Krzysztof Brodowski Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Dobrywieczór Kilka miesięcy temu do swojego Forysia SG 2.0 X 158KM założyłem na tył zamiast padniętych SLSów zestaw KYB (sprężyny + amortyzatory). Zadek nie rysuje już asfaltu aczkolwiek na moje oko mimo wszystkie jest nieco niżej niż przód. Przód mam OEM. Wszystkie Forestety jakie mijam codziennie po drodze zadek mają co najmniej na tej samej wysokości co przód. Zastanawiam się nad: - powrotem do SLSów >> możecie polecić jakiś warsztat, który zrobi to dobrze i w rozsądnej cenie ? - wymianą sprężyn na inne np. IronMan Doradźcie coś proszę co zrobić. W zależności od podjętej decyzji (powrót do SLS/zakup wzmacnianych sprężyn) chętnie pozbędę się w atrakcyjnej cenie jednej z opcji: kompletu tylnych sprężyn KYB rc6341 lub tylnego kompletu SLS (2 x sprężyny, 2 x amorki). Obecny tylny zawias KYB ma przebieg ok. 4tys. KM. Zdjęcia SLSów mogę wysłać na PRIV. Autem na co dzień raczej sam się poruszam, bez butli LPG ale załadowany po dasz na wyjazd wakacyjny nieco przysiadł. 2 pytanie: kto w Wwa potrafi dobrze wykonać geometrię ? Możecie podać namiar na znajomy serwis ? 3 pytanie: obecnie zalany do silnika mam olej Mobil 1 5w50. Czy jest sens wymieniać na inny np. Millers Trident 5w40 ? Cena podobna a jaka różnica we właściwościach ? 4 pytanie: przepustnica / przepływomierz czy warto zapobiegawczo wyczyścić ? w jaki sposób ewent. gdzie ? mam wrażenie jakby w zakresie obrotów 2-3tys. była dziura w gazie. przyśpieszanie w tych obrotach nie jest równomierne tylko auto jakby miało czkawkę. na wolnych obrotach przy toczeniu się do przodu np. w korku, po naciśnięciu gazu buja autem. tak jakby silnik na poduszkach się bujał do przodu i tyłu przy czym poduszki nie stukają aczkolwiek ich stan zużycia nie jest mi znany. 5 pytanie (chyba najważniejsze): od dnia zakupu w aucie wymieniłem m.in. kompletne sprzęgło i łożyska w dupce skrzyni. wspominam o tym dlatego, gdyż jedyna rzecz na jaką zwrócono uwagę to ruszanie na 1ce na samym sprzęgle nie jest płynne tylko widać drżenie i jakby przeskakiwanie przednich kół, nie wiem jak to prościej opisać. Być może pkt. 4 i 5 są ze sobą powiązane. Jestem ciekaw czy podobne objawy mają posiadacze identycznego modelu z 2.0 N/A. Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie sugestie. Brodman. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/65107-podwyzszanie-forestera/ taki patent załatwi sprawę: http://allegro.pl/subaru-forester-alternatywa-amortyz-zamiennikow-i3426841832.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Ja do Forka pierwszej generacji założyłem seryjne amorki i sprężyny IronMen'y. Buda poszła w górę o 4cm. Co do drgań podczas ruszania z miejsca po wymianie sprzęgła, to miałem coś takiego (co prawda nie w subaru) po wadliwym montażu owego sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Brodowski Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Bakum, dzięki za sugestię. Taka była też diagnoza, że dalej coś nie tak ze sprzęgłem lub dodatkowo do wymiany koło zamachowe. Na czym polegała "wadliwa" wymiana sprzęgła ? Siwy, czytałem ostatnie posty na forum ale raczej jestem przeciwny taki eksperymentom. Mimo to dzięki za chęci. Bardziej jestem przekonany do wymiany po raz kolejny sprężyn na mocniejsze, które też podniosą auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Można i tak, ja się bałem usztywniania tyłu który i tak dość twardy był na sls'ach i jest na kayabach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiem Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 2 pytanie: kto w Wwa potrafi dobrze wykonać geometrię ? Możecie podać namiar na znajomy serwis ? We właściwej kolejności :1. ASO Koper 2. Sylwek 3. Pan Wacław Szczegóły, namiary, tutaj: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/25805-geometria-gdzie-w-wawie/page__hl__sylwek__st__75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawin Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 mam identyczny model 2,0 XC 07 manual 1) trzeba było regenerować SLS. 2) jakiś koleś przy dworcu zachodnim ponoć umie. ale po wymianie z tyłu amorków nie musisz robić geometrii. 3) na pewno nie poczujesz różnicy. 4) przepustnicę sam sobie wyczyść jeśli masz trochę zdolności manualnych. brak mocy między 2 a 3 tyś obr to pewnie cofanie zapłonów. winny jest mikrofon spalania stukowego. mi pomogło przeniesienie go w inne miejsce. 5) na zimnym silniku mam podobnie, szczególnie na reduktorze i 1 biegu i powolnym ruszaniu, czuć, że lekko szarpie sprzęgłem. w codziennej jeździe jest to niezauważalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Jak się czyści przepustnicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Brodowski Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 (edytowane) Gawin, domyślam się, że już czyściłeś w domowych warunkach przepustnicę ? Możesz opisać kroki jakie należy wykonać ? Kto zdiagnozował i ile $ kosztowało przeniesienie czujnika, podasz namiar ? Nie wiem czy można to definitywnie określić jako brak mocy. Wkręca się na obroty równomiernie lecz do 3 tys. jak cisnę gaz do dechy to tak jakby się "dusił", delikatnie nim szarpie. Nosiłem się z zamiarem renegeracji SLS ale nie byłem pewien czy to dobry wybór. Chciałbym autkiem kilka lat pojeździć a wydawać 1k zł na regenerację aby po roku padły... Chyba że masz namiar na dobry warsztat i możesz kogoś polecić ? Edytowane 31 Sierpnia 2013 przez Krzysztof Brodowski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
temek Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Ja mialem zupelnie odwrotnie. Po zalozeniu kayabow ze sprezynami pod lpg byl za twardy i stal 2-3 cm wyzej niz przod. Po wymianie na zwykle sprezyny tyl siedzi moze 1 cm wyzej niz przod, dodatkowo zalozylem sruby regulujace katy pochylenia tylnych kol. Sprezyny i amortyzatory kupilem w nie-ASO. Sprobuj dobrac odpowiednie sprezyny, zawsze to koszt mniejszy. Sent from my iPad using Tapatalk HD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Brodowski Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Temek, kupiłeś zestaw KYB - Excel G + RC6431 ? Też masz MY'06 ? Czy można źle założyć na auto amorki i sprężyny ? Bo to trochę dziwne dlaczego ten sam zestaw w dwóch egzemplarzach inaczej by "pasował" !? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
temek Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 (edytowane) Zestaw chyba ten sam, kupilem w czteryturbo. jak juz pisalem problem mialem w druga strone czyli wyzej niz przod. Juz rok jezdze na nich i zrobilem ok 30tys, przyzwyczailem sie do ich twardosci. Czasami mysle o zamianie na slsy ale zawsze brakje mi tych 3k pln :-/ Jesli masz mozliwosc podjechac do czteryturbo (warszawa,katowice) to na miejscu mozesz zalozyc odpowiednie sprezyny i sprawdza wysokosc. Jesli nisko siedzi to chyba sprezyny nie teges. Zwykle i pod lpg optycznie wygladaja identycznie a roznia sie twardoscia. Sent from my iPad using Tapatalk HD Edytowane 2 Września 2013 przez temek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Czym się różni pełny zbiornik LPG od pełnego benzyny ? Ja nigdy dwóch do pełna nie tankuje bo i po co. A twardsze sprężyny to te żółte irony ? Ostatnio widziałem na ulicy forka z takimi sprężynami tylko na tyle i rzeczywiście dupka sporo wyżej niż przód był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Na czym polegała "wadliwa" wymiana sprzęgła ? Chodziło mi raczej o kiepskiej jakości zamiennik sprzęgła, ale faktycznie wyszło jakby chodziło o zły montaż. Sorki.A tak wygląda "dupka" forka na IronMan`ach: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 (edytowane) Czym się różni pełny zbiornik LPG od pełnego benzyny ? są dwie podstawowe różnice; 1. zbiornik benzyny jest między osiami, a butla za tylną osią przez co jej cały ciężar dzwiga tylko tylny zawias 2. pusta butla LPG do forka waży ca 30kg Edytowane 2 Września 2013 przez ozarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 O, ciekawe. Nie wiedziałem że aż tyle pusta waży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Ja też się aż takiej wagi nie spodziewałem. Ale wymieniałem kilka dni temu butlę i z ciekawości oglądałem starą - przy pierwszym podejściu miałem problem ją dźwignąć z ziemi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Brodowski Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Bakum, ładnie wysoko stoi. muszę się zastanowić w takim razie nad wymianą sprężyn IM tylko ten kolor nie trafiony ewentualnie pojeżdżę w obecnej konfiguracji i wymienię w przyszłym roku na regenerowane SLSy.. na szczęście leżą w garażu a nosiłem się z zamiarem oddania na złom. Temek, do 4T w Mysiadle ma przysłowiowy "rzut beretem". panowie mi ostatnio wymienili łożyska w dupce skrzyni, szacun dla Nich. woziłem się z tym problemem od zakupu... a tu proszę... w 20 minut analiza i werdykt :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawin Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Gawin, domyślam się, że już czyściłeś w domowych warunkach przepustnicę ? Możesz opisać kroki jakie należy wykonać ? Kto zdiagnozował i ile $ kosztowało przeniesienie czujnika, podasz namiar ? Nie wiem czy można to definitywnie określić jako brak mocy. Wkręca się na obroty równomiernie lecz do 3 tys. jak cisnę gaz do dechy to tak jakby się "dusił", delikatnie nim szarpie. Nosiłem się z zamiarem renegeracji SLS ale nie byłem pewien czy to dobry wybór. Chciałbym autkiem kilka lat pojeździć a wydawać 1k zł na regenerację aby po roku padły... Chyba że masz namiar na dobry warsztat i możesz kogoś polecić ? Przepustnicę należy odłączyć od kolektora - odkręcić wszystkie śruby i inne elementy połączone z nią [wężyki, przewody...] ja wytarłem ją wewnątrz szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną. uważaj tylko aby żadne włoski nie zostały ze szmatki. czujnik spalania stukowego - sam zdiagnozowałem. trzeba mieć interfejs OBD2 bluetooth [allegro ok 80zł] i program pod androida TORQUE albo pod Nokię OBD scan. po sparowaniu urządzeń obserwujesz wartość kąta wyprzedzenia zapłonu. jeśli w trakcie przyspieszania [mocne wciśnięcie gazu] zapłon jest opóźniony - wiadomo już, że cofa zapłony. czujnik spalania stukowego odkręcasz sam [trudno się tam dostać] i instalujesz w innym miejscu, trochę dalej od centrum silnika. amorki zamówiłem na allegro chyba nagengast, wymieniłem sam ze szwagrem. prosta robota, trzeba mieć tylko kilka potrzebnych narzędzi [ściągacz do sprężyn + klucze]. ja nie chciałem mieć bez poziomowania więc wybrałem regenerację. ale te gotowe zestawy też są dobre - oby tylko nie za sztywne, bo komfort jazdy ucierpi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 (edytowane) Ja mialem padniete slsy i wymienilem na zestaw z 4T, bedzie juz prawie dwa lata temu. Tyl jest podobno troche sztywniejszy, ale stoi wysoko jak oryginal, nie siada pod obciazeniem kilkadziesiat kg, generalnie jestem zadowolony, do sls'ow na pewno nie wroce. Zapomnialbym -mooj forester dzwiga butle ale nie przeklada sie to jakos a ugiecie zawieszenia Edytowane 11 Września 2013 przez hati Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się