Matiz Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Witam jutro mam w planie wrzucić dwutłoczki gtkowe. Tyle lat grzebie przy rowerach i autach wszelkiej masci ,a nigdy nie było okazji sie nauczyć hydrauliki Generalnie znalazłem różne szkoły wymiany płynu,ale zwracam sie do was jak to najlepiej zrobić ogólny plan jaki wydedukowałem: -wyciągnąć stary płyn ze zbiorniczka, dolac nowego na full -odkręcić śrubke zacisku, szybko podmienić zacisk, zakrecic śrubke -dolać płynu -powtórzyć na drugiej stronie -dolać płynu -spuścić stary płyn z tylnych hamulców do pojawienia sie nowego -odpowietrzyć a może po odkręceniu przewodu z przodu nie mam sie spieszyć i poczekać ,aż ścieknie stary i doleci nowy płyn? jak to jest z tym pompowaniem pedałem przy odpowietrzaniu, bo słyszałem o ew. możliwosci uszkodzenia pompy abs bede wdzieczny za rady Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Nie musisz szybko,możesz zacisnąć gumowy przewód kleszczami samozaciskowymi i możesz spokojnie wymieniać heble potem tak jak napisałeś,strzykawką wyciągasz płyn ze zbiorniczka a odpowietrzając każde koło czekasz aż poleci nowy płyn.Kolejność odpowietrzania zgodna oczywiście dla ABS-u,pozdro. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted August 31, 2013 Author Share Posted August 31, 2013 Hej Lucza! Dzięki, własnie widziałem że siedzisz i tak myslałem że napiszesz O zacisnieciu przewodu ktoś mi mówił ,ale zapomniałem o tym w robocie musimy spuscić do sucha więc wykrecamy "na zywca", pewnie zrobił bym z rozpędu tak samo A jak z tym pompowaniem? Znaczy nie znam torii wg ktorej abs ma sie psuć, w sumie nie wiem nawet jak ten układ działa i czemu miało by to na niego wpłynąć. Przynzaje że jestem zielony odpowietrzać na zapłonie czy na załączonym silniku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Boże broń na załączonym zapłonie,możesz pompę spalić.Zapłon włączaj tylko na chwilkę przy każdym kole po to żeby napompować układ,pozdro. http://img294.imageshack.us/img294/7395/brakebleedtd8.jpg 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Jeśli nie masz zacisku do przewodu gumowego zawsze możesz wcisnąć pedał hamulca i zablokować go o fotel np rurką wtedy nie będzie Ci uciekać płyn i spokojnie powoli możesz zmienić zaciski 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 (edited) hej Pany już po wszystkim, doświadczenie z roboty sie przydało, i tak przekręciłem na żywca paradoksalnie większy problem był z jedną śrubą (edit: jarzma zacisku) po lewej stronie. Niestety objechała. Potraktowałem kontówą... ale miałem niezły problem znalesć coś na zastępstwo! (niedziela) Co do odpowietrzenia to na moje oko (noge) przydało by sie poprawić ,ale nie mam teraz czasu sie wyspać,a co dopiero dłubać przy aucie... dzieki za pomoc Edited September 3, 2013 by Matiz Link to comment Share on other sites More sharing options...
dec Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Dwie osoby. Zakladasz rurke/wężyk przezroczysty na odpowietrznik a drugi koniec do butelki/sloika itp. Zaplonu nie wlaczaj nigdy. Odpowietrzasz zawsze od przeciwnej strony niz pompa i zaczynasz od tylu. Czyli u nas prawy tyl, lewy tyl, prawy przod, lewy przod. I teraz, jeden pompuje ze trzy razy pedal i trzyma az bedzie sztywny i ciagle trzyma. Drugi odkreca odpowietrznik czeka pare sekund az plyn poleci i zakreca (w tym czasie pedal hamulca jest dociskany do podlogi). Jak juz zakrecisz zawor to znowu pompujesz pedal i tak dalej.. Powtarzasz to az w wężyku nie bedzie bąbelków powietrza tylko sam plyn. Jak juz skonczysz wszystkie odpowietrzac to zostaw auto na 5minut i powtorz akcje Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 pompuje ze trzy razy pedal i trzyma az bedzie sztywny A na marginesie to mowa o systemie z ABS a tam kolejność odpowietrzania wygląda nieco inaczej,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dec Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 W takim razie ten schemat co wyslales nie odpowiadalby mojemu autu. Tez mam abs.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugo Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Na dniach zmieniam płyn hamulcowy. Dziadek ma ABS, ale niedziałający (brak czujnika LT), co mi wcale nieprzeszkadza. I teraz jaką metodą wymienić płyn? Jak w aucie z ABS czy bez ABS-u? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Odpowietrzaj jak z ABSem. Chyba że przewody puścisz beż pompki ABSu to wtedy "normalnie". 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolek1993 Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj. Mam problem, mianowicie w Imprezce GT 97 zmieniłem hamulce na WRXowe, wszystko odpowietrzyłem wg kolejności podanej w serwisówce, ale dalej coś było słabo, próbowałem odpowietrzać raz jeszcze, ale nie wylatuje powietrze, hamulec łapie ale bardzo nisko i bardzo słabo. zrobiłem 500m testując i jest masakra, a co najciekawsze przy depnięciu miałem wrażenie jakby działał ABS (szarpanie pedałem) a kól nie zblokowało, kontrolka ABSu się nie świeci, żadnych błędów nie wymrugałem. Czy moja pompa mogła paść? Takie są tego objawy? Czy szukać dalej w czujnikach lub w złym odpowietrzeniu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 W złym odpowietrzeniu. Przy odpowietrzaniu musiałeś zapowietrzyć układ od góry. Ja osobiście zawsze wymieniam płyn sprężarką bo nie trzeba drugiej osoby do pompowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Przy zakładaniu "nowych" zacisków po regeneracji,które są puste,czyli nie ma w nich kropli płynu,występują trudności z odpowietrzeniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolek1993 Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Czyli po prostu bawić się dalej w odpowietrzanie "tradycyjne", aż będzie dobrze? Czy jest na to jakiś konkretny sposób? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Odkręc odpowietrzniki i niech płyn się przeleje bez pompowania. Zakręć odpowietrzniki i odpowietrzaj pompując. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted September 27, 2013 Author Share Posted September 27, 2013 U mnie też nie jest , moim zdaniem, odpowietrzone "na zicher" ,ale nie moge powiedzieć żeby słabo hamowało. Nie ma zylety od delikatenego wcisniecia pedała ,ale wydaje mi sie ze pedał powinien być troche twardszy choć osobiscie okreslił bym to jako "dobra modulacja" Ale poki co jest wszystko w stanie "odkupnym" czyli uzywane tarcze i uzywane klocki. Nawet jezeli potrzeba poprawki odpowietrzania,to przy mocniejszym wcisnieciu pedała jest przysłowiowa "kotwica" polecam modyfikacje Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolek1993 Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 A ja się u siebie naodpowietrzałem, przelałem sporo płynu, powietrza nie było prawie w ogóle, na zgaszonym jest twardy jak cholera, prawie nic się nie ugina, a jak odpalę to jest tak jakby zapowietrzony... Może mi servo padło? Bo raczej lepiej odpowietrzyć już nie potrafię, a dziwne że przy odpowietrzaniu nawet takich maluteńkich bąbelków nie ma. Jakieś rady, żeby to jeszcze jakoś przetestować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 u mnie Szociu namierzył zwiększające sie obroty przy pompowaniu hamulcem na wolnych, jakaś usterka membrany czy cos takiego ale nie ruszam póki "nie pęknie na poł". Nie zapowietrza sie i nie ubywa płynu, hamuje prawidłowo. Ja jak w pierwszym poscie pisałem z hydrauliki jestem noga Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Kurczę...U Mnie były zaciski po regeneracji...4ry sztuki-nowe uszczelki cylinderki itp...odpowietrzenie "tradycyjne"...żadnych kłopotów...Nie..jeden był po kilku dniach sie ujawnił..uszczelka w jednym z zacisków się "podwinęła" czy jakoś tak i ciekło troszkę płynu...nowa uszczelka- ponowne składanie i po kłopocie..Niech kolega durr się wypowie jak hebelki się sprawują...ponoć zatrzymują babcię w miejscu Tak czy siak uważam, że montaż heblunku 2tłokowego do ssaków to bardzo trafiony pomysł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal Wojtowicz Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Siemka. Mam pytanie. Chodzi mi po głowie w przyszłości swap hamulców (do przodu dwu-tłoczki z GTka, a te co są na przodzie wrzucić do tyłu zamiast bębnów). Czy ktoś ma doświadczenie z podobną operacją? Co jeszcze musiałbym zmienić z tyłu, żeby wszystko działało jak trzeba? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted July 4, 2014 Author Share Posted July 4, 2014 nie da sie, nie będzie ręcznego. we wszystkich klasykach z tego co wiem wystepują tarczobębny z tyłu. Paradoksalnie rozwiązanie in plus, bo ręczny przy nawrotach ponoć jest mocniejszy niż przy tarczówkach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal Wojtowicz Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 @up Nie we wszystkich STi miały tarcze i z tego co wiem WRX też miały tarcze. O ile STi odpada ze względu na cenę, o tyle myślę o WRX do przodu i seryjne tarcze montowane na przód dać do tyłu. Jeśli chodzi o ręczny to używam go i tak tylko na postoju, a przy planowanych felgach 17" bębny będą wyglądać dość groteskowo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 @up Nie we wszystkich STi miały tarcze i z tego co wiem WRX też miały tarcze. O ile STi odpada ze względu na cenę, o tyle myślę o WRX do przodu i seryjne tarcze montowane na przód dać do tyłu. Jeśli chodzi o ręczny to używam go i tak tylko na postoju, a przy planowanych felgach 17" bębny będą wyglądać dość groteskowo Wszystkie mają z tyłu tarczobębny, samych bębnów nie widziałem. Tak mam w WRX, tak ma STI. Polega to na tym, że hamulec tradycyjny działa na tarczy a ręczny za pośrednictwem linki na bębnie, który znajduje się w tarczy . Coś nie zorientowany jesteś . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal Wojtowicz Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Fakt. wszystkiego nie wiem ale po to mam was, żeby zapytać dzięki za odpowiedź Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now