link to comment
Share on other sites

Ponieważ klocki zostały zakupione w ASO KOPER tam dzisiaj zgłosiłem problem i obiecano mi zapytanie w Centrali,

 

mechanik chcial żeby Pan zademonstrowal to piszczenie i poszedl nawet z Panem do auta a Pan zrezygnowal mówiąc , że teraz nie piszczy bo są rozgrzane ? ...a "popiskuje?" tylko rano....i to jak auto prawie się zatrzymuje.....to o co oni mają pytać centralę...? Większość rzeczy/osób , jak sie nie "rozgrzeje" to żle działa.... :rolleyes: ....nawet sportowcy robią rozgrzewkę..... :) ..o silniku/skrzyni nie wspomnę...

Po pierwsze, to ja nie przyjechałem do Pana serwisu z prośbą o diagnozę, bo ta już została dokonana w mojej ASO, gdzie auto dwukrotnie było jeżdżone.. Zresztą przedstawiłem ją na papierze w Pana serwisie. Piszczy bardzo różnie, jak mocniej rozgrzane - mniej i rzadziej, jak mniej - to więcej i częściej. To nie jest normalne. Przez 8 lat jeżdżenia imprezą nie zdarzyło mi się to ani razu. Kolejna jazda testowa jest bez sensu i zwyczajnie nie mam na to czasu i nie rozumiem, co miałaby zmienić?.... Przyjechałem do sklepu w którym kupiłem klocki i je reklamuję. Zrobiłem po prostu błąd, że nie zamówiłem ich w swoim serwisie, bo tam od razu zaproponowali mi podmianę na inny egzemplarz klocków (gdybym tam kupił), ale tam jestem stałym klientem.....

 

to o co oni mają pytać centralę...?
Zwyczajnie proszę jedynie o zgłoszenie tego jak wyżej. I czy można zamienić na inny egzemplarz. Bądź czy jest jakiś sposób, żeby trwale owo piszczenie zlikwidować. Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

Im lepsze klocki tym mocniej piszcza. Mam tereaz CL5+ i na gorzco piszcza jak zarzynane prosie ale za to hamuja. Brembo oem piszcza mniej ale i z hamowaniem gorzej. Jakie masz tarcze? Bo para powinna byc dobrana. Smatowanie "miedzia" pomaga na jakis czas ale fo pierwszego dobrego zagrzania. Po dniu na torze przestaja piszczec k zaczynaja po 500km co znaczy ze swinia chce na tor i tak w kolo. Jesli jezdzisz tylko po bułki to zaloz mikkie klocki i ani pisku, ani rys na tarczach , ani hamowania

Link to comment
Share on other sites

Jesli jezdzisz tylko po bułki to zaloz mikkie klocki i ani pisku, ani rys na tarczach , ani hamowania
Chodzi o normalną cywilną jazdę WRX-em. Klocki i tarcze są SERYJNE. Na potrzeby dynamicznej jazdy w mieście i w trasie wystarczają. Miałem je wielokrotnie i nigdy nie piszczały.
Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem po prostu błąd, że nie zamówiłem ich w swoim serwisie, bo tam od razu zaproponowali mi podmianę na inny egzemplarz klocków (gdybym tam kupił), ale tam jestem stałym klientem.....

 

być może , o ile centrala uzna "reklamację" to wszystko załatwi Pan w swoim serwisie. U mnie nie chciał Pan zademonstrować tego dzwięku.. więc trudno mi sie odnieść...czy to tarcze , klocki , montaż , luz na łozysku..itd. czy też normalny dzwięk zimnych klocków przy pierwszych paru hamowaniach przy małej prędkosci....Pozdr.

ps. reklamowac prosze przez swoj serwis okazując fakturę

Link to comment
Share on other sites

trudno mi sie odnieść...czy to tarcze , klocki , montaż , luz na łozysku..itd. czy też normalny dzwięk zimnych klocków przy pierwszych paru hamowaniach przy małej prędkosci....
To zostało już zdiagnozowane. Nie ma żadnych luzów, montaż w ASO - pisk nie jest normalny.

 

I raju i chłopak z serwisu obiecali problem zgłosić w Centrali. Rozumiem, że Pan to odwołał? Czy mam w takim razie załatwiać to na własną rękę? Czy klocki zakupione u Pana mogę zareklamować za pośrednictwem innej ASO?

Link to comment
Share on other sites

Jak wygladaja tarcze? Treba byc francuzem zeby zle zalozyc klocki.

Moze na tarczach zrobily sie juz ranty i piszcza

Link to comment
Share on other sites

Jak wygladaja tarcze? Treba byc francuzem zeby zle zalozyc klocki.

Moze na tarczach zrobily sie juz ranty i piszcza

Klocki i tarcze są NOWE! Założone w ASO przez bardzo doświadczonego mechanika.

Link to comment
Share on other sites

Jexyne co mozna zle zrobic przy wymianie tarcz to nie zmyc konserwantu ale to po 500lm nie ma znaczenia. Byles moze na wakacjach nad morzem? Mam kilka kangorow ktorymi pracownicy jezdza na plaże i wszystkie piscza. Inne kore tam nie bywaja bo sa dwu osobowe nie maja tego efektu

Link to comment
Share on other sites

@@sebachon, a sprawdzałeś tylne zaciski ? może klocki stoją i przód piszczy z "nadmiaru obowiązków" ?

Tylne były sprawdzane. Wszystko ok. Auto hamuje bardzo dobrze i równo. Pisk jest naprawdę wkurzający, bo często jest bardzo głośny.

 

Teraz już piszczy niezależnie od tego czy hamulce rozgrzane czy nie. :evil: Niezmiennie - tylko w końcowej fazie hamowania. Powoli tracę już cierpliwość, bo hałas dosyć uciążliwy. Ewidentnie trzeba samemu zadzwonić do Centrali, bo tak to można sobie czekać.... :huh:

 

I sprawa załatwiona. Bardzo serdecznie dziękuje Panu Grzegorzowi Glowali za błyskawiczne rozstrzygnięcie mojej reklamacji. Już jestem w trakcie załatwiania sprawy w ASO GRAFIX. A ASO KOPER.... Hmm.... Życzę miłego dnia...:)

Link to comment
Share on other sites

I sprawa załatwiona. Bardzo serdecznie dziękuje Panu Grzegorzowi Glowali za błyskawiczne rozstrzygnięcie mojej reklamacji. Już jestem w trakcie załatwiania sprawy w ASO GRAFIX.

 

być może , o ile centrala uzna "reklamację" to wszystko załatwi Pan w swoim serwisie. U mnie nie chciał Pan zademonstrować tego dzwięku.. więc trudno mi sie odnieść...czy to tarcze , klocki , montaż , luz na łozysku..itd. czy też normalny dzwięk zimnych klocków przy pierwszych paru hamowaniach przy małej prędkosci....Pozdr. ps. reklamowac prosze przez swoj serwis okazując fakturę

 

A ASO KOPER.... Hmm.... Życzę miłego dnia...:)

 

również pozdrawiam.....

Link to comment
Share on other sites

czy to tarcze , klocki , montaż , luz na łozysku..itd. czy też normalny dzwięk zimnych klocków przy pierwszych paru hamowaniach przy małej prędkosci....
Otóż właśnie chodzi o to, że pisk powodują zazwyczaj klocki, a nie tarcze i nawet przy pierwszych hamowaniach nie jest to normalne w żadnym wypadku przy seryjnych klockach - opinia DZIAŁU TECHNICZNEGO..... :P Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

Otóż właśnie chodzi o to, że pisk powodują zazwyczaj klocki, a nie tarcze i nawet przy pierwszych hamowaniach nie jest to normalne w żadnym wypadku przy seryjnych klockach - opinia DZIAŁU TECHNICZNEGO..... :P

 

oczywiście. :rolleyes: ... ASO Grafix bedzie własciwym miejscem do dalszych ustaleń..... :)

Link to comment
Share on other sites

Wymiana klocków na szczęście już w poniedziałek. A pisk utrzymuje się nadal, nawet teraz, kiedy jest wilgotno. Rozgrzanie hamulców pomaga jedynie na kilka minut. Wystarczy ponowne schłodzenie i jest to samo.

Link to comment
Share on other sites

A pisk utrzymuje się nadal, nawet teraz, kiedy jest wilgotno. Rozgrzanie hamulców pomaga jedynie na kilka minut. Wystarczy ponowne schłodzenie i jest to samo.

 

czyli to nie klocki.... :(

A co??? Bo ASO, Dział Techniczny, a nawet Duch potwierdzili ze musza to byc klocki. Pan w końcu reprezentuje ASO...
Link to comment
Share on other sites

A co??? Bo ASO, Dział Techniczny, a nawet Duch potwierdzili ze musza to byc klocki. Pan w końcu reprezentuje ASO...

 

U mnie nie chciał Pan zademonstrować tego dzwięku.. więc trudno mi sie odnieść...czy to tarcze , klocki , montaż , luz na łozysku..itd. czy też normalny dzwięk zimnych klocków przy pierwszych paru hamowaniach przy małej prędkosci....Pozdr.

 

ps....a mechanik już był przy aucie.. :) ...no szkoda , że przestały wtedy piszczeć..pech jakiś

Link to comment
Share on other sites

A co??? Bo ASO, Dział Techniczny, a nawet Duch potwierdzili ze musza to byc klocki. Pan w końcu reprezentuje ASO...

 

U mnie nie chciał Pan zademonstrować tego dzwięku.. więc trudno mi sie odnieść...czy to tarcze , klocki , montaż , luz na łozysku..itd. czy też normalny dzwięk zimnych klocków przy pierwszych paru hamowaniach przy małej prędkosci....Pozdr.

 

ps....a mechanik już był przy aucie.. :) ...no szkoda , że przestały wtedy piszczeć..pech jakiś

:facepalm:

:) Powtórzę po raz n-ty.... Mechanik w ASO odbył dwukrotnie jazdę próbną moim autem, podczas której doświadczył ustąpienia pisku po rozgrzaniu. Następnie dwukrotnie sprawdzał montaż tarcz i klocków. I z powyższego wyciągnął wniosek- KLOCKI. Pan mimo że nie jeździł tym autem, stwierdził:

czyli to nie klocki....
. :drool: Znaczy coś jest nie tak z tymi szkoleniami SIP-u.... :lol:
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...