Dramo Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Witam forumowiczow mam wielki problem .jestem posiadaczem Subaru imprezy 2,0 4wd kombi 115k/m kod silnika ej20 niestety moj mechanik stwierdzil ze najlepsza opcja bd wymiana silnika . Niestety powiedzieli mi tez ze wybor silnika to juz moja broszka i teraz pytanie brzmi nastepujaco czy musi byc to ten sam silnik czy moze to byc np. silnik z forestera http://allegro.pl/subaru-forester-silnik-ej20-2-0-16v-i3519106649.html tylko ze problem jest taki ze w moim silniku jest aluminiowy kolektor a w tym jest plastikowy i kolejne pytanie sie rodzi czy bd problem z montarzem tego silnika np. inne piny od podlaczen czujnikow itd. prosil bym o jakies sugestie i pomoc w wyborze kazda rada bd dlamnie cenna pozdrawiam Czemu wymiana jest konieczna ,na 3 i 4 garze jest cisnienie po 3 bary a druga jest ok ale wiadomo jak sie robi juz taki remont to nie tylko jednej str. tylko obu.Ale znowu rodzi sie problem gdyz nie wiadomo czy dol silnika wytrzyma taka moc gdy wszystko bd sprawne czy poprostu po 2 mesiacach bd mial znowu odwiedziny u mechaniora i zas silnik do remontu Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubasti Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 A moze trzeba zrobic głowice??? i bedzie ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Duzo ma nalatane ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Instalacja LPG siedzi w aucie i jest używana? Jeśli tak to warto może faktycznie A moze trzeba zrobic głowice??? i bedzie ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Jeśli "Kumatsi" ode Mnie forumowicze po przebadaniu tematu wypowiedzą się o reanimacji obecnego silnika to ok...Jeśli nie- to od siebie mogę dodać..Swap'uj chłopaku od razu 2.2 litra... było już w wielu wątkach napisane- co Ci potrzeba i jak co podłaczyć...według Mnie- jeśli trzeba będzie wymieniać silnik to jest okazja ku temu by wpakować tam od razu mocniejszy piec co innego gdybyś serce miał w niej zdrowe- to wymiana byłaby fanaberią...ale w obecnej sytuacji....Pomyśl o tym:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Swap'uj chłopaku od razu 2.2 litra... Zgadzam się z tym. Jeśli fundusze pozwalają wkładaj coś mocniejszego. Ale jeśli chcesz mieć to samo to lepiej remontować swój silnik. Nie wiadomo jakiego paścia kupisz i czy w niedługim czasie nie będzie to samo co u Ciebie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Ale jeśli chcesz mieć to samo to lepiej remontować swój silnik. Nie wiadomo jakiego paścia kupisz i czy w niedługim czasie nie będzie to samo co u Ciebie... A Ja za to zgadzam się z tym Poważnie...opcje masz dwie jak napisałem..swap od razu na 2.2 litra albo reanimacja serduszka obecnego...Bez sensu pakować się w nie pewną jednostkę, która tez w nie dalekiej przyszłości może klęknąć...Owszem z tym 2.2 też może być podobnie..tyle że przy tej propozycji- proponuje zakupić...całego dziadka...jako skarbnicę wszelakiego dobra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dramo Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Powiem tak instalacja ma przelatane cos kolo 20 tys km a silnik ma 195 tys az dziwne ze przy takim przebiegu cos takiego sie stalo No ale cuz nic nie poradze lpg jest sekwencyjna firmy lovato no ale ok To jaki byscie silnik polecili i tak zeby w 2500 zl sie wyrobic Z silnikiem oraz montarzem i jak sie da to jeszcze jakies linki z forum do poczytania i ogarniecia tego tematu Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 @@Dramo sprawdź luzy zaworowe i głowice. Może się okazać wymiana silnika nie tak bardzo konieczna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dramo Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Acz kolwiek no tak jak napisalem na poczatku jest strach kupic nowy piec i strach reanimowac tego bo nie wiadomo w sumie czy dol silnika wytrzyma takie n,o w sumie seryjne cisnienie cylindrow i tu jest wlasnie pies pogrzebany ;d a za to kupie jakas uzywke za poltorej kafla i po no nawet tym pol roku uzytkowania w tamtym cos solidnie nawali , No mowie wam dylemat nie milosierny ..:: Forumus maximus ::.. Czyli mowisz zeby lepiej powiedziec mechaniorom zeby go solidnie zdjagnozowali? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Niestety...nie zaryzykujesz...nie przekonasz się...jedynym większym plusem całej tej "operacji' byłoby to co napisałem...kupienie całego legacy antyka z piecem 2.2...przejedziesz się- zobaczysz jak "chodzi" itp itd...a poza silnikiem masz całkiem sporo innych części- no i pewność, ze niczego poza Nim samym nie będziesz więcej potrzebował.... Kup więc jakiegoś pognitego dziada i swap'uj silnik:) co do linków to jest tego na prawde sporo na forum....skorzystaj z wyszukiwarki:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dramo Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Sorki chodzilo mi o forumowicza "cybel"siedze.na telefonie i zle zonaczylem Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Jeśli powodem do wymiany silnika jest tylko pomiar ciśnienia w cylindrach,bez uprzedniego sprawdzenia luzów zaworowych,czy stanu zaworów,to tak,solidna diagnoza się przyda. Często przy instalacji gazowej,zawory po jakimś przebiegu są "podparte" i nie ma odpowiedniego ciśnienia w cylindrach.Mogą też być lekko nadpalone itp. O dół silnika tak bardzo to bym się nie martwił,chyba że miałeś wcześniej kłopoty z ciśnieniem oleju. Może się okazać,że wystarczy regulacja luzów zaworowych albo remont głowic,co i tak będzie tańszym rozwiązaniem niż zakup używanego silnika i jego montaż. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dramo Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Moze napisze tez jak do tego doszlo auto szlo normalnie i nie bylo zadnych oznak ze zaraz sie cos wydazy Podjechalem w jedno miejsce i nagle gdy stanolem zaczelo mi zucac autem i to tak O poptostu W jednej chwili all.ok a za chwile kicha zwlaszcza ze wczesniej nie dawal zadnych oznak wyeksplatowania Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Może się okazać,że wystarczy regulacja luzów zaworowych albo remont głowic,co i tak będzie tańszym rozwiązaniem niż zakup używanego silnika i jego montaż. przy okazji, zakup używanego silnika to też loteria ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 O tym pisałem.....swap ponosi koszty- zakupu nie pewnego do końca silnika (piszą ci tak tutaj o opcji odpalenia go przed zakupem)...zamontowanie Go (jeśli nie samemu) to też kosztuje...A Swój masz na miejscu....Jeśli zrobisz Mu remont to wiesz co masz...No i większą pewność, ze dłużej posłuży:) Kwestia kosztów...Ale też kwestia tego czy chcesz np. rozwijać nie co projekt "impreza" Jeśli ta druga opcja to swap'uj...silnik jeśli będzie na zewnątrz...też można "przebadać"...zrobić serwis...wymienić olej świece rozrząd...i pakować bez strachu..... Bez przebadania dogłębnego aktualnego serduszka- nie masz co decyzji podejmować... Link to comment Share on other sites More sharing options...
durrrr Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Podpinam się pod temat bo też jestem zainteresowany taką operacją z tym, że Impreza 1.8 na silnik Legacy 2.2. Co jeszcze oprócz samego silnika byłoby potrzebne? Cala instalacja? Sterownik? Impreza ma reduktor, Legacy zapewne nie, czy trzebaby również wymienić skrzynie? Mógłby ktoś wrzucić jakieś przydatne linki jak to ogarnąć? Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojto79 Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 @@durrrr, 2.2 z Legacy pownieni podejść P&P jest tyko jeden szkopół Twój silnik jest na jednolunktowym wtrysku a 2.2 to wielopunkt, żeby to podeszło bez problemów musisz do silnika 2.2 przełożyć kolektor z wtryskiem i przepustnicą z Twojego silnika. 2.2 nie będzie miał nominalnych 136 KM al będzie mocniejszy od 2.0 Pozdrawiam. Kuba Link to comment Share on other sites More sharing options...
wgabor Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Moze napisze tez jak do tego doszlo auto szlo normalnie i nie bylo zadnych oznak ze zaraz sie cos wydazy Podjechalem w jedno miejsce i nagle gdy stanolem zaczelo mi zucac autem i to tak O poptostu W jednej chwili all.ok a za chwile kicha zwlaszcza ze wczesniej nie dawal zadnych oznak wyeksplatowania Pewnie pasek rozrzadu przeskoczyl na tej jednej glowicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 1.8 na jednopunkcie? Toż to Impreza z wielopunktem jest przecież ale niech Mnie ktoś poprawi jak się myle Link to comment Share on other sites More sharing options...
dec Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 (edited) jak już kurna wymieniać silnik i nie pchać się w ogromne koszty eksploatacji to swapować na 2.5 litra 167KM z imprezy coupe. O ile się nie mylę jakieś legacy i forek też miały te silniki. Są wolnossące więc nie wyssają kasy za paliwo jak turbo a moc niczego sobie! Ja swapuję na wolnossące 2.5l jak tylko będę miał więcej kasy.. taki silnik to 2000zł plus robota za swap, chyba że ktoś sam ma możliwość montaż p&p Edited September 4, 2013 by dec Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 2.5 nie jest tak hop siup zeswapowac a i koszt 2k...tez jak dla Mnie mało realny..ale pomysł jak najbardziej dobry...dla kogoś kto się podejmie...bezpieczniejsze szybsze pewniejsze i nie wiele gorsze (słabsze) jest 2.2 jednak....stare pancerne....kultowe 2.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dramo Posted September 5, 2013 Author Share Posted September 5, 2013 Postanowilem panowie naprawiam ten silnik nie mam czasu zbytnio szukac sprawnego silnika i to najlepiej ktory siedzi jeszcze w aucie no i mam ograniczone fundysze czyli 2,500 a za naprawe puki co krzykneli mi dwojek chyba ze jeszcze cos by doszlo pzdr:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Dobrą decyzje podjąłeś Pisz co i dalej się dzieje z motorem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dramo Posted September 7, 2013 Author Share Posted September 7, 2013 No wporzadku jak narazie zawiozlem tysiaczka zaliczki i od poniedzialku bd brali sie do roboty :)byle by glowica byla sprawna i bd szczesliwy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now