Jump to content

amortyzatory tył, geometria, napęd


Krzysztof Brodowski
 Share

Recommended Posts

Dobrywieczór :)

 

Kilka miesięcy temu do swojego Forysia SG 2.0 X 158KM założyłem na tył zamiast padniętych SLSów zestaw KYB (sprężyny + amortyzatory).

 

Zadek nie rysuje już asfaltu aczkolwiek na moje oko mimo wszystkie jest nieco niżej niż przód. Przód mam OEM.

 

Wszystkie Forestety jakie mijam codziennie po drodze zadek mają co najmniej na tej samej wysokości co przód.

 

Zastanawiam się nad:

- powrotem do SLSów >> możecie polecić jakiś warsztat, który zrobi to dobrze i w rozsądnej cenie ?

- wymianą sprężyn na inne np. IronMan

 

Doradźcie coś proszę co zrobić.

 

W zależności od podjętej decyzji (powrót do SLS/zakup wzmacnianych sprężyn) chętnie pozbędę się w atrakcyjnej cenie jednej z opcji: kompletu tylnych sprężyn KYB rc6341 lub tylnego kompletu SLS (2 x sprężyny, 2 x amorki). Obecny tylny zawias KYB ma przebieg ok. 4tys. KM. Zdjęcia SLSów mogę wysłać na PRIV.

 

Autem na co dzień raczej sam się poruszam, bez butli LPG ale załadowany po dasz na wyjazd wakacyjny nieco przysiadł.

 

2 pytanie: kto w Wwa potrafi dobrze wykonać geometrię ? Możecie podać namiar na znajomy serwis ?

 

3 pytanie: obecnie zalany do silnika mam olej Mobil 1 5w50. Czy jest sens wymieniać na inny np. Millers Trident 5w40 ? Cena podobna a jaka różnica we właściwościach ?

 

4 pytanie: przepustnica / przepływomierz czy warto zapobiegawczo wyczyścić ? w jaki sposób ewent. gdzie ;) ? mam wrażenie jakby w zakresie obrotów 2-3tys. była dziura w gazie. przyśpieszanie w tych obrotach nie jest równomierne tylko auto jakby miało czkawkę. na wolnych obrotach przy toczeniu się do przodu np. w korku, po naciśnięciu gazu buja autem. tak jakby silnik na poduszkach się bujał do przodu i tyłu przy czym poduszki nie stukają aczkolwiek ich stan zużycia nie jest mi znany.

 

5 pytanie (chyba najważniejsze): od dnia zakupu w aucie wymieniłem m.in. kompletne sprzęgło i łożyska w dupce skrzyni. wspominam o tym dlatego, gdyż jedyna rzecz na jaką zwrócono uwagę to ruszanie na 1ce na samym sprzęgle nie jest płynne tylko widać drżenie i jakby przeskakiwanie przednich kół, nie wiem jak to prościej opisać.

 

Być może pkt. 4 i 5 są ze sobą powiązane.

 

Jestem ciekaw czy podobne objawy mają posiadacze identycznego modelu z 2.0 N/A.

 

Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie sugestie.

 

Brodman.

Link to comment
Share on other sites

Ja do Forka pierwszej generacji założyłem seryjne amorki i sprężyny IronMen'y. Buda poszła w górę o 4cm. Co do drgań podczas ruszania z miejsca po wymianie sprzęgła, to miałem coś takiego (co prawda nie w subaru) po wadliwym montażu owego sprzęgła.

Link to comment
Share on other sites

Bakum, dzięki za sugestię. Taka była też diagnoza, że dalej coś nie tak ze sprzęgłem lub dodatkowo do wymiany koło zamachowe.

 

Na czym polegała "wadliwa" wymiana sprzęgła ?

 

Siwy, czytałem ostatnie posty na forum ale raczej jestem przeciwny taki eksperymentom. Mimo to dzięki za chęci. Bardziej jestem przekonany do wymiany po raz kolejny sprężyn na mocniejsze, które też podniosą auto.

Link to comment
Share on other sites

mam identyczny model 2,0 XC 07 manual

1) trzeba było regenerować SLS.

2) jakiś koleś przy dworcu zachodnim ponoć umie. ale po wymianie z tyłu amorków nie musisz robić geometrii.

3) na pewno nie poczujesz różnicy.

4) przepustnicę sam sobie wyczyść jeśli masz trochę zdolności manualnych. brak mocy między 2 a 3 tyś obr to pewnie cofanie zapłonów. winny jest mikrofon spalania stukowego. mi pomogło przeniesienie go w inne miejsce.

5) na zimnym silniku mam podobnie, szczególnie na reduktorze i 1 biegu i powolnym ruszaniu, czuć, że lekko szarpie sprzęgłem. w codziennej jeździe jest to niezauważalne

Link to comment
Share on other sites

Gawin, domyślam się, że już czyściłeś w domowych warunkach przepustnicę ? Możesz opisać kroki jakie należy wykonać ?

Kto zdiagnozował i ile $ kosztowało przeniesienie czujnika, podasz namiar ?

 

Nie wiem czy można to definitywnie określić jako brak mocy. Wkręca się na obroty równomiernie lecz do 3 tys. jak cisnę gaz do dechy to tak jakby się "dusił", delikatnie nim szarpie.

 

Nosiłem się z zamiarem renegeracji SLS ale nie byłem pewien czy to dobry wybór. Chciałbym autkiem kilka lat pojeździć a wydawać 1k zł na regenerację aby po roku padły... Chyba że masz namiar na dobry warsztat i możesz kogoś polecić ?

Edited by Krzysztof Brodowski
Link to comment
Share on other sites

Ja mialem zupelnie odwrotnie. Po zalozeniu kayabow ze sprezynami pod lpg byl za twardy i stal 2-3 cm wyzej niz przod. Po wymianie na zwykle sprezyny tyl siedzi moze 1 cm wyzej niz przod, dodatkowo zalozylem sruby regulujace katy pochylenia tylnych kol. Sprezyny i amortyzatory kupilem w nie-ASO. Sprobuj dobrac odpowiednie sprezyny, zawsze to koszt mniejszy.

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

Zestaw chyba ten sam, kupilem w czteryturbo. jak juz pisalem problem mialem w druga strone czyli wyzej niz przod. Juz rok jezdze na nich i zrobilem ok 30tys, przyzwyczailem sie do ich twardosci. Czasami mysle o zamianie na slsy ale zawsze brakje mi tych 3k pln :-/ Jesli masz mozliwosc podjechac do czteryturbo (warszawa,katowice) to na miejscu mozesz zalozyc odpowiednie sprezyny i sprawdza wysokosc.

 

Jesli nisko siedzi to chyba sprezyny nie teges. Zwykle i pod lpg optycznie wygladaja identycznie a roznia sie twardoscia.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Edited by temek
Link to comment
Share on other sites

Czym się różni pełny zbiornik LPG od pełnego benzyny ? Ja nigdy dwóch do pełna nie tankuje bo i po co. A twardsze sprężyny to te żółte irony ? Ostatnio widziałem na ulicy forka z takimi sprężynami tylko na tyle i rzeczywiście dupka sporo wyżej niż przód był.

Link to comment
Share on other sites

Na czym polegała "wadliwa" wymiana sprzęgła ?
Chodziło mi raczej o kiepskiej jakości zamiennik sprzęgła, ale faktycznie wyszło jakby chodziło o zły montaż. Sorki.

A tak wygląda "dupka" forka na IronMan`ach:

IMAG0148.jpg

Link to comment
Share on other sites

Czym się różni pełny zbiornik LPG od pełnego benzyny ?

 

są dwie podstawowe różnice;

1. zbiornik benzyny jest między osiami, a butla za tylną osią przez co jej cały ciężar dzwiga tylko tylny zawias

2. pusta butla LPG do forka waży ca 30kg ;)

Edited by ozarek
Link to comment
Share on other sites

Bakum, ładnie wysoko stoi. muszę się zastanowić w takim razie nad wymianą sprężyn IM tylko ten kolor nie trafiony ;) ewentualnie pojeżdżę w obecnej konfiguracji i wymienię w przyszłym roku na regenerowane SLSy.. na szczęście leżą w garażu a nosiłem się z zamiarem oddania na złom.

 

Temek, do 4T w Mysiadle ma przysłowiowy "rzut beretem". panowie mi ostatnio wymienili łożyska w dupce skrzyni, szacun dla Nich. woziłem się z tym problemem od zakupu... a tu proszę... w 20 minut analiza i werdykt :]

Link to comment
Share on other sites

Gawin, domyślam się, że już czyściłeś w domowych warunkach przepustnicę ? Możesz opisać kroki jakie należy wykonać ?

Kto zdiagnozował i ile $ kosztowało przeniesienie czujnika, podasz namiar ?

 

Nie wiem czy można to definitywnie określić jako brak mocy. Wkręca się na obroty równomiernie lecz do 3 tys. jak cisnę gaz do dechy to tak jakby się "dusił", delikatnie nim szarpie.

 

Nosiłem się z zamiarem renegeracji SLS ale nie byłem pewien czy to dobry wybór. Chciałbym autkiem kilka lat pojeździć a wydawać 1k zł na regenerację aby po roku padły... Chyba że masz namiar na dobry warsztat i możesz kogoś polecić ?

 

Przepustnicę należy odłączyć od kolektora - odkręcić wszystkie śruby i inne elementy połączone z nią [wężyki, przewody...] ja wytarłem ją wewnątrz szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną. uważaj tylko aby żadne włoski nie zostały ze szmatki.

czujnik spalania stukowego - sam zdiagnozowałem. trzeba mieć interfejs OBD2 bluetooth [allegro ok 80zł] i program pod androida TORQUE albo pod Nokię OBD scan. po sparowaniu urządzeń obserwujesz wartość kąta wyprzedzenia zapłonu. jeśli w trakcie przyspieszania [mocne wciśnięcie gazu] zapłon jest opóźniony - wiadomo już, że cofa zapłony. czujnik spalania stukowego odkręcasz sam [trudno się tam dostać] i instalujesz w innym miejscu, trochę dalej od centrum silnika.

amorki zamówiłem na allegro chyba nagengast, wymieniłem sam ze szwagrem. prosta robota, trzeba mieć tylko kilka potrzebnych narzędzi [ściągacz do sprężyn + klucze]. ja nie chciałem mieć bez poziomowania więc wybrałem regenerację. ale te gotowe zestawy też są dobre - oby tylko nie za sztywne, bo komfort jazdy ucierpi.

Link to comment
Share on other sites

Ja mialem padniete slsy i wymienilem na zestaw z 4T, bedzie juz prawie dwa lata temu. Tyl jest podobno troche sztywniejszy, ale stoi wysoko jak oryginal, nie siada pod obciazeniem kilkadziesiat kg, generalnie jestem zadowolony, do sls'ow na pewno nie wroce.

 

Zapomnialbym -mooj forester dzwiga butle ale nie przeklada sie to jakos a ugiecie zawieszenia

Edited by hati
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...