Jump to content

Świszczące przednie szyby w Legacy I


viperski
 Share

Recommended Posts

Witam,

u mnie świszczy w dwóch antykach nie tyle przez uszczelki a przez lusterko (pod trójkącikiem zaślepiającym mocowanie) nie walczyłem z tym do tej pory ale zamierzam się zabrać

Link to comment
Share on other sites

Witam,

u mnie świszczy w dwóch antykach nie tyle przez uszczelki a przez lusterko (pod trójkącikiem zaślepiającym mocowanie) nie walczyłem z tym do tej pory ale zamierzam się zabrać

 

Poczytałem trochę obce fora i rzeczywiście obwiniają ten element za trójkątem od lusterka, który stopniowo rozdziera szyba i to rozdarcie gwiżdże. Sprawdziłem u siebie, jest podarte. Będę próbował to jakoś naprawić.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

U mnie świszczy nie tyle rozdarcie co szczeliny między tym trójkątem a szybą. Trójkąt się rozlazł, jeśli można to tak opisać i po zewnętrzej stronie szyby jest między nim a szybą szczelina. Jest proste rozwiązanie które czasowo rozwiązuje problem, a które ostatnio dodatkowo uprościłem:

1. Potrzebujemy garażu albo innego miejsca gdzie możemy zostawić otwarte auto na dłużej

2. Opuszczamy przednią szybę

3. Bierzemy PowerTape'a i bardzo mocno ściskamy oba brzegi trójkąta, tak żeby na siebie nachodziły (normalnie pomiędzy nimi jest szyba).

4. Zostawiamy na parę godzin, najlepiej na noc

5. Problem rozwiązany na około 1,5 - 2 miesiące, w zależności od tego jak ładnie nam się udało ścisnąć i czy taśma nie odpadła przez noc.

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem.

Wyciąłem z cienkiej gumy łatkę i przykleiłem kropelką ściskając to rozdarte miejsce.

Guma taka wulkanizacyjna, trochę cieńsza od gumy z dętki.

 

Efekt taki, że mniej szumi, ale szumi. Być może to że gumowa łatka ma swoją grubość i nie dolega szczelnie do uszczelki i tam szumi.

 

U pasażera spróbuję z powertape

 

Link to comment
Share on other sites

Guest janekpara

wg forumowiczów z różnych zakątków świata trzeba; zdemontować uszczelki ze słupka, podłozyć pod uszczelki np izolacje przewodu elektrycznego bo ma podobny kształt i przez to po ponownym założeniu uszczelki zwiększy się powierzchnia przylegania uszczelki do szyby oraz do trójkąta.

ktoś próbował takich manewrów?

Edited by janekpara
Link to comment
Share on other sites

Tzn chodzi o to żeby uszczelka mocniej przylegała do szyby i trójkąta?

Ale izolację z przewodów?

 

Ja podczas jazdy macalem i ugniatałem uszczelkę w okolicy trójkąta ale nie zauważyłem zeby w jakikolwiek spsób zmieniało to szum, zupełnie jakby to nie o to chodziło, ale szumi mi ewidentnie z okolicy przedniego słupka.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest janekpara

z wiekiem uszczelka traci swoją "puszystość" i nie przylega juz tak ładnie do szyby.

tak, izolację z przewodu elektrycznego 230V. dwuzyłowy przewód trzeba rozciąć na jego wąskiej stronie i wyjąć z niego przewody a pozostałą izolację nasunąć na słupek w miejscu gdzie montuje się uszczelkę

przewod-instalacyjny-plaski-ydyp-2x2-5-300-500v-darmowa-dostawa-paczek-od-246-zl.jpg

Edited by janekpara
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Izolacja i inne patenty spulchniające uszczelkę nie działają.

Doszedłem do tego, że świszczy mi w miejscu gdzie czarny trójkąt (ten przy lusterku) dolega do szyby. Taka pionowa uszczelka, ok 10 cm dlugości, ktora powinna uszczelniać polączenie z szybą. U mnie tam była szpara, więc wkleiłem w to miejsce dodatkową uszczelkę, taką piankową do domowych okien. Przestało szumieć.

 

Link to comment
Share on other sites

Nie jest łatwo z ajfona wrzucić zdjęcie. Mam nadzieję że widać:

https://www.dropbox.com/s/rjspp7y83puz0vv/Zdj%C4%99cie%2010.10.2013%2C%2016%2053%2052.jpg

Jest to domowa uszczelka kupiona w hipermarkecie. Jest samoprzylepna i ma przekrój litery D

Przyklejona do wewnętrznej strony czarnego trójkąta.

 

Taka wersja Beta z uszczelką, ktora akurat była pod ręką.

Przydałoby się wymienić na jakąś czarną i byłoby idealnie, choć nawet teraz po zamknięciu szyby ta brązowa nie rzuca się w oczy.

W każdym razie patent działa, nie szumi.

Edited by viperski
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Odgrzeję kotleta, może ktoś pomoże ;)

Sprawa dotyczy Legacy 4, świst z drzwi kierowcy (górna część).

1. Trójkąty całe.

2. Drzwi wygłuszone.

3. Szyba wyregulowana.

 

A powyżej 100/110 słychać świt i to dosyć głośny. Ma ktoś pomysł co to może być? Listwa zgarniająca wodę jest ok, zaśepka uszczelki na słupku B też dobrze przylega. Sznur sylikonowy pod uszczelkę też nie pomógł....

 

Mkze ktoś miał podobny przypadek?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Gawith666 napisał:

Odgrzeję kotleta, może ktoś pomoże ;)

Sprawa dotyczy Legacy 4, świst z drzwi kierowcy (górna część).

1. Trójkąty całe.

2. Drzwi wygłuszone.

3. Szyba wyregulowana.

 

A powyżej 100/110 słychać świt i to dosyć głośny. Ma ktoś pomysł co to może być? Listwa zgarniająca wodę jest ok, zaśepka uszczelki na słupku B też dobrze przylega. Sznur sylikonowy pod uszczelkę też nie pomógł....

 

Mkze ktoś miał podobny przypadek?

 

 

 

Skoro wszystko masz wyregulowane i przylega jak należy to sprawdź może same drzwi czy dołem, bokami dziwnie nie odstają no i listwę dachową. Inna sprawa, że szyba bez ramek zawsze będzie mniej komfortowa od tej z ramką w kwestii słyszenia opływającego powietrza. 

Link to comment
Share on other sites

On 6/21/2021 at 11:46 PM, Gawith666 said:

1. Trójkąty całe.

 

Co nie znaczy że nie przepuszczają powietrza. One lubie sie trochę "rozejść". Poszukaj na YT - jest mnóstwo przykładów jak je ludziska czymś ściskają żeby gumy lepiej przylegały do szyby.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...