Jump to content

Wymiana silnika impreza ej20 115 km


Dramo
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczow mam wielki problem .jestem posiadaczem Subaru imprezy 2,0 4wd kombi 115k/m kod silnika ej20

niestety moj mechanik stwierdzil ze najlepsza opcja bd wymiana silnika .

Niestety powiedzieli mi tez ze wybor silnika to juz moja broszka i teraz pytanie brzmi nastepujaco czy musi byc to ten sam silnik czy moze to byc np. silnik z forestera http://allegro.pl/subaru-forester-silnik-ej20-2-0-16v-i3519106649.html tylko ze problem jest taki ze w moim silniku jest aluminiowy kolektor a w tym jest plastikowy i kolejne pytanie sie rodzi czy bd problem z montarzem tego silnika np. inne piny od podlaczen czujnikow itd. prosil bym o jakies sugestie i pomoc w wyborze kazda rada bd dlamnie cenna pozdrawiam

 

Czemu wymiana jest konieczna ,na 3 i 4 garze jest cisnienie po 3 bary a druga jest ok ale wiadomo jak sie robi juz taki remont to nie tylko jednej str. tylko obu.Ale znowu rodzi sie problem gdyz nie wiadomo czy dol silnika wytrzyma taka moc gdy wszystko bd sprawne czy poprostu po 2 mesiacach bd mial znowu odwiedziny u mechaniora i zas silnik do remontu :P

Link to comment
Share on other sites

Jeśli "Kumatsi" ode Mnie forumowicze po przebadaniu tematu wypowiedzą się o reanimacji obecnego silnika to ok...Jeśli nie- to od siebie mogę dodać..Swap'uj chłopaku od razu 2.2 litra...

 

było już w wielu wątkach napisane- co Ci potrzeba i jak co podłaczyć...według Mnie- jeśli trzeba będzie wymieniać silnik to jest okazja ku temu by wpakować tam od razu mocniejszy piec :)

co innego gdybyś serce miał w niej zdrowe- to wymiana byłaby fanaberią...ale w obecnej sytuacji....Pomyśl o tym:)

Link to comment
Share on other sites

Swap'uj chłopaku od razu 2.2 litra...

 

Zgadzam się z tym. Jeśli fundusze pozwalają wkładaj coś mocniejszego.

 

Ale jeśli chcesz mieć to samo to lepiej remontować swój silnik. Nie wiadomo jakiego paścia kupisz i czy w niedługim czasie nie będzie to samo co u Ciebie...

Link to comment
Share on other sites

Ale jeśli chcesz mieć to samo to lepiej remontować swój silnik. Nie wiadomo jakiego paścia kupisz i czy w niedługim czasie nie będzie to samo co u Ciebie...

 

A Ja za to zgadzam się z tym :)

Poważnie...opcje masz dwie jak napisałem..swap od razu na 2.2 litra albo reanimacja serduszka obecnego...Bez sensu pakować się w nie pewną jednostkę, która tez w nie dalekiej przyszłości może klęknąć...Owszem z tym 2.2 też może być podobnie..tyle że przy tej propozycji- proponuje zakupić...całego dziadka...jako skarbnicę wszelakiego dobra :D

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak instalacja ma przelatane cos kolo 20 tys km a silnik ma 195 tys az dziwne ze przy takim przebiegu cos takiego sie stalo

No ale cuz nic nie poradze lpg jest sekwencyjna firmy lovato no ale ok

To jaki byscie silnik polecili i tak zeby w 2500 zl sie wyrobic

Z silnikiem oraz montarzem i jak sie da to jeszcze jakies linki z forum do poczytania i ogarniecia tego tematu :)

 

Link to comment
Share on other sites

Acz kolwiek no tak jak napisalem na poczatku jest strach kupic nowy piec i strach reanimowac tego bo nie wiadomo w sumie czy dol silnika wytrzyma takie n,o w sumie seryjne cisnienie cylindrow i tu jest wlasnie pies pogrzebany ;d a za to kupie jakas uzywke za poltorej kafla i po no nawet tym pol roku uzytkowania w tamtym cos solidnie nawali ,

No mowie wam dylemat nie milosierny :P

 

 

..:: Forumus maximus ::..

Czyli mowisz zeby lepiej powiedziec mechaniorom zeby go solidnie zdjagnozowali?:)

 

Link to comment
Share on other sites

Niestety...nie zaryzykujesz...nie przekonasz się...jedynym większym plusem całej tej "operacji' byłoby to co napisałem...kupienie całego legacy antyka z piecem 2.2...przejedziesz się- zobaczysz jak "chodzi" itp itd...a poza silnikiem masz całkiem sporo innych części- no i pewność, ze niczego poza Nim samym nie będziesz więcej potrzebował....

Kup więc jakiegoś pognitego dziada i swap'uj silnik:)

co do linków to jest tego na prawde sporo na forum....skorzystaj z wyszukiwarki:)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli powodem do wymiany silnika jest tylko pomiar ciśnienia w cylindrach,bez uprzedniego sprawdzenia luzów zaworowych,czy stanu zaworów,to tak,solidna diagnoza się przyda.

Często przy instalacji gazowej,zawory po jakimś przebiegu są "podparte" i nie ma odpowiedniego ciśnienia w cylindrach.Mogą też być lekko nadpalone itp.

O dół silnika tak bardzo to bym się nie martwił,chyba że miałeś wcześniej kłopoty z ciśnieniem oleju.

Może się okazać,że wystarczy regulacja luzów zaworowych albo remont głowic,co i tak będzie tańszym rozwiązaniem niż zakup używanego silnika i jego montaż. ;)

Link to comment
Share on other sites

Moze napisze tez jak do tego doszlo auto szlo normalnie i nie bylo zadnych oznak ze zaraz sie cos wydazy

Podjechalem w jedno miejsce i nagle gdy stanolem zaczelo mi zucac autem i to tak O poptostu

W jednej chwili all.ok a za chwile kicha zwlaszcza ze wczesniej nie dawal zadnych oznak wyeksplatowania

 

Link to comment
Share on other sites

Może się okazać,że wystarczy regulacja luzów zaworowych albo remont głowic,co i tak będzie tańszym rozwiązaniem niż zakup używanego silnika i jego montaż.

przy okazji, zakup używanego silnika to też loteria ...

Link to comment
Share on other sites

O tym pisałem.....swap ponosi koszty- zakupu nie pewnego do końca silnika (piszą ci tak tutaj o opcji odpalenia go przed zakupem)...zamontowanie Go (jeśli nie samemu) to też kosztuje...A Swój masz na miejscu....Jeśli zrobisz Mu remont to wiesz co masz...No i większą pewność, ze dłużej posłuży:)

Kwestia kosztów...Ale też kwestia tego czy chcesz np. rozwijać nie co projekt "impreza" :)

Jeśli ta druga opcja to swap'uj...silnik jeśli będzie na zewnątrz...też można "przebadać"...zrobić serwis...wymienić olej świece rozrząd...i pakować bez strachu.....

Bez przebadania dogłębnego aktualnego serduszka- nie masz co decyzji podejmować...

Link to comment
Share on other sites

Podpinam się pod temat bo też jestem zainteresowany taką operacją z tym, że Impreza 1.8 na silnik Legacy 2.2. Co jeszcze oprócz samego silnika byłoby potrzebne?

Cala instalacja? Sterownik? Impreza ma reduktor, Legacy zapewne nie, czy trzebaby również wymienić skrzynie?

Mógłby ktoś wrzucić jakieś przydatne linki jak to ogarnąć?

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

@@durrrr, 2.2 z Legacy pownieni podejść P&P jest tyko jeden szkopół:) Twój silnik jest na jednolunktowym wtrysku a 2.2 to wielopunkt, żeby to podeszło bez problemów musisz do silnika 2.2 przełożyć kolektor z wtryskiem i przepustnicą z Twojego silnika. 2.2 nie będzie miał nominalnych 136 KM al będzie mocniejszy od 2.0

Pozdrawiam.

Kuba

Link to comment
Share on other sites

Moze napisze tez jak do tego doszlo auto szlo normalnie i nie bylo zadnych oznak ze zaraz sie cos wydazy

Podjechalem w jedno miejsce i nagle gdy stanolem zaczelo mi zucac autem i to tak O poptostu

W jednej chwili all.ok a za chwile kicha zwlaszcza ze wczesniej nie dawal zadnych oznak wyeksplatowania

Pewnie pasek rozrzadu przeskoczyl na tej jednej glowicy
Link to comment
Share on other sites

jak już kurna wymieniać silnik i nie pchać się w ogromne koszty eksploatacji to swapować na 2.5 litra 167KM z imprezy coupe. O ile się nie mylę jakieś legacy i forek też miały te silniki. Są wolnossące więc nie wyssają kasy za paliwo jak turbo a moc niczego sobie! Ja swapuję na wolnossące 2.5l jak tylko będę miał więcej kasy.. taki silnik to 2000zł plus robota za swap, chyba że ktoś sam ma możliwość ;) montaż p&p

Edited by dec
Link to comment
Share on other sites

2.5 nie jest tak hop siup zeswapowac a i koszt 2k...tez jak dla Mnie mało realny..ale pomysł jak najbardziej dobry...dla kogoś kto się podejmie...bezpieczniejsze szybsze pewniejsze i nie wiele gorsze (słabsze) jest 2.2 jednak....stare pancerne....kultowe 2.2 :)

Link to comment
Share on other sites

Postanowilem panowie naprawiam ten silnik nie mam czasu zbytnio szukac sprawnego silnika i to najlepiej ktory siedzi jeszcze w aucie no i mam ograniczone fundysze czyli 2,500 a za naprawe puki co krzykneli mi dwojek chyba ze jeszcze cos by doszlo :) pzdr:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...