dec Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Cześć, mam kilka pytań bo nie wiem co i jak. Moje auto to impreza MY96 kombi 115KM (przynajmniej tyle było w 1996 ;D ) 1.Mam amorki od GT. Chcę wymienić sprężyny na niższe o 20-30mm. Mam szukać sprężyn z działu TURBO czy z działu N/A ? 2.Czy delikatna zmiana geometrii kół na "kaczkę" jest bezpieczna w 4x4? Mogę pochylić tylko przednie koła czy muszę też tylne (mam na myśli mechanizm różnicowy ect.)? powtarzam delikatne, to nie jest driftowóz a raczej KJS. O ile mogę pochylić i czy trzeba coś dodatkowo zmieniać w zawieszeniu? 3.Czy czerwone poliuretany też robią robotę? Autem jeżdzę codziennie, nie tylko po torze. Liczę na Waszą pomoc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 (edited) 1. Z GT (europejskie turbo) pójdzie nieznacznie w dół - nie pamiętam dokładnie, 10-20mm? Z WRX (JAPOŃSKIEGO, czyli GC - rzadka sprawa) będzie jeszcze niżej i twardziej. Z GT gorąco polecam, ja mam springi z GT na amortyzatorach z NA, i w moim dupowozie zrobiły super robotę. 3. I tak i nie. Napisz do Matiz'a - ma poliuretany w mocowaniach dyfra i jest niefajnie. Ja mam tylko z przodu (ale te mniej "hardkorowe") i są w porządku, choć trzeszczą. Generalnie poliuretany są fajne, ale nie wszędzie. Edited August 30, 2013 by BelegUS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 ale mu chodzi o poli do zawieszenia, generalnie im bardziej cywilne auto tym mniejszy sens. co do pochylania, to sporo ludzi ustawia camber i chyba nic sie nie dzieje, dopóki nie masz obniżenia ok 50mm to wszystko powinno byc git polecam http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=171928 Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiekk Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 (edited) 2. Generalnie ustawienie kąta pochylenia kół nie powinno mieć wielkiego znaczenia jeśli chodzi o żywotność (dopóki robimy to w granicach rozsądku) - przecież są przeguby przy zwrotnicy i przy półośkach wychodzących ze skrzyni. Obniżenie też nie powinno na to wpływać. Co do reszty pytań to nie mam doświadczenia więc nie będę się wypowiadał... Pzdr krzysiekk Edited August 31, 2013 by krzysiekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 na seryjnych śrubach i tak zbyt dużego negatywu nie ustawisz, ustaw więc ile się da i pojeździj, sprawdź jakie ustawienia są dla Ciebie "najwygodniejsze", Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now