Skocz do zawartości

napędy w Justy


pablonas

Rekomendowane odpowiedzi

A probowales na suchym czystym asfalcie, skrecic na maxa i zrobic kolko... jest to generalnie zabojstwo, bo powstaja straszne naprezenia... i nie powinno sie tak robic... i stad sie bierze czasem strzelania...

na asfalcie, w błotku (tata), w śniegu - ani jednego trzasku nie było. nigdy.

 

Umnie tak samo! Jedynie pojawiają się drgania, których normalnie nie ma.......

 

Może Ty Konradzie masz coś nie tak :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem torchę i Calibra ma rzeczywiście przedziwny napęd. TO coś po lewej na 3 zdjeciu wygąda podobnie do centalnego dyferencjału Coswortha ale to jednak coś innego chyba. Rzeczywiście jest tam i wuelopłytkowe mokre sprzęgło, oraz wiskoza. Jak to wszystko działa nie mam zielonego pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem torchę i Calibra ma rzeczywiście przedziwny napęd. TO coś po lewej na 3 zdjeciu wygąda podobnie do centalnego dyferencjału Coswortha ale to jednak coś innego chyba. Rzeczywiście jest tam i wuelopłytkowe mokre sprzęgło, oraz wiskoza. Jak to wszystko działa nie mam zielonego pojęcia.

Visco (ktore tam siedzi) dziala jak Visco prznosi moment z przodu na tyl, a to mokre sprzeglo rozlacza naped podczas hamowania (hamulcem) powyzej 25km/h a bierze impuls ze swiatel stopu. Sypie sie to bo przekombinowali, tzn. przy 2,0 8V (u kolegi) nic sie nie dzialo ale to byla seria 115KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra a co to jest ten pierścień z satelitami czy tam przekładnią planetarną? Wygląda jak centralny dyferencjał.

Nie mam tego przed oczami ale planetarne przekładnie stosuje sie do zniany przełozenia, w przypadku centralnego dyfra występuja dwa takie pierscienie. Z tego co czytalem innowacyjnosc napedu opla polegala na tym ze visco obracalo sie 3,7 raza szybciej niz przednie pol oski/dyfer (prawdopodobnie przez ta przekładnie planetarna) przez co visco dzialalo duzo szybciej, reakcja na utrate przyczepnosci przez przednie kola byla lepsza bo obrot (uslizg) byl pomnozony x3,7. Mam gdzie niemiecka gazete z lat 90 moge skana wrzucic jak chcesz miec dokladny opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...